{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ulovlige hunde.
  • #1   18. apr 2012 øh ja da selvfølgelig gør de det.

  • #2   18. apr 2012 Øh okay, jeg spørg kun fordi jeg ikke ved det

  • #3   18. apr 2012 helt iorden

  • #4   18. apr 2012 Ja hunden vil blive konfiskeret og ejeren har så x antal dage til at finde dokumentation på at hunden ikke er en listehund. Kan ejeren ikke det så bliver hunden aflivet og ejeren får en bøde.

  • #5   18. apr 2012 Okay det da synd så mange anskaffer sig en, og en god hund bliver aflivet:/

  • #6   18. apr 2012 Risikerer*

  • #7   18. apr 2012 Det der er mest synd er vel, at der stadig er idioter, der avler dem......



  • #8   18. apr 2012 Jeg er enig med Kirsten

  • #9   18. apr 2012 Og i realiteten kan alle havne i den situation at man skal kunne bevise ens hunds "herkomst".
    Et eksempel ville kunne være at Mike, din nabo ser sig sur på dig og ringer til politiet og siger du har en amstaff blanding. Politiet kommer ud og hvad gør du så?


  • #10   18. apr 2012 Men en god afgørelse igår, at politiet må beslaglægge listehunde, der bruges til bevidst avl.

    Retten i Nykøbing Falster afgjorde i dag, at det er i orden, at politiet har beslaglagt en hund, der har fået aflivet adskillige hvalpe.

    Copy:
    Hunden er en amstaff, som har været ulovlig at avle på siden 2010. Alligevel bliver hundeejeren fra Lolland ved med at avle, hvilket har betydet at hvalpene bliver aflivet hver gang.

    I dag har Retten i Nykøbing Falster afgjort, at politiet gerne må tage tæven fra hundejeren. Den afgørelse er de tilfredse med hos Dyrenes Beskyttelse.

    - Afgørelsen er dels godt for den her hund, at den nu bliver fjernet fra sin ejer. Men dels også fordi, at det fremover bliver nemmere, i tilsvarende situationer, at få frakendt ejeren retten til at beholde dyret, siger Jens Svenningsen, Dyreværnschef, Dyrenes Beskyttelse.


  • #11   18. apr 2012 nu skal jeg ikke gøre mig selv til hunde ekspert, men jeg synes debatten og ikke mindst loven omkring hundene er helt afsporet og subjektiv.

    jeg er med på at nogle af hundene har kraftigere muskler og kraftigere bid end andre, men som jeg ser det er problemet i den anden ende af hundesnoren , stod det til mig skulle alle der vil købe en hund gå til prøve , og få undervisning i at opdrage hunde.

    i mine øjne kan en Retriver også gå amok hvis ejer er syg i bolden.

    problemet kan ikke lovgives væk, men synes der er mange forniftige hunde som kommer på en liste eller på en obsliste som er helt fine hunde.

    sæt i stedet traffen op , for mishandling og hunde kampe mm.

    nå så tror jeg jeg fik luft smiley


  • #12   18. apr 2012 traffen = Straffen smiley


  • #13   18. apr 2012 arh... lige en retriever ville nok nærmere blive en undskyldning for sig selv hvis den blev fremskyndet til at gå imod sine egenskaber og ligefrem bide hårdt.. I generationer er der blevet avlet efter det blødeste bid - så retriever er måske nok lige lovlig usikkert et grundlag for en "ny potensforlænger"..

  • #14   18. apr 2012 Hej Vivi, ja det ved jeg ikk, håber da de kan se min hund ikke er ulovlig smiley men der jo ikke så meget jeg kan gøre i sådan en situation.

  • #15   18. apr 2012 angående bid.. så kan der hurtigt findes massere af racer der bider hårdt. og kan slåsse . og se seje ud .. og lyde seje..
    vi kan kun frygte hvad de tosser finder på at ødelægge af nu hvor de 13 af dem er ulovlige.. men de vildeste tosser er ligeglade og anskaffer sig da bare en ny pitbull eller amstaff når nu de får taget den første..... smiley synd for hundene !!!
    En ulv kan leverer et kæbetryk på 100 kg/cm2 (samlign med en shæferhunds 50 kg/cm2)
    schæfere er godt på vej til at blive mishandlet og skamavlet igen igen igen tror jeg .. der avles alt for meget på schæfere uden tavler, uden tjek . uden noget.. billige hunde.. til tosser der tror de kan opdrage dem,.. til tosser der bare vil ud og se seje ud.. have dem til bide træning .. det dømt til at gå galt.. smiley

    Store hunde giver de værste skader på arm og underarm, fordi de har det kraftigste bid. De største syndere i undersøgelsen var schæfer, rottweiler og american staffordshire terrier, også kaldet amstaff. http://m.videnskab.dk/kultur-samfund/store-hunde-gor-stor-skade
    rotweilere skam avles også, uden tavle, uden tjek. sælges billigt. kommer i forkerte hænder.. til folk der tror de kan magte en hund der kræver en masse mental træning.. åh.. stakkels stakkels de der brænder for de her racer.. for tosserne skal nok få ødelagt en MASSE racer af smiley !!!
    problemet er svære end som så at komme til livs... men jeg er også bare total pessimist.. tror absolut ikke på vi kan lave alle mennesker om til at tage en bog og læse om hunde før de køber en .. jeg tror ikke vi kan få alle til at gå til træning .. til at forstå alvoren i at have en hund .. og jeg tror ikke vi kan stoppe alle de der avler kun for pengenes skyld .. 10 rotter til 1000 kr pr styk er mange penge for den slags mennesker der KUN tænker penge.. smiley


  • #19   18. apr 2012
    *Team Talkative* er helt enig i at loven bør følges det ser jeg heller ikke jeg har skrevet nogen steder ?
    men når dele af en lov ikke er gennemtænkt kan man påvirke de politike kanaler og få tingene ændret lige som den nye regering fik fjernet beskatningen af arbejds telefoner.
    fordi man har lavet en lov kan den jo altid revideres smiley


Kommentér på:
ulovlige hunde.

Annonce