{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.117 visninger | Oprettet:

Anja S
Anja S
Tilmeldt:
16. jan 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 180

Nældefeber ? {{forumTopicSubject}}

Har været en tur ved dr. garanteret rigtig dyr med Selma idag.

Hun var monsterhævet i hovedet, øjnene kunne man stort set ikke se og hun havde flere deller/folder/rynker end en Shar Pei smiley

Dyrlægen mente absolut det var nældefeber, så hun fik et skud et eller andet der hjælper mod den slags...
Hun har en gang tidligere lavet samme stunt, der var vi sikre på hun havde spist af en plante vi havde i køkkenet, denne gang har vi INGEN ide hvad der har udløst den reaktion.

Så er det så jeg tænker.... Når vi ikke ved hvad det er hun reagerer sådan på, kan det jo ske når som helst. Findes der noget man selv kan medicinere hende med, eller hedder det dr. vagtdyrlæge hver gang ?

10.45 var hun normal, 12.45 var hun lidt hævet, 5 min. efter var det slemt, så jeg ringede. yderligere 5 min efter mens jeg taler med dyrlægen er det blevet SÅ meget værre, det er vildt så hurtigt det gik. og lidt bekymret bliver man da- Tænk hvis det var gået udover luftvejene smiley

Nu er hævelsen fortaget en del, det er kun snudepartiet man kan se hævelser på smiley Hun leger igen og virker som sig selv. Så regner med faren er drevet over.... ihvertfald for denne gang.


Kommentarer på:  Nældefeber ?
  • #2   19. jun 2011 Jeg har haft en hund der fik flodhestehoved og nældefeber samtidig. Det kan en akut livstruende tilstand. Din hund har sikker fået en sprøjte med binyrebakhomon, de får de som regel mod denne form for udslet.

    Min hund fik hævede læber, også der for at man kalder det flodhestehoved, da snudepartiet hæver op så de ligner en flodhest. Selve nældefebere, gjorde at min hund fik store buler i hele hovedet og på kroppen. Hun så ud som om hun var blevet angrebet af bier. Og det kløede, der var så synd for hende.

    Du kan gå ind på hundeleksikon.dk (københavns dyrhospital ejer siden) og læse mere omkring disse to former for allergisk reaktioner. Der er også billed af mil tæve med Nældefeber og flodhestehoved reaktion.

    Der er mange gange svært at sige hvad der udløser denne form for allergisk reaktion. Vi fande aldrig ud af hvad der havde udløst vores tæves reaktion.

    Hilsen Jeanett


  • #3   19. jun 2011 På forsiden, midt for søger du i sygdomsleksikon og finder frem til flodhestehoved. Der er billeder af min Pina med flodhestehoved og nældefebre. Hun fik en indsprøjtning med binyrebakhomon. Hun har aldrig haft den allergiskreaktio siden, det var en engangs forstilling, heldigvis. Jeg kan desværre ik give dig et link da de har copyright på alt...håber jeg har kunne hjælpe dig smiley

  • #4   21. jun 2011 Tusind tak for supersvar smiley

    Har ikke kunnet skrive før, da computeren selvfølgelig valgte at lade skærmen afgå ved døden, og en bærbar uden skærm er svær at skrive på....

    Har snakket med dyrlægen vi var ved i søndags, han var i gang med at undersøge hvad jeg evt. selv kan gøre hvis der bliver en næste gang.
    Talte også med dem ude ved vores egen dyrlæge, men han var der ikke idag. Tænker jeg lige venter og hører hvad vagtdyrlæge kommer med af forslag, og dbbelttjekker med vores egen hvad han siger.

    Han har jo også set det på hende, dog var det ca, dobbelt så voldsomt denne gang.
    Sprøjten virkede og hævelserne faldt hurtigt smiley

    Hun sov meget, og det samme mandag (havde heldigvis ferie, så var hjemme og kunne holde øje med hende smiley


Kommentér på:
Nældefeber ?

Annonce