{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

Ulovlige hunde i hundeskoven? {{forumTopicSubject}}

Ja vi kommer af og til i en hundeskov hvor vi mødes med et vennepar og deres hund, der er sjældent ret mange der oppe, vi kommer tit formiddag, aften osv.
Men tre gange nu har der været en fyr med en amstaf, og den ene gang hans ven med en pit/rotte bl.
Vi snakkede med ham gennem hegnet.

Jeg synes det er synd for disse hunde + ejere, deres hunde trænger jo også til at løbe frit, men de er jo ulovlige!
Og nu har jeg hørt fra flere i området at de ikke tør komme der pga. disse racer.
Det er da en skam, da det er en af de få hundeskove der faktisk fungere godt.
Jeg har ikke selv lyst til at min hund leger med dem, da de er voldsomme og har en helt anden måde at lege på.

Måske skulle jeg bare lade dem passe sig selv, men føler lidt at de ødelægger noget der ellers fungere rigtig godt!
Ved ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg.
Måske et råd til hvad vi kan gøre for at vores skov ikke bliver ødelagt? (fordi det skræmmer fornuftige folk væk)

Og det skal lige siges at jeg INTET har imod racerne, men går generelt ind for at føge den i DK gældene lov.

Og så er jeg lidt bange for racerne også, pga alle de skræk historier, egetkøns agressivitet osv.

Hvad ville i gøre? smiley

På forhånd tak Hg.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulovlige hunde i hundeskoven?
  • #1   14. jun 2011 Holde mig væk fra hundeskove generelt..
    Jeg vil bestemme hvem min hund skal være sammen med og det kan man ikke i en hundeskov..

• #2   14. jun 2011 Listehunde må gerne benytte sig af hundeskovene, så længe de er iført mundkurv.

• #3   14. jun 2011 Hvis hundene ikke er aggressive, ville jeg smide mine fordomme og komme der alligevel.

• #4   14. jun 2011 Tja, så længe de har mundkurv på så må de gerne være der...
    Men hvis jeg havde en lille hund ville jeg ikke lade den lege med store voldsomme hunde af bull og terrie typen, af den grund at hunde af disse typer kan ha et meget voldsomt legemønster...

• #5   14. jun 2011 Danielle:

Da vel ikke uden snor?

• #7   14. jun 2011 Lotte K

Jo, også uden snor..

• #8   14. jun 2011 Mille
    For lige at rette dig, hundene er såfremt de er født før 17/3-10 ikke ulovlige, men ulovligt at anskaffe hvis de er født efter denne dato...

De må stadig gerne være i hundeskoven, dog skal de være iført mundkurv, dette kunne i jo pænt fortælle dem... Eller i kunne også tage en snak at i forstår deres problem, men at de også må se det fra jer andre brugere af skovens siden, og om de som det mindste kunne forlade skoven når andre kommer (såfremt det er et sted hvor man kan overskue at der kommer nogle andre)Så de kan gå ud før andre går ind..

Ellers kan de ganske enkelt ikke være der, og i må nødsige jer til at lave en anmeldelse..

• #9   14. jun 2011 Altså der er ikke rigtigt noget at gøre hvis de er ældre af dato, bærer mundkurv osv.

Derudover synes jeg at du dømmer ret meget på racen. Kan forstå at du føler dig bange hvis personen ikke har styr på hunden, men det melder historien ikke noget om. Derudover lyder det lidt til at I gør det værre end det i virkeligheden er. Den hund vil aldrig, lige som alle andre hunde, lære at være sammen med andre hunde hvis ikke den får lov til det.

• #10   14. jun 2011 Danielle:

Nå okay, det var jeg ikke klar over smiley Det var da dejligt for hundeejere af listehunde smiley

Mille:

Jeg forstår ikke hvad problemet er, hvis hundene har mundkurv på, kan de jo ikke gøre skade? smiley

• #11   14. jun 2011 Nej de må ikke være der hverken i snor eller med mundkurv, kender ikke loven generelt, men reglerne er sådan i denne hundeskov, der står i reglerne som man kan læse ved indgangene at de 13 racer ikke er tilladte i skoven.
    Men de har ikke mundkurv på.

Tina: Jeg vælger også selv hvem han skal lege med, går hvis der kommer fremmede. Kommer der for at han kan lege med de hunde jeg har valgt. Det er et stort område, med så mange besøgende.

• #12   14. jun 2011 Hovsa, læste det som om at de havde mundkurv på smiley

• #13   14. jun 2011 Pernille og Baronessen -Casa della K9 .

Er det skov og naturstyrelsen der har sat de regler op??
    Hvilken hundeskov er det?

For det lyder da umilbart som en ret fornuftig løsning...

• #15   14. jun 2011 Mille
    Nåhh, så er du sikkert fra Nordjylland ?? Der har de lavet tillæg til hundeloven...

• #16   14. jun 2011 Lotte: de har ikke mundkurv på smiley

Pernille: det ville passe mig rigtig fint! Men sagen er at skovens regler er at de 13 racer ikke er velkomne overhoved.

Det der er mit problem er at jeg synes det er synd at de skræmmer de andre væk.

• #17   14. jun 2011 Er fra Aalborg, de har nogle lidt skrappe regler! I det hele taget, der er ikke mange steder hunde må være uden snor.

Jeg er lidt fordomsfuld, men de ligner ikke typer der ville bekymre sig hvis jeg snakkede med dem, men det er da et forsøg værd!

• #18   14. jun 2011 Mille: så er sagen en helt anden jo. Snak med dem og spørg om de ikke har læst reglerne, og hvis de siger et eller andet "jo, og vi er ligeglad bla bla bla" så vender du dig bare om og går, og ringer til politiet og laver en anmeldelse?

• #19   14. jun 2011 Ja, jeg ville nok også reagere ud fra hvordan deres reaktion på din henvendelse er...

Håber i finder en løsning, der er til gode for alle hundene...

• #20   14. jun 2011 Maria b: de har ikke styr på hunden, den væltede hans kæreste i farten, hunden er sikkert sød nok, men når ikke de kan kalde den til sig.
    Men min bekymring går nu mest på at en person gør at 5 ikke tør komme, der i ligger problemet smiley

• #22   14. jun 2011 Mille:
    Problemet med at en resultere i 5 fraværende vil blive løst hvis der er nogen der henvender sig til dem, men lad politi anmeldelse blive sidste udvej! Du kan jo evt. foreslå at de finder et andet sted, da deres hund ikke er tilladt i skoven.

• #23   14. jun 2011 Pernille: Synes det er fedt at det kan fungere på den måde smiley
    I vores skov er folk også gode til at give plads, og har ellers kun mødt ansvalige hundeejere der.
    Det er den eneste hundeskov hvor vi føler os trygge og har lyst til at komme smiley

• #24   14. jun 2011 Ulla: der skal da være plads til alle, sofus har en god ven, en fransk og en engelsk, de leger også sådan, men det funger fint.
    Det er vel altid dem hvis hund der ikke passer ind der bør forlade skoven, hvis ejer ikke kan styre den fx.
    Men i dette tilfælde er den ikke tilladt i skoven og som jeg siger er der mange der nu ikke tør benytte skoven.

• #25   14. jun 2011 Pernille og Baronessen -Casa della K9 .

Hvor er det fedt, bare det kunne være sådan nogle flere steder!! Ros til dyrlægen og til jer der kan få det til at fungere!

Kunne du ikke sende stedet via privat besked, så kunne vi da benytte os af det, når vi er ved mine forældre...

• #26   14. jun 2011 Maria: Ja jeg vil nu helst gerne helt undvære at blande politiet ind i det, tvivler nu på de ville tage det særlig seriøst.

Denne type ville jeg også gå udenom hvis de havde en anden race, det har de bare aldrig, sjovt nok, undskyld, der kom fordommen igen..
    Men råben af hunden og lige et slag med linen osv.

• #27   14. jun 2011 Jeg havde skudt nogen billeder af hunde, ejere, bil osv. og indgivet en anmeldelse øjeblikkeligt. Hvis ejer mændene af disse hunde så undrede mig over at der blev taget billeder m.v. kunne man kun håbe på at disse blev lidt aggresive ... Så kunne man være så heldig at anmeldelsen kunne suppleres med trusler.

Har desværre absolut intet til overs for ejere af den slags hunde, vel og mærket de ejere der ikke kan finde ud af et par simple regler. Eneste tabere i dette spil er desværre hundene, de kan jo ikke gøre for at de er som de er - desværre er 99 ud af 100 liste hunde havnet hos nogen ejere der ikke forstår hundens tarv. Ærgeligt !

• #28   14. jun 2011 Lykke: Tja tror nu lige jeg prøver at tale med dem først.
    Men ja de er total stereo typer på liste hundeejere, havde det været en sød fornuftig fyr der havde sagt, vi smutter nu så i kan komme til, og som havde kaldt sin hund til sig havde det ikke rørt mig.
    Jeg dømmer ofte hvilke hunde min skal hilse på ud fra ejeren, altså attitude og kropsholdning osv.

• #29   14. jun 2011 Mille: så henvend dig til dem i stedet for politiet?

Det kan jo godt være fordi de lige havde "glemt" at læse ordensreglementet.
    Jeg ville sige noget i retningen af

"Goddag, jeg ville bare høre om i egentlig var klar over at jeres hund ikke er tilladt i skoven? altså jeg har ikke noget i mod den, men jeg ved at der er flere som ikke kan lide at komme her fordi i her."

og så se hvor det fører hen smiley

• #30   14. jun 2011 Maria: Det er et forsøg værd, måske jeg bare er fordomsfuld og de tager det pænt smiley

• #31   14. jun 2011 Vil da ikke håbe de laver sådan nogle regler her i vores skove. Så har jeg jo ingen steder at gå tur!?

• #32   14. jun 2011 Hunde-e: ha ha, nordjyderne snakker gør de smiley og der er mange ældre, og de har hørt mange historier har de!

• #33   14. jun 2011 Hold da op en racisme der er mod de racer....stakkels hunde....hvis det havde været en lab, der måske var lidt vild i leg, ja så var der nok ikke lavet noget indlæg om det men hvis det er en af de 13 racer ja så farer folk op af stolene! Skide synd for både ejerer og hundene!! Og lige frem lave nogle regler om at de ikke må være der...ihhhh...det kan gøre mig sur! jeg ville da være totalt ligeglad med om de var der med mindre de bed osv

• #34   14. jun 2011 Mille .: Og hold da op nogle fordomme du har imod de race og så kender du ikke engang ret meget til dem.....ja undskyld mig men syns godt nok det er noget pjat det du skriver: "Og det skal lige siges at jeg INTET har imod racerne, men går generelt ind for at føge den i DK gældene lov.
    Og så er jeg lidt bange for racerne også, pga alle de skræk historier, egetkøns agressivitet osv."....for pokker da!

• #35   14. jun 2011 Personligt kommer jeg aldrig i hundeskoven. Selvom den ligger lige ved siden af mit hjem.
    Min gamle hund blev overfaldet som 10 måneder gammel hvalp af 2 tæver (mor og datter). Ejerne vidst da godt den ældste var køns aggressiv og at den yngste fulgte trop. De mente åbenbart det var helt i orden ikke at have dem i snor. "Det er jo en hundeskov her må de godt gå løs"

Senere har jeg hørt massere af skræk historier om aggressive hunde som slippes løs der ovre. Som regel er det små hunde det går udover men nu ikke altid.

Calle er så lille at en enkelt uheldig større hund sandsynligvis ville koste ham langt mere end et par sting.
    Derfor går jeg og mange andre små hunde ejere i området aldrig i hundeskoven.
    Den er blevet de store hundes skov.

• #36   14. jun 2011 Renee V: Jeg kan så godt forstå dig da din hund er blevet overfaldet....og syns oz klart at man skal holde sin hund væk (om det er en gravhund, lab eller amstaff) Hvis den har tendens til at bide osv.... men syns godt nok det er gået over gevind med de 13 racer.....Det er jo ulovligt i dkk at sige....." ham der med det brune hår, mørk hund og hængerøvs bukser, må ikke komme her, for han går helt sikkert med kniv og kan finde på at stikke andre ned"....hvorfor så gøre det med hunde?! Det kan godt være deres udssende ser noget barskt ud (eller hvad man kan kalde det) men det betyder jo ikke de er søde og rare dyr!!!

• #37   14. jun 2011 Line: Nu er en lab ikke ulovlig som de 13 racer!
    Og lov er sgu lov!

• #38   14. jun 2011 Og Line helt ærligt, der har været mange skræk historier, det er da klart at folk bliver bange! Og ærligt så er jeg bange for dem, ligesom der er andre racer jeg er nervøse over pga forskellige dårlige erfaringer.

• #39   14. jun 2011 Mille .: Nu skriver du jo ikke at det er fordi du har haft erfaring med dem (og hvis du havde ville du oz finde ud af at det er nogle skønne hunde) men du skriver at det er fordi du har hørt så mange skræk historier om dem, men du er jo så åbenbart en af dem der dømmer før du har oplevet dem! Og der er faktisk rigtig mange af de historier der ikke holder stik, altså hvor man kan læse at det er en helt anden race osv;) Hvad med at undersøge de racer osv, evt finde nogle du kan omgås før du lukker sådan noget br** ud:)

• #40   14. jun 2011 kan man få pb med hvilken hundeskov - er selv fra aalborg nemlig smiley

• #41   14. jun 2011 Line J

Kunne det tænkes at Mille ville lytte meget mere til det du har at sige, hvis du tiltalte hende noget pænere..... Din fremtoning ER da lige til at få fordomme til at bestå!!!

• #42   14. jun 2011 Line: jeg tager ikke chancen med min hund, og slet ikke med nogen af samme køn, de er for store og voldsomme, det gælder også mange andre racer.
    Jeg er ikke bange for at de vil gøre mig noget, men min hund!
    Jeg kan ikke bede hende med den store rotte holde sig væk fra skoven, men disse racer som ikke er tilladte der kan jeg!
    Igen, hende med rotten har styr på sin hund, så her er jeg ikke nervøs.
    Det er som bekendt den uansvarlige ejer i den anden ende der skræmmer mig mest.
    Og desværre er de uansvarlige typer ofte netop dem der vælger de racer.
    Håber du forstår min pointe, ser jeg en person med en amstaf der går pænt i snor og har god kontakt til hunden og som kalder den til sig når hun ser der er en anden, så er jeg knap så nervøs.

• #43   14. jun 2011 Line: jeg tager ikke chancen med min hund, og slet ikke med nogen af samme køn, de er for store og voldsomme, det gælder også mange andre racer.
    Jeg er ikke bange for at de vil gøre mig noget, men min hund!
    Jeg kan ikke bede hende med den store rotte holde sig væk fra skoven, men disse racer som ikke er tilladte der kan jeg!
    Igen, hende med rotten har styr på sin hund, så her er jeg ikke nervøs.
    Det er som bekendt den uansvarlige ejer i den anden ende der skræmmer mig mest.
    Og desværre er de uansvarlige typer ofte netop dem der vælger de racer.
    Håber du forstår min pointe, ser jeg en person med en amstaf der går pænt i snor og har god kontakt til hunden og som kalder den til sig når hun ser der er en anden, så er jeg knap så nervøs.

• #44   14. jun 2011 M&R .: Rigtig fint du har den mening men så nogle tror jeg ikke rigtig man kan skrive/tale pænt til, for de vil alligevel ikke forstå det da de bare har sat sig ind i hovedet at sådanne hunde er bare vildt farlige:) Men vil da meget gerne mødes med hende så kan hun se at jeg er fornuftig og at min hund er sød;)

• #45   14. jun 2011 Prøv da at læse hvad Mille skriver....

Tror nærmere det er DIG der er svær at nå ind til!!

• #46   14. jun 2011 Mille .: Okay, jamen kan godt forstå du kan blive nervøs HVIS det er en der ikke har styr på sin hund men nu skriver du om alle de der historier du har hørt/læst og at det er det der skræmmer dig og derfor du er bange for de hunde og det syns jeg er en skam! Jeg holder mig skam til reglerne og min hund går med mundkurv osv.... Men må indrømme at jeg har fået NOK af folks fordomme!

• #47   14. jun 2011 M&R .: Så du syns det er helt ok at folk har de fordomme bare fordi de har læst noget??? Skal man ikke have lov til at forsvare ens hunde?? Og nu er det ikke dig jeg skriver til!:)

• #48   14. jun 2011 Line J

Om det er ok, tjahh, jeg bebrejder dem ikke, det ved kun hvad de læser og hører, og sådan er de fleste mennesker nu engang indrettet, at det er det de forholder sig til... Og mener her at Mille faktisk skriver hvad hun underbygger sit på, og hun er jo vitterligt villig til at lytte lidt, så mener ikke det er på sin plads at angribe hende sådan... (var det en af dem der: skyd dem alle) ja så havde jeg nok set anderledes på det....

Men det er ikke kun vores hunde der er fordomme imod, men også os der ejer dem, og dette jeg anfægter ved dig, du hjælper ikke ligefrem på dette!!

Og jeg er da helt ligeglad med om det er mig du skriver til, du skal forstille en form for repræsentant for bla. min race, og når man så gør det på den knap så gode måde, ja så reager jeg... Jer er jeg såmænd lige så træt af som jeg er af folk med fordomme som nægter at lytte bare lidt...

• #49   14. jun 2011 Line: Kan godt forstå hvor frygteligt det må være, kender en med en oeb der slev spyttet efter fordi de troede den var ulovlig, forfærdeligt, at folk mener de har ret til det!!!
    Men man skal også respektere at andre kan være bange for ens bedste ven, selvom det for en selv er helt utænkeligt.
    Jeg prøver selv at holde min hund til mig hvis jeg fornemmer utryghed.
    Min race har heller ikke det bedste ry, ikke St det på nogen som helst måde kan sidestilles med hvad din race gennemgår smiley
    Men jeg gør mit for at vise hvad den kan være.

M&R
    Ja, og heldigvis er der nogle der kan vise at ikke alle er sådan smiley
    Desværre er det jer der betaler prisen og det synes jeg er frygteligt!

• #50   14. jun 2011 Mille .: Sådan har jeg det oz, jeg er ikke en der bare lader min hund render over til folk og slet ikke hvis de er utrykke.....der er tit jeg snakker med uvidene folk om det, og heldigvis kommer der altid noget godt ud af det:) Jeg syns det er vigitg at folk kan se at det ikke er hunden men den anden ende den er galt med......der er mange der er overrasket over at min hund er en af de forbudte racer da han bare elsker alt og alle:) Jeg syns bare det er vigtig at sige/skrive til folk (der ikke ved noget om de racer andet end det de har læst) at det altså ikke er hunden den er gal med:) Men oplever desværre flere og flere ejere af disse race der bare ser igennem fingere med hvad andre skriver eller siger, der er ikke rigtig nogle mere, der forsvarer disse racer mere, det de gør er at gøre sig selv i og åhh så gode fordi de jo har en af de farlige racer og dem kan de jo styre, siden de har sådanne hunde:) Jeg ser på min hund som jeg ville se på en anden race:) Jeg ser ham ikke mere farlig end en lab og har heller aldrig oplevet det:) Jo min søn er blevet bidt af en lab:)

Kommentér på:
Ulovlige hunde i hundeskoven?

Annonce