Ulovlige hunde i hundeskoven? {{forumTopicSubject}}
Ja vi kommer af og til i en hundeskov hvor vi mødes med et vennepar og deres hund, der er sjældent ret mange der oppe, vi kommer tit formiddag, aften osv.
Men tre gange nu har der været en fyr med en amstaf, og den ene gang hans ven med en pit/rotte bl.
Vi snakkede med ham gennem hegnet.
Jeg synes det er synd for disse hunde + ejere, deres hunde trænger jo også til at løbe frit, men de er jo ulovlige!
Og nu har jeg hørt fra flere i området at de ikke tør komme der pga. disse racer.
Det er da en skam, da det er en af de få hundeskove der faktisk fungere godt.
Jeg har ikke selv lyst til at min hund leger med dem, da de er voldsomme og har en helt anden måde at lege på.
Måske skulle jeg bare lade dem passe sig selv, men føler lidt at de ødelægger noget der ellers fungere rigtig godt!
Ved ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg.
Måske et råd til hvad vi kan gøre for at vores skov ikke bliver ødelagt? (fordi det skræmmer fornuftige folk væk)
Og det skal lige siges at jeg INTET har imod racerne, men går generelt ind for at føge den i DK gældene lov.
Og så er jeg lidt bange for racerne også, pga alle de skræk historier, egetkøns agressivitet osv.
Hvad ville i gøre?
På forhånd tak Hg.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Jeg vil bestemme hvem min hund skal være sammen med og det kan man ikke i en hundeskov..
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.076
Men hvis jeg havde en lille hund ville jeg ikke lade den lege med store voldsomme hunde af bull og terrie typen, af den grund at hunde af disse typer kan ha et meget voldsomt legemønster...
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 218 Svar: 1.812
Da vel ikke uden snor?
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
Jo, også uden snor..
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.011
For lige at rette dig, hundene er såfremt de er født før 17/3-10 ikke ulovlige, men ulovligt at anskaffe hvis de er født efter denne dato...
De må stadig gerne være i hundeskoven, dog skal de være iført mundkurv, dette kunne i jo pænt fortælle dem... Eller i kunne også tage en snak at i forstår deres problem, men at de også må se det fra jer andre brugere af skovens siden, og om de som det mindste kunne forlade skoven når andre kommer (såfremt det er et sted hvor man kan overskue at der kommer nogle andre)Så de kan gå ud før andre går ind..
Ellers kan de ganske enkelt ikke være der, og i må nødsige jer til at lave en anmeldelse..
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 493
Derudover synes jeg at du dømmer ret meget på racen. Kan forstå at du føler dig bange hvis personen ikke har styr på hunden, men det melder historien ikke noget om. Derudover lyder det lidt til at I gør det værre end det i virkeligheden er. Den hund vil aldrig, lige som alle andre hunde, lære at være sammen med andre hunde hvis ikke den får lov til det.
jan 2005
Nå okay, det var jeg ikke klar over
Mille:
Jeg forstår ikke hvad problemet er, hvis hundene har mundkurv på, kan de jo ikke gøre skade?
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 1.158
Men de har ikke mundkurv på.
Tina: Jeg vælger også selv hvem han skal lege med, går hvis der kommer fremmede. Kommer der for at han kan lege med de hunde jeg har valgt. Det er et stort område, med så mange besøgende.
jan 2005
apr 2005
Er det skov og naturstyrelsen der har sat de regler op??
Hvilken hundeskov er det?
For det lyder da umilbart som en ret fornuftig løsning...
apr 2005
Nåhh, så er du sikkert fra Nordjylland ?? Der har de lavet tillæg til hundeloven...
nov 2010
Pernille: det ville passe mig rigtig fint! Men sagen er at skovens regler er at de 13 racer ikke er velkomne overhoved.
Det der er mit problem er at jeg synes det er synd at de skræmmer de andre væk.
nov 2010
Jeg er lidt fordomsfuld, men de ligner ikke typer der ville bekymre sig hvis jeg snakkede med dem, men det er da et forsøg værd!
apr 2009
apr 2005
Håber i finder en løsning, der er til gode for alle hundene...
nov 2010
Men min bekymring går nu mest på at en person gør at 5 ikke tør komme, der i ligger problemet
apr 2009
Problemet med at en resultere i 5 fraværende vil blive løst hvis der er nogen der henvender sig til dem, men lad politi anmeldelse blive sidste udvej! Du kan jo evt. foreslå at de finder et andet sted, da deres hund ikke er tilladt i skoven.
nov 2010
I vores skov er folk også gode til at give plads, og har ellers kun mødt ansvalige hundeejere der.
Det er den eneste hundeskov hvor vi føler os trygge og har lyst til at komme
nov 2010
Det er vel altid dem hvis hund der ikke passer ind der bør forlade skoven, hvis ejer ikke kan styre den fx.
Men i dette tilfælde er den ikke tilladt i skoven og som jeg siger er der mange der nu ikke tør benytte skoven.
apr 2005
Hvor er det fedt, bare det kunne være sådan nogle flere steder!! Ros til dyrlægen og til jer der kan få det til at fungere!
Kunne du ikke sende stedet via privat besked, så kunne vi da benytte os af det, når vi er ved mine forældre...
nov 2010
Denne type ville jeg også gå udenom hvis de havde en anden race, det har de bare aldrig, sjovt nok, undskyld, der kom fordommen igen..
Men råben af hunden og lige et slag med linen osv.
maj 2007
Følger: 1 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 85
Har desværre absolut intet til overs for ejere af den slags hunde, vel og mærket de ejere der ikke kan finde ud af et par simple regler. Eneste tabere i dette spil er desværre hundene, de kan jo ikke gøre for at de er som de er - desværre er 99 ud af 100 liste hunde havnet hos nogen ejere der ikke forstår hundens tarv. Ærgeligt !
nov 2010
Men ja de er total stereo typer på liste hundeejere, havde det været en sød fornuftig fyr der havde sagt, vi smutter nu så i kan komme til, og som havde kaldt sin hund til sig havde det ikke rørt mig.
Jeg dømmer ofte hvilke hunde min skal hilse på ud fra ejeren, altså attitude og kropsholdning osv.
apr 2009
Det kan jo godt være fordi de lige havde "glemt" at læse ordensreglementet.
Jeg ville sige noget i retningen af
"Goddag, jeg ville bare høre om i egentlig var klar over at jeres hund ikke er tilladt i skoven? altså jeg har ikke noget i mod den, men jeg ved at der er flere som ikke kan lide at komme her fordi i her."
og så se hvor det fører hen
nov 2010
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.301
nov 2010
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 357
apr 2010
Og så er jeg lidt bange for racerne også, pga alle de skræk historier, egetkøns agressivitet osv."....for pokker da!
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.018
Min gamle hund blev overfaldet som 10 måneder gammel hvalp af 2 tæver (mor og datter). Ejerne vidst da godt den ældste var køns aggressiv og at den yngste fulgte trop. De mente åbenbart det var helt i orden ikke at have dem i snor. "Det er jo en hundeskov her må de godt gå løs"
Senere har jeg hørt massere af skræk historier om aggressive hunde som slippes løs der ovre. Som regel er det små hunde det går udover men nu ikke altid.
Calle er så lille at en enkelt uheldig større hund sandsynligvis ville koste ham langt mere end et par sting.
Derfor går jeg og mange andre små hunde ejere i området aldrig i hundeskoven.
Den er blevet de store hundes skov.
apr 2010
nov 2010
Og lov er sgu lov!
nov 2010
apr 2010
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 169 Svar: 3.616
apr 2005
Kunne det tænkes at Mille ville lytte meget mere til det du har at sige, hvis du tiltalte hende noget pænere..... Din fremtoning ER da lige til at få fordomme til at bestå!!!
nov 2010
Jeg er ikke bange for at de vil gøre mig noget, men min hund!
Jeg kan ikke bede hende med den store rotte holde sig væk fra skoven, men disse racer som ikke er tilladte der kan jeg!
Igen, hende med rotten har styr på sin hund, så her er jeg ikke nervøs.
Det er som bekendt den uansvarlige ejer i den anden ende der skræmmer mig mest.
Og desværre er de uansvarlige typer ofte netop dem der vælger de racer.
Håber du forstår min pointe, ser jeg en person med en amstaf der går pænt i snor og har god kontakt til hunden og som kalder den til sig når hun ser der er en anden, så er jeg knap så nervøs.
nov 2010
Jeg er ikke bange for at de vil gøre mig noget, men min hund!
Jeg kan ikke bede hende med den store rotte holde sig væk fra skoven, men disse racer som ikke er tilladte der kan jeg!
Igen, hende med rotten har styr på sin hund, så her er jeg ikke nervøs.
Det er som bekendt den uansvarlige ejer i den anden ende der skræmmer mig mest.
Og desværre er de uansvarlige typer ofte netop dem der vælger de racer.
Håber du forstår min pointe, ser jeg en person med en amstaf der går pænt i snor og har god kontakt til hunden og som kalder den til sig når hun ser der er en anden, så er jeg knap så nervøs.
apr 2010
apr 2005
Tror nærmere det er DIG der er svær at nå ind til!!
apr 2010
apr 2010
apr 2005
Om det er ok, tjahh, jeg bebrejder dem ikke, det ved kun hvad de læser og hører, og sådan er de fleste mennesker nu engang indrettet, at det er det de forholder sig til... Og mener her at Mille faktisk skriver hvad hun underbygger sit på, og hun er jo vitterligt villig til at lytte lidt, så mener ikke det er på sin plads at angribe hende sådan... (var det en af dem der: skyd dem alle) ja så havde jeg nok set anderledes på det....
Men det er ikke kun vores hunde der er fordomme imod, men også os der ejer dem, og dette jeg anfægter ved dig, du hjælper ikke ligefrem på dette!!
Og jeg er da helt ligeglad med om det er mig du skriver til, du skal forstille en form for repræsentant for bla. min race, og når man så gør det på den knap så gode måde, ja så reager jeg... Jer er jeg såmænd lige så træt af som jeg er af folk med fordomme som nægter at lytte bare lidt...
nov 2010
Men man skal også respektere at andre kan være bange for ens bedste ven, selvom det for en selv er helt utænkeligt.
Jeg prøver selv at holde min hund til mig hvis jeg fornemmer utryghed.
Min race har heller ikke det bedste ry, ikke St det på nogen som helst måde kan sidestilles med hvad din race gennemgår
Men jeg gør mit for at vise hvad den kan være.
M&R
Ja, og heldigvis er der nogle der kan vise at ikke alle er sådan
Desværre er det jer der betaler prisen og det synes jeg er frygteligt!
apr 2010
Ulovlige hunde i hundeskoven?