{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Hvilken race (for sjov emne) {{forumTopicSubject}}

Emnet er kun lidt i sjov, for som nogle nok ved, måtte vi sige nej tak til den hvalp vi havde valgt, da jeg fik det dårligere psykisk. (jeg går behandling og hjælp, og har fået det lidt bedre) så der går noget tid til at vi er klar, og er stadig skrevet op hos opdrætter.

Men jeg kan jo godt lide at undersøge, og da lucky jo snart bliver 10 år gammel, går der jo nogle tanker om at der jo kommer en dag, hvor jeg ikke skal tage hensyn til ham mere, og ender jeg med at vente med at få ny hund til den dag, så kunne jeg jo godt kigge på andre racer, og holde mulighederne åbne smiley

Jeg vil jo rigtig gerne have en træningsmakker, en jeg kan komme lidt længere med, ikke dm eller noget, men bare faktisk komme videre end til begynder niveau smiley
Jeg interessere mig for tricks og dog dancing (færdighedsprøverne og kunne også godt tænke mig at prøve freestyle, htm siger mig ikke så meget). Rally, nosework og lign. Kunne også godt blive aktuelt. Udstilling vil jeg også gerne, men det er klart træningen der trækker mest.
Derfor er det også vigtigt for mig at hunden er træningsvillig, og ikke bange for lidt regnvejr/koldt vejr.
Hunden behøver ikke synes at 10 gentagelser af samme øvelse er det fedeste, men den skal altså finde glæde i træningen og ikke bare skide mig et stykke. Den må selvfølgelig godt forvente at den også skal have en belønning for at lave noget, men jeg hopper altså ikke på tungen for en sit smiley

Hunden skal være under 5 kg som voksen, 5 er MAKS, og gerne under. Både fordi den skal passe til teemo, og en evt anden lille hund. Men også fordi jeg skal have den med på cyklen smiley

Pelsplejen skal være til at overskue, hvis den kan klippes kort, så er det ok med lidt pels, men ellers ikke mere end børstning et par gange i ugen og bad engang imellem. Men hav dog gerne i tankerne, hvis du anbefaler en klippe race, om den kan udstilles hvis den ikke er i fuld pels.

Skal have et robust sind og være en forholdsvis sund race. Ikke en race der er kendt for at have problemer med andre hunde. smiley

Vi bor i et lille rækkehus med egen have.
Hunden får 3-8 km gå tur hver dag, udover mental stimulering og træning. Men må gerne være en hund der ikke løber på væggene hvis jeg er syg en dag og den derfor primært har haven.


Egentligt er Teemo den perfekte hund, pånær at han er virkelig sensitiv og er ekstremt reaktiv omkring andre hunde, hvilket gør det meget svært at gå til træning med ham smiley
Så selvfølgelig er papillon som race oppe og vende, men jeg har desværre bare ikke det bedste indtryk af deres psyke generelt, og derfor lidt bange for at få en lidt for sensitiv hund igen.

Så er der nogle racer jeg bør undersøge nærmere? Den behøver ikke være 100% perfekt på alle punkter, men skal heller ikke falde aaaalt for langt fra. Med over 300 racer, må der da være nogle der matcher beskrivelsen nogenlunde smiley


Kommentarer på:  Hvilken race (for sjov emne)
  • #1   21. sep 2022 Du skal da ha' en Menja smiley
    Hun er godt nok lidt større end din vægt grænse, men du har jo mødt hende - hun er mest bare pels smiley Og hvis man vælger efter forholdsvis små forældre, så kan man sagtens få sig en mindre japaner.

    Og hvis en japaner er for stor, hvad så med Volpino Italiano?
    Den er jo lige stykket mindre end japaneren - og stadig pelset, og gerne vil arbejde smiley


  • #2   21. sep 2022 denne her måske ...

    https://www.zooplus.dk/magasin/hund/hunderacer/loewchen


  • #3   21. sep 2022 Liva jeg eeeelsker Menja, men ja det bliver nok lige en tand for stort med en japaner. Jeg ved heller ikke hvordan de er i forhold til trick træning? Agility kan Menja da i hvert fald sagtens har jeg set smiley volpinoen er på listen over racer jeg skal lære mere om, ved dog ikke om spids hundene er lige til højre benet i forhold til mine ønsker i træning, men det skader jo ikke at undersøge.

    Hanne så vidt jeg lige kan læse er löwchen for store, de ligger fra 4-8 kg, så man kan godt være heldig at få en i den lille ende, men skal nok både forvente og være klar til at få en der er over 5 kg. Ellers umiddelbart et rigtig fint bud, ud fra den smule jeg kender til dem.


  • #4   21. sep 2022 Det du skal have er en Dværg Pinscher, den opfylder alle krav, bortset fra dette der med regn

  • #5   21. sep 2022 Måske kleinspitz? De lyder som om, de skulle være glade for at træne.

  • #6   21. sep 2022 Jeg har selv tidligere haft papillon, faktisk mere end en smiley vores første papillon blev 18 år.
    Jeg har aldrig oplevet en sensitiv papillon. Men det er så også næsten 40 år siden, jeg fik min første papillon:-)
    Efter min erfaring, er papillonen en fantastisk, robust og plejelet hund, som generelt gerne vil træne.


  • #7   21. sep 2022 Jeg tænker hvor lige Max 5 kilo?? Kender folk der har cavaler med papillion, jeg har min 9,5 kg Boston i cykelkurven foran, det handler om opdagelse.
    Løwchen er lidt større men nem at arbejde med og mega lækker race og man forme nemt forme dem, passer også temp mæssig med en papillion.

    Min venindes løver vejede 1 kilo mindre end min Sheltie og de fylde ingen ting forhold til hende Ford de er med smidige.


  • #8   21. sep 2022 Ansofie, både fordi jeg jo så af og til har begge hunde med på cyklen. Derudover vil jeg gerne af de kan være i en taske i toget så jeg kan have dem med mig.
    Samtidig er der jo chance for at den også skal bo med en Chihuahua. smiley
    Teemo bryder sig ikke om hunde der er ret meget større end ham selv, Menja er den største legekammerat han har, og større ville han ikke bryde sig om.
    Jeg har også set folk have både schæfer og labrador sammen med Chihuahua, det er bare ikke passende til mig og min livsstil smiley


    Så ja 5 kg er Maks, allerhelst ville jeg gerne holde mig på teemos størrelse på omkring 3,5 kg, men jeg vil gerne være åben for noget lidt større, fordi jeg ved at der er flere racer der passer til træning, hvis jeg går lidt op i størrelse.

    Lise-Lotte jeg er da glad for at der om ikke andet har fandtes papilloner med stærkt og robust sind, det er desværre ikke min opfattelse af racen i Danmark i dag. Ikke dermed sagt at de ikke findes, men jeg oplever dem som ret sensitive og let til stres/usikkerhed, men måske jeg bare kun kender de forkerte. smiley jeg kigger dog også udenlandske opdrættere, så hvem ved.

    Anni dværg pincher er jeg ikke super vild med udseendsmæssigt, men tager den med på listen, da den lyder spændende i forhold til resten. Og den/de jeg har mødt har været søde hunde. smiley og udseende kan man jo vænne sig til.

    M J kleinspitz er med på listen, men som jeg skrev til Liva, er jeg i tvivl om spids hundene generelt er det mest passende valg til hvad jeg ønsker.




    Og så skal jeg måske også nævne, at jeg gerne vil have en hund, der gerne vil være tæt på mig, så vi kan putte på sofaen om aftenen og lign. Den skal selvfølgelig ikke klistre 24/7, men jeg elsker at både Papillonen og chihuahua gerne vil være tæt på deres ejer og bare putte.


  • #9   22. sep 2022 Hvad mef en griffon. Jeg synes de ser vild søde ud med deres store skæg. Jeg kender desværre kun 2 fra klubben, men de er veltrænede begge 2.

  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 371
    #10   22. sep 2022 Dværgpinscher smiley

    Min datter har sådan en - den passer lige i cykelkurven og er en fantastisk træningsmakker og en dejlig puttemakker.
    Der skal bruges dækken når det er koldt.
    De har godt væsen og er generelt uproblematiske smiley


  • #11   22. sep 2022 Menja vil meget gerne tricks træne! Hun er ikke fan af 10 gentagelser i træk, men hun vil gerne arbejde.
    Det eneste hun ikke vil, er rulle rundt. Hun KAN godt, hun GIDER ikke. Tror hun ikke vil ha den hvide pels svinet til smiley

    Hvis du ikke er sikker på at spids er noget for dig træningsmæssigt, må du da gerne prøve at låne Menja, eller komme med til en træning? smiley Man behøver jo heller ikke gå planken ud som mig og så sige jeg SKAL gå til agility med en spids.. Jeg møder stadig mærkelige blikke når jeg kommer med Menja på træningspladsen smiley

    Jeg besøgte jo volpinoen for mange år siden da det egentlig var den race jeg skulle have haft - og der passer de ihvertfald i størrelsen, og modsat Japaneren fås de jo i andet end hvid. Den opdrætter jeg følger har både haft hvid, rød og sort. Specielt den røde er fin at se på!


  • #12   22. sep 2022 Mathias, det glæder mig, at i besluttede at få en Dværg Pinscher til datteren. smiley
    De er nemlig rigtig seje og vil så gerne, og det er så synd for dem, hvor de bare er sofa hunde.

    Hvad størrelse bruger datterens ? Hvis hun er interesseret, og str passer, så har jeg stadig en del halsbånd, dækkener og heldragter hun må få.


  • #13   22. sep 2022 Prøv at kigge lidt på griffon'erne smiley Og måske også Affenpincher.

  • #14   22. sep 2022 Jeg synes Griffon er sååå søde, men min mand har nedlagt veto for dem, for han synes de er grimme. Så det bliver det nok ikke.

    Tak Liva det vil jeg lige huske smiley


  • #15   22. sep 2022 Få ham til at se 'As good as it gets' smiley

  • #17   22. sep 2022 Hvad synes manden så om Brabacon - den korthåndede Griffon?
    Træningsmæsig tror jeg ikke at de racer der er nævnt er lige så gode som Dværg Pinscher.


  • #18   22. sep 2022 Pomeranian er på listen sammen sin storebror kleinspitz, men er stadig i kategorien spids hund, som jeg er i tvivl om, hvorvidt passer til mig og min træning smiley
    Altså jojo jeg har da set Malene lave underværker med hendes huskyer, og da jeg jo træner der, bruger vi nok mange af de samme metoder, så selv en race der måske ikke er ligeså oplagt som en border collie, kan da non trænes til en del. Men mit temperament er nok ikke til de meget selvstændige racer.
    Den må godt være en mellemting, for border collien er FOR pleasende til mig, men jeg skal heller ikke have en terrier der bare skrider. Og der er jeg lidt i tvivl om hvor spidserne egentligt er.

    For hvis jeg vil have en hund jeg kan træne, men som måske kunne have problemer på højere niveauer, så kan jeg jo bare få en Chihuahua igen. smiley men det er nok lidt for at høre om der er andre racer end Papillonen så var mere oplagte til mig, når jeg nu gerne vil lidt længere i træningen.
    Og det kan også sagtens være, at det eneste jeg får ud af det, er at finde ud af at jeg allerede har præcis de racer jeg skal have, men så er jeg jo bare blevet bekræftet og det er jo også helt fint smiley


  • #19   22. sep 2022 Anni alle udgaverne af Griffon synes han er grimme, det er ansigtet han ikke kan lide.
    Han vil gerne have en schnauzer, men det vil jeg ikke smiley
    Jeg har sagt at den må han få, den dag han selv går til træning med den smiley


  • #20   22. sep 2022 Yorkshire terrier kunne være sjov.
    Aner dog ikke om den kan udstilles når den er klippet.


  • #21   22. sep 2022 AG jeg har faktisk lige kigget på yorkshire Terrier/Biewer, men hører fra Yorkiebanden at det desværre ikke er en race der overordnet set, ville leve op til mine ønsker for træning. Nogle af dem ville passe perfekt, men jeg ville risikere at få en der slet ikke gad, og det ville jo være lidt trist.
    Jeg mødte den sødeste Biewer tæve i sidste uge, der var alt hvad jeg ønskede mig, som i at jeg var klar til at tage hende med hjem, men hendes ejer ville selvfølgelig ikke af med hende smiley

    Den chihuahua opdrætter jeg skulle have fra, har skrevet at jeg bare kan komme og hente min hund, men jeg tror desværre ikke at tiden er rigtig lige nu, han er ellers fiiiiiin smiley


Kommentér på:
Hvilken race (for sjov emne)

Annonce