5.421 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Orion hundefoder Orion hundefoder

Sidst jeg købte foder til min lille hund ville jeg prøve at skifte til Orion, da hun som hvalp fik en prøve på det og var helt vild med det (blev brugt som godbidder). Jeg så det var kommet i vores Maxi Zoo og tænkte at det sku vi prøve. Normalt har jeg brugt Royal Canin, men hun blev hurtigt tyk af det og jeg er ikke meget for slankefoder når det på sådan en lille hund drejer sig om 200 gram. Ellers var jeg meget tilfreds med Royal Canin.. Men hvis hun kunne bruge Orion var prisen det halve og jeg har altid hørt Orion er et super produkt...men men men, nu er der snart gået en måned på Orion og hun KAN BARE IKKE LIDE DET! Er der andre har oplevet det? Eller hvad er jeres erfaringer med Orion?
Selvfølgelig spiser hun det, men først efter 2-3 timer og hun ser der ikke kommer andet...det vil jeg ikke længere byde hende, så nu finder jeg selvfølgelig et andet mærke, fx. RC igen, som hun spiste med det samme det blev serveret...
Men hvad kan I anbefale ellers? Et ikke-slanke produkt som ikke feder for meget, som de godt kan lide.. Jeg tænker lidt på Royal canin igen eller Hill's eller Eukanuba...jeg skal ud og købe foder her når de åbner så mangler lidt hurtig hjælp/erfaring :o)

Mvh Anna og Cess

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Orion hundefoder
  • #1   8. jun 2011 Jeg ville slet ikke lade maden stå fremme så lang tid.
    Jeg ville sætte maden ned i 10 min. morgen og aften, spiser hun ikke, ja så er det bare ærgeligt, hun skal jo nok spise når hun er sulten :o)
    Har du overvejet at fodre med råt? Det er ikke så dyrt og så ved du 100% hvad hun får og jeg vil næsten med garanti love dig at hun vil fungere på det og elske det.

• #2   8. jun 2011 Hvis jeg fjerne maden spiser hun den ikke! Det har jeg prøvet.. Så kan hun godt lade vær med at spise over 4 måltider (2 døgn) og så bliver hun hurtigt ekstremt tynd og tappet for energi, derfor lader jeg den stå fremme smiley Med Royal Canin ville hun heller ikke "dele" sin mad, altså hvis der var andre hunde slugte hun det næsten og knurrede af dem, med det her der er hun ligeglad.. Det er derfor jeg er så sikker på hun ikke kan lide det smiley

Ja det har jeg overvejet rigtig mange gange, men hvordan starter man det op? Mit problem er jeg bor i studielejlighed så jeg har verdens mindste fryser, så jeg kan ikke købe en halv ko og ha' liggende i fryseren... Men jeg vil smadder gerne vide hvordan man gør det med rent kød og vitaminer, for det er jeg tilhænger af...det eneste jeg har hørt er noget med man skal starte med komave? For helt sikkert, det vil jeg SÅ gerne ha hun kommer over på...
    Nu flytter vi forhåbentligt i hus inden for det næste halve år, så må der være mere plads i fryseren til at købe stort ind til den lille hund smiley

• #3   8. jun 2011 Jeg har også hørt at de hunde der lever af råt rigtigt kød har en anden bedre energi og man har en sundere hund som aldrig fejler noget (bedre imunforsvar og længere levetid), er det sandt? :o)

• #4   8. jun 2011 Mine tæver spiser mindre her i varmen, og springer "gerne" et måltid over, jeg fjerner det efter 10-20 minutter, og så tilbydes det først igen om aftenen.

Kan det skyldes varmen hun ikke vil spise det?

• #5   8. jun 2011 Forstår godt din bekymring om det, jeg følte heller ikke at min spiste og at han tabte sig, men han endte alligevel med at begynde at spise til sidst.

Jeg bor også i lejlighed og har heller ikke den store fryserplads, men jeg køber pakker af 500 gram. og de er til at have i den lille minifryser jeg har(sådan en der er over køleskabet). Der er mange forskellige måder at gøre det på. Jeg tager en pakke op og så passer det med at der er til en uges tid i det, så har jeg nogle vitaminer, mineraler og lakseolie som han får i maden om morgenen. Min vejer 4 kg. og får 50 gram morgen og aften, dog får han ikke ret tit aftensmad fordi at jeg træner rigtig meget med ham og så får han noget der erstatter hans aftensmad som godbidder.

Her kan du læse lidt om det og se hvor der er forhandlere i nærheden af dig :o)

http://www.rigtighundemad.dk/barf/EN-GOD-START.html

• #6   8. jun 2011 nej det er ikk varmen, det vil jeg i hvert fald æde hendes foder på det ikk er smiley Hun elsker varmen, er en meget aktiv hund, spiser uden problemer godbidder, tykkepinde osv. Alt "guf" ryger uden problemer ned, bare ikke foderet smiley Fx. hvis jeg laver hendes aftensmad kl 18 spiser hun det nok først kl 21 når min kæreste og jeg er færdige og har ryddet af bordet, for så ved hun der ikke falder mere ned. Hun har ro omkring sit foder.. Hun spiser det også kun hvis det er opløst i vand og det skal være helt opløst. Jeg har altid gjort meget ud af at hvis hun sku ha noget "menneske" mad, alt fra salat til et stykke kød, så får hun det i sin skål eller på gulvet, ikke fra køkkenbordet eller spisebordet og det spiser hun omgående.. Selvfølgelig er det også nyt og græsset og grønnere på den anden side, men der er så mange ting der viser hun ikke kan li Orion foder...
    Havde hun normalt spist sit foder med det samme, ville jeg også tænke det var varmen der gjorde det smiley

Hva fodre du med Belinda? :o)

• #8   8. jun 2011 Anna:
    Ingen regler uden undtagelser ;o) Nogle mener jo at deres hund ikke fungere på barf, jeg vil dog vove og påstå at alle hunde fungere super på barf, og nogle hunde er måske ikke til én bestemt slags, men så er der jo en masse andet at vælge imellem. Alle hunde bør fungere på det, hvis ikke... villle der i min logik være noget grueligt galt, da man ikke kan fodre med noget der er mere naturligt end det.

Herhjemme fik jeg en hund med super pels, meget energi og et humør der bare er helt i top og så fejler han aldrig noget :o) Jeg har en hund på 4 kg. der løber agility 2 gange om ugen, Rally O 1 gang, Lydighed 1 gang om ugen og så går jeg spor 1 gang om ugen.

Belinda:
    Det kan sagtens være det, jeg er heller aldrig sulten når det er så varmt som det har været. Dog har jeg heldigvis ikke problemet med min hund da han elsker sin mad og nok skal spise op :o)

• #9   8. jun 2011 Eller Orijen?

• #10   8. jun 2011 * ..::... Anna og Emma ...::... * K

Jeg fodre med Arion lam og ris .. Det spiser min med velbehag, dog springer hun et måltid eller to over i løbet af en uge, men ikke noget der bekymre mig.

• #12   8. jun 2011 Tusind tak Mette :o) Det vil jeg gå i gang med helt sikkert! Rigtig god hjemmeside!
    Hva koster det ca.? Jeg vil nemlig ikk køre til Roskilde med for få penge i pungen - det er for pinligt! haha... Eller hva koster sådan en "opstart" med kød til en måned fx. og vitaminer/mineraler? Jeg kan ikk rigtig se priser derinde nemlig smiley

• #13   8. jun 2011 haha, jeg ved sgu ikk hvorfor jeg vil ha det skal hedde Orion...jeg har det nemlig i beholder så posen er for længst smidt ud...haha men nej det er ikk fra sexbutikken med fra Maxi Zoo...hehe smiley

Belinda: Det er ogs den med lam og ris jeg har som hun ikk vil spise...hvis det bare var en gang eller to om ugen var det ogs okay for mig smiley Det jo lige før så, hvis du bor i mit område du kan få det jeg har tilbage?

Mette: jeg tror ogs at 99% fungere perfekt på råt, Cess skal helt sikkert på råt.. Det vil hun med garanti spise.. Jeg fodre min hest meget naturligt, så det skal min hund selvfølgelig også ;o) Jeg troede bare det var meget mere besværligt med råt, men jeg kan jo se det er SÅ nemt! Så skal jeg bare finde priserne så budgettet kan blive lagt derefter smiley

• #14   8. jun 2011 Jeg plejer at købe 4 pakker kød af gangen for så passer det ca. til 1 måned. det er svært at sige hvad det koster. Det kommer an på hvad du vælger af kød, der er jo alt fra grøn kallun til lam, fisk og skalddyr, hjort, hest osv. og noget kød er jo selvfølgelig billigere end andet. Det starter omkring 17 kr. for 500 gram kallun og her i huset er der så til en uges tid og det kan man ikke ligefrem kalde for dyrt.
    Men hvis du køber sådan 4 pakker og vitaminer og mineraler + lakseolie så bliver det vel omkring 300 kr. Jeg har dog fundet ud af at Oliver's lakseolie er MEGET billigere, så overvej det :o)

Her på siden under 'kom godt igang' er der en rigtig god forklaring på hvordan du starter op:
    http://www.barfhundemad.dk/

• #15   8. jun 2011 Jeg har en prisliste liggende jeg kan sende til dig på mail, hvis det er?

• #16   8. jun 2011 Altså, man kan helt sikkert gøre det mere fansy end jeg gør det, men min hund får det som han skal have og han fungere super godt på det og så længe han gør det, så ændre jeg ikke på det, han får dog også næsten dagligt en halv gulerod som aftensguf :o)

• #17   8. jun 2011 Det er kr*ftedeme billigt!!! smiley Så går turen til Roskilde lige straks!
    Cess vejer knap 3 kg., hun skal gerne ligge på max 2800 gram, så det er ca det samme hun skal ha som din lille hund smiley
    Du må meget gerne sende en prisliste, min mail er afyrstelink@gmail.com

Jeg går ud fra de også kan vejlede mig der hvor jeg skal købe det, så jeg får det der passer bedst muligt til min hund.. smiley

Eeej, det her var bare lige det jeg havde brug for af svar smiley

Tusind tak :o)

• #18   8. jun 2011 Det er nemlig ikke ret dyrt :o)
    Selvfølgelig kan de det, jeg vil sige sådan at jeg købte vitaminer og mineraler i november og jeg er stadig i gang med samme bøtte, da det ikke er ret meget de skal have :o)

Jeg sender den til dig lidt senere i dag, hvis det er i orden? Jeg har lige en eksamensopgave jeg skal have bikset sammen, skal op fredag så det er vidst på tide at komme i gang :oP

• #19   8. jun 2011 Hehe det er helt i orden smiley Men du behøver ikk gøre det, jeg køre derind nu smiley Så ser jeg jo priserne smiley Men tusind tak for din hjælp!

Iih jeg glæder mig til at min lille hund skal skifte til råt! smiley

• #20   8. jun 2011 De kan helt sikkert give dig en prisliste :o)

Så lidt da, du må lige holde mig opdateret om hvordan hun fungere på det :o)

• #21   8. jun 2011 Jeg bor i sønderjylland, så kan ikke bare lige suse forbi og hente det smiley

• #22   9. jun 2011 Arj det kan jeg godt se Belinda, det er lidt for langt for 2 kg. hundefoder, haha...

Nu har jeg shoppet barf til Cess... Det er bare det bedste der nogensinde er sket i hendes liv!
    Jeg kan allerede i dag se en forbedring. "Heldigvis" spiste hun ikk sin morgenmad i går, så derfor kunne jeg starte hende op i går aftes. Hun angriber sin mad igen. Hun bliver ikke oppustet og ser fed ud, hun er stadig slank på kallun. Hun har fået en god energi igen - nok fordi hun er mæt smiley Og hendes afførring er allerede begyndt at blive sort smiley
    Det er bare det bedste jeg har gjort for hende det her!
    Jubiiii!

• #23   9. jun 2011 Anna:
    Hvor er det skønt at høre at hun fungere godt på det, hun får helt sikkert også bedre pels, det oplevede jeg med Felix, selvom at jeg synes at han havde en skøn pels i forvejen.

• #24   10. jun 2011 Nu glæder jeg mig bare til hun skal til at have andet end kallun smiley Jeg synes hendes pels er så lækker nu, så jeg glæder mig til der også sker en forskel der =D Så bliver den jo rigtig lækker smiley

• #25   10. jun 2011 Anna og Emma:
    Ja kallun er ret klamt og så stinker det og jeg er ellers ikke sart hvad sådan noget angår :oP

Poul Erik:
    Man kan i de fleste tilfælde se det på afføringen allerede første dag, man skal dog lige have i baghovedet at der måske kan opstå en smule tynd mave, hvis hunden ikke er vant til råt kød og dens mave er lidt sart. De vænner sig dog hurtigt til det og så er det intet problem :o)
    Jaah, en større fryser er nødvendigt til så stor en hund, du har dog til gengæld fornøjelsen af storkøbs-rabatter, som jeg må undværre :o(

• #26   21. jun 2011 Poul Erik: Det kan helt klart anbefales. Nu er der gået en 14dages tid og hun har ikke haft dårlig mave. Hun optaget sit foder langt bedre og bedst af alt bliver hun IKKE oppustet og sløv efter maden =D Så det er helt sikkert det bedste jeg nogensinde har gjort for min bedste ven! Jeg syntes du skal læse alt det de skriver om Rigtig Hundefoder/Barf på de hjemmesider de står længere oppe.. Det kan ikke være rigtigt du bliver nød til at blande leverpostej i maden - det er synd for jer... Jeg ved hvordan det er, sådan var det også med Cess nemlig..
    Jeg er stor fortaler af Barf - det er helt sikkert. Og jeg vil anbefale det til alle :o)

Jeg er heller ikke sart, men man skal lige tage en ekstra dyb indånding når man åbner for kallunen...haha =D

• #27   21. jun 2011 Anna:
    Hvor er det fedt at høre at det bare fungere perfekt!
    Hehe ja ja... det var jo det jeg sagde, tror ikke helt du troede på mig, da jeg sagde det smiley

• #28   21. jun 2011 Det er bare SÅ fantastisk! Har bare en mega glad hund nu...

haha altså troede på det stank af H til? hehe =P

Det var ogs bare en fornøjelse at være til agility med hende sidste uge og bruge hønsemix som godbidder i stedet for en alm. blød godbid...hun var lige som mere samarbejdsvillig...haha :o)

• #29   21. jun 2011 Hehe ja det giver en masse fordele, specielt godbidderne der bliver ekstra lækre smiley

• #30   23. jun 2011 Nu spørg jeg direkte; hvor meget skider din hund? For Cess er begyndt kun at gøre det hver anden-tredje dag smiley Jeg tror noget af årsagen er fordi hun optager fodret bedre, men jeg syntes det er lidt for sjældent nu :S

• #31   23. jun 2011 Anna:
    Han gør det maks én gang om dagen, men nogle dage gør han det slet ikke, men det er fordi at de optager al foderet fordi at der ikke er alle de affaldstoffer i smiley

• #32   27. jun 2011 ja jeg tænkte godt at det er fordi de optager alt deres foder på den her måde, så det er bare helt vildt godt :o)

• #33   25. okt 2012 Har prøvet Barff,min hund ville overhovedet ikke spise det....vi prøvede en måned...men nej...han ville ikke røre det...Har siden hørt fra andre,at de mente Barff var for opreklameret og man sagtens kunne finde foder fuldt på højde med Barff

Kommentér på:
Orion hundefoder

Annonce