{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

ulovlige hunde {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

synes det er for dårligt, min far har en amstaff jeg har prøvet at lave en profil til her inde sammen med vores andre hunde men han bliver smidt ud her fra..

han er registreret i dansk hunderegister som amerikans stafordshire bull terrier men bliver smidt af her inde for at være ulovlig i danmark.

hva synes i til det når han er lovligt registreret synes det er for dårligt at man ikke kan vise sin dejlige hund frem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ulovlige hunde
  • #1   23. jan 2009 der er slet ikke noget der hedder amerikansk staffordshire bull terrier ;o)
    bare så du ved det :o)


  • #2   23. jan 2009 synes jeg lyder underligt


  • #3   23. jan 2009 der er staffordshire bull terrier og Amerkiansk staffordshire terrier..


  • #4   23. jan 2009 Sanne: Man kan registrere sin hund i DHR som cirka præcis det, man vil. Det er der jo ingen der checker. Så med mindre hunden har tavle, kan man jo kalde den hvad man vil.

    Har nu aldrig hørt om en amerikans stafordshire bull terrier.


  • #5   23. jan 2009 "registreret i dansk hunderegister som amerikans stafordshire bull terrier "

    I dansk hunde register kan du jo skrive en chihuahua er en puddel, det er ikke noget bevis overhovedet


  • #6   23. jan 2009 Min hund er ved en fejl blevet registreret i DHR som Golden Retriever, fordi de glemte at der også skulle stå Keeshond. Hun er en blanding og ligner langt fra en golden, så det beviser intet om hvilken race hunden i virkeligheden er.

  • #7   23. jan 2009 hvorfor oprette en tråd hvis man ikke selv vil deltage :o/


  • #8   23. jan 2009 hej undskyld jeg ikke har svaret har ikke lige været på nettet.

    okay ved ikke det var dyrlægen der fik ham registrert og han skød på hva race det var da vi ikke selv var sikre, en hund vi fik fra en skilsmisse familie.
    kan også være jeg har skrevet fejl skal skrive i morgen eftermiddag hva der står på registreringen når jeg kommer hjem,

    det vil sige at selvom den er registreret i dansk hunderegister kan det stadig være at hunden er ulovlig selvom det er dyrlægen der har godkend og sendt papirende ind med chip nummer og det?

    der kommer selvfølgelig lige et billede ind i morgen også når jeg kommer til min egen computer.?



  • #9   23. jan 2009 Sanne P

    Jeg kan kun sige at hvad dyrlægen siger, og hvad der står på registreringsattesten er fulsdrændig ligegyldigt. Det beviser ikke noget som helst, som jeg skrev et eksempel på- Men er der tvivlsspørgsmål er det dem der anklager, som skal bevise at hunden er en anden race. Men hvis den f.eks. ligner en rednose til forveksling, kan jeg godt forstå at folk kan være mistroiske og mener det ikke er en AST, når der ikke er tavle på den. Kan du ikke lægge et billede ind i et fotoalbum, så vi kan se vovse?


  • #10   24. jan 2009 okay. tusind tak for jeres mange svar, som sagt vil jeg skrive når jeg ser registrerings attesten hva race der helt præcis står der så jeg ikke giver forkerte oplysninger...

    Er lidt uvidende omkring det med hunderegistret synes det er godt der så mange der vil svare for synes det var en stor misforståelse af mig og tror måske også andre har opfattet det forkert. troed faktisk en hund var lovlig når det var og det er jo rart at vide det ikke har noget at sige..

    er hvertfald blevet klogere på regler omkring det smiley


  • #11   24. jan 2009 Jeg kunne i Dansk HundeRegister snildt få min schæfer registreret som chihuhua hvis jeg ville. No problem. Så nej det beviser intet ...

    Hvis der er tale om en amstafflign. hund med leverfarvet pels, rød næse og gule øjne er der stor sandsynlighed for at den hund din far har er pitbull eller blanding heraf og dermed ulovlig ...


  • #12   24. jan 2009 okay tror jeg har det på plads nu med at man kan registrere sin hund i hvilken som helst race uden tavle. smiley mange tak folkens??

    skal dyrlægen ikke sige noget hvis hunden er ulovlig eller har han intet at sige på det område?

    sætter et billede ind i morgen aften så i kan se ham..

    syntes det er forkert hvis dyrlægen ikke har pligt til at sige noget, der er jo pitbull i danmark selvom de er ulovlige og tit og ofte ved de forkerte ejere. der jo ingen der siger noget til disse mennesker så med mindre hunden bider en og bliver meldt. hva synes i til det?
    er kontrollen for lille


  • #13   24. jan 2009 Hvis dyrlægen kan se det jo så burde vedkommende have sagt noget og handlet på det.

    Det kan ikke bevises at der er pit i en hund ligesom det ikke kan modbevises medmindre hunden har stamtavle.

    Hvis der skulle findes bevis på at der er pit i hunden skal denne enten sendes til et land hvor den er lovlig pronto for ejers regning ellers står den til aflivning da den er ulovlig.

    Det er ulovligt at anskaffe, eje, avle på, sælge etc. ulovlige hunde ...

    Og jo der er nogen der siger noget til de ulovlige hunde herhjemme såfremt der kan findes bevis for at de reelt er ulovlige.

    Vi er mange der ikke er blege for at melde ejere af pitbulls og pitblandinger til politiet.

    Der er flere der gerne praler af deres ulovlige hunde da de selv mener at de er såå seje ...

    Ejers udtalelser gemmes og bruges som bevis mod ejeren.

    Dem herhjemme der anskaffer, ejer, avler på, og sælger ulovlige hunde er med til at ødelægge en masse for de ansvarlige og seriøse amstaffejere etc. og derfor skal de stoppes hvis vi skal gøre os håb om at beholde amstaffen og lign. racer lovlige herhjemme.

    Men ja, kontrollen er for lille og det er for nemt at registrere sin ulovlige hund under en anden race herhjemme. Hvis så hunden går amok går det ud over den race den er registreret under ...

    Glæder mig til at se din fars uden tvivl dejlige hund :o)


  • #14   24. jan 2009 sanne M tak for dine svar de dækkede et godt område af mine spørgsmål og kan godt lide din holdning. vil slutte her fra og i er velkommende til at tjekke hunden ud når jeg får lagt billeder ind

Kommentér på:
ulovlige hunde

Annonce