{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

snor - ikke snor {{forumTopicSubject}}

Hvad synes i om, at folk lufter deres hunde uden snor ?

Selv synes jeg det er sindsygt træls. Hunden løber 5-10 meter foran ejeren. Når man kommer med sin egen hund i snor, kommer den anden løbende gøende hend. Tænk hvis Garbo ikke havde været så venlig over for små hunde - hun kan snuppe dem i én mundfuld ! Ejerne kalder, råber og skriger, "kom så her" "hallo, Fido, på plads!!" det råber de når de ser en anden komme. men der er det jo forsent, for der har hundene jo fået øje på hinanden. Lige meget hvor meget man har styr på sin hund, mener jeg at alle burde ha dem i snor.

Og også når man kommer cyklende. Så kommer der en hund løbende ind foran en. For den går jo 10 meter foran ejeren, og de ser ikke cyklen ! Eller hvis de kaster en pind uden lige at ser at der kommer en cykel på tværs, eller kalder på hunden så den kommer løbende tilbage. Jeg har 2 gange været ved at køre hunde ned, den ene af gangene var det kun pga. nyskiftede bremser, at jeg kunne nå at stoppe 10 cm. inden at remme hunden, for ellers havde jeg kørt direkte ind i siden på den.

Men hvad mener i om det - bør alle hunde ikke holdes i snor, når de er på offentlig grund ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  snor - ikke snor
  • #2   7. jun 2006 En patvrider?

Hunden eller ejeren *GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGg*

• #3   7. jun 2006 Xanthos har ikke snor på når vi er på stranden og i skoven mm. Og hvis folk kommer cyklende på stier der, kan de jo bare ringe en gang med klokken hvis de kommer bagfra. :o)

Når man ikke har snor på sin hund, må man jo hele tiden være på forkant med hvad der sker. Og hvis man ikke bare nogenlunde er det, så synes jeg ikke man skal tage snoren af.

Hvis ens hund løber han til andre hunde med snor på, på den måde du skriver, er ejeren jo selv ude om hvis hunden bliver bidt eller der sker andre ting.

• #4   7. jun 2006 Hejsa...

Jo syns helt sikkert man skal holde sin hund i snor, hvis man går med dem på vejen... Men syns så også det er helt ok at have løse hunde i hundeskove, hvor stort set alle har deres hunde løse.. Går tit i skoven, med mine og de elsker at løbe løse, min tæve elsker at hilse på andre hunde, hvor min han dog er lidt mere en kylling...

• #5   7. jun 2006 Det er lovpligtigt at holde sin hund i snor således at man hurtigt kan holde den til sig (af samme årsag er flexliner teknisk set ulovlige) på alle offentlige arealer der ikke er beregnet til løse hunde.

• #6   7. jun 2006 Jeg synes det er ok at folk lufter hunde uden snor. Selv har jeg altid mine i snor, da jeg ikke gider noget drama med sure mennesker som tænder af over mine såkaldte "kanphunde"!

• #7   7. jun 2006 Hmm, jeg lufter da tit hund uden snor.... Menjeg kalder da hunden til mig, når der kommer andre hunde...

Og det vil jeg sgu ikke ha en patvrider for!

• #8   7. jun 2006 Nu kan jeg godt kalde min bulldog til mig selv om hun er uden snor, hun har aldrig i de 6 år hun har levet været til gene for andre end dem der har ondt i r.... (undskyld udtryk) og hun er fløjtende ligeglad med andre mennesker og hunde, så man kan ikke skære alle over en kamp.... De gange hun har været oppe og slås er det hende der er blevet overfaldet fra en hund inde fra en have...

• #9   7. jun 2006 årrrhhh ja Rikke, totalt nederen at få en patvrider af dig :o) Det er godt du ikke kan møde mig hva :o) *ggggg*

• #10   7. jun 2006 Jeg har kun mine hunde løse udenfor egen jord, hvis jeg han se mindst 50 m hele vejen rundt. Ellers kommer de i snor Punktum.

• #11   7. jun 2006 jeg synes det er irriterende med løse hunde... for Aiko kan gå så pænt, lige indtil der er en lille hund der vimser rundt om potterne på ham...

Når det sker, er 72 kg altså ret meget at holde styr på smiley

• #12   7. jun 2006 Hunde MÅ kke gå uden snor på offentlige steder hvor der færdes andre- medmindre det er skiltet højt og tydeligt (f.eks. nogle steder skoven) Jeg har flere gange oplevet løse hunde og der er faktisk mange af dem, der er aggresive overfor andre hunde! Men folk er jo så forskellige og nogle mener godt de kan styre deres hund(e), meeeen dette passer så ikke altid. Jeg har aldrig mine hunde gående løse- kun på vores hundelegeplads, der er indhegnet!

• #13   7. jun 2006 FRA HUNDELOVEN!!!

Bare lige, så det er slået fast:

I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. En hund anses ikke for at være under ledsagelse, fordi den er under tilsyn fra besidderens bolig eller forretningslokale. Føres hunde i bånd, skal dette være så kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren. Såfremt hunde på de nævnte steder færdes løse uden at være i følge med en person, der har fuldt herredømme over dem, lader politiet dem optage og underretter besidderen. Bærer hunden ikke halsbåndforsynet med skilt, som nævnt i § 1, fremlyses den. Hvis besidderen ikke inden 3 døgn efter, at underrettning eller fremlysning har fundet sted, indløser ved at betale de udgifter, som optagelsen har medført, kan politiet afhænde hunden eller lade den aflive. Et eventuelt overskud ved afhændelsen tilfalder ejeren hvis han melder sig inden 3 måneder og godtgør sin ret, og ellers statskassen. Justitsministeren kan fastsætte nærmere regler om afhændelse af optagne hunde.

• #14   7. jun 2006 Altså med mindre der specielt står, at hunde skal føres i snor, så må hunde godt være uden snor, når blot man har fuldt herredømme over dem..

• #15   7. jun 2006 I kan sku da ikke påstå at f.eks. jeg ikke har styr på min hund..... Selv til udstilling kan jeg gå løs med hende, hvis det er udendørs......

• #17   7. jun 2006 Godt Belinda c",)

• #18   7. jun 2006 Rikke: LooooooL

• #20   7. jun 2006 Endnu et spørgsmål, til alle dem der har så ondt i r... over at nogle har deres hunde løse...

Er det fordi i ikke selv kan have jeres løse???? For det må da være sjovere for en hund at lege uden snor, end med... :o)

• #22   7. jun 2006 Rikke: Det var en af grundene til Xanthos boller blev kappet :o) *ggg*

• #23   7. jun 2006 jeg har ikke ondt i røven over at folk har deres hunde løse, så længe de kan styre dem....men jeg bliver irriteret over dem der ikke har og hvor de fimser rundt om benet på Aiko, for nej jeg har ikke kalde ham til mig, hvis han møder andre hunde og så hellere gå i snor

• #24   7. jun 2006 J. K
    Garbo kan jeg sagtens have gående ved mig ved min side regner jeg med, så nej det er godt nok ikke misundlse hvis det er det du tror. det er mere det med at der kommer andre løse hunde hend til os når vi lufter, som irritere mig.

• #25   7. jun 2006 Jeg er lige glad om løse hunde kommer og hilser på mig, Det er sq da en fornøjelse at se folk råbe, fløjte og stampe i jorden, efter den hund der bare ingen ører har pt. At folk ikke har mere selvkretik. Tilgengæld er det dejligt at se de få der virkelig har kontrol over deres vuf. ; ))

• #26   7. jun 2006 altså Aiko i snor, selvom det kan virke som om det er mig der har snoren på og ham der bestemmer

• #28   7. jun 2006 Hej du der Rikke Dahl.

Kan jeg undgå en "patvrider" hvis jeg spørger pænt hvordan det gik hos Lisbeth igår :-))) Er meget spændt.

• #29   7. jun 2006 Taaaaak Rikke, det var sgu bedre *LoooooooooooooooooL*

• #30   7. jun 2006 J.K-> Hallo mester.... Hmmm.. Jeg har ikke ondt nogle steder over folk har deres hunde løse, men et er at det står i LOVEN noget andet er, at de fleste rent faktisk ikke har styr på deres hunde. Meeeen så kunne man faktisk godt tage at lave nogle flere indhegnede legepladser til hunde, så de kunne få krudtet rigtigt af!

• #31   7. jun 2006 Rikke: Okay.. Jeg synes heller ikke det er sjovt at der kommer en kæmpe køter mod mig og min hund, hvis ejeren er pisse ligeglad... Men det kan altså ikke pisse mig af :o)

• #32   7. jun 2006 C & O: MESTER, er du gal en attitude.........

• #33   7. jun 2006 Har også altid Nanoq og Eddie i snor. lige bortset fra i skoven. Men også der overvejer vi har have Eddie i snor, da man skulle tro han var blevet sympatidøv med Nanoq( Nanoq ER døv*S*)

• #34   7. jun 2006 okey, så det ér altså ulovligt.

J. K er du så ogs ligeglad md, at jeg lige hoppe ud og snupper din bil f.x. ? det er jo ogs ulovligt, men det pisser dig ik a ?

• #36   7. jun 2006 Men når man har haft mere end een dårlig oplevelse med løse hunde, så er det fandme svært at se noget godt i det.

• #37   7. jun 2006 Christine og Allan O
    enig !

• #38   7. jun 2006 Anette: Jeg bliver ikke irriteret over det, men kan godt forstå andre gør...

Jeg synes bare tit, at alle herinde brokker sig over at man lufter hund uden snor, hvilkete jeg ikke forstå. Da det under alle omstændigheder må være sjovere for hunden at være uden snor smiley Forstår du hvad jeg mener????

• #39   7. jun 2006 nej, faktisk ik.. Uden snor har man en have og hundeskove til

• #41   7. jun 2006 Rikke Dahl : Du er da en der forstår at holde på værdigheden ; )))

• #42   7. jun 2006 J.K--> SE dér problemet med når man skriver noget der kunne misforstås... Jeg mente "hallo mester" i SJOV!

• #44   7. jun 2006 Anette: Kan ikke se at de to kan sammenlignes...

C & A: Det kan jeg godt se, men hvorfor skære alle over en kam...

• #45   7. jun 2006 nej, men det kan jeg. Det er begge vertrædelser af loven, hvilket du tilsyneladende intet har imod.

• #46   7. jun 2006 C & A: så prøv med en smiley :o)

• #47   7. jun 2006 Rikke Dahl.

Jamen det var da også godt nyt ;o)

Stakkels lille Albert-mand, har tænkt meget på ham.

Og tak fordi jeg undgår, det der du ved *GG*

• #49   7. jun 2006 Anette: Du må konkludere som du vil....

• #50   7. jun 2006 heh, ja-.. !!!!

• #52   7. jun 2006 J.K--> Tja..

• #53   7. jun 2006 Rikke: Så håber jeg at det også vil hjælpe på dine vovser :o)

Jeg forstå godt at det ikke er morsomt at møde en hund som bare kommer farende, og der ingen kontrol er....

Det sker bare ikke særlig tit hvor jeg går, så jeg har ikke så meget imod det :o)

• #54   7. jun 2006 Problemet er ikke hundene, men alle de løse dumme mennesker der tror, at hunden har fuld kontrol. LOOOL

• #55   7. jun 2006 ØV dumme mig :-)))

• #56   7. jun 2006 Vinni: Det kan vi være helt enige om :o) *ggggg*

• #58   7. jun 2006 J. K

Tror du selv på at det er de super-lydige hunde der menes når folk brokker sig?
    Du skal også tænke på at de love er til for at beskytte de mennesker der måske ikke er så vilde med hunde. Det kan skabe unødvendig meget utryghed hos en person som er bange for hunde, bare de kan se at snoren mangler. Tænk lige over at fremmede mennesker ikke kender din hund, altså at de ikke ved om den er lydig/aggressiv/hopper op/hvadsomhelst, og at du faktisk har pligt til at tage hensyn til dem.

Dermed ikke sagt at jeg er 100% imod det. På landet synes jeg f.eks ikke at det er noget problem, men jeg har selv oplevet en person der gik til angreb på min 13 uger gammel Sheltie, og den fejl laver jeg aldrig igen.

• #59   7. jun 2006 Rikke : Det er bare mig der er laaaangsom, min bemærkning hænger sammen med dette : Sådan en som mig f.eks. Derfor er A og O ALDRIG løs andet end i indhegnede områder, hvor eftersøgningen efter dem begrænser sig til et vist antal timer *GGG*

• #60   7. jun 2006 Rikke: Det er surt når der ikke er nogen gode steder... :o)

• #61   7. jun 2006 Annemie: Nej det tror jeg ikke....

Jeg ser det bare som en selvfølge at går man med sin hund uden snor er man meget opmærksom på den, og på hvad der kommer af enden dyr eller mennesker. Derfor tillader jeg mig at overtræde loven ved at lufte min hund uden snor hvor jeg ser det ansvarligt.

• #62   7. jun 2006 Rikke du bor det forkerte sted. Hvis du bor bag dyne Larsen som mig, har vi den dejligste sti helt ud til Anisse Nord. Og der er ingen biler der.

Men så langt kan de 8 små bitte ben, nok ikke gå :-))

• #64   7. jun 2006 Min mor, som er 75 år, bliver bange, når hun ser en løs hund.Hun har dårlig balance og er bange for at blive væltet, fordi hun ved jo ikke hvilken model hund og hundeejer der kommer. Uanset hvilken hund og hvilken form for kontrol, man har over hunden, bør man i god tid sørge for at hunden går lige ved siden af en. Det er simpel velopdragenhed ikke at påtvinge andre nærkontakt med ens hund.

• #65   7. jun 2006 J. K

Så synes jeg ikke at det var fair at formulere det som *ondt i rø...*

Jeg følger dig, men desværre er der ikke mange ting der er så ligetil. Der findes en ubehøvlet stor mængde eksempler på små hunde der er blevet angrebet, vildt der skambides og hunde der ellers bare forsvinder fra ejeren. Du kan hellere intet gøre hvis en person angriber din hund og kalder det selvforsvar (og jeg er ikke den eneste der har prøvet det), og man er altså stadig nød til at respektere at der findes mange mennesker der er utrygge ved hunde.

• #67   7. jun 2006 Rikke: Ja det er jo lige det... Jeg er heldig vi har 4 ret gode steder, inden for et par km, og så er der stranden også et par km væk. Så det er skønt, at kunne komme ud med vovsen uden snor :o)

• #68   7. jun 2006 .....Det kan skabe unødvendig meget utryghed hos en person som er bange for hunde, bare de kan se at snoren mangler. Tænk lige over at fremmede mennesker ikke kender din hund, altså at de ikke ved om den er lydig/aggressiv/hopper op/hvadsomhelst, og at du faktisk har pligt til at tage hensyn til dem.
    Annemie - fin pointe der og helt rigtig smiley

Botset fra det, er mine også løse, de steder hvor de ikke kan komme til skade (biler og andre motorkøretøjer) og det er i mosen/engen herhjemme.

Men det ER et stort ansvar at have sin hund løs, de skal kunne kaldes hjem når som helst og hvor som helst, ellers dur det ikke at have dem løse.

Når det så er sagt, så sker det at ørerne ikke virker og så må den løse hund tage det hak den anden hund i snor evt. deler ud - og ejeren må bare dukke hovedt og tage det verbale hak fra den anden ejer med sin hund i snor!

Med mindre det hele forgår i en hundeskov - hunde indhegning! Der må hundeejer med hunede i snor, bare "klap-kaje" hvis der kommer løse hunde over til deres (altså ikke brokke sig over ded) smiley

Som cyklist tager jeg da selv højde for løse hunde og da jeg ikke ønsker at skade hverken mig eller min cykkel! holder jeg øje og geare ned, hvis jeg køre på en skovsti eller andre steder hvor jeg kan forvente en løs hund smiley

• #70   7. jun 2006 ......Uanset hvilken hund og hvilken form for kontrol, man har over hunden, bør man i god tid sørge for at hunden går lige ved siden af en. Det er simpel velopdragenhed ikke at påtvinge andre nærkontakt med ens hund.

Hørt vinni smiley

• #71   7. jun 2006 Så er dine ben nok også små *G*

Fra mig er der ca. 3 km. hver vej.

Min chow kunne også sagtens gå løs derude. Han kom jo heller ikke når jeg kaldte :o) Det eneste han kunne blive kørt over af, var cyklerne. Men han var også ekspert i og gå lige ud foran dem.

• #72   7. jun 2006 Rikke: Øv hvor er det nederen, Xanthos løb aldrig bare for at løbe, men var der en dame, så fuck dig moar... Og forresten ved jeg godt du ikke kan nå mig, så jeg skal lige pisse her og her og her :O) Det er ikke sjovt så noget.

• #74   7. jun 2006 Jeg mener at en "løs"hund under kontrol ikke er en løs hund. Man bør måske kalde dem :de ustyrlige, de nogen gange ustyrlige og de aldrig ustyrlige. De midterste er nok dem der generer mest.

• #75   7. jun 2006 Annemie: jeg forstå godt hvad du mener. Men jeg vil godt stå inde for min vovse, og jeg ved at når der kommer hvalpe skal han have snor på :o)

• #76   7. jun 2006 så dette:...... så sker det at ørerne ikke virker..... var mente når det drejer sig om hunde - ikke når det er gående uden hunde... der kalder man hjem og DEN skal virke hver gang for at undgå utrykhed og angst hos den anden gående.

• #78   7. jun 2006 Jamen go tur.

Bliver i trætte, så kom forbi mig smiley

• #79   7. jun 2006 Rikke: Jamem jeg forstå dig virkelig... Øv det er ikke sjovt, og heller ikke sjovt for hunden, for man er jo pisse gal på den hele tiden :o)

• #81   7. jun 2006 Karina : ja vi mener vist det samme ; ))

• #82   7. jun 2006 J. K
    Det er ikke mig du skal overbevise, det er den lede mokke der gik op til og prøvede at sparke til Watson da han var 13 uger (det er også min helt egen fejl at jeg troede at hun var på vej over for at hilse). Jeg har skam ingen problemer med løse hunde, for jeg ved hvordan jeg skal håndtere dem, det er ikke-hunde-mennesker og *typerne* jeg ikke stoler på.

• #83   7. jun 2006 Granvænget og Bymosevej, var mine faste gå stæder.

Din bror må da have set mig og løven gå der.

• #84   7. jun 2006 Annemie : der er mange særer mennesker til, man skal være meget fejludviklet for at sparke til et dyr, der ikke gør en noget !!!

• #85   7. jun 2006 Annemie: :o) Det er en ærgerlig oplevelse for jer, i begge kunne have været foruden.

• #86   7. jun 2006 Vinni S
    Frygt er desværre ikke rationelt, men jeg forstår stadig ikke hvorfor hun gik hen til ham hvis hun var bange. Men altså, det er stadig mit ansvar idet jeg havde ham uden snor.

• #88   7. jun 2006 Er det dem der har en kanin der løber rundt udenfor ?

• #90   7. jun 2006 Hm det må være ved siden af kaninen så.

Jeg har nu ikke lagt mærke til 4 drenge.

Men på vejen har der boet en der hed Janick som havde 3 drenge.

• #91   7. jun 2006 (link fjernet)

• #92   7. jun 2006 ja jeg var også med på gåturen med birthe og der ser vi at den går 10-15 meter foran ejeren hvor han IKKE kan se den!

Kommentér på:
snor - ikke snor

Annonce