Fra meget livlig til meget doven på 1 mdr. Fra meget livlig til meget doven på 1 mdr.
Jeg har den fantastiske dejlige blandingstæve, som netop har været i sin tredje løbetid, og som bliver 2 år til Oktober.
Hun er normalt en MEGET livlig hund, som er med på ballade så snart hun ser sit snit til det. Børn der leger vildt er hendes kald til at starte turboen. Eller mennesker på den anden side af hækken er også noget der normalt har kunne få hende helt op i gear.
Men hold da helt op hvor hun er bare helt utroligt mærkbart forandret efter sin tredje løbetid.... Hun sover og sover og sover, hun løfter lige hovedet hvis der sker noget vildt, men ligger sig hurtigt igen. Hun er stadig godt oppe og køre når hun får snor på og der skal gåes tur. Men ellers er hun godt nok blevet helt fantastisk dejlig rolig.
Vi har altid troet at hun havde en form for stress, men havde hun det, så har hun det i hvert flad ikke mere. Hun er fuldstændig afdæmpet.
Bare for god ordens skyld vil jeg orientere jer om at jeg er næsten helt sikker på at hun ikke er syg - vi har naturligvis haft spørgsmålet oppe og vende, men hun spiser og drikker normalt, og med lidt god vilje kan vi sagtens få hende op i gear, som vi kunne før.
Jeg tror og håber og krydser fíngre for at alderen endelig har haft den påvirkning på hende, som vi har ventet på så længe.
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.125
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 229
Måske ender det med at vi tager afsted til dyrlæge, bare for at være på den sikre side.
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.125
jan 2010
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.793
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.981
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
Mine forældre havde en tæve engang, som var blevet lidt vel rigelig rund og de synes også at hun var begyndt at være meget stille, doven og træt, sov meget. Jeg havde fortalt dem i ca. et halvt års tid, at hun var blevet for fed, men det synes de ikke. Men da hun nu var så energiforladt gik de alligevel til dyrlægen med hende for at få hende undersøgt. Dyrlægens kommentar var, at hun var for fed og skulle på skrump.
Da hun havde tabt sig, var hun tilbage i sig gode gamle energiniveau
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.981
Lope virkede nærmest depri, men kunne da godt trækkes op...;0)
Er det længe siden, at hendes løbetid stoppede?
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
jan 2010
Tak for alle jeres svar og bekymringen, det er jo rart at vide hvad man skal være opmærksom på.
Fra meget livlig til meget doven på 1 mdr.