1.820 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hvilken race matcher Papillon?.. Hvilken race matcher Papillon?..

..efter jeres mening altså? Håber I kan komme med noget inspiration:-)

I løbet af sommeren skal vi have hund nummer 2, og jeg har selv overvejet en chihuahua, pomeranian eller endnu en Papillon.

Det er selvfølgelig individuelt hvordan hundens temperament er, men vores Cille (på snart to år, steriliseret) er utrolig livlig. Bør man få en hund som er lige så aktiv, eller kan det være et plus at få en hund som har knap så meget energi?

Og efter at have læst og læst er vi kommet frem til at det skal være en han, selvom vi synes det er dejlig nemt med en tæve... men en han og en hun vil komme nemmest ud af det med hinanden, ikke?

På forhånd tak:-)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken race matcher Papillon?..
  • #1   16. jun 2011 to tæver kommmer også fint ud af det med hinanden smiley

• #2   16. jun 2011 måske skulle du ud og måde andre hunde og så se om hun kan bedre lide at være sammen med hanner eller tæver...man siger jo at for det meste tæver og hanner passer bedts sammen og at de ikke altid så godt med to tæver, men med mine chihuahuaer har jeg oplevet, at nogle tæver rigtig godt kan være sammen. Luna, Tessa og Püppi fungerer meget godt sammen, Luna & Lilly har nogle problemer med hinanden og Mus og Püppi, men ellers er der ingen problemer og min hanhund kan godt med dem allesammen...

• #3   16. jun 2011 Hvis du skal have to tæver, plejer det at være ret vigtigt at den første er i hvert fald to år gammel smiley
    Men jeg har fire tæver og en kastreret hanhund. smiley Og de har det alle fint sammen smiley

Men ellers kan du kigge dig lidt om på:
    http://animal.discovery.com/tv/dogs-101/

• #4   16. jun 2011 Mine to drenge kan ikke leve uden hinanden smiley har en veninde hvor hendes 3 chihuahua tæver er uadskillelige smiley

• #5   16. jun 2011 Har selv 3 hanner 2 papilloner og en fransk smiley de er rigtige gode venner men kan godt se efter Den bette kom til leger de 2 papillonere mere sammen og den franske bliver holdt lidt uden for.... Men hvis du ikke bor så langt fra Århus er der snart skue for papilloner , hvor hun kan møde rigtige mange ligesinde... Det er den 2 juli og er rigtigt hyggeligt

• #6   16. jun 2011 Tusind tak for svarene:-)

Daniela, som du selv skriver kan nogen af tæverne have problemer indbyrdes men din hanhund kan med dem alle; derfor jeg overvejer en han, for at være nogenlunde på den sikre side:-) Vi er tit ude blandt andre hunde, og der er ingen forskel på hverken køn eller størrelser, hun leger med dem alle sammen, jeg tror først jeg finder rigtigt ud af det når der for alvor flytter en hund ind:-)

Ashley, tak for linket, det vil jeg kigge nærmere på. Men jeg har egentlig ret godt styr på fiverse racer og ved nogenlunde hvad JEG vil ha, jeg kunne bare godt tænke mig at høre om andre havde erfaringer med Papillon og andre racer:-)

Mia, jeg bor på Amager desværre, lyder ellers rigtig hyggeligt:-) sjovt du nævner det med din franske, vi har haft passet en Mops og selvom Cille normalt kan med ALLE hunde, var det bare som om de ikke forstod hinanden; de legede ikke rigtigt, men var overhovedet ikke uvenner, det var lidt spøjst faktisk - virkede lidt som om de ikke talte samme hundesprog:-)

• #7   16. jun 2011 Mia Louise H

Når okay smiley
    Synes nu alligevel det er meget sjovt at sidde og se på hvilke forskellige racer der er :o)

• #8   16. jun 2011 Min frisør har en mopstæve og det virker også som om hende og mine chihuahuaer taler 2 forskellige sprog, det er bare mærkelig...hvis benigno ikke bliver solgt, skal han hilse på den mops i næste uge : )

• #9   16. jun 2011 Jeg forstår ikke at han ikke er solgt endnu, hvem kan stå for det blik på billederne:-) hvis bare du boede lidt tættere på ville jeg så gerne møde ham...

• #10   16. jun 2011 jeg har 2 poms så hvis du har mulighed til at komme til Jægerspris kan du møde dem og se hvordan de er og om de kan med din hund smiley

• #11   16. jun 2011 Ja det er lidt syndt med Benigno at han så helt pludselig blev fri igen da han allerede var 12 uger, han er virkelig en kær lille frækkert : )
    ja det er ikke lige så tæt på, hvis du ville købe ham, kunne jeg godt bringe ham ud til dig, men det er desværre lidt for langt bare for at du kunne hilse på ham engang

• #12   16. jun 2011 Emma, lidt problematisk da jeg ikke har bil men mange tak for tilbuddet, det var pænt af dig:-)

Daniela, det kan jeg godt forstå, jeg håber du snart får solgt ham til en sød familie:-)

• #13   16. jun 2011 Jamen der er Valby i weekenden der kan du se alle racer og se hvad der falder i dein smag.... måske ikke så hyggeligt som skuet, men meget og se på og en masse overlækker hunde.... smiley

• #14   16. jun 2011 Ja det håber jeg også, men hvis jeg ikke finder en sød familie snart, så skal han nok til at flytte til tyskland, hvor hans far bor : )

• #15   16. jun 2011 Jeg kommer også til udstillingen på lørdag, måske også søndag. smiley
    Det gode ved udstillinger er også, at du fint kan spørge personerne som udstiller deres hunde :o)

• #16   16. jun 2011 Jeg håber at jeg kan komme på søndag. Poms er på der så det kunne jeg virkelig godt tænke mig at se smiley

• #17   16. jun 2011 Nå, jamen tak for info, det vil jeg lige finde ud af smiley

• #18   17. jun 2011 har selv en papillion sammen med en stor hund og et gadekryds som er lidt mindre en cirkeline og så har vi en border terrie. Det ville i mine øjne være bedst med en hund der er lidt gang i kan jeg se på min paps da hun elsker at løbe rundt i haven og lege fange leg elelr ruske tov med de andre ,min er heller ikke vild med hverrken mops eller franske hun kan simpelthen ikke læse dem , hvis du forstår smiley

• #20   17. jun 2011 vi har en DSG og det fungerer bare. Daisy elsker at lege med mine svigerforældres DSG han, da vores egen er ret doven og ikke gider at lege vildt mere...

• #21   17. jun 2011 Min poms har leget rigtig godt med de papilloner hun har mødt smiley

• #22   19. jun 2011 Hmm. Måske en Cavalier King Charles Spaniel?? Nu ved jeg ikke hvor meget du går op i træning, men de er meget lærenemme.

Synes godt om dine andre forslag til hunde, det er en god idé.. :o)

Kommentér på:
Hvilken race matcher Papillon?..

Annonce