Orion hundefoder Orion hundefoder
Sidst jeg købte foder til min lille hund ville jeg prøve at skifte til Orion, da hun som hvalp fik en prøve på det og var helt vild med det (blev brugt som godbidder). Jeg så det var kommet i vores Maxi Zoo og tænkte at det sku vi prøve. Normalt har jeg brugt Royal Canin, men hun blev hurtigt tyk af det og jeg er ikke meget for slankefoder når det på sådan en lille hund drejer sig om 200 gram. Ellers var jeg meget tilfreds med Royal Canin.. Men hvis hun kunne bruge Orion var prisen det halve og jeg har altid hørt Orion er et super produkt...men men men, nu er der snart gået en måned på Orion og hun KAN BARE IKKE LIDE DET! Er der andre har oplevet det? Eller hvad er jeres erfaringer med Orion?
Selvfølgelig spiser hun det, men først efter 2-3 timer og hun ser der ikke kommer andet...det vil jeg ikke længere byde hende, så nu finder jeg selvfølgelig et andet mærke, fx. RC igen, som hun spiste med det samme det blev serveret...
Men hvad kan I anbefale ellers? Et ikke-slanke produkt som ikke feder for meget, som de godt kan lide.. Jeg tænker lidt på Royal canin igen eller Hill's eller Eukanuba...jeg skal ud og købe foder her når de åbner så mangler lidt hurtig hjælp/erfaring :o)
Mvh Anna og Cess
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 1.618
Jeg ville sætte maden ned i 10 min. morgen og aften, spiser hun ikke, ja så er det bare ærgeligt, hun skal jo nok spise når hun er sulten :o)
Har du overvejet at fodre med råt? Det er ikke så dyrt og så ved du 100% hvad hun får og jeg vil næsten med garanti love dig at hun vil fungere på det og elske det.
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 19 Svar: 109
Ja det har jeg overvejet rigtig mange gange, men hvordan starter man det op? Mit problem er jeg bor i studielejlighed så jeg har verdens mindste fryser, så jeg kan ikke købe en halv ko og ha' liggende i fryseren... Men jeg vil smadder gerne vide hvordan man gør det med rent kød og vitaminer, for det er jeg tilhænger af...det eneste jeg har hørt er noget med man skal starte med komave? For helt sikkert, det vil jeg SÅ gerne ha hun kommer over på...
Nu flytter vi forhåbentligt i hus inden for det næste halve år, så må der være mere plads i fryseren til at købe stort ind til den lille hund
jul 2006
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.963
Kan det skyldes varmen hun ikke vil spise det?
jan 2009
Jeg bor også i lejlighed og har heller ikke den store fryserplads, men jeg køber pakker af 500 gram. og de er til at have i den lille minifryser jeg har(sådan en der er over køleskabet). Der er mange forskellige måder at gøre det på. Jeg tager en pakke op og så passer det med at der er til en uges tid i det, så har jeg nogle vitaminer, mineraler og lakseolie som han får i maden om morgenen. Min vejer 4 kg. og får 50 gram morgen og aften, dog får han ikke ret tit aftensmad fordi at jeg træner rigtig meget med ham og så får han noget der erstatter hans aftensmad som godbidder.
Her kan du læse lidt om det og se hvor der er forhandlere i nærheden af dig :o)
http://www.rigtighundemad.dk/barf/EN-GOD-START.html
jul 2006
Havde hun normalt spist sit foder med det samme, ville jeg også tænke det var varmen der gjorde det
Hva fodre du med Belinda? :o)
jan 2009
Ingen regler uden undtagelser ;o) Nogle mener jo at deres hund ikke fungere på barf, jeg vil dog vove og påstå at alle hunde fungere super på barf, og nogle hunde er måske ikke til én bestemt slags, men så er der jo en masse andet at vælge imellem. Alle hunde bør fungere på det, hvis ikke... villle der i min logik være noget grueligt galt, da man ikke kan fodre med noget der er mere naturligt end det.
Herhjemme fik jeg en hund med super pels, meget energi og et humør der bare er helt i top og så fejler han aldrig noget :o) Jeg har en hund på 4 kg. der løber agility 2 gange om ugen, Rally O 1 gang, Lydighed 1 gang om ugen og så går jeg spor 1 gang om ugen.
Belinda:
Det kan sagtens være det, jeg er heller aldrig sulten når det er så varmt som det har været. Dog har jeg heldigvis ikke problemet med min hund da han elsker sin mad og nok skal spise op :o)
jan 2009
nov 2005
Jeg fodre med Arion lam og ris .. Det spiser min med velbehag, dog springer hun et måltid eller to over i løbet af en uge, men ikke noget der bekymre mig.
jul 2006
Hva koster det ca.? Jeg vil nemlig ikk køre til Roskilde med for få penge i pungen - det er for pinligt! haha... Eller hva koster sådan en "opstart" med kød til en måned fx. og vitaminer/mineraler? Jeg kan ikk rigtig se priser derinde nemlig
jul 2006
Belinda: Det er ogs den med lam og ris jeg har som hun ikk vil spise...hvis det bare var en gang eller to om ugen var det ogs okay for mig
Mette: jeg tror ogs at 99% fungere perfekt på råt, Cess skal helt sikkert på råt.. Det vil hun med garanti spise.. Jeg fodre min hest meget naturligt, så det skal min hund selvfølgelig også ;o) Jeg troede bare det var meget mere besværligt med råt, men jeg kan jo se det er SÅ nemt! Så skal jeg bare finde priserne så budgettet kan blive lagt derefter
jan 2009
Men hvis du køber sådan 4 pakker og vitaminer og mineraler + lakseolie så bliver det vel omkring 300 kr. Jeg har dog fundet ud af at Oliver's lakseolie er MEGET billigere, så overvej det :o)
Her på siden under 'kom godt igang' er der en rigtig god forklaring på hvordan du starter op:
http://www.barfhundemad.dk/
jan 2009
jan 2009
jul 2006
Cess vejer knap 3 kg., hun skal gerne ligge på max 2800 gram, så det er ca det samme hun skal ha som din lille hund
Du må meget gerne sende en prisliste, min mail er afyrstelink@gmail.com
Jeg går ud fra de også kan vejlede mig der hvor jeg skal købe det, så jeg får det der passer bedst muligt til min hund..
Eeej, det her var bare lige det jeg havde brug for af svar
Tusind tak :o)
jan 2009
Selvfølgelig kan de det, jeg vil sige sådan at jeg købte vitaminer og mineraler i november og jeg er stadig i gang med samme bøtte, da det ikke er ret meget de skal have :o)
Jeg sender den til dig lidt senere i dag, hvis det er i orden? Jeg har lige en eksamensopgave jeg skal have bikset sammen, skal op fredag så det er vidst på tide at komme i gang :oP
jul 2006
Iih jeg glæder mig til at min lille hund skal skifte til råt!
jan 2009
Så lidt da, du må lige holde mig opdateret om hvordan hun fungere på det :o)
nov 2005
jul 2006
Nu har jeg shoppet barf til Cess... Det er bare det bedste der nogensinde er sket i hendes liv!
Jeg kan allerede i dag se en forbedring. "Heldigvis" spiste hun ikk sin morgenmad i går, så derfor kunne jeg starte hende op i går aftes. Hun angriber sin mad igen. Hun bliver ikke oppustet og ser fed ud, hun er stadig slank på kallun. Hun har fået en god energi igen - nok fordi hun er mæt
Det er bare det bedste jeg har gjort for hende det her!
Jubiiii!
jan 2009
Hvor er det skønt at høre at hun fungere godt på det, hun får helt sikkert også bedre pels, det oplevede jeg med Felix, selvom at jeg synes at han havde en skøn pels i forvejen.
jul 2006
jan 2009
Ja kallun er ret klamt og så stinker det og jeg er ellers ikke sart hvad sådan noget angår :oP
Poul Erik:
Man kan i de fleste tilfælde se det på afføringen allerede første dag, man skal dog lige have i baghovedet at der måske kan opstå en smule tynd mave, hvis hunden ikke er vant til råt kød og dens mave er lidt sart. De vænner sig dog hurtigt til det og så er det intet problem :o)
Jaah, en større fryser er nødvendigt til så stor en hund, du har dog til gengæld fornøjelsen af storkøbs-rabatter, som jeg må undværre :o(
jul 2006
Jeg er stor fortaler af Barf - det er helt sikkert. Og jeg vil anbefale det til alle :o)
Jeg er heller ikke sart, men man skal lige tage en ekstra dyb indånding når man åbner for kallunen...haha =D
jan 2009
Hvor er det fedt at høre at det bare fungere perfekt!
Hehe ja ja... det var jo det jeg sagde, tror ikke helt du troede på mig, da jeg sagde det
jul 2006
haha altså troede på det stank af H til? hehe =P
Det var ogs bare en fornøjelse at være til agility med hende sidste uge og bruge hønsemix som godbidder i stedet for en alm. blød godbid...hun var lige som mere samarbejdsvillig...haha :o)
jan 2009
jul 2006
jan 2009
Han gør det maks én gang om dagen, men nogle dage gør han det slet ikke, men det er fordi at de optager al foderet fordi at der ikke er alle de affaldstoffer i
jul 2006
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 36
Orion hundefoder