810 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Fra meget livlig til meget doven på 1 mdr. Fra meget livlig til meget doven på 1 mdr.

Jeg har den fantastiske dejlige blandingstæve, som netop har været i sin tredje løbetid, og som bliver 2 år til Oktober.

Hun er normalt en MEGET livlig hund, som er med på ballade så snart hun ser sit snit til det. Børn der leger vildt er hendes kald til at starte turboen. Eller mennesker på den anden side af hækken er også noget der normalt har kunne få hende helt op i gear.

Men hold da helt op hvor hun er bare helt utroligt mærkbart forandret efter sin tredje løbetid.... Hun sover og sover og sover, hun løfter lige hovedet hvis der sker noget vildt, men ligger sig hurtigt igen. Hun er stadig godt oppe og køre når hun får snor på og der skal gåes tur. Men ellers er hun godt nok blevet helt fantastisk dejlig rolig.

Vi har altid troet at hun havde en form for stress, men havde hun det, så har hun det i hvert flad ikke mere. Hun er fuldstændig afdæmpet.

Bare for god ordens skyld vil jeg orientere jer om at jeg er næsten helt sikker på at hun ikke er syg - vi har naturligvis haft spørgsmålet oppe og vende, men hun spiser og drikker normalt, og med lidt god vilje kan vi sagtens få hende op i gear, som vi kunne før.

Jeg tror og håber og krydser fíngre for at alderen endelig har haft den påvirkning på hende, som vi har ventet på så længe. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning og tilslutning af lamper 2.500 kr.
  • Lampe opsætning 2.000 kr.
  • Møbler 5.000 kr.
  • Kan i hænge de her op og fixe det her rod? 600 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Klargøring af væg til nyt køkken 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra meget livlig til meget doven på 1 mdr.
  • #1   10. jun 2011 Både vores egen og mine svigerforældres tæve blev også meget roligere efter 3. løb. Så jeg tror det er meget normalt at de bliver voksne og mindre legesyge. Er som du ret sikker på at min hund ikke er syg, da hun jo er frisk og glad, når jeg sætter ting igang.....hun gør det bare ikke af sig selv mere. Sidst vi var til dyrlæge fik vi tilmed at vide hun var en lille elitehund smiley så jeg har (næsten) fundet ro i at hun bare er blevet voksen, men da jeg er totalt hønemor spørger jeg alligevel manden dagligt: "Tror du ikke bare hun er blevet voksen", hvortil han bare smiler og ryster lidt på hovedet af mig smiley

• #2   10. jun 2011 <ja det er nemlig som du beskriver, hun sætter ikke længere selv noget igang, men med lidt overtagelse springer hun da gerne med på vognen engang imellem. Her hjemme er det en hønefar vi har, og han har proklameret at vi vist hellere må tage til dyrlægen, bare for at være helt sikker på at der ikke er noget galt... smiley Og her er det så mig der smiler og ryster lidt på hovedet.
    Måske ender det med at vi tager afsted til dyrlæge, bare for at være på den sikre side. smiley

• #3   10. jun 2011 Jeg kan da bare følges med din mand så smiley

• #4   10. jun 2011 Ja det lyder som en god idé smiley

• #5   10. jun 2011 Det kan være alderen, men kan også sagtens være varmen..

• #6   10. jun 2011 Det kunne nu også sagtens være falsk drægtighed... Hvor lang tid er det siden, at hun var i løb?

• #7   10. jun 2011 Hun er ikke gået hen og blevet lidt for rund (= fed).
    Mine forældre havde en tæve engang, som var blevet lidt vel rigelig rund og de synes også at hun var begyndt at være meget stille, doven og træt, sov meget. Jeg havde fortalt dem i ca. et halvt års tid, at hun var blevet for fed, men det synes de ikke. Men da hun nu var så energiforladt gik de alligevel til dyrlægen med hende for at få hende undersøgt. Dyrlægens kommentar var, at hun var for fed og skulle på skrump.
    Da hun havde tabt sig, var hun tilbage i sig gode gamle energiniveau smiley

• #8   11. jun 2011 De reagerer meget forskelligt på falsk drægtighed, men mange bliver mere stille...

Lope virkede nærmest depri, men kunne da godt trækkes op...;0)

Er det længe siden, at hendes løbetid stoppede?

• #9   11. jun 2011 Nu skal jeg ikke male fanden på væggen og det kan meget vel,være falsk drægtighed.. men min den unge tæve gjorde det samme.. her var underlivet pillet ud,så det var ikke det.. Hun havde hjerte/lungeorm og eneste tegn,var mangel på energi.. Så ha lige den i baghovedet..

• #10   11. jun 2011 Det er vel omkring en månedstid siden hun var i højløb.

Tak for alle jeres svar og bekymringen, det er jo rart at vide hvad man skal være opmærksom på. smiley

Kommentér på:
Fra meget livlig til meget doven på 1 mdr.

Annonce