{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
19.797 visninger | Oprettet:

Stop avl af ulovlige hunde {{forumTopicSubject}}

Så skete det igen. Folk avler og avler hovedløst, enten uvidende og naive, eller dumme og desperat efter at loven skal laves om, mens hundene betaler prisen. Det skærer i mit hjerte. Hvornår lærer folk at tænke sig om? At stoppe avl af ulovlige hunde, eller som i dette tilfælde, lovlige hunde, der ligger ret kraftigt i den røde zone, når det kommer til udseendet.
Jeg er meget imod hundeloven, men jeg hader disse mennesker. Jeg er magtesløs, når det kommer til en løsning, der beskytter de forjættede hunderacer mod uansvarlige mennesker. Et forbud er ikke vejen frem. Folk avler jo alligevel, så hellere lovlig hundeavl under ordentlige forhold!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stop avl af ulovlige hunde
  • #1   10. feb 2015 Det er også nemmere at give loven skylden for hvalpene skal aflives end overhovedet at lave parringen til at starte med :s

  • #2   10. feb 2015 Tja, det rører intet i mig mere. De hunde er IKKE aflivet på grund af nogen lorte hundelov eller hvad folk nu kalder den. De er aflivet fordi folk avler med hovedet oppe i røven!

  • #4   10. feb 2015 jeg er nu også temlig kold.. det er de idioter der avler hundene der er problemet.. det kan efterhånden ikke længere komme bag på folk hvad der sker med ulovlige hunde.. men det er vel vigtigst at tage chancen så man kan spille smart med sin ulovlige hund.. så skide være med at den betaler prisen

  • #5   10. feb 2015 Enig Ts Hvornår er nok nok Det er da utroligt, at folk kan blive ved med at avle ,og så står de bare til aflivning smiley

  • #6   10. feb 2015 Der er kun EN der har ansvaret for at de hvalpe der bliver sat i verden får den bedste start på en lang og god tilværelse. Og det er opdrætteren!
    Ikke politiet, ikke politikkerne, ikke naboen, ikke samfundet eller mor.
    Det er og bliver opdrætterens ansvar!


  • #7   10. feb 2015 Det er så klamt smiley

  • #8   10. feb 2015 Jeg er på en del områder imod den lov. Men når det er sagt, så er den her og så skal den overholdes. Hader og se hundene gang på gang er taberne pga folk er så tankeløse og ligeglade

  • #9   10. feb 2015 Det er avler selv der har ansvar og skyld her, de kan lade være med at avle med hovedet oppe i måsen smiley

  • #10   10. feb 2015 Endnu engang undre det mig helt ind i hjertekulen at hundefolk -ligegyldigt hvad race man selv har- kan sidde med et straight face og sige "Det er avlers problem" og så ellers være kolde som jordbæris.
    Det er fandme da levende væsner SELVOM opdrætter er et fjols. Hvordan kan man stiltiende se på at det foregår og sidde og sige jeg "jeg er ligeglad ". Ligegyldigt hvad når man kigger dem i øjnene er der jo stadig en sjæl..det er stadig et liv. Et liv bliver da ikke mindre værd fordi menneskerne omkring dem er nogen idioter. smiley

    Men det bekræfter jo bare det man har set så tit at folk overbeviser sig selv om at ondskab er den rette vej for så rammer det ikke en selv. smiley

    Jeg er ved at brække mig over at hunde aflives i flæng fordi de betaler prisen for menneskers fejl...

    Hvornår indser politikerene at loven ikke har ændret en fis og det pt. kun koster liv.. smiley

    (og ja så overfald mig for ikke at være enig med de "hellige" herinde-dååååmme mig.)


  • #11   10. feb 2015 Zarah - Det ER opdrætters skyld at disse uskyldige liv skal tages.. Jeg er ikke kold, men sådan er det bare.. Ja det er synd deres liv skal spildes på den måde.. ;em det er nu ikke lovens skyld, den var der FØR opdrætter satte hundenene sammen og lavede kuldet

  • #12   10. feb 2015 Enig Zarah

  • #13   10. feb 2015 Beltane: ej men tuuuusind tak fordi du lige oplyste mig. Tænk nu synes jeg pludselig det er helt ok og de alle bør skydes ude bagved! Læs nu hvad jeg skriver inden du svare!




    Ironi kan forekomme i indlægget.


  • #14   10. feb 2015 Her på det sidste har jeg også set folk dele flere følelsesladede videoer omkring "den lorte hundelov der tog min hund fra mig" (gætter på de mener raceforbuddet), og jeg er også begyndt at være fuldkommen ligeglad. Nej, det er løgn, for jeg bliver så ked af at se, at det netop tydeligvis er folk der laver noget lort for derefter at skyde skylden på "hundeloven" - og flere hundrede mennesker på facebook æder det råt og deler ivrigt....

  • #15   10. feb 2015 Zarah - Jeg har sjovt nok læst hvad du skrev.. Og jeg gider ikke kaldes kold af den grund

  • #16   10. feb 2015 Beltane: det er jo fakta.

  • #17   10. feb 2015 Jeg er alt andet end ligeglad. Men faktum er at de hvalpe aldrig skulle have set dagens lys, Sorry
    De er sat i verden trods alle med listehunde er klar over det er forbudt at avle på disse pt. Så jeg bliver vred på dem der alligevel ser stort på loven og gør som de vil.
    Igen er det hvalpene der er tabere og mit hjerte græder for dem. Uskyldige liv, liv der ikke burde eksistere som loven er nu. Men har ikke et sekundt ondt af de mennesker som opdrætter disse hvalpe eller evt købere. De ved hvad risikoen er


  • #18   10. feb 2015 Jeg håber de mennesker får en kæmpe bøde og regninger fra dyrlægen + påbud om at sterilisere.
    De eneste der taber i det her spil er vores kære hunde og de har sku ikke fortjent det. Men love er love .


  • #19   10. feb 2015 Det er da fuldkommen forfærdeligt, at sunde, raske og sikker også højt ønskede familiehunde skal lade livet, fordi de tilhører en forkert race eller endog kun ligner en forkert race.
    Men skylden her ligger jo for pokker ikke ved hverken den lovgivende, dømmende eller udøvende magt. Den ligger ved avler.

    Det er heller ikke boligselskabets skyld, at du anskaffer dig en hund i en lejlighed du ikke må holde hund i og så må gå af med hunden. Ja ja, så kan man flytte, men det kan du jo også med din listehundehvalpe. Sverige er smukt på denne tid af året i 2 måneder.


  • #20   10. feb 2015 Helt enig med Zarah

  • #21   10. feb 2015 Intet er så nemt som ansvarsfraskrivelse, at give andre skylden for ens egen dumheder.

    men hvor er det trist for tæven der ar gennemgået drægtighed og fødsel, og hvor er det synd for hvalpene. De der er de kolde, er de der er ligeglade med at deres beslutninger om at tage chancen ender med at levende væsener betaler prisen.

    Om man er for eller imod love, så ved man de er der, og man kender konsekvensen hvis man tages i at bryde dem.


  • #22   10. feb 2015 Jamen flot.

    De uansvarlige af listehundeopdrætterne/ejerne formår endnu engang at bevise, at de selv er skyld i forbudshundelisteloven (eller hvad man skal kalde den). De klynker stadig, i stedet for at gøre noget for at ændre deres uansvarlighed og begynde at tage ansvar, så de kan blive ansvarlige nok til at vi kan få et realistisk alternativ til forbudslisten ...
    Indtil da, ja så betaler de ansvarlige listehundeopdrættere/ejere samt de små uskyldige babyvappere, som de uansvarlige listehundeejere igen og igen og igen bringer til verden, prisen ... FØJ!!

    Man kunne håbe at de fik øjnene op, de uansvarlige listehundeopdrættere/ejere ... Det er der dog desværre intet der tyder på ...

    På den anden side så hellere human aflivning fra starten af, når det eneste alternativ for de små hvalpe er, at ende i hænderne på uansvarlige kriminelle hundeejere ... Det er jo ikke noget værdigt liv at se frem til.


  • #23   10. feb 2015 Det kan da godt være jeg lyder kold, men en hund mærker altså ikke at den er død. Vi er helt enige om at hundene er uskyldige, men det ændre ikke på at de altså intet mærker til at være døde.

    Jeg er så pissehamrende træt af at folk konstant skal give alle andre skylden, det er IKKE politiet eller politikernes skyld at ulovlige og mistænkelige hunde bliver aflivet, det er avlerne og dem der har købt dem der har skylden.

    Det er det samme som folk der går i selvsving ved p-bøder, fartbøder og andre bøder fra politiet, der forbander de også p-vagter og politiet, men det er for helvede deres egen skyld.

    Hvis folk nu brugte deres hjerne, og så lod være med at avle ulvlige hunde, og lod være med at avle hunde af tvivlsomt udseende, så ville vi ikke se alle de uskyldige hunde der bliver aflivet.


  • #24   10. feb 2015 @ Christina P .... hvilk kommentarer kom der i opslaget ?? kun rygklapper kommentarer, eller var der nogen der havde mod til at sige at det var deres egen skyld ?

  • #25   10. feb 2015 Hanne : jeg havde, og flere andre også, derfor er opslaget nu fjernet !!

    Der er et mere fra en anden i gruppen, men har ikke gidet at kommentere på det !


  • #26   10. feb 2015 Ja, er enig med jer. Modtog den største sviner for at skrive ord som "uansvarlig" og sætningen "hvorfor avle på en ulovlig-lignende hund?". Han skrev selv i den første besked til mig, at alle hundene var lovlige, men at moren godt kunne ligne en ulovlig hund. HVORFOR så avle!?
    I stedet lagde han alt ansvar fra sig og bebrejdede loven og fejlonformation, selvom han tydeligvis slet ikke havde gjort sit forarbejde. Behøver jeg nævne, at han også kommer til at skrive, at kuldet slet ikke var planlagt? Nej, det gør jeg nu ikke, men gør det alligevel.
    Stereotypisk-muskelhundeejer.dk.
    Altså det sprog var helt til ud til kattene...


  • #27   10. feb 2015 Jeg synes det er skrækkeligt at raske hunde skal aflives.

    Men skylden er nu engang avlernes smiley De alene bærer ansvaret for hundenes skæbne.

    Men det gør stadig ondt at høre om de stakkels små kræ. Æv, hvor kan folk være modbydelige, at bringe hunde til verden, der er sikret intet andet end døden.


  • #28   10. feb 2015 Hanne, jeg var en af dem der tog bladet fra munden og skrev pænt hvad jeg mente. Er vist blokeret af trådstarter nu??? Kan i hvert fald ikke deltage i opslaget mere smiley

  • #29   10. feb 2015 Min kæreste siger opslaget ikke er fjernet?

  • #30   10. feb 2015 Mit hjerte bløder for hvalpene, som er produktet af folks egoisme og idioti!
    Hvem jeg ikke kan have ondt af er ejerne, som vælger at lave en parring på en hund, der kunne ligne en ulovlig race, når de VED at der er en hundelov. Jeg har intet til overs for denne slags mennesker...


  • #31   10. feb 2015 Zarah - At jeg er kold? Ej det viser tydeligt hvor lidt du kender mig..

  • #32   10. feb 2015 Han skriver selv moren ligner en ulovlig.

    profilbillede
  • #33   10. feb 2015 Og her snakker vi en saglig tone....

    profilbillede
  • #36   10. feb 2015 smiley Hvad søren er det for en gruppe..
    Jeg ville anmelde ham så han blev smidt ud af gruppen, når han skriver sådan nogle privatbeskeder.


  • #38   10. feb 2015 Hold da op et sprog de fører sig også... De skulle skamme sig i stedet for. Men det er jeg bange for at de ikke gør. I stedet vælger de at lægge ansvaret fra sig og forsøge at skyde skylden på regeringen, i stedet for deres egen manglende omtanke.

  • #39   10. feb 2015 Lige præcis Sanni.

  • #40   10. feb 2015 Jeg har forsøgt mange gange at oplyse om positivlisten, og hvad den medfører, men man bliver enten ignoreret eller smidt ud af de dersens muskelhundegrupper.

  • #41   10. feb 2015 Der er jo ingen lov om listehunde skal neutraliseres. Man må blot ikke avle på dem, det burde folks gi kunne finde ud af.
    Har selv haft den skønneste listehund, der indtil loven kom fungede som besøgshund, men da mundkurv blev lov, så sluttede det.Så det er altså ikke fordi jeg er mod listehunde, som en pb ellers gør mig så venligt opmærksom på !


  • #43   10. feb 2015 Pitbull og tosa skulle neutraliseres da de blev forbudte racer, men der blev ikke indført en lignende regel med de 11 nye forbudte racer.
    Men der hvor problemet opstår er med hunde som ejerne tror er lovlige, men er på positivlisten


  • #44   10. feb 2015 Ja du må have læst forkert, dette er hvad der i sin tid blev inført om den nye hundelov:
    Hundelovens forbudsordning

    Selvom listen over ulovlige hunderacer omtales som en forbudsordning, er det alligevel tilladt fortsat at besidde og eje hunde af de 13 forbudte racer - dog med undtagelse af Amerikansk Pitbull Terrier og Tosa Inu. Dette gælder i midlertidig kun, hvis ejeren har anskaffet hunden FØR den 17. marts 2010. De ulovlige hunderacer må dog ikke overdrages til nye ejere, selvom de er ældre end forbudsordningens ikrafttræden.

    Hundeejere - der har anskaffet en af racerne tidligere, og derfor fortsat må besidde en af de forbudte hunderacer - er dog forpligtet til altid at lade hunden bruge lukket mundkurv, og altid have den i en fast, kort snor på maks. 2 meter, når den færdes i det offentlige rum.

    Bøder for overtrædelse af hundeloven

    Disse satser angives som de vejledende bødestørrelser pr. 08-10-2010 for overtrædelser af hundelovens bestemmelser :

    Hunden løber hjemmefra: 2000 kr.
    Manglende hundetegn i halsbånd: 1000 kr.
    Manglende id-mærkning/hunderegister: 2000 kr.
    Manglende hundeansvarsforsikring: 3000 kr.
    Hunden bider/skader mennesker ell. dyr: Mindst 4000 kr.
    Overtrædelse af snorpligt og mundkurvspligt: 2000 kr.
    I gentagelsestilfælde kan bøden øges med 50%.
    Note:

    Dertil skal tilføjes, at alvorlige eller gentagne bidepisoder SKAL medføre at hunden aflives på politiets foranstaltning - uanset race. Det samlede materiale fra folketingets behandling af hundeloven kan ses her. Folketingets arbejdsgruppe har desuden udgivet denne betænkning om farlige hunde, som ændringerne i hundeloven er baseret på.


  • #46   10. feb 2015 Ej du skal ikke undskylde. For det er nemt og tage fejl og ofte så er tingene uklare om hvad der egentlig er lov smiley

  • #50   10. feb 2015 Det skal bare holde pølserne for sig selv, og lade vores hunde være - længere er den ikke!

    Bliver der ikke lavet blodprøver? Så man kan bevise at ens hund faktisk er lovlig.
    Min gamle hund havde et meget kraftigt hoved, og var meget bred. Jeg er blevet stoppet to gange, fordi de liiige skulle høre.

    Bliver aldrig tilhænger af den lortelov, eller deres dybt latterlige fremgangsmåder.


  • #51   10. feb 2015 Tess hvordan vil du lave en blodprøve for at bevise om hunden er lovlig ? Skulle det dreje sig om en hvalp efter stambogsførte forældre, så kan det gøres. Hvis man da kan finde begge forældre igen efter køb og bevise stamtavlerne er deres. Men ofte er der tale om div blandinger og der kan du intet bevise med en blodprøve. DNA skal jo kunne sammenlignes med noget

  • #52   10. feb 2015 Jeg er ALT andet end kold. I starten rørte det mig dybt. Men helt ærlig, hvor gammel er det nu loven er? Den er jo ikke lavet i går. Det er ikke første gang vi ser uskyldige hunde aflives og ved I hvad? Det er heller ikke sidste gang.
    Jeg er SÅ træt af at hører på folk der tuder over at det er politikkernes skyld, politiets skyld, dyrlægens skyld, internaternes skyld, og mormors skyld.
    Nej skylden ligger hos dem der bliver ved og ved og ved med at avle disse hunde som aldrig burde være født.
    Hundene bliver taberne i det gang på gang, selvfølgelig gør de det. Men jeg har intet til overs for det. Jeg beder bare til at folk en eller anden dag vågner op og stopper den ulovlige avl.


  • #53   10. feb 2015 Og det giver dem retten til at afgøre, om vi skal miste vores bedste venner?
    De må have noget at gå ud fra.
    Det er ikke alle der gider have racehunde - vi skal så bare leve i konstant usikkerhed for, om vores hund risikere aflivning.. Synes det er for latterligt. Ærligt talt.
    Om så folk stoppede ulovlig avl, ville politiet nok næppe stoppe med at fjerne hunde fra deres hjem.


  • #54   10. feb 2015 Lad nu være med at gøre politiet til noget de ikke er. Politiet fjerner IKKE lovlige hunde fra deres hjem. Stop nu. Seriøst.

  • #55   10. feb 2015 Man kunne jo bare lade være med at købe en tavleløs hund, der kunne ende med et ligne en listehund, så er man ude over det problem og den bekymring.

    Jeg har 2 hunde uden tavle, og jeg frygter altså ikke at der pludselig kommer en faaaarlig politimand er tager dem smiley


  • #57   10. feb 2015 Tess, nu gør du jo lige præcis politiet til "de magtliderlige idioter der bare hader hunde" - det er altså ikke sådan, det forholder sig.

  • #59   10. feb 2015 Er der inde nu smiley og jeg tør godt

  • #60   10. feb 2015 Ååh Caroline, nu var jeg jo nødt til at søge på Linses opslag, og hold kæft det gør mig bare så sur, at folk som Linse er så naive. Hun skriver jo at det rigtigt nok er helt uskyldige hunde - men ikke pga. avlerne, nej, pga. "den skide lov" eller noget i den dur smiley

  • #62   10. feb 2015 Ej men det er jo helt vildt, Linse skriver:
    "Vi kan da slet ikke blive uenige om at vi (sådan nogenlunde) skal følge vore regler og love her i vores "velfærdssamfund" Men sådan helt seriøst, hvordan fanden kan det forventes, når vi har så hjernedød en lov som vores nuværende hundelov."

    - øh, hvad, så det i orden at bryde loven hvis man selv synes den er dum???


  • #64   10. feb 2015 Fünke: Jaja, hvis du nu mangler et nyt tv, så nupper du bare naboens, for du syntes alligevel det er en latterlig lov der siger du ikke må smiley

  • #65   10. feb 2015 Jeg har skrevet der inde at jeg synes ikke det er forkert da regler er regler. Ejerne må bare have styr på deres papire og har ikke en skid ondt af dem. Loven er fra 2010. Kom nu ind i kampen Danmark
    Jeg har selv ejet en Amerikansk Bulldog og synes ikke loven er fair. Men ja vi får også bøder for at køre for stærkt eller stjæle


  • #66   10. feb 2015 Nu var jeg lige i lidt krigshumør og lavede en offentlig status:

    Hvor bliver jeg træt af, at folk er så naive og uansvarlige. Linse skriver: "Men sådan helt seriøst, hvordan fanden kan det forventes, når vi har så hjernedød en lov som vores nuværende hundelov."
    - okay, så det er i orden at bryde en lov hvis man selv synes den er dum?? Om raceforbuddet er hjernedødt eller ej, så skal det nu stadig overholdes. Men netop fordi ejere som disse avler så hovedløst, så går det desværre ud over hundene. At skyde skylden på "hundeloven" hedder ansvarsfraskrivelse.
    Loven er her altså, og den skal overholdes selvom man kan synes den er unødig - er det raceforbuddets, politiets eller politikernes skyld, at folk er så utroligt uansvarlige at de går imod loven og derfor helt og aldeles SELV er skyld i, at deres uskyldige hvalpe skal aflives?
    Man skyder jo ikke skylden på butiksejeren eller politiet hvis man bliver taget i at stjæle DVD'er i Fona.

    Tag ansvar selvom man kan synes, at raceforbuddet er dumt - i stedet for at fraskrive sig ansvaret når man selv er skyld i, at disse hvalpe skal aflives.


  • #68   10. feb 2015 synes F ... også det er latterligt at jeg kan komme til at betale for at køre 10 km for stærkt på en vej på tidspunkter fx uden megen trafik, men holder de der og har jeg valgt at træde på speederen, så må jeg betale ved kasse 1, politiet er ikke bussemænd, de sørger for at loven udmøntes, og jeg er selv ansvarlig ....

    Jeg syne det er fint at Linse giver sin mening om loven højt og klart til kende, men som den kendis hun er, bør hun passe på med at hylde lovbrud....


  • #70   10. feb 2015 Synes heller ikke det synd for hundene. For vi alle ved det var den skæbne de gik ind til, når de blev opdaget og papirerne ikk er iorden (synes det er bedst for dem, for hvor kunne de ikke have endt) selv inde for avl af DKK skal der særtilladelse til for at må avle på de ulovlige og der skal være papir på hvor hvalpene skal hen osv for at må avle, så folk er sku lidt naive hvis de tror de kan lave et kuld hvalpe og ups de blev opdaget, så skal de lige til et andet land. En tysker kan sku da heller ikke tage hjem til Tyskland uden staf, hvis han begår kiminalitet her i landet..

  • #71   10. feb 2015 Hanne: I morgen fræser du bare med 200 km/t ned af Agerøvej, eller måske ned omkring Aldi, Skjoldhøjskolen osv. Bliver du stoppet så brokker du dig bare over den lorte lov, den latterlige betjent, og det forpulede folketing smiley

  • #73   10. feb 2015 Ej men det er helt vildt, hvad folk skriver: at man ikke vil være dansker mere pga. den lorte lov og lorte regering, "i er jo psykopater", at de skammer sig over at være danskere, man har ikke forstand på dyr, osv osv osv.
    Puha, man skal altså ikke læse sådan nogle kommentarer, man mister virkelig håbet..


  • #74   10. feb 2015 Selvfølgelig er det synd for hundene. Det er da nok dem, det er mest synd for - de har da ikke fortjent sådan nogle uansvarlige ejere.

  • #76   10. feb 2015 Så må folk jo flytte hvis de er så utilfredse med vores lovgivning. Nogle gange ville jeg sgu ønske man også kunne udvise danskere smiley

  • #78   10. feb 2015 Ja, Nadia, som du siger tror jeg også mange gør det bare fordi de vil trodse loven fordi de tror, at de hermed laver et oprør mod loven. Det er forfærdeligt smiley

  • #80   10. feb 2015 Nadia.. Nej for for er man en rigtig hunde ejer og dyre elsker havde man ikke bragt hvalpene i den situation. De er humant aflivet (ikke blevet brugt som potens forlænger, tæsket til kamp eller holdt under kummerlige forholde, de har haft det godt til nu) men de er ulovlige det siger loven.

    Jeg synes personlig det er bedste for hvalpene.
    For i Danmark er der ikke plads til dem, det siger loven og loven siger også vi ikke må avle på dem. LOVEN SKAL OVERHOLDES, og det blev den i dette tilfælde.


  • #81   10. feb 2015 at man ikke har forstand på dyr ....øhhhh ... at have forstand på dyr handler i allerhøjeste grad om ansvarlighed og omtanke, og det mener de så selv at være i besiddelse af, en ups parring, med en morhund med listehunde træk, og så ikke en gang nå at være så ansvarlig på kommende hvalpes vegne at man evt nåede abortsprøjten, næe man vælger at de små væsener da lige skal nå at nyde livet inden de uforstandige kom med sprøjten .... lyder voldsomt klog og dyreforstandigt smiley tænk sig jeg kan sidde og blive vred bare grundet referaterne fra den gruppe ....

  • #84   10. feb 2015 Nadia: Kan vi ikke bare give dem sjælland , og så fjerne broen? Ahahahahahahaha. Det må da kunne ordnes lettere end et andet land, sjælland er jo alligevel en slags udland smiley

  • #86   10. feb 2015 Jamen virkelig, mange af dem, der udtaler sig i kommentarerne må jeg vitterlige sige ikke har særlig meget hjernekapacitet. Det er virkelig uigennemtænkt og barnligt. "Hunderacisme når det er værst" er der én, der skriver. What???

  • #88   10. feb 2015 Nadia: Jamen det stemmer vi for så smiley Længe leve jylland, ahahahahaha

  • #89   11. feb 2015 Nu har verden heller ikke just været på min side i noget som helst... -Og det danske system fungere da slet ikke.

    Men ja, i mine øjne er politiet magtliderlige. De er der heller aldrig når man har brug for dem, -men sjovt nok blander de sig i alt de bare skal holde sig ude af. F.eks. blandingshunde, der ifølge Danmark ser forkerte ud.

    Staffordshire bullterrier og labrador blandinger? -Dem kan vi ikke have i fred, fordi de er forkerte. Dalmatiner og labrador? Heller ikke.
    Har de først sat sig for at hunden er ulovlig, er det ofte sådan bliver. Og sker det anderledes, så høre man i hvert fald sjælendt om det.

    Jeg er bare glad for at jeg nåede at opleve flere af de racer, før de blev gjort Ulovlige og ligesom bare forduftede.


  • #90   11. feb 2015 Men Tess, de er jo heldigvis og desværre ikke forduftet, langt fra. Folk anskaffer sig den stadig, desværre er det bare de forkerte folk.

  • #92   11. feb 2015 Tess: Politiet et ikke magtliderlige - de udfører deres job! Hvor svært er det at forstå at loven er som den er og den er IKKE lavet af politiet. Men det er deres job at håndhæve den, og det gør de ved at konfiskere og aflive de hunde som ikke kan bevises lovlige.

    Du skriver "Har de først sat sig for at hunden er ulovlig, er det ofte sådan bliver. Og sker det anderledes, så høre man i hvert fald sjælendt om det. "
    Hvis ikke ejerne kan bevise at hunden er lovlig så er den jo ikke længere. Og de situationer hvor ejerne kan bevise det, hører man ikke om, for det er der ikke nogle "god" historie i, som folk kan blive forarget over uden grund..


  • #93   11. feb 2015 Politiet er magtliderlige fordi de håndhæver loven?
    Er de så også magtliderlige når de giver mig en bøde for at kører for stærkt eller andet? Nej vel? For det er da min egen skyld, jeg kan bare kører pænt.
    Kan du se hvor jeg vil hen?
    Skylden ligger ene og alene hos de idioter der fortsat avler disse hunde. Stop med at tud og tag ansvar.


  • #94   11. feb 2015 Det er da ikke politiet der blander sig i det? De gør bare deres job. Altså forsøren da, så du tror at politiet ikke gør deres job fordi det er deres job, men på baggrund af at de personligt har taget et valg om at fjerne hundene fordi de er magtliderlige? Jeg tror simpelthen du er nødt til at afstemme dit syn med virkeligheden smiley

  • #96   11. feb 2015 Selvfølgelig er det ikke sjovt, at uskyldige hunde/hvalpe skal aflives på den måde, pga loven er lavet som den er. Men folk tager desværre ikke loven alvorlig nok, og avler alligevel løs, som det passer dem. Det kan simpelthen ikke siges tit nok, at man IKKE skal avle uden tavle.. Slet ikke som staffordshire bull terrier/cana corse osv, som jeg ser rigtig mange avler på uden tavle.. Det ER at blive "bidt" i bagdelen, hvis nogen for ondt i røven over det, eller nogen mener det er en ulovlig hund. I dag anmelder folk tydeligvis hinanden uden at blinke.. Så man ER nødt til at tænke sig om..

    Men så længe der er folk der køber alle disse blandingshunde, for at få en populære og billig hund, ja så fortsætter "avlerne" jo med at avle på deres hunde.. Men det er jo ikke bare de hunde der ligner muskelhunde der bliver anmeldt. Det kan være alle racer, som nogen tror er ulovlig.. Det er forfærdeligt... Men man skal og er nødt til at bruge hovedet, så længe loven er som den er..


  • #97   11. feb 2015 Ja, Stine, og så gør flere folk på facebook det til en debat om at "omg i hader bare muskelhunde, i er hunderacister, de kan sagtens være søde hunde" smiley Altså, hos nogle folk går pointen bare FULDKOMMEN over deres hoveder..

  • #98   11. feb 2015 Nemlig.. Eller at det bare er snobbet at have tavlehunde eller at blandingshunde er mere raske end tavlehunde osv.. Men sådan er virkeligheden ikke.. Det klart alt den avl ikke stopper, før folk ikke vil købe disse blandingshunde. Og det er dem man skal have fat på..

  • #99   11. feb 2015 Folk bliver aldrig enige.. Det har efterhånden fundet ud af.
    Jeg har min holdning, og den er ikke at ændre.

    Ja, folk der fortsat avler de hunde er nogle idioter - men hvorfor skal de gå ud over hvalpene? De kan da stadig rettes op på, i stedet for aflivning.
    Så slipper ejer med en lille bøde, og kan derefter gå hjem og få endnu et kuld.
    Det er ejeren der skal straffes..


  • #100   11. feb 2015 Regnede slet ikke med så mange ville deltage i debatten smiley jeg er ked af at jeg som trådstarter ikke har fuldt mere med, men det er bare ikke lige så nemt på iPhone som at sidde ved computer, når man er så godt som iPhone-jomfru.
    Og pølsefingrene kan sommetider få en til at smide det hele i arrigskab smiley

    Jeg er også træt af at blive anklaget for ikke at støtte nok, fordi jeg mener ulovlig avl ikke bør foregå, og fordi jeg mener nogle ejere (f.eks. i forbindelse med facebook-debatter og folks udtalelser derunder) ikke bør være ejer af hund overhovedet med halvlamme udtalelser, ja, undskyld mig. Så sent som idag sidder en admin og opfordrer til vold mod hunde, der knurrer. Suk. Ved ikke hvordan man tager kampen op mod stereotyperne... De er overalt!


  • #101   11. feb 2015 Vold mod aggressive ejere i stedet. Mennesker kan i det mindste slå igen..

  • #102   11. feb 2015 Vold mod aggresive ejere smiley Tja hvis du gerne vil slåes ned og ende på sygehuset (eller blive slået ihjel) så værsko..

  • #103   11. feb 2015 Ja, jeg vil nu heller ikke ligefrem nyde konsekvensen at slå på aggressive ejere smiley så nej. Det sker ikke... Ikke her i hvert fald.

  • #104   12. feb 2015 Det var nu heller ikke helt sådan jeg mente det..
    -Det er da bdre at det r u over en.. Seriøt, lrte comuter..-.'

    ´Det er da bedre at det går ud over ejeren, end hunden? -Mener folk at vold er løsingen, så fortjener de ikke selv bedre,

    Men kan da godt læse at HG-folket ikke er enige..


  • #105   12. feb 2015 Folk? Jeg mener ikke vold er løsningen

  • #106   12. feb 2015 Dén forstod jeg ikke lige, Tess; var det ikke dig, der syntes at vold var løsningen, og "HG-folket" (nogle af brugerne) ikke var enige? smiley

  • #107   12. feb 2015 Jeg mener ikke at vold mod dyr løser noget som helst - og jeg er ikke typen der ellers går ind for vold af nogen art.
    Men de, som slår deres hunde er sjælendt til at tale med.

    Når jeg læser det i dag, kan jeg godt se at jeg formulerede mig rigtig dårligt - og det er lidt svært at få skrevet så det ikke bare lyder dumt.
    Men jo, jeg mener, at ser man dyr som en ting der skal opdrages med vold, så skal man have af vide at man er forkert på den, på et sprog man kan forstå. -Og det er ikke altid at ''stop, det er synd for den'' hjælper.


  • #109   12. feb 2015 Jeg mener det samme som Tess Det er ejeren som skal straffes ikke hvalpene

  • #111   12. feb 2015 Så kunne de jo sendes til f.eks. de steder i Tyskland de er lovlige, USA, eller andre steder hvor de er lovlige, og kan have det godt.
    -Mon ikke om der ville komme lidt mere ro på, hvis hundene stadig kunne have et godt liv, trods at deres første ejer var en idiot.


  • #114   12. feb 2015 Hvorfor skal Tyskland bombarderes med DK´s ulovlige hvalpe? De hvalpe der aldrig burde være blevet født? Tror du det får folk til at stoppe den ulovlige avl? Prøv nu lige og være realistisk engang.

  • #116   12. feb 2015 Præcis som Charlie siger, tror jeg også der vil komme et større marked for det - prøv at tænke på, hvilke muligheder det åbner op for dem; de avler noget lort, de bliver taget, hvalpene bliver sendt til nabolandet og der er nu skabt et incitament til at de uansvarlige avlere bliver ved: de kan jo skabe efterspørgsel for deres egen avl i nabolandet, og det hele bliver hjulpet pænt på vej af politiet! Boom - nu kan de tjene penge på at lave mere lort smiley

  • #117   12. feb 2015 Så må ejeren jo få en bøde der stemmer overens med regningen for at sende hvalpene af sted, og få en fængelsdom - bare et par måneder ville være bedre end en lille bøde.

    -Og mon ikke om der er nogen rundt omkring, der gerne vil have dem boende indtil de finder det rigtige sted?


  • #118   12. feb 2015 Tess: jeg tror simpelthen ikke det ville kunne løbe rundt. Jeg er ikke kendt med fakta omkring specifikke fængsler, men jeg tror næppe man lige kan sende dem i fængsel i et par måneder smiley

    Hvad mener du med "Og mon ikke om der er nogen rundt omkring, der gerne vil have dem boende indtil de finder det rigtige sted?" - hundene? smiley


  • #120   12. feb 2015 Jeg har intet imod racerne på listen og er selv imod en forbudsliste, men når det så er sagt, så er loven snart 5 år gammel. Folk skal lade være med at tænke "Går den, så går den" og begynde at forudse de konsekvenser, de har foran sig, når de avler... Men det gør de ikke, og det er problemet.
    Jeg har ondt af hundene, ikke avlerne.


  • #121   12. feb 2015 Jeg skrev "Den har fået 6 nye stjerner pga. lorteejere, der avler hunde til at blive aflivet!"

    Hverken pænt eller diplomatisk formuleret, men bliver sgu' harm over sådan en total ansvarsfraskrivelse smiley


  • nikolaj N
    nikolaj N Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #122   15. feb 2015 enig avler skulle nakkeskydes men det skulle køber fandeme også for uden kunder tilk disse hunde vill folk heller ikke lave dem da der så ingen penge er at tjene

  • #123   15. feb 2015 Der vil altid være købere, der er dumme nok til at støtte den form for hovedløs avl. Enten fordi de ikke får sat sig ind i tingene inden de vælger at de skal have hvalp, eller også fordi at der er nogle mennesker som synes det er lidt ''sejt'' at have en hund der ser 'farlig' ud.

    Jeg bliver altid forbavset over hvor mange mennesker der ikke kender reglerne for at have hund, der f.eks. ikke engang ved at der er en hundelov, eller som ikke er klar over at det er et krav med ansvarsforsikring osv.
    Jeg ved egentlig ikke hvorfor det kan komme bag på mig, for det er jo ikke ligefrem fordi det er et sjældent syn - desværre...


  • #124   15. feb 2015 Nu kender jeg ikke så meget til den konkrete sag. Men hvad jeg ved var hundene ikke ulovlige. Men nok om det.

    Den hundelov er hul i hovedet. Når det så er sagt er det sku ikke ok for folk med gadekryds at der er omvendt bevisbyrde.

    Har selv tavle hund af den simple årsag avi kan bevise hans race. Men nu er det ikke alle der vil have eller har tåd til at ligge 15.000 til en tavle hund.

    Men selvom vi har tavle hund er vi stadig ikke sikre. Hvis en vælger at anmelde os anonymt, og påstår vores hund har bidt deres, selvom vi ex ikke var hjemme så kan vores hund med stor sandsynlighed miste livet. Den er værdiløs og mangelfuld den lov.


  • #125   15. feb 2015 DEGA:
    Om man kan lide hundeloven eller ej, så ændre det jo ikke på at disse mennesker burde vide at loven var der INDEN de valgte at sætte hvalpene i verden, og dermed IKKE burde have avlet på hundene til at begynde med. Hvis man insistere på at man vil have en hund med et såkaldt 'farligt' udseende, så må man efter min mening også sørge for at have sine papirer i orden, fordi man VED at risikoen er der. Man kan ikke bare skyde skylden på loven, man må altså også tage lidt ansvar for sine egne handlinger og beslutninger.


  • #127   15. feb 2015 Jeg fik svinere i min pb på FB, om at man I-ALT-FALD-IKKE-KUNNE -TAGE-DNA-TEST-PÅ-HUNDE-I-DANMARK !!!

    Og at det var noget *tis* jeg smed ud, det skulle man have lavet i usa .!!! jow jow

    Er dr ikke en herinde som fik lavet dna på sin hund ??? mener hun hed *smutt og Anton**


  • #128   15. feb 2015 Badetøflen:
    Jamen det er jo også meget lettere bare at tale som man har forstand til i stedet for rent faktisk at undersøge tingene inden man buser ud med en masse påstande man ikke har noget belæg for og sviner andre mennesker til, fordi de forsøger at understrege en pointe man ikke bryder sig om.
    En hurtig søgning på google gav mig følgende link som det første der poppede op:

    http://www.bulldogklubben.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=861&Itemid=515&lang=da


  • #129   15. feb 2015 Jeg har DNA profiler på mine og har nok haft det i 15 år.
    Der er godt nok lavet i USA, men KU laver dem også nu iøvrigt i et samarbejde med DKK


  • #130   15. feb 2015 Du kan jo via DNA ikke vise hvad race hunden er, der skal du have noget at samligne med fra evt forældre som har stamtavle og den vej kan bevise disse hunde er forældrene og de så via stamtavle er en given race

  • #131   15. feb 2015 Hvis ejer kunne bevise at hundene ikke var ulovlige, så var de jo ikke blevet aflivet.

  • #132   15. feb 2015 Hold da lige op med at angribe mig.

    Nu har jeg set, via fairdog, mange sager hvor der er kommet anmeldelser på hunde som ikke har liste racer i sig. Og alligevel sidder de på internater uden kontakt til deres mennesker i halve og hele år. Uden beviser.

    Dna er ikke bevis nok. Ej heller hvis i spør domstolene. Det er også bevist at politiet ikke bruger krudt på det. Og man alligevel ikke kan bevise noget ved det. Uden der foreligger andere dokumenter som tavler. Dette er også set hOs fair dog.

    Jeg går bestemt ikke ind for hovedet under armen avl. Og foragter folk der avler på listehunde. Det jo kun hundene der betaler prisen.

    Men vi kan jo ikke alle have race hunde. Og det har jeg også fuld forståelse for.

    Men der er bare så mange huller i den lov.




  • #133   15. feb 2015 Moren til det kuld skulle i følge avleren være en SBT blanding.
    SBT er på positivlisten, hvilet indebærer at det skal bevises at det er en SBT blanding, for at tæven er lovlig.
    Avleren har længe være medem af Facebook grupper vedr. hundeloven, hvor der gentagende gange bliver understreget at hunde på positivlisten skal have stambog eller kunne forbindes til hunde med stambog.
    Så det må have været bevidst, at avleren har valgt ikke at overholde loven


  • #135   15. feb 2015 Dega:
    Jeg ved ikke om det er mig du henvender dig til, men jeg forsøger bestemt ikke at angribe nogen. Jeg er bare af den holdning at man burde sætte sig ind i tingene inden man anskaffer sig hund - og ISÆR inden man avler. Man kan ikke bare skyde ansvaret fra sig og give hele skylden til lovgivningen, for man har nu engang hele tiden vidst - eller burde i hvert fald vide - at den lov er der. Så hvorfor overhovedet løbe risikoen - om hunden er lovlig eller ej.


  • #136   15. feb 2015 Hunde var af racerne aussie/lab/stb. Med alle beviser vedlagt, undtagen tavle.

  • #138   15. feb 2015 Undtaget tavle er det samme som intet bevis, når der er tale om hunde på positivlisten

  • #139   15. feb 2015 Det er det jeg mener. Desværre.

  • #141   15. feb 2015 Helt enig Maj-Britt, men det får du sgu ikke ejeren til at erkende smiley tog diskussion i dmu, og det skulle jeg ALDRIG have startet på. Shit et ordforråd de ejere benyttede sig af. Det var ikke pæne ord, de spyttede ud til dem der var uenig med dem. Nå, men ejeren mente hvertfald ikke at de havde fejlet, men at det var politiet, fordi de åbenbart var blevet fejlinformeret om hvad der kunne bruges som dokumentation.

  • #142   15. feb 2015 Man kunne jo spørge DMU om, hvorfor de ikke gør mere for at informere medlemmerne af deres gruppe om positivlisten, og om hvad den medfører.

  • #143   15. feb 2015 Ejer påstod da ellers at hvalpene var et kryds i mellem hollansk hyrde og stb blanding smiley

    Hvor kom aussien lige fra ?? smiley


  • #144   15. feb 2015 Men i bund og grund kan alle uden tavler komme i klemme pga racebevis.

    Og alle andre pga anonyme anmeldelser ang. bid.
    Det jo ikke kun mig der syntes det. Turister med hund undgår jo Danmark fordi de er bange for de ikke får deres hunde med hjem igen.


  • #145   15. feb 2015 Deca nej alle blandingshunde er ikke i fare.
    Kun hunde som der kan være en formodning om at de er ulovlige er i fare, og her burde køberne have sikret sig dokumentation på kønstidspunktet.
    Og sikken en gang vrøvl om at alle andre er i fare "pga anonyme anmeldelser ang. bid".
    Hvor pokker får du den slags tossede ideer fra?


  • #146   15. feb 2015 DEGA: det handler jo heller ikke om, at "ikke alle har råd til at smide 15.000 kroner efter en racehund" - men om, at de hvalpe slet ikke skulle være kommet til verden fra start! smiley

  • #148   15. feb 2015 Maiken: det minder mig lige om, at jeg har spekuleret lidt over de tusinde kommentarer der lige præcis lyder "fucking åndssvage politikere der ikke aner en skid om hunde" - altså, nej, de er da ikke uddannede inden for hundeadfærd, men hvorfor er det at deres erhverv som politiker pludselig gør dem til magtliderlige personer der automatisk slet ikke kan vide noget som helst om hunde, modsat de super kloge individer der sidder og siger "fuck hundeloven ned med den, alle hunde er søde" ? smiley

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #150   16. feb 2015 Hvorfor tog fairdog ikke sagen hvis det var så lige til, de har ikke haft den, trods de blev kontaktet i Nov .

    profilbillede
  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #151   16. feb 2015 Her er et par af vufferne man kan vælge i mellem

    profilbillede
  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #152   16. feb 2015 Hvem er åbenlys ikke ulovlig, der er vist kun en .

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #153   16. feb 2015 Og de super "ansvarlige" ...host ejer har ladet et hel kuld hvalpe sidde på et internat i flere md, mens ejerne har siddet hjemme i deres varme stue , og anskaffet sig endnu en hund . Ansvarlighed min bare r..

  • #155   16. feb 2015 er han ulovlig ifølge jer?
    har mødt rigtig mange mennesker som tror han er ulovlig,
    er rigtig bange for at en eller anden idiot(som har noget imod mig) anmelder ham
    omvendt bevisbyrde er det jeg har noget imod,
    lad os så indføre omvendt bevisbyrde til alle retsager(og se hvordan det går) smiley


    profilbillede
  • #156   16. feb 2015 Sloth: nej, jeg synes ikke han ligner en ulovlig hund. Men hvis man køber en hund i 2011 (som jeg kan se han er fra) og hvis denne hund kan ligne en, der muligvis er blandet med noget ulovligt, så tager man ansvar og lader være med at købe hunden, hvis man ved, at man ikke kan bevise det smiley

  • #157   16. feb 2015 helt hundred
    men du bliver nød til at huske på at du er et hunde menneske ligesom mig,
    hr og fru danmark kan ikke kende forskel på en bernersenne og en newfoundlænder,
    han ligner slet ikke en ulovlig hund andet end hans farve sammen sætning,
    hvilket forekommer i Akita´en

    smiley
    det jeg hader er omvendt bevisbyrde da det er modstridene med ethvert retssystem
    prøv at forestille jer hvis der altid var omvendt bevisbyrde,


  • #158   16. feb 2015 Ja, men loven er indrettet sådan at du skal kunne bevise det modsatte, og så længe den er indrettet sådan, så tager man bare sine forholdsregler og køber, hvis det er sikkert, men lader være med at købe, hvis ikke man kan bevise andet. Når det er indrettet sådan, at Hr. og Fru Danmark ikke kan kende forskel på en berner og en newf som du siger, og derfor kan anmelde blandinger de egentlig ikke har helt styr på, så er man desværre bare nødt til at indrette sig under det så længe det varer, hvis man gerne vil sin hund (eller nok nærmere sig selv) det bedste smiley

  • #160   16. feb 2015 Den her viste sig at være ulovlig


    profilbillede
  • Niels A
    Niels A Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #161   16. feb 2015 Jeg syntes efterhånden at Jantelov og hundelov går rigtigt fint hånd i hånd herinde og har kun en ting og sige til begge DET HOLDER IKKE' afskaf den forfærdelige lov og og stop samtidig janteloven der op hvor solen aldrig kommer...!

    R.I.P. Til alle de dejlige sunde og raske hunde der har måtte lade livet siden den vanvittige lov trådte i kraft...!

    Tekst taget fra Ministeriet for fødevarer Landbrug og fiskeri :

    Hundeloven

    Den danske hundelov skal være med til at sikre den rette balance mellem hensynet til mennesker, der er utrygge ved hunde, og hundeejere, der elsker deres hunde.

    Et bredt flertal i Folketinget vedtog den 11. juni 2014 en ændring af hundeloven. Det betyder blandt andet, at det er forbudt at skyde strejfende hunde, og at den såkaldte skambidsparagraf er ændret. Hundeejere har fremover krav på en hundesagkyndig vurdering af hunden i sager om skambid. Derudover er der forbud mod 13 hunderacer.

    Og så er der tilføjet :

    Samlet set har jeg forsøgt at lytte til de mange hundeejere, som har været utrygge for at deres kæledyr måske en dag blev skudt eller aflivet, fordi de var løbet væk eller kommet op at toppes med en anden hund. Den nye lov giver mere tryghed for hundeejere.

    Fødevareminister Dan Jørgensen

    OMFG* hvornår stopper den her galskab, de bestiller ikke andet end og blæse med mel i munden, jeg tror efterhånden ikke at der er nogen politikere der ejer en hund for der kommer den ene kommentar efter den anden hvor man bare tænker 'omg hvordan kan de folk sidde i folketinget og bestemme noget som helst med alt det totalt ubetydelige l#rt de lukker ud..!

    Der er kun en rigtig ting og gøre AFSKAF HUNDELOVEN NU...!


  • #162   16. feb 2015 Niels: du vil gerne have afskaffet hele hundeloven? Altså, også at man ikke må have hunde boende i kolonihaver mm., eller at man ikke må bruge hunde til hundekampe?

    Jeg kan ærlig talt ikke tage stilling til dit indlæg, for det er simpelthen super rodet og alt for meget forvirrende "OMG fucking politikere"-følelsessnak indeover til at jeg kan se et fornuftigt og voksent argument bag smiley


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #164   16. feb 2015 Hundeloven er nok kommet for at blive, og så længe vi ser folk (tåber) som ejerne til de nu aflivet hvalpe, så godt for det .

  • Niels A
    Niels A Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #165   17. feb 2015 Hundeloven afskaffer på ingen måde hundekampe og ell. De tåber som ikke kan finde ud af og opdrage en hund til det den er nemlig en hund..!

    Og NEJ hundeloven er IKKE kommet for at blive, vi lever heldigvis i et domokratisk land og der er heldigvis flere som er imod den end for, så den skal nok blive sløjfet inden for en overkommelig tid, der er jo også snart valg og der mange af de 'personer' (må jeg hellere kalde dem) inde på Christiansborg som der suger stemmer på at få den fjernet..!


  • #169   17. feb 2015 Niels, slå lige "hundeloven" op på Google og overvej dit svar inden du skriver - jeg synes bare ikke det lyder til at du har gennemtænkt dine overvejelser særligt meget smiley

  • Niels A
    Niels A Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #170   17. feb 2015 Det er ret nemt og løbe panden mod muren på denne side det er en ting der er helt sikkert..!
    1. Groot : Jeg er lidt ordblind UNDSKYLD...!
    2. Majbritt snob (ret passende navn med den udtalelse) : Jeg blæser på ingen måde på loven og syntes at det er fuldstændig vanvittigt at folk avler og anskaffer sig hunde som er på den liste, jeg kan ikke se hvoe jeg har skrevet at jeg gør det..??
    3. Fünke : Hvad har Google at gør med hundeloven og at der er folk der afholder de frygtelige hundekampe..?
    4. Der vil desværre ALTID være så ondsindede og afstumpede 'mennesker' så ting som Tyrefægtning til Hanekampe og alt i mellem vil være en del af dagligdagen, det er frygteligt alle de dyr der lider hver eneste dag men sådan er det nu engang det kan man ikke lave om på vi lever desværre ikke i en perfekt verden, men at der skal laves sådan en forfærdelig lov pga. Få men absolut tåbelige menneskers omgang/opdragelse ell. Mangel på af deres hunde, det er fuldstændigt vanvittigt og det kan der heldigvis laves om på..!


  • Niels A
    Niels A Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #176   17. feb 2015 Til Maj-Britt snob (igen det navn passer perfekt til dig) : Min hund er ikke en liste hund, det var da den mest hjernelamme og uigennem tænkte kommentar jeg længe har hørt, men typisk her på HG at sætte en 'label' på en hund uden at vide noget som helst om den ell. Dens baggrund såsom forældre + fødested + nationalitet osv...!

    Han er Svensker iøvrigt født før den lov trådte i kraft i DK' og han har Svensk chip osv. Han har Dansk Pas da min bedre halvdel har hus i Sverige men arbejder i DK' så vi er mest i mit hus i DK' og så er han i Sverige registreret som en blandingshund som på Svensk hedder 'Blandras-Rottweiler' og jeg har flere gange mødt og talt med politiet i DK og bla. Snakket hundelov som de ALLE iøvrigt var stærkt imod og det både i Vejle/Odense/Aarhus/Kbh og de har aldrig på noget tidspunkt påpeget at han skulle have mundkurv på, for han hører heldigvis ikke ind under den forfærdelige lov som der er i DK og KUN i DK i hele verden er det KUN i DK' hvis det ikke siger en del om 'Jantelovs-holdninger' og folks 'selvretfærdighedsfølelser' så ved jeg ikke hvad det gør, men der i mod var de meget imponeret over så lydig/afrettet han er da han følger de instrukser jeg giver ham og hvor dejlig og flot osv. Han er og i 2 af tilfældene var det hundepatruljer der var i gågaden pga. Uroligheder og den ene gang skulle de hente en butiks tyv, men de tog sig tid til at snakke med mig og ikke mindst min hund i mens tyven sad i politi bilen, det er sådan nogen dejlige oplevelser som gir mig håb for at den lov bliver forkastet og slettet fuldstændigt fra den Danske lov så også hunde kan leve i et frit land med ytringsfrihed og plads til alle.!

    Som 'bevis' kan du se hans papirer her under, så du ikke straks flyver i flint og råber op om at min hund skal aflives og det helst med mundkurv på :

    Ps. Ved ikke om billedet kommer til at venne rigtigt..!


    profilbillede
  • #181   17. feb 2015 Øh, i hundeloven står der vedtaget, at det er forbudt at holde hundekampe, Niels? smiley
    De andre har givet nogle gode svar, som jeg synes du skal tage til dig. Det virker til at du argumenterer med noget, der ikke rigtig er gennemtænkt, men bare drager konklusioner og bliver vred over at "i-hader-listehunde" smiley


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #182   18. feb 2015 Hundekamp har da intet med hundeloven at gøre, og jo jeg tror den er kommet for at blive . Så længe der sidder tosser der ikke har sat sig ind i hundeloven , og tror at ens hund ikke bør bære mundkurv, så længe bliver loven ikke lavet om .

    Niels dit hundepas kan du bruge til at rejse med din hund, til at dokumentere vac , pas , dhr reg er ikke gydig som race bestemmelse . I den revideret hundelov mener jeg at politiet KAN gribe ind overfor manglene mundkurv , så lav du bare civil ulydighed .


  • #183   18. feb 2015 ??

    § 6 d. Det er forbudt for en ejer eller besidder at lade en hund deltage i hundekampe. Det er endvidere forbudt at afholde hundekampe.

    Ikke fordi, at det så ikke kan foregå i smug, men jeg ville da alligevel være ked af at afskaffe sådan en paragraf smiley


  • #187   19. feb 2015 Det er bazoom der har bestemt det.
    Og ja man kan undre sig over at de på HG ikke vil tillade ulovlige hunde i galleriet, når de tillader ulovlige biler, motorcykler OSV i deres andre gallerier.


  • Niels A
    Niels A Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #189   4. mar 2015 Læs nu hvad jeg skriver : Min hund er født i Sverige før hundeloven trådte i kraft (ikke at det har betydning af nogen dybere mening) men han er lige så Svensk som min kæreste er og er tilknyttet hendes adresse ved hendes hus i Sverige og derfor skal han IKKE følge de latterlige regler som den lov indebærer (ikke de fleste heldigvis) jeg møder tit politiet som jeg skriver og de har aldrig påtalt noget om mundkurv ell. Længde på hundesnor osv. Han er turist i DK og derfor ingen vanvittige hundelov regler til ham smiley

  • #190   4. mar 2015 fra hundeloven , at politiet intet gør, ændrer ikke lovteksten :

    Må de forbudte hunde indføres til Danmark?

    Forbuddet mod besiddelse af de nævnte hunderacer og krydsninger betyder, at det er forbudt for privatpersoner, herunder turister, at medbringe de forbudte hunde under fx et ferieophold i Danmark. Herudover er det forbudt erhvervsmæssigt at indføre de pågældende hunde, herunder krydsninger, til Danmark.

    Det skal bemærkes, at forbuddet mod visse hunderacer ikke omfatter hunde, der alene er i transit her i landet.

    Transport af hunde, der er omfattet af forbuddet, er således fortsat tilladt, hvis hundene ikke forlader transportmidlet – bortset fra ganske kortvarige ophold uden for transportmidlet, når det er nødvendigt at lufte hunden – og transporten foregår uden unødige ophold her i landet


  • #191   4. mar 2015 Selvfølgelig skal turister - hunde som mennesker- følge loven i det land, de besøger. Svenskere må heller ikke køre overfor rødt, tæve buschaufføren eller pisse på gaden.

  • Niels A
    Niels A Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #192   5. mar 2015 Åbenbart ikke, for Svenskere kører som idioter pisser over alt og tæver løs på folk smiley

    Spøg til side, jeg har snakket med politiet MANGE gange og de ikke så meget som nævner hans race/herkomst ell. At han ikke har mundkurv på og har aldrig skulle vise hans pas ell. Noget, hvad kan man konkludere ud af det..??? Politiet mener også at den lov er totalt hul i hovedet og skal afskaffes, ligesom alle andre normale mennesker med kærlighed til alle slags dyr og ikke kun folk deres små 'taske-hunde' og folk der tror på alt der står i avisen og gør som de 'døde fisk og flyder med strømmen'
    Og det luner mit varme hunde hjerte hvergang jeg snakker med politiet at de gør det klart at de syns den lov er til grin, så kommer vi forhåbentligt nok lidt hurtigere af med skidtet igen..!

    Jeg er som Dansker extremt flov over at bo i et land som det ENESTE i verden har sådan en lov og lige meget hvor jeg kommer om det er England/Tyskland ell. Rundt i Scandinavien så kan folk ikke forstå at der er sådan en lov i DK og jeg skammer mig oprigtigt over det at jeg nærmest skal forsvare det at være Dansker..!

    https://www.youtube.com/watch?v=C0PlLMpYUrQ


  • Niels A
    Niels A Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #193   5. mar 2015 Ja HVORNÅR ER NOK..???

    https://www.youtube.com/watch?v=uvRYmU8pGuc



  • #194   5. mar 2015 Det ændrer stadig ikke på lovteksten at politiet ikke håndhæver den, det var såmænd bare min pointe...
    Og at du så i hvert fald ikke bliver overrasket hvis du en dag står overfor en betjent som gør det ....


  • Niels A
    Niels A Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #195   5. mar 2015 Det vil ingen ende ta ALLE i hele verden foragter Danskere der mener hundeloven er ok' og det går ud over os normale Danskere der bare elsker hunde ALLE hunde, men vi bliver stemplet som hunde hadere pga. En lille minioritet der intet fatter' FØJ jeg skammer mig over at være Dansk

    https://www.youtube.com/watch?v=LSBeR_i-Dsk


  • #196   5. mar 2015 Det var da nok den dårligste og mest fordomsfulde video jeg har set, Niels. Og derudover synes jeg også den viser en utroligt naiv holdning. Gute Hund/Böse Hund? Det handler jo ikke om, at man tror, at denne hund er sød og denne hund er vred. Det er som om videoen i hast er lavet som følelsesporno uden overhovedet at have sat sig ind i tingene.

  • Niels A
    Niels A Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #197   5. mar 2015 Igen en kommentar fra en totalt hjernedød person som ikke fatter at det ikke er hundene der er noget galt med, men typisk på HG at der er så mange ignorante tumper

    https://www.youtube.com/watch?v=0pzfd98gDQM


  • Niels A
    Niels A Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #199   5. mar 2015 Hvor mange 1000 vis af videor tror du/i er 'lavet i hast af folk der ikke har sat sig ind i tingene, hold nu op se facts i øjnene den lov er mord og de folk der forguder den er mordere :

    https://www.youtube.com/watch?v=bUAAXCNmPXk


    Og undskyld mit 'lille' udbrud mod 'Fünke' men jeg blir bare så harm...!


  • #200   5. mar 2015 Niels, jeg tror du er så meget oppe i det røde felt, at du ikke er i stand til at debattere som et voksent menneske.

    Ja, det er menneskene den er gal med. For i mange af tilfældene er det jo netop også ejeren der desværre selv er skyld i det. Men jeg vil gerne vide hvad det er, der er hjernedødt i min kommentar? De fleste af sådanne film ér lavet som følelsesporno og det virker ærlig talt ikke til, at de har sat sig mere ind i tingene end at "dette er mord jeg hader alle danskere" smiley


  • Niels A
    Niels A Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #203   5. mar 2015 'Følelsesporno' ej nu holder du simpelthen med dine fuldstændigt latterlige kommentarer, sføli er det med følelser de er lavet for folk (ikke folk som dig, men folk med hjerne og hjerte) de har følelser for hunde og dyr i alle afskygninger, og prøv hvis du kan finde ud af og bruge din com. Til andet end og sidde og gnide dig i dine små kl#mme hænder over alle de uskyldige hunde der bliver aflivet, så gå på youtube og kig for der er 1000vis af videoer fra HELE verden ikke kun DIN LILLE VERDEN men HELE VERDEN som ikke forstår at den Danske stat myrder alle disse uskyldige hunde i Danmark og at der virkeligt findes ikke bare personer men ligefrem hunde ejere som syntes at det er en helt i orden lov' fy for s#ten siger jeg bare og må folk brænde i helvede for deres gerninger og holdninger mod disse uskyldige hunde..!

    Og YESS' jeg elsker ytringsfriheden, for den gør at jeg kan ytre mig lige som jeg føler for det, sføli inden for HG's regler om pænt og sobert sprogbrug, men at i ikke skammer jer som hunde ejere det forstår jeg og 10000000000000000000000000000000000 vis af mennesker jorden over simpelthen ikke..!

    Så send mig bare en udstemme, det viser jo bare at i ikke kan se i øjnene at i er en flok mordere med dobbelt moral..!


  • #209   5. mar 2015 Hvad med at tage empatien i brug inden man vælger at avle, næppe særlig empatisk at tage en beslutning på nogle hvalpes vegne, som så risikerer at betale med deres liv .

    Når man kender loven, uanset ens mening om den, så ligger ansvaret for tævens og hvalpenes videre skæbne ene og alene hos den der tager beslutningen om at løbe risikoen...


  • #211   5. mar 2015 TS;
    De hunde på det billede du lagde op, de er IKKE af ulovlig race. De er en blanding af mange forskellige. Men polititet, ville ikke godtage det. Selvom de havde arbejdet meget længe på at grave tavler op på forældrene af diverse blandinger, et god stykke tilbage i rækken
    Det skrev de på deres facebook profil.


  • #212   5. mar 2015 Gad vide hvorfor det kun er de der ulovlige blandinger som vækker så stor klynke-ynke-det-er-så-synd-at-blive-aflivet empati hos nogle folk.

    Jeg har aldrig nogensinde set nogen af de der fortalere for at loven er sååå dum, være inde og synes det er synd at der aflives 20.000 hunde årligt i DK som der bare ikke lige er hjem til.

    Men det er som om at det er fløjtende ligegyldigt.

    Og så elsker jeg bare det der argument med at en Pitbull/amstaff eller hvad det nu måtte være for en forbudt hund der skal forsvares, er nøjagtig ligesom en Labrador hvis bare man giver den nok kiks og klap.
    Hvis det skulle være tilfældet, så kan jeg simpelthen ikke se problemet i at folk ikke må have en Pitbull/amstaff. De kan da bare købe en labrador, den er jo helt ligesådan


  • #213   5. mar 2015 Dem der har ansvaret, dem der er *mordere* er også dem der med hovedet under armen bliver ved og ved med at avle de hunde smiley

    Loven er kommet pgå alt for meget uansvarlighed med netop disse hunderacer.
    Ingen fatter de simpelthen ikke er hver mands eje, da det ikke er alle og enhver der har forstand på de racer.
    Efter loven trådte i kraft er hvalpe og hunde der er født på den forkerte side af stregen blevet aflivet, og hvorfor ? Fordi klaphatte som dem i starten af indslaget bliver ved og ved med at avle dem.
    Det er dem der er de virkelige mordere, det er dem der skal skamme sig !!

    Hvis man skal gøre noget fornuftigt, så arbejdt seriøst og fornuftigt for at få loven lavet om.
    Det billede der er nu, bla pgå den ved varende avlen på de forbudte racer, gør kun det stik modsatte .


  • #214   5. mar 2015 Ja folk har da åbenbart ikke hjerne hvis de sætter hunde i livet, som de ved vil risikere at blive aflivet, Niels. Modsat din påstand har jeg jo faktisk hjerne og hjerte, og derfor kunne jeg godt tænke mig at folk ikke avlede på tvivlsomme blandinger fordi det netop går ud over hvalpene. At folk rent faktisk overholdt loven fordi den nu er her, og tænker på hundene.

  • #215   5. mar 2015 Synes det er utroligt at folk der elsker alle hunde er så nedladende overfor andres valg af race ....

    Hvis man konkluderede indenfor enhver lovgivning ag når nu loven var brudt, så drop sanktionen/straffen , så kunne vi lige så godt afskaffe alle love og gå til rent anarki .... for hvad fanden, skød man og manden død, så er han jo død, hvorfor så straffe ... fin logik ...


  • #218   5. mar 2015 Det er alle hunde forhåbentlig lige netop for hver deres ejer ...

  • #221   5. mar 2015 Hold nu kæft en hjernedød debat. Kan i ikke bare blive enige om at ikke være enige?!
    Visse herinde synes alt større end 20 kg skal aflives og alt der bare har lidt personlighed skal samme vej og den slags afstumpede personligheder kan man ikke diskutere med.



  • #222   5. mar 2015 Dorte<Fordi de er de bedste hunde der findes uden sidestykke

    jeg er lidt træt af den sætning, fordi det mener nok alle og enhver om lige netop den race de brænder for. smiley


  • #224   5. mar 2015 Zarah : virkelig ... smiley

    Så må jeg da lige smide BanDana på slankekur, smider hun 3 kg, er det ok, og hun hører blandt de levende smiley


  • #226   5. mar 2015 Nej Maj-britt men spøjst du føler dig ramt hva smiley smiley

  • #229   5. mar 2015 Majbritt : igen : Tillykke med det!

  • #232   5. mar 2015 Jeg gør mig ikke klog på racen, forholder mig kun til, igen enig eller ej, men at der nu en gang er en lov ....

    mht. afstumpethed, så synes jeg det er en del mere afstumpet at avle på en listehund enten for at statuere et princip, eller for at tjene nogle penge, velvidende at Hej, bliver jeg "busted" er det jo ikke min røv der er i fare, men et lille dejligt kuld hvalpes .... det er imo afstumpet.


  • #234   5. mar 2015 Og hvis love ingen konsekvenser har, alle love, hvad skulle så få folk til at overholde dem ? Eller tænke sig om inden de bryder den, tor mig var der ikke fartbegrænsning på motorvejene, så kørte jeg glad og gerne uden at tænke over det langt over det i dag tilladte ... men tanken om straffen, det afholder mig nu en gang fra det ....

    Som skrevet skriver jeg kun om det at der er en lov ... og jeg kender ikke til hvordan det afgøres hvad hundene indeholder, men vil til enhver tid da håbe at forarbejdet inden beslutningen gøres så grundigt som overhovedet muligt ...


  • #237   5. mar 2015 næ ... men jeg kender konsekvensen, og skulle det ske at jeg gjorde det og blev taget, så ville jeg ved gud ikke stille mig op og hyle og skrige over straffen .... jeg kender loven, jeg kender risikoen, og jeg kender straffen ....

    men det undrer mig ikke du misser pointen, den der bryder en lov er skyld i at straffen udløses, ikke loven som sådan ....


  • #241   5. mar 2015 Det er jo så ikke sikkert jeg kan få det .... og så vægter politiets ord nok mere end mine .... hvor sur jeg så end måtte blive ....

    en længere historie, af gammel dato er at jeg en gang blev beskyldt for at køre over for rødt, dertil skal siges at gjorde jeg det, så gjorde den politibil der standsede mig det nu også (og den var ikke under udrykning) ... de spurgte mig om jeg var enig, og dertil svarede jeg " nej", men at ende den slags i retten, det gad jeg så ikke .... og ja måske de tager fejl en gang imellem, det er mennesker, og mennesker fejler, men at tro på de fejler i de fleste tilfælde, det gør jeg så ikke ...


  • #244   5. mar 2015 der er da helt sikkert tvivlstilfælde ... men du skal ikke bilde mig ind at alle kuld der, grundet loven, lader livet, er helt fri for listehundegener ....

  • #246   5. mar 2015 Bluntbull: forstår du overhovedet hvorfor hundene bliver aflivet? Jeg ville gerne, at vi slap for aflivningerne af de stakkels hunde, det tror jeg vi ALLE ønsker, men det sker ikke så længe der stadig findes folk, der skider på at de har omvendt bevisbyrde som loven nu engang er indrettet, om den er dum eller ej smiley

  • #249   5. mar 2015 Er det ikke ejerne der har sat hundene i livet, der skider på det?

  • #252   5. mar 2015 som jeg skrev, der har nok været tvivlstilfælde, hvor der rent faktisk ikke har været listehund i, at de skulle gøre det fordi "Brian" irriterer dem, det tror jeg ikke på ....

    Jeg forsvarer ikke loven ... jeg forholder mig til at den er der, og nu en gang er som den er lige nu .... måske ændres den, måske ikke, men man kan kun forholde sig til den som den ser ud i dag .... det er IKKE det samme som at forsvare den !

    Nu vil jeg ud og lufte mine personlighedsløse skotter, og over i hundeskoven og fortælle ejerne af deres legekammerater der vejer over 20 kg, at jeg angiveligt ikke kan lide deres hunde ... har da godt nok til dato været glad for alle Labberne, Schæferne, og den Rottweiler og Border Collie der kommer der , men må jo indse at det er jeg så nok ikke alligevel .....


  • #253   5. mar 2015 Bluntbull der står i loven at hunde, der kan forveksles med de ulovlige racer, også er ulovlige, hvis der ikke er dokumentation, for at de er lovlige

  • #255   5. mar 2015 §1b stk4

  • #258   5. mar 2015 Hvis der, som i det her tilfælde, er tale om en hund der indeholder en race på positivlisten, så vil en stamtavle på den af anerne, der er på postivllisten være eneste ordenlige bevis

  • #262   5. mar 2015 Ej men forsøren Bluntbull. Jeg tror ikke der er NOGEN der klapper i deres hænder over at hunde bliver aflivet. Men det kan ALDRIG blive politiets skyld at de gør deres pligt, når andre vælger at sætte hunde i verden af suspekt udseende, som kan risikere at blive aflivet.
    UANSET om raceforbuddet er dumt eller ej, så skal det altså overholdes - og det betyder, at du skal kunne bevise at hunden ikke har ulovlige aner. Kan du ikke bevise dette, ja så avler på/køber man altså ikke denne blanding hvis man vil hundene det bedste! smiley

    "Der findes INGEN der kan fastslå hvilke hunde en "blanding" består af."
    - Hvis du har en blanding der er født før 2010, så er den ikke i farezonen.
    Hvis du har en blanding efter 2010, men har stamtavle på mor og far, så er den ikke i farezonen.
    Men HVIS du avler en suspekt blanding efter 2010 uden at have nogen former for bevis, SELVOM du er klar over, at du har omvendt bevisbyrde, så er der fandme ikke andre mordere end dem, der satte hvalpene i verden velvidende at de ikke havde gjort deres arbejde ordentligt og hvalpene derfor risikerer aflivning! smiley


  • #264   5. mar 2015 Det behøver politiet jo heller ikke Bluntbull? Det er jo netop ejeren der skal bevise at hunden ikke er ulovlig og ikke omvendt.

  • #266   5. mar 2015 Hvis man absolut vil lave sådan en blanding må man jo sørge for at begge forældre har stamtavle og at alle hvalpene bliver dna testet så men kan bevise det er de 2 hunde der er forældre. Så vil man kunne se de er boxer/labrador med sikkerhed

  • #268   5. mar 2015 Hvad er rygklapperi?

  • #270   5. mar 2015 Det skrev jeg sådan set heller ikke smiley

  • #272   5. mar 2015 Er du sød at læse det hele istedet for kun den sidste sætning inden du sidder og hidser dig op og kalder det alt muligt?

  • #273   5. mar 2015 Nej, og derfor er det op til opdrætterne/ejerne at sørge for, kun at avle på hunde med stamtavle, hvis det er blandinger, hvor der er chance for at de ender med at ligne noget ulovligt.

  • #275   5. mar 2015 Ej, folk kan efterhånden ikke længere være i tvivl om at vi har en liste med nogle hunde der er ulovlige. Undskyld mig, men vil mene at det er folk eget ansvar at sætte sig ind i loven inden planer om evt. avl, i stedet for at smide alt ansvaret over på loven, politiet osv. osv.

  • #276   5. mar 2015 Men hvis mor og far har stamtavle vil en DNA-test kunne fastslå, at hundens mor og far er lovlige racer, ergo er hunden ikke i farezonen. Boxerblandinger kan i nogle tilfælde godt komme til at ligne suspekte blandinger, og er man en fornuftig hundeejere der vil hundene det bedste, så avler man altså ikke på suspekte blandinger når nu loven er indrettet som den er smiley
    Kan ikke rigtig se, hvad du argumenterer imod, Bluntbull. Det handler om at loven er indrettet på den måde, den nu er, og holder man af hunde så respekterer man loven og sætter ikke suspekte blandinger i verden, der kan risikere at blive aflivet, og skyder heller ikke skylden på politiet fordi man ikke har gjort sit forarbejde godt nok smiley


  • #278   5. mar 2015 Nemlig funke smiley godt du forstod hvad jeg skrev smiley

  • #279   5. mar 2015 Nej, men så er det jo super at abortsprøjten er opfundet smiley

  • #281   5. mar 2015 Hvem ligger lige inde med en genetisk test af forældrene til deres BLANDINGSHUND
    Det behøves du ikke hvis hunden er født før 2010. Alle hundeejere er vel forhåbentlig godt ved at være klare over, at der findes et raceforbud og at vi har omvendt bevisbyrde. Det burde man i hvert fald være klar over, hvis man tager sit ansvar alvorligt. Hvis du køber en suspekt blandingshund efter 2010, ærgerligt, så står man altså SELV for regningen. Man må godt tænke sig om, inden man køber hund.


  • #282   5. mar 2015 Det er da ligemeget om man forsvarer loven eller ej? Den er her, og den skal overholdes. Det er i grunden FULDKOMMEN irrelevant om man er for eller imod raceforbuddet - det skal overholdes fordi det er her smiley

  • #284   5. mar 2015 Jeg forsvare ikke loven smiley jeg skriver at HVIS man vil lave en blanding må man gøre sit forarbejde

  • #286   5. mar 2015 Nu har jeg selv haft amstaff smiley så det har intet med nuværende hund at gøre.

  • #287   5. mar 2015 Bluntbull: nu har jeg en blandingshund, men hun er født i 2006, ergo kan hun ikke blive ramt, nej. Men tror du dybt seriøst på, at man er ligeglad, bare fordi det ikke er ens egen hund? Det er jo lige præcis fordi jeg vil hundene det bedste, at jeg HADER, at folk avler på suspekte blandinger selvom de ved at hvalpene med høj sandsynlighed kan risikere at blive aflivet, fordi de ikke har gjort deres forarbejde ordentligt smiley

  • #290   5. mar 2015 Jeg forsvare da ikke loven :s og hunden jeg har haft er hverken død eller syg, den blev solgt kort før forbudet trådte i kraft da jeg som højgravid ikke kunne give den det som den behøvede.

  • #291   5. mar 2015 Der er da flere love jeg ikke er glad for/forsvarer, men det friholder mig altså ikke i at forholde mig til den og kende til den, hvis jeg bevæger på indenfor områder hvor den gælder...

    Det er ikke FORSVAR at forholde sig til en lov, det er almindelige pligt i et retssamfund hvis alle bare gradbøjede alle love efter egen overbevisning så ville alt blive kaos ... og taler ikke kun om hundeloven, men om love generelt ....


  • #293   5. mar 2015 Nej, loven bliver ikke overholdt, men det er da ikke lovens skyld? Lige som alt andet så kan det få konsekvenser, hvis du trods noget er forbudt, gør det alligevel. Køre du forstærkt kan du risikere at få en bøde. Køre du uden sele kan der ske det samme osv. Men det kan da aldrig blive loven det er galt med, eller andres skyld?

    At folk vælger at fortsætte med at avle trods loven, det kan man nok ikke ændre på.

    Jo, folk kunne tænke sig om når de købte en ny hund, og sørge for at sætte sig ind i loven, så vi kan undgå de følselsesporno videoer når det så går galt og de mister deres hund.

    Men det er nok for meget at håbe på smiley


  • #294   5. mar 2015 Blunt - jo det er jeg netop smiley hvis jeg havde ladet som ingenting ville jeg stå med en meget frustreret hund der ville være en tikkende bombe

  • #297   5. mar 2015 Bluntbull, hvorfor skal du blande alt muligt andet ind i den her debat? Og sidde og sige om en anden bruger, at vedkommende ikke er en ansvarlig ejer smiley Det er da virkelig dårlig stil.

  • #298   5. mar 2015 @ 295 ... øh hvad mener du ... jo jeg har styr på dem begge, de er løse ved stranden på den tid af året hvor det er tilladt, og i hundeskoven, men kommer når de kaldes ind ... andre steder er de i snor ...

    Hvad har mine HUNDE med at forholde sig til en lov at gøre ....


  • #299   5. mar 2015 Jeg brugte skam tid på hunden, men kunne ikke gå længere ture med den, ny ejer har rost mig mange gange for hvor godt opdraget den var smiley og idag har jeg stadig kontakten til hende og hun er simpelthen bare en lille solstråle

  • #300   5. mar 2015 Tjæz - det er vel en fallit erklæring når han ikke kan få en op i det røde felt pga hans dårlige udtalelser må man jo prøve noget andet smiley

  • #301   5. mar 2015 Bluntbull : Nu er du totalt latterlig at høre på smiley

    Hvis Beltane sælger hunden fordi hun som højgravid ikke kunne opfylde hundens tarv, så er hun netop ansvarlig !!

    Det er mere end hvad man kan sige om dig og dine tåbelige svar fordi du ikke gider at overholde en lov !!
    Og når nu vi er ved det, er der andre love du mener er hen i vejret, og som du også pisser højt og flot på ??

    Nej jeg siger ikke den lov vi har er ok, men jeg har svært ved at se hvilke andre muligheder der er !
    Hvilken anden løsning skal der på bordet ? så ikke det ender i samme rod som før !


  • #303   5. mar 2015 Det kan der være noget om smiley Det havde bare været ganske rart, hvis man kunne have holdt en SAGLIG debat, i stedet for at blive personlig og komme med anklager om alle mulige smiley Det er sgu lidt trættende at det ofte sker, når folk er løbet tør for argumenter.

  • #304   5. mar 2015 Jeg forsvare stadigvæk ikke loven, men jeg bryder den heller ikke.

    Raceforbud er dumt ja, men det er dummere at ricikere kommende hvalpes liv ved ikke at følge den lov der nu engang er


  • #306   5. mar 2015 Bluntbull: hvor søren hører du nogen forsvare raceforbuddet?

    Der er immervæk forskel på at forsvare en lov, og så overholde en lov. Man opfordrer vel heller ikke til at bryde loven, bare fordi man er imod raceforbuddet? Her opfordres simpelthen bare til at overholde loven.


  • #307   5. mar 2015 Der er da en verden til forskel fra at forsvare en lov, og så på at være fortaler for at folk overholder den. Og uanset hvad, så vil jeg aldrig komme i problemer i forhold til loven, da jeg aldrig kunne finde på at købe en blanding med en eller flere af de racer i sig smiley

  • #308   5. mar 2015 Bluntbull : skal vi ikke bare blive enige om at du er utilfreds med loven og gider ikke overholde den !

    Alle andre hunderacer er klappekage hunde ( ja, du skulle have prøvet at klappe kage på Jackie smiley )
    Og den eneste race der dur` er pit, som har været forbudt i 20 år smiley

    Jamen så flyt da til et land hvor de racer er tilladte smiley


  • #309   5. mar 2015 @ jamen så må du jo komme i samme hundeskov som jeg kommer i, for det har jeg ...

    @ Beltane, du er da tålmodigheden selv, forskellen mellem at forsvare og forholde sig til, forstås jo helt klart ikke ....


  • #311   5. mar 2015 Hanne - hehe tak, er normalt ikke særlig tålmodig, men kan ikke andet end at sidde og smile af de små forsøg på et skænderi smiley

  • #312   5. mar 2015 Beltane : åh ja smiley og nu er vi HG-trunter smiley

    Jeg er en Tante, om jeg må be smiley og snart momse smiley


  • #313   5. mar 2015 Haha, ja sådan kan det gå. Jeg er nu faster, håber på at blive moster inden for nogle år (prikker til min søster) smiley

  • #314   5. mar 2015 .

  • #316   5. mar 2015 Hehehe smiley

    Og så må jeg lige understrege at jeg har danmarks mest ulovlige hund, den er blevet beskyldt for at være mange ting smiley
    Men i virkeligheden er det slet ikke en hund, det er en Hyæne smiley smiley


    profilbillede
  • #317   5. mar 2015 Lol smiley

  • #319   5. mar 2015 Jamen, hvis folk sørgede for at have dokumentationen i orden, og ellers lov være med at avle på hunde uden de rette papirer, så var der jo heller ingen hunde der blev aflivet? Hundene bliver jo kun aflivet, fordi der er fjolser der bliver ved med at avle.

  • #322   5. mar 2015 Det er også rigtig trist, det er der ingen her der anfægter ... men ansvaret ligger stadig hos den/de der tager beslutningen om at avle velvidende at man skal kunne bevise hvad hvalpene er avlet af ....ansvaret ligger ikke hos dem der håndhæver loven ...
    Vil man ændre love i et demokratisk samfund gør man det af de dertil indrettede veje, ikke ved at udøve selvtægt .... og til de ændringer evt. sker er vi alle underlagt gældende lovgivning, både at de love vi finder rimelige, og de love vi fatter hat af , eller som vi finder dybt uretfærdige ....


  • #325   5. mar 2015 Ej, de bliver sgu ikke aflivet fordi politiet lige var magtliderne den dag, de bliver aflivet fordi ejer/avler ikke har gjort sit forarbejde godt nok smiley

  • #328   5. mar 2015 Den tanke kan man altså og nemt få Minion smiley

  • #333   6. mar 2015 Så det godt jeg ikke er en båtnakke smiley

  • #337   6. mar 2015 Så jeg kan altså stjæle DVD'er i Fona og så er det politiets skyld at jeg får en bøde?

  • #338   6. mar 2015 Dem, der avler på suspekte blandinger vel vidende at de IKKE kan bevise som de skal og hundene derfor risikere aflivning - er det ikke deres skyld? Det er bare loven og politiets skyld? Det kan du simpelthen ikke argumentere for.

  • #342   6. mar 2015 Der skal bare stoppes med at avle på suspekte blandinger. end off story !!!

    Den der avler har ansvar og skyld !! ikke loven !!

    Loven er her, har været her længe, vælger man at skide på loven og avle alligevel, er det ens egen skyld og ansvar !!

    Så fat det dog !!


  • #345   6. mar 2015 Jeg er dansker, læser meget dårlig engelsk, så det springer jeg bare over smiley

    Gider ikke spilde min tid med at få det oversat smiley


  • #349   6. mar 2015 Hehehehe ... hvor faen ser du **mine politi-hunde** henne af ?? smiley

    Ejer jeg politihunde ?? det vidste jeg så dog godt nok ikke smiley smiley


  • #351   6. mar 2015 Jeg tror vi skal holde op med at svare på ham Bluntbull`s indlæg.

    Man skal åbenbart ikke snakke eller diskutere med idioter smiley smiley


  • #354   6. mar 2015 Jeg tror det er nået derud, hvor man på ingen måde kan diskutere med Bluntbull og de "argumenter" han kommer med smiley

  • #356   6. mar 2015 Jeg vil meget gøre høre, hvordan du - sagligt - kan argumenter for, hvor vores argumenter ikke holder smiley Det er blot det, jeg leder efter.

  • #358   6. mar 2015 Der er ikke 2 der må være enige om noget, den ene er o0bligatorisk en rygklapper smiley

    Dvs dem der er enige med Bluntbull er rygklappere... smiley

    FY SKAM SIG... til dem smiley


  • #360   6. mar 2015 Hvis nogen mener min hund ser ulovlig ud, så har jeg bevis på at hun er født i 2006. Det er nok bevis smiley

  • #362   6. mar 2015 Bluntbull, nogle gange tror jeg man er nødt til at erkende, at ens argumenter altså ikke holder, jo mere desperat man bliver smiley

  • #364   6. mar 2015 Shit man! Du er da godt nok ikke nem at have en diskussion med. Kom dog med nogle brugbare argumenter i stedet for at gå efter folk personligt? Hvad fanden får du ud af det?


  • #366   6. mar 2015 Bluntbull, farven på hendes hund er jo fuldstændig ligegyldig, for hunden er for gammel til at den kan blive ramt af hundeloven.

  • #368   6. mar 2015 Det skal jeg ikke kunne svare dig på, hun er en blandingshund og jeg kan af gode grunde ikke tjekke hendes aner - hvad er din pointe? smiley

  • #371   6. mar 2015 Ej, Bluntbull, nu må du stoppe. Hvad har det overhovedet med sagen at gøre?

  • #383   6. mar 2015 Du møder lige præcis den holdning, Bluntbull, fordi vi holder af vores kære hunde - ALLE hunde smiley

  • #387   6. mar 2015 Hvis man laver sådan et mix, så tilhøre man en helt særlig type af idioter der også er ligeglad med hundens bedste.

  • #391   6. mar 2015 Bluntbull, igen - at opfordre til, at man overholder og respektere en lov er ikke nødvendigvis lig med at acceptere den.
    Langt fra alle parringer er planlagte eller gennemtænkte, nej, men så er det jo godt at der findes en abortsprøjte som i stort set alle tilfælde virker smiley


  • #392   6. mar 2015 Hvis ens tæve ved et uheld bliver parret, så er abortsprøjten vejen frem. Alizin har meget få eller ingen bi-virkninger.

  • #397   6. mar 2015 Igen forb Prins Knud. Er man et ansvarligt menneske, så avler man ikke tavleløst på hunde der kunne ligne en forbudt race.

  • #398   6. mar 2015 Isabelle: Og amerikansk bulldog....

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #399   6. mar 2015 Hvor er det dog trist at læse at folk med listehunde IKKE kender loven , trods din hun bor i Sverige men alligevel kommer på besøg i dk, så skal den følge loven, snor og mundkurv på kræet !!

    Denne tråd viser med al tydelighed at loven er kommet for at blive, og sikkert kan blive strammet , pga tåber der ikke fatter hvad love er til og åbenbart ikke kan læse, forstår og følge den .


  • #401   6. mar 2015 Jeg bor i Sverige, men hvis det er mig der bliver hentydet til, så er min OEB død, så hun er lidt svær at give mundkurv på....

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #403   6. mar 2015 Niels A , som åbenbart har slettet sine indlæg om hans ulovlige hund der bor i Sverige , men er turist i dk .

  • #404   6. mar 2015 Nååår, ja ok.

  • #405   6. mar 2015 Jeg leder stadig efter mine politihunde .... hvor hulan er de henne af smiley

    Her er kun Dana, en tervueren, hoppende badeboldt og forvokset hundehvalp, næppe meget politihund der smiley
    Og Anton, foxer, stankelben og hysterisk brandalarm, heller meget politihund at finde der smiley
    Og så er der Baby, amb/amstaf, kan altid findes pgå snorker meget højlydt, og sover det meste af tiden, 100 % ikke noget politihund i hende heller smiley

    Ved sgu itte lige hvor jeg har gemt de politihunde smiley


  • #410   6. mar 2015 NO, ikke Tervueren smiley Den bruger politiet absolut ikke.

    Dens sind er alt for ustabilt og skrøbeligt. Kan forstille mig at du tænker på Mallenois.
    Men selv om både terv og malle går under belgisk hyrde, er der himmelvidt forskel på de 2 racer smiley


  • #413   6. mar 2015 Ja det er vi smiley

    Hvis du vil have yderliger dok, kan vi da hive et par personer på banen som er meget mere kloge på netop det med belgier smiley

    så som Martine og Hr Husted smiley


  • #415   6. mar 2015 Det er da ikke danske politifolk smiley

    Hvor finder du billeder henne af ? Link tak smiley


  • #418   6. mar 2015 Den sidste du har smidt ind, har jeg mistænkt for at være malle, de fødes af og til med mere pels.

    Den første, der lure jeg på om ikke der er hvidt på brystet, hvilket ikke jeg mener at terv eller maller har.


  • #420   6. mar 2015 Tja, det er danmark, og det er i danmark at loven er, om de 13 hunde.

    Og danske politifolk kunne ikke drømme om at bruge terv, deraf kan du ikke kalde den for politihund smiley


  • #423   6. mar 2015 Bluntbull, sådan et sprog vil jeg ikke se i min tråd.

    Du må respektere vores holdninger, selvom vi ikke er enige.
    Jeg kan ikke se, hvorfor det skal være okay at avle på ulovlige hunde. Det er egoistisk og hunden vil blive aflivet, så snart det bliver opdaget af den forkerte person. Når hunden ER født, er det selvfølgelig synd og skam at rive den fra familien og lade den sidde på internat, mens en familie savner den. Dog er ansvaret stadig hundens ejer, for de har for det første valgt at anskaffe sig en ulovlig hund og kender konsekvensen, og for det andet har de ikke skjult den godt nok.

    De hunde der bliver afhentet af polititet, er ejere, der har gamblet med hundens liv, "fordi alle kan lide min hund, og politiet siger ikke noget". Lige indtil de gør.
    Selvfølgelig findes der mennesker, der ikke aner hvilken race de har med at gøre, men så lander ansvaret jo igen hos dem selv. Dem der avler/køber ulovlige hunde eller hunde der ligner, bevidst, de ER altså selv ude om det! smiley
    Og ja, det er skide uretfærdigt at så mange hunde lader livet, men så kan man jo bare overholde loven, så længe den er der. Er man utilfreds med den, hvilket jeg f.eks. er, så man man enten tie stille eller komme med bedre alternativ i en saglig tone.


  • #424   6. mar 2015 Og Maiken, vil heller ikke se kommentarer med tudekiks smiley

  • #425   6. mar 2015 Og Maiken T, vil heller ikke se kommentarer med tudekiks smiley

  • #426   6. mar 2015 Vil heller ikke se tudekiks-kommentarer Maiken T smiley

  • #433   6. mar 2015 @ Orkidebarnet/vark ... stop dig selv, ts har intet skrevet om at skulle have ret ... almen pli og ordentlig sprog fremmer debat, negativt ladede ord, og nedladende kommentarer gør det modsatte ... det ved du så udmærket ....

  • #435   6. mar 2015 @ Orkidebarnet ..... jeg er ikke tilhænger af svinere uanset hvordan de er formuleret, det klæder ikke en debat .... jeg taber hverken det ene eller andet i maden grundet fy-ord, men stadig fremmer det intet ... så hvad skal det til for ?



  • #438   7. mar 2015 Bluntbull: hvem har nogensinde skrevet, at de ligefrem er ligeglade med, at stakkels hundehvalpe skal aflives? Jeg er da LANGT fra ligeglad. Men problemet består ikke kun i, at folk avler bevidst på ulovlige racer. Folk avler bevidst på suspekte blandinger selvom de ved at de har omvendt bevisbyrde og ikke kan bevise det de skal. Dé er også idioter smiley

    Jeg kunne meget godt tænke mig at diskussion kunne hæves op på et voksent niveau hvis den skal fortsætte, i stedet for at du smider rundt med underlige konstateringer på baggrund af at man så åbenbart har en "klappekage hund" (?) smiley

    Det er ikke meget respekt man får for sine argumenter når ens mentalitet er, at det bedste forsvar er et angreb og at alle dem, der ikke er enige med én er "HG trunter".


  • #440   7. mar 2015 Jeg ville ved gud ønske at loven gave en langt hårdere straf til de der tager beslutningen fremfor at det er hundene der betaler prisen .... at ejer ligefrem skulle "aflives" er nok lige voldsomt nok ... men et eller andet der ramte personen frem for hundene ville da være langt at foretrække ...

  • #441   7. mar 2015 Blunt bull : Du er ærlig talt en klaphat smiley

    Du gider ikke læse hvad folk skriver til dig
    Du gider ikke forstå det folk skriver til dig
    Du finder det nærmest nødvendig at kalde alle andres hunde for klappe-kage hunde ( gad vist hvilke racer der hører ind under og hvilke der ikke gør )

    Sidst men ikke mindst, skal du stort set afslutte hver svar af med at kalde folk for Hg-trunter .

    Ved du hvad ? jeg gider ikke spilde min tid mere på en som dig, jeg har dømt dig til at være en *Brian-fætter* af værste skuffe !
    For du lyder ærlig talt som sådan en !!


  • #444   7. mar 2015 Der er INGEN af os der har skrevet, at vi er ligeglade med at hvalpene lader livet. Jeg vil meget gerne have et konkret eksempel, i hvert fald. For jeg kan ikke se, hvem der overhovedet har skrevet, at HVALPENE har fortjent at blive myrdet.

  • #447   7. mar 2015 Udstemme til Bluntbull smiley

    Gider ikke høre på hans barnlige *tis* mere !!


  • #453   7. mar 2015 @ Minion du gjorde et godt forsøg ... der er også forsøgt pædagogisk tilgang, og vedholdende forklaringer tidligere i tråden, dette har blot udløst bemærkninger af mere personlig og/eller nedladende karakter .....

  • #455   7. mar 2015 Ja, uanset hvor fornuftige svar folk har disket op med, er de blevet mødt af temmelige egoistiske barnlige svar.
    Det virker helt håbløst at forklare selv de mindste ting.
    Der vil misforståes.
    Har ikke tidliger stødt på så sær en mandsling smiley

    Han slår selv Bent-Havenisse med flere længder smiley


  • #459   7. mar 2015 En debat er en debat og fred være med det ... du kan ikke forstå vores holdninger til at love bør overholdes, ej heller de argumenter vi bruger for at fortælle hvilke kriterier vores holdninger er bygget på .... og vice versa ... sådan er debat og man skal ikke være enige ...

    MEN jeg har på intet tidspunkt brugt negativt ladede ord om hverken dig, eller de hunderacer du holder af/brænder for ... og det er simpelthen ikke i orden at gøre det i en debat ....


  • #462   7. mar 2015 Paradoksalt nok, at man i diskussionen voksen kontra barnlig støder på begrebet "udstemme". Det forbløffende er naturligvis, at førnævnte begreb søsættes af de "voksne".
    Teenage/reality/arto smiley


  • #466   7. mar 2015 Isabelle
    Nej, det fatter jeg heller ikke. Men dit "spørgsmål" må gå videre til rette vedkommende.


  • #467   7. mar 2015 @ Søren ... ja for det er jo i den grad mere voksent/modent at blive ved at bruge nedladende ord om personer og deres valg af race, når man ikke er enig i deres holdninger ...

    Når det er sket mange gange nok og vedblivende sker, trods at der er opfordret til at undlade det i en debat, så kan selv ret tålmodige mennesker få nok ....


  • #470   7. mar 2015 #463 og #465 .... men der skal jo forvaltes efter loven som den pt. er, til den evt. laves om og får en klarere lovtekst, eller afskaffes ....

  • #474   7. mar 2015 Det er altså ULOVLIGE hvalpe der var tale om.
    Moren er ulovlig, fordi hun er en registreret som en SBT blanding der er på positivlisten, og der kunne ikke fremskaffes en stamtavle der relaterede til hende. Derfor er hun ulovlig i følge hundeloven.


  • #478   7. mar 2015 # 472, det kommer det jo til så længe der er nogen der for at demonstrere deres modstand mod loven vælger at sætte dem i verden, fremfor at bruge kræfterne på at arbejde for lovændring af de normale veje ....

    det er stadig ikke lovens skyld, det er lovteksten der definerer det, ja, men det er dem der vælger avlen der træffet den beslutning at der til stadighed kommer kuld hvor loven træder i kraft.


  • #483   7. mar 2015 Farlige, måske ikke ... men i de forkerte hænder, så jo .... eller sagt anderledes, det er mere skræmmende at blive mødt at en med en Pitbull hvor ejer siger "angrib" end hvis vedkommende stod med en Chi ....

    Så er man tilbage i at et "kørekort" til bestemte racer kunne være på sin plads, så ikke alle kunne anskaffe sig hvilken som helst hunderace ... men at det krævede at man har sat sig ind i hvordan og hvorledes den enkelte race skal arbejdes med ...


  • #484   7. mar 2015 # 481 ... jeg tror det er en blanding af flere ting ... en se vi kan give jer/loven F-fingeren for vi gør hvad der passer os .... at der er penge at tjene fordi der i visse kredse er efterspørgsel, da det giver status at eje en sådan race, samt igen at de der køber den er med til at give F-fingeren ... og så jeg når vi skal ud i den mere hardcore miljøer så fordi det er en hund der nemt skræmmer andre og derfor er god at have ved sin side .... taler ikke om overfor Hr og Fru DK, men overfor folk miljøerne imellem ....

    Og så er jeg desværre bange for at der stadig avles til hundekampe, det kan jeg slet ikke holde ud at tænke på ....


  • #486   7. mar 2015 Visse af de racer der kom på listen hører slet ikke hjemme i lille danmark med vovse villa og volvo.

    De store vogtende hyrder har ikke pind at gøre der, for eks Tornjak.
    Eller en ekstrem vogter og jagthund som Boer bol, der blev avlet til de afrikanske boer-farme, og blev brugt til at vogte, samt løve og elefantjagter .

    Med deres gener og egenskaber duer de altså ikke i et lille villakvater, men da nogen mener det er da en lækker vovse, bliver den stoppet ind, og galt går det.

    Hvorfor ikke bare forstå at den slags hunde er supergode, men kun i deres rette element, hvor de hører hjemme ?


  • #490   7. mar 2015 Der er altså noget jeg bliver ved med at bide mærke i, Bluntbull. For du skriver gentagne gange omkring:

    .. "myrderiet af uskyldige lovlige hvalpe"
    Men de er jo ikke lovlige. Du udtaler dig skråsikkert om at man bare myrder løs på lovlige hunde, men ifølge hundeloven er de ULOVLIGE, fordi der ikke kan skaffes bevis på at de ikke har ulovlige aner.
    Det er fuldkommen irrelevant, om DU synes de er lovlige eller ej - de ér nu altså ulovlige sådan som loven er indrettet, og det er fakta smiley


  • #493   7. mar 2015 Jamen jeg synes ikke bare det skal være hunde på listen (hvis den skulle afskaffes) man skulle have en "kørekort" til ... der er flere racer hvor en dybere gennemgang af hvorledes racen med dens egenskaber bliver den bedst mulige hund, kunne være på sin plads ...

    Hvis ikke generelt det kunne være på sin plads at folk bare i det hele taget skulle vide mere inden de købte hund, så kunne vi måske også komme lidt af de andre aflivninger på uskyldige hunde til livs ....


  • #495   7. mar 2015 Blunt bull : bedst som man tror man kan diskutere saligt, så knækker din snor igen tror jeg smiley

    Forklar venligst den sidste henv til mig, pænt og tydeligt, UDEN at kalde mig en trunte eller klappe kage-kone smiley


  • #500   7. mar 2015 Fortolkning af loven? Hvad har det med fortolkning at gøre? Jeg kan da heller ikke bare sige at jeg ikke synes det er ulovligt at stjæle sodavand i Kvickly fordi jeg var tørstig smiley

  • #503   7. mar 2015 #496 ... der er indenfor samme race avl på forskellige linier ... nogle mere på udseende, andre mere på at avle de gamle dyder/egenskaber frem ...

    De første 3 skotter jeg havde, var ret meget familiehunde uden det store jagt drive ... de 2 jeg har nu, specielt den ældste ville hvis ikke ført i snor være ude over stepperne ved fært af et rådyr .... det har dens opdrætter nemlig lagt vægt på i sit opdræt, at avle det gamle jagt instinkt frem i hundene ....

    Så selvom om du kan finde "kamphund" uden kamplyst ... så kan du nok også finde dem der avles med fokus på at kamplysten skal være høj ... det er så nok igen desværre den type indenfor racen der tiltrækker den forkerte ejer, og som igen er med til at gøre livet mere besværligt for de der ærligt og redeligt brænder for racen som familie hund ....


  • #505   7. mar 2015 er nok ikke nok nu... smiley

  • #508   7. mar 2015 Bluntbull en sbt er ikke lovlig, hvis man ikke kan dokumentere overfor politiet, at det faktisk er en sbt.
    Det er ikke en fortolkning af loven, det er det der står i loven, lige der hvor jeg henviste til for mange mange indlæg siden.
    Og den dokumentation skal man selvfølgelig sikre sig, når man overtager hunden, og ikke først efter man har avlet på den.


  • #511   7. mar 2015 #497
    Det har hun ganske ret i Isabelle Det var jo sådan en jeg havde ,som jeg ikke skulle ha faft Men jeg var uvidene og dum Ja hvem gik det ud over, min elskede hund


    profilbillede
  • #514   7. mar 2015 Bluntbull : så har du vist læst som vinden blæser igen, eller bare læst DET du selv ville forstå ud af det jeg skrev.
    Prøv igen !! og måske du skulle læse højt for dig selv, sommetider hjælper det hvis man gør det, så får man nemlig alle ordnene med smiley

    Og nej, jeg ejer ingen listehund !


  • #515   7. mar 2015 Ja, men derfor skal man stadig sætte sig ind i reglerne. Det bliver jo ikke lovligt for mig at stjæle en kasse øl med hjem fra Brugsen bare fordi jeg TROEDE det var lovligt smiley

  • #518   7. mar 2015 Åh suk, jeg gir bare op og hopper ud af tråden.

    Kan i hygge jer med trollen smiley


  • #519   7. mar 2015 Danskerens skrækscenario er de 3 m'er. Muskelhunde, muslimer og mæslinger. Gad vide hvor i behovspyramiden vi skal placere denne angst. smiley

  • #523   7. mar 2015 Forsøren, Bluntbull! smiley Ejer køber i god tro en SBT uden tavle. Han kan ikke bevise at hunden ikke har ulovlige aner, ergo er hunden pr. definition ulovlig. Her er det altså ikke en undskyldning at ejer købte den i god tro. Det var blot min pointe.

  • #525   7. mar 2015 Jeg er så FOR loven om listehunde. Ja, der er et par småting, der burde justeres lidt, men jeg er lettet over, at der ikke længere er så mange tåbelige ejere af disse hunde, som hidser deres små klappe-kage-hunde op til at være aggressive overfor katte, andre hunde og ja sågar mennesker.

    Og så mener jeg, at straffen for fortsat at avle disse hunde burde være meget højere.


  • #527   7. mar 2015 # 517 ... så er vi tilbage ved at man altså er nødt til at forholde sig til at hundeloven er skruet sammen med omvendt bevisbyrde, det kan man så forsøge at lave om at de rette kanaler, det er ikke en undskyldning for ikke at kende den.

  • #536   7. mar 2015 Det jeg linkede til er fra en alm ordbog

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #541   20. mar 2015 Jamen lad os se hvornår der kommer et nyt kuld derfra , de er allerede i gang med at lægge planer om et Staff x Cane C kuld . Penge skal der sq ind !

  • #542   20. mar 2015 smiley

  • #543   20. mar 2015 Vel forhåbentlig ikke fra de samme mennesker som lavede dette kuld? smiley og som teede sig som tosser og blev virkelig personlige mod folk der måske syntes at det var ret så meget selvforskyldt, at de var havnet i den situation? smiley

  • #544   20. mar 2015 Hvis det er de samme mennesker så viser det med al tydelighed deres "sorg" over de stakkels hvalpe der måtte og måske igen må lade livet. Er det sådan kærlighed til hunde ser ud smiley

  • #545   20. mar 2015 Når du siger staff x Cane C kuld, mener du så SBT og Cane Corso-blanding? smiley Det er jo fuldkommen grotesk smiley

  • #547   20. mar 2015 Var det ikke for forbudslisten, er det da en anerkendt opskrift på en god vagthund. En bandog er et X mellem en stærk terrier og en molosser.

  • #548   20. mar 2015 Altså det er nok ikke verdens heldigste blanding. Men ulovlig er den ikke.

  • #549   20. mar 2015 Alt, der ikke foreligger en fci-tavle på, er da potentielt ulovligt. Jeg tror, at den som vagthund vil være en ganske heldig blanding. Terrierens arbejdsglæde og lærenemhed blandet med molosserens ro og power.

  • #550   20. mar 2015 Min erfaring med CCen siger mig at der er en del væsensvage individer i racen. Men det kommer nok meget an på opdrættet.

  • #551   20. mar 2015 Mine holdninger er baseret på racetypiske hunde. Men er cc udfordret mentalt, kan det da sagtens blive til noget hø.

  • Niels A
    Niels A Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #552   21. mar 2015 FLOT'
    Endnu engang er samtlige ens indlæg blevet slettet pga. Man ikke er for 'hundeloven' HG er totalt til grin, der findes meget få dyre elskere på denne side men masser af folk som sidder og klapper sig i deres små fede hænder hvergang der aflives en sund og rask hund, det er forfærdeligt at tænke på at den lov KUN gælder i DK og KUN i DK' og HELE verden undrer sig over hvordan man i det hele taget kan få vedtaget sådan en forfærdelig lov, jeg skammer mig over at være Dansker og leve i et land hvor folk er så totalt hjernedøde og mene at det er hundenes skyld selv om de lever fint i hele resten af verden, men smålige selvretfærdige Danskere som lige pludselig kan tage uniformen på og lege politi er helt med på ideen, jeg får det helt dårligt over og bo i et land hvor der findes så mange imbecile tåber..!
    I flere lande bliver de fleste af de så kaldte 'liste-hunde' brugt som argejds hunde for bla. Politi osv. Men det er der ikke ret mange der fatter i DK og slet ikke på denne side som nærmest tilbeder den forfærdelige lov. SKAM JER OVER AT KALDE JER HUNDE ELSKERE'

    DER ER INGEN HUNDE DER BLIVER FØDT ONDE DET ER EJERNE DET ER GALT MED' MEN DET FATTER 90% AF TÅBERNE HER PÅ HG IKKE :

    https://www.youtube.com/watch?v=mwm0OwqWvF4


  • #555   21. mar 2015 Niels, flyt dog til udlandet. Dine indlæg er så fyldt med vrede at jeg har svært ved at forstå det du skriver. Man mener jo netop ikke at det er hundenes skyld, men dem, der avler på dem.

    Jamen jeg tror bare jeg skal lade være med at kommentere på resten af dit indlæg, for ærlig talt udtrykker du bare så naiv en holdning at det er til at blive at helt skør af.


  • #557   21. mar 2015 Husk nu, at det er et debatforum. Andre holdninger end mainstream villa-vovse burde kunne tolereres uden at skulle høre på sådan en gang bullshit som at "flytte til udlandet".

  • Niels A
    Niels A Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #558   21. mar 2015 MY BIGGEST HERO :

    https://www.youtube.com/watch?v=1ZlOJb8o5TQ


  • #559   21. mar 2015 Der er ingen der klapper i deres hænder når hunde aflives unødigt .... men det forventes åbenbart at man skal gøre det når der ligefrem planlægges avl med på racer hvis hvalpe kan havne i fare ..... der er jo ikke tale om et ups kuld, så risikoen er kendt , men hej det er jo ikke avler hvis røv/liv kommer i klemme så hvorfor tage ansvar ....

  • #560   21. mar 2015 For øvrigt mht. dine indlæg så vær lige obs på at tråden er så lang at der er 2 sider ... så vidt jeg kan se er dine indlæg ikke slettede ....

  • #562   21. mar 2015 Argh, tvivler stærkt på at hele verden undrer sig over vores forbudsliste smiley og mig bekendt er vi da heller ikke just det eneste land der forbyder visse racer. Ved da hvertfald at de har nogle strenge krav i bl.a. Tyskland hvis du ønsker at eje visse racer.

    Og i USA er det heller ikke i alle stater at man må eje f.eks. Pitbull smiley


  • #563   21. mar 2015 Selvfølgelig, Søren! Men jeg synes nu jeg har ret til at spørge, hvorfor han ikke bare flytter til udlandet, når han kommer med følgende beskrivelser:

    "folk som sidder og klapper sig i deres små fede hænder hvergang der aflives en sund og rask hund"

    "jeg skammer mig over at være Dansker og leve i et land hvor folk er så totalt hjernedøde"

    "smålige selvretfærdige Danskere som lige pludselig kan tage uniformen på og lege politi"

    "jeg får det helt dårligt over og bo i et land hvor der findes så mange imbecile tåber"

    "SKAM JER OVER AT KALDE JER HUNDE ELSKERE'"

    "DER ER INGEN HUNDE DER BLIVER FØDT ONDE DET ER EJERNE DET ER GALT MED' MEN DET FATTER 90% AF TÅBERNE HER PÅ HG IKKE"


    - Altså man kan da undre sig over, om han overhovedet har læst hvad vi skriver, eller om det bare er et vredesflip? smiley

    Det er jo direkte løgn, det han skriver. Der er INGEN her der har skrevet, at det er hundenes egen skyld - nej, flere af os mener netop at skylden ligger hos dem der avler hundene. Men at dømme ud fra Niels' indlæg tror jeg simpelthen bare at han er i så stor en vrede, at han ikke kan se hvad det er vi rent faktisk skriver smiley


  • Niels A
    Niels A Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #564   21. mar 2015 Udtrykker JEG en naiv holdning OMG' det vil bare ingen ende tage, der findes 1000 vis af klip på Youtube med folk fra hele verden der ikke forstår hvordan et enkelt land i hele verden lige pludselig er blevet hunde bødler så det er ikke kun mig men resten af verden der syns den lov er forfærdelig og alle jer der sidder og gemmer jer bag jeres skærme og syns den er helt i orden i skulle selv have sprøjten..!

    https://www.youtube.com/watch?v=LSBeR_i-Dsk

    https://www.youtube.com/watch?v=AzJaMJL2JAA

    https://www.youtube.com/watch?v=yYUdmNxnZdw

    Ja det er KUN mig der har den holdning OMFG' i burde skamme jer..!


  • #565   21. mar 2015 Niels, jeg tror du er nødt til at tage en alvorlig pause fra internettet.
    At du ligefrem begynder at skrive "og gemmer jer bag jeres skærme og syns den er helt i orden i skulle selv have sprøjten..!" tyder på, at du heller ikke er i stand til at debattere på et voksent niveau. Kom igen, når din barnlige vrede er dampet af smiley


Kommentér på:
Stop avl af ulovlige hunde

Annonce