1.890 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

For et år siden sad jeg på bænken ved søen... For et år siden sad jeg på bænken ved søen...

imens Simmer bare luntede rundt eller søgte foder.

Og i dag sidder jeg på samme bænk med store tårer løbende ned af kinderne , imens jeg kan se Simmer alle steder og alligevel er det Bertil der står der foran mig , med store øjne og et spørgende udtryk :

- hvorfor græder du mor ?? , vi har jo haft det så sjovt sammen i dag !!!

Jeg kan slet slet ikke forstå det !!!

For 10 mdr. siden sagde jeg farvel til Simmer og 3 dage efter flyttede Bertil ind og det store arbejde med at bygge hans selvtillid op begyndte , fjerne hans angst for mennesker, gøre ham renlig og ikke mindst lære at elske en ny og anderledes hund.

To skridt frem og et tilbage ......
sådan gik den ene dag efter den anden....

Og lige pludselig er det blevet d. 12 juni og vi skal deltage i vores alle aller første konkurrence.

Vi skal nemlig holde afslutning ved Agility og hundene skal løbe 3 løb hver.
Et Agility , et spring og så stafet .

Der er præmiere og der bliver taget tid. Banen har 20 forhindringer og nogle af dem er noget snirklet.

Jeg har sovet dårligt og næsten ikke spist det sidste døgn.
Min mave er totalt i opløsning og jeg skal tisse hele tiden.

Der er fest , der er farver , der er hunde og så er der op til flere tilskuer , der er mad , der er drikke og der er......

CHAMPAGNE !!!

Mine nerver står på højkant og jeg har sommerfugle i maven , vi skal løbe som nr. 2

Der bliver taget tid på alle hundene , men resultatet bliver ikke offentlig gjort før til sidst.

Bertil klarer sig fint igennem første løb AG
og vi har rigtig god kontakt med hinanden. Vores hjemmetræning med slalom giver pote og roen sænker sig over mig og min mave.

Andet løb klarer han sig næppe så godt , han vil hellere slikke græsset og snuse og jeg har minus kontakt til ham.
( der havde været tæver i løb på banen ved det første løb )
Og rent reflektorisk sænker der sig yderligere ro over mig og jeg erkender at nu handler det bare om at komme i mål på en god og glad måde for Bertil.
Derfor tager jeg springene sammen med Bertil og på den måde kommer vi ind.

Det var en dejlig følelse bagefter , at jeg stoppede op og ændrede mit mål for Bertils skyld.
Det nye mål var ....... det skal være sjovt for os alle !!!

Endelig er løbene overstået og præmierene skal uddeles og tiderne oplyses.

Bertil kommer ind på en flot 2.plads i AG og som den sidste i SP.
Stafetten tabte vi fordi de andre var hurtigere smiley

Men så til sidst skal der tildeles ..........

RISING STAR DIPLOMET .......

Dette er blevet sponsoreret ( staves ) af

Kennel Britaje

med kravene ......

Den hund der er nået længst på kortest tid og med det største engagement ..........

Og så kommer ordene........

Dette tildeles Bertil !!!!!!

Hold op et skulderklap af få smiley

Jeg er helt rundt på gulvet og lige pludselig begynder brikkerne at falde på plads inde i mit hoved.

Vi er kommet langt , Bertil og jeg....
Det vi gør sammen virker .....
Vi har lært at læse/ forstå hinanden.....
Og fremfor alt , han er ikke længere bange for mig eller mine kommandoer !!!

Vi kommer hjem og jeg kan slet slet ikke falde til ro , derfor vælger jeg at gå en tur ned til søen.
Mine ben går for mig , mine tanker er langt væk ....
Og lige pludselig kommer alle tårene væltende, de løber ned af mine kinder samtidig med at mine ben bevæger sig målrettet hen til

DEN BÆNK ......

som jeg altid sad på , når Simmer søgte efter foder , når han løb hen til de forskellige vandhuller , jagtede egernene og der hvor der altid var fred til at træne lydighed og kontakt.

Jeg satte mig ned , åbnede flasken med kaffen og tændte en smøg og alle mine tanker kom vrimlende og jeg så Simmer alle steder.

Jeg sad der en ½ time , faldt til ro og det var ligesom jeg sagde farvel til Simmer og velkommen til Bertil.

På under et år har jeg taget afsked med min soulmate , standset blødningen og budt Bertil velkommen til mit hjerte og fundet noget vi er gode til sammen.

Kong Simmer er død , længe leve Kong Bertil smiley

Hold op hvor har jeg det mærkeligt lige nu .........

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For et år siden sad jeg på bænken ved søen...
  • #1   12. jun 2011 <b>I'ts not letting go that hurts,
    It's holding.</b>

Du har stadig minderne med din Simmer, ingen er glemt så længe vi husker dem..
    Men kun vidunderligt at du kan starte nye med Bertil..

Varme tanker herfra smiley

• #2   12. jun 2011 Jeg sidder med tårer i øjnene af at læse dit indlæg. Hvor er det smukt.

• #3   12. jun 2011 Nej hold op Charlotte nu tuder jeg sgu også, jeg ser også Gizmo når jeg sidder på vores bænk i skoven smiley

Men dig og Bertil var super dygtige i dag og i fortjente virkelig de placeringer og den fine æres præmie smiley

• #4   12. jun 2011 Pyha sikke da også en sindsoprivende dag, jeg kan godt forstå, du har det mærkeligt. men hvor er det dog flot af Bertil (og lidt af dig også ;D), at han er kommet så langt.

Jeg tror aldrig, det holder op med at stikke lidt, når man tænker tilbage på dem, man holdt af, uanset om det var dyr eller mennesker og da især ikke med det helt specielle bånd, du har følt til Simba. Og gudskelov for det. Tænk hvis man bare gik videre i sit liv fuldstændig upåvirket og ligeglad - så ville der jo være noget galt.

Det kan godt være, jeg læser forkert, men af og til synes jeg, jeg kan se en snert af dårlig samvittighed mellem linjerne, når du skriver, overfor Bertil fordi du lægger mærke til at han ikke er og aldrig bliver Simba. Hvis du har det sådan, kan jeg sagtens forstå det, men tænk på, at Bertil jo umuligt kan lægge mærke til det. Jeg er ret sikker på, han har det som blommen i et æg hos dig og Fru Nielsen smiley

• #5   12. jun 2011 Takker for jeres forståelse af mine mærkelige følelser i dag smiley

Så er jeg ihvertilfald ikke mere skør end jer andre hundetosser smiley

• #6   12. jun 2011 Det bør IKKE være en trøst smiley

• #7   12. jun 2011 Marianne K

Du har så evigt ret i det med den dårlige samvittighed , dog gælder det omvendt.

Jeg har dårlig samvittighed overfor mindet om Simmer og engang imellem føler jeg mig utro imod ham smiley

• #8   12. jun 2011 Skønne Charlotte.

Jeg sidder med tårer i øjnene. Jeg ekndte ikke Simmer men jeg kender dig og jeg kender Bertil og I to er skabt for hinanden!! I havde tydeligtvis en HERLIG dag idag og du strålede som en sol fra du kom til du gik.

NYD mindet om Simmer og NYD nuet med Bertil:-)

Og så ser jeg frem til mange timer sammen med Bertil og dig til agility:-). Pssstttt, bare du husker at trække vejret ind imellem.........*GG*.

Masser af knus og varme tanker herfra os alle 4:-)

• #9   12. jun 2011 Mette (anløben DKK`er

Jeg forsøger jo ikke andet end at trække det der vejr , men føj da , det ervsært efter nr. 3 forhindring smiley

• #10   12. jun 2011 ps

og jeg glæder mig også meget til at begynde igen og ikke mindst til at du også er der , med dine skønne piger smiley ( og mand )

• #11   12. jun 2011 Puh-ha
    Den trak vand.

Hvor er det flot skrevet og udtrykt. Det er så godt at få minderne på plads og kunne være der helt for nye generationer.

Varme tanker og held og lykke fremover.

• #12   12. jun 2011 Puh ha, det var et rørende indlæg.
    Men du skal vide at jeg synes at i var super dygtige idag, trods at Luca duftede så dejligt. Det var kun en gang at han stoppede op, ellers løb i jo banerne sammen til UG.
    Glæder mig til 10 søndage sammen med dig og Bertil. I er skønne.
    Knus fra os.

• #13   12. jun 2011 Så tuder jeg også, hvor er det godt skrevet og hvor kan jeg følge dig.

Især det der med den dårlige samvittighed.

Synes det var så mærkeligt at jeg er blevet så gald for Benny på så kort tid, synes ikke det er rigtig over for Guzi.

Men omvendt, havde jeg ikke været så glad for Guzi, havde jeg ikke savnet en hund så meget og ahvde aldrig fået Benny.

Hvor er det svært at være Så glad for noget man har til låns i forholdsvis kort tid.

Men hvor er det rart at amn ikke er den eneste der har det sådan.

Stort tillykke til jer to og tak for dine dejlige fortællinger smiley

• #14   12. jun 2011 Det er vist rigtig normalt at have det sådan, men selv uden at kende dig, kan jeg sige 100%, at ham glemmer du aldrig og det specielle, du havde med ham, vil heller aldrig blegne. Om så du får 100 skønne hunde, vil han garanteret altid være der. Selv jeg har ikke glemt ham :).

Nogle gange, når jeg har haft det sådan, med mennesker, jeg har mistet, har jeg sat mig ned og tænkt over om de mennesker mon helst ville have, jeg kom videre, var glad og lykkelig og indimellem mindedes dem med et smil og i ny og næ en vemodig tåre eller de hellere så, at jeg sad med dynen over hovedet resten af min tid og druknede i sorg til deres ære. Jeg har aldrig været i tvivl om svaret :). Nu ved jeg godt, Simba ikke kan tænke sådan, men hvis du husker tilbage, var han sikkert også gladest når du var glad, så jeg vil gætte på, det var det, han ville ønske, hvis han kunne.

• #15   12. jun 2011 puha det var godt nok smukt skrevet smiley sidder her med tåre i øjnene. Hvor er det dejligt at du er nået dertil smiley

• #16   12. jun 2011 Marianne K

Du har så evigt ret smiley

Og jeg ved det godt , men alligevel er det en svær en , den der Simmer.
    Med mine to andre himmelhunde , har jeg slet ikke det sådan , der var det helt ok at lade dem flyve videre.
    Men min Simmer , han svider skisme i mit sind smiley

Men jeg kan mærke , at nu hvor vi , Beril og jeg , har fundet noget som vi begge syntes er sjovt , ja så er der ikke lang vej igen til et tæt og kærligt forhold ham og jeg imellem.

• #17   12. jun 2011 Charlotte:

Du låner bare Kaido ind imellem til agility....:-)

Så skal du nok blive kureret.......*G*

• #18   12. jun 2011 Du skal også tænke på, at SÅ længe siden er det jo heller ikke. Det kommer sikkert til at tage lidt mere tid, før de sidste brikker falder helt på plads, men jeg synes nu, det lyder til, du er rigtig godt på vej smiley

• #19   12. jun 2011 Og igen sidder man med tårer i øjnene over et af dine indlæg, tak fordi vi får lov til at følge dig og Bertil! Det er utroligt så mange af dine fortællinger man kan nikke genkendende til , men det er de færreste af os der udtrykker det så flot som du gør.

• #20   12. jun 2011 Mette (anløben DKK`e

Jepper , jege raltid klar til en tur med en ægte

LABRADULLE smiley

• #21   12. jun 2011 Charlotte:

DET er bare en aftale!!!

• #22   12. jun 2011 Stine D

Ja nogen gange griner man over mine indlæg , andre gange græder man ...

men sådan har jeg det jo også smiley

men i dag er det godt nok mærkeligt , glæde og sorg på samme tid , den er svær

• #23   12. jun 2011 Hold da lige op en stærk beretning. Jeg sidder også med tårer i øjnene...

• #24   12. jun 2011 Pyh, jeg sidder også og er helt rørt. Super smukt fortalt

• #25   12. jun 2011 Og jeg tuder lige lidt videre , okay smiley

• #26   12. jun 2011 Dine indlæg om Simmer får altid mig til at tænke på min Basse, så jeg snøfter lige lidt med, okay? :o)

• #27   12. jun 2011 Årha du kan da finde ud af at skrive.... Stort kram og nus fra Trunte og mig...

Jeg synes du har klaret det super flot og hvor er det flot med Bertil! smiley

• #28   12. jun 2011 Blev også meget rørt over din fortælling!! Stort Tillykke til Bertil og dig, for han havde ikke klaret det alene ;o) *Krammer*

• #29   12. jun 2011 Både Charlotte og Bertil var bare SÅ gode idag til agility!!!!!

• #30   12. jun 2011 Jeg er også helt rørt over din fortælling og jeg er sikker på, at Simmer er stolt og glad over, at du har lukket Bertil ind i dit hjerte.

• #31   12. jun 2011 Mette (anløben DKK`er

Tusind tak for dine ord smiley

inge R

tror du virkelig ?? , nu kom tårene lige igen op i mine øjne smiley

• #33   12. jun 2011 Maj-Britt:

JEG vil være med til at skærpe kravene for Charlotte og Bertil!! Jeg vil!!

• #34   12. jun 2011 Maj-Britt *DKK snob *

Tusind tak Maibritt og jeg håber inderligt på , at du følger os HELE vejen derhen smiley

Og iøvrigt tusind tak for en fantastisk dag idag smiley

• #35   12. jun 2011 Mette (anløben DKK`e

Det har du slet slet ikke tid til , for du skal nemlig jagte Kaido , når hun løber om hjørnerne med dig på banen smiley

• #37   12. jun 2011 Charlotte:

Næ nej, det er DIG der skal jagte Kaido..........*GGGG*

Jeg svinger dirigentstokken sammen med Maj-Britt........*GGG*

• #38   12. jun 2011 Mette smiley

Ja , desværre er det jo ikke dine hænder du er kommet til skade med , så der er frit sving i dem med eller uden dirigentstok smiley

Maibritt smiley

Det ville glæde mig så meget , jeg tager alle dine ord og anvisninger til mig og jeg lover at vi laver vores hjemmearbejde , Bertil og jeg smiley

• #39   12. jun 2011 For bare 48 timer siden sad jeg med helt den samme fornemmelse som du gør nu.
    Fortid og stadig intens smerte mod nutid og smil, glæde og forventning.

Det er godt, det sidste til dagligt overdøver det første, men på dagen for dagen - det må tårene løbe...

(og tilsyneladende også lige et par dage efter ;o) )

• #40   12. jun 2011 *Ja , desværre er det jo ikke dine hænder du er kommet til skade med , så der er frit sving i dem med eller uden dirigentstok :-)*

Nope...... DET ville være en katastrofe........ Skidt være med en fibersprængning i bagbenet. Uha, tanken om at komme til skade med hænderne er ikke go`.......*G*

• #41   12. jun 2011 puha, nu sidder jeg også med øjne i vand. Hvor er det dog bare skøn og samtidig lidt sørgelig læsning

• #42   12. jun 2011 BUUUHUUU! Sådan noget kan jeg da slet ikke tåle at læse i de her dage *KLYNK!*
    ONDE farnmor smiley
    FY!

(og tillykke med det ;o))

• #43   12. jun 2011 Sidder også bare her dybt berørt, dit indlæg rammer lige i hjertet, hvor er det bare smukt, giver dig og Bertil et stort kram

• #45   12. jun 2011 Jeg er vildt imponeret over den kontakt Jacob har med Ingeborg , han gelejder hende bare stille og roligt igennem hele banen.

Han er dybt fokuseret på hunden og lader sig ikke distrahere af noget.

Det er godt gået af en 10 år gammel dreng

Han er nok den fører der har færrest førerfejl i længden , ene og alene pga. roen han indtager når han går på banen.

• #46   12. jun 2011 ps.

og hvor er det godt , at Juice bare var klar igen efter faldet smiley

Sej pige smiley

• #47   12. jun 2011 Pyha, Farmor. En rigtig god beskrivelse af hvordan det er at skille sig af med sin allerbedste ven og skal lære en ny allerbedste ven at kende og elske. Det er hård læsning, men også en god læsning. Du er så skide god til at beskrive følser :o)

Et KÆMPE STORT tillykke med dit og Bertil's første stævne, som jo egentlig gik ret godt - ik'? Det synes jeg i hvert fald jeg kan læse....

• #48   12. jun 2011 Hvor er i bare søde , allesammen smiley

• #51   13. jun 2011 Farmor:

Du er en fantastisk skribent. Både når det gælder dine alt for sjove og hyggelige indlæg, men så sandelig også når det gælder de smukke og tankevækkende indlæg.

Netop dette indlæg gav mig meget våde øjne, og jeg mærker helt klart at udover du er en fantastisk skribent, så er du en helt fantastisk hundeejer.

Det at jeg bliver rørt er nu ikke så meget afskeden med Simmer, men derimod det at du stopper op og ændre dine mål for Bertils skyld. Og det er blot én af de situationer hvor det tydeligt skinner igennem hvor skøn en hundeejer du er!

Kong Simmer er død , længe leve Kong Bertil ........... og ikke mindst hans dronningemor!

Kommentér på:
For et år siden sad jeg på bænken ved søen...

Annonce