{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
667 visninger | Oprettet:

Nældefeber {{forumTopicSubject}}

Som nogle af jer måske ved, havde jeg Bobo til dyrlægen i fredags og det viste sig, at han havde fået nældefeber. Han fik to sprøjter; en med binyrebarkhormon og en med antibiotika. Jeg fik også nogle piller med hjem. Både binyrebarkhormon og antibiotika. Det startede han så med lørdag.

Jeg har lavet den her tråd, fordi jeg rigtig godt tænke mig at høre jeres erfaringer, hvis I har haft en hund med nældefeber. Jeg ved nemlig ikke helt, hvad jeg skal forvente. Jeg har aldrig selv haft nældefeber eller noget lignende og kender heller ikke umiddelbart nogen, der har haft det. Jeg har heller ikke haft en hund, der har haft det før.

Jeg kan godt se, at behandlingen er begyndt at virke en smule på Bobo. Han har haft et virkelig grimt sår på sin snude, som er begyndt at hele ligeså stille og så har han de sidste par dage drukket helt enorme mængder vand - det har normaliseret sig lidt.

Men de der kløende hævelser i huden er der stadig - og der er mange! - og han er stadig helt vildt træt.

Jeg ved godt, at jeg sikkert er utålmodig og at hunde reagerer forskelligt på behandlingen, men hvornår oplevede I at behandlingen begyndte at virke?

Dyrlægen får nok lige et ring i morgen formiddag, men lige nu vil jeg gerne høre jeres oplevelse med det.


Kommentarer på:  Nældefeber
  • #1   11. feb 2018 Hvis du tjekker mit fotoalbum som hedder: Mille som Quasimodo
    Så kan du se hvordan hun så ud da hun fik nældefeber/en akut allergisk reaktion. Hun kom akut til dyrlæge fik nogle indsprøjtninger, fik vist også noget med hjem. Hendes reaktion aftog rigtig hurtig efter hun kom i behandling, mener hun så normal ud dagen efter.


  • #2   11. feb 2018 Hold da op, hun er også hævet i ansigtet smiley

    Havde hun også de der hævelser rundt omkring på kroppen eller var det kun i hovedet? Det er lidt svært at se på billederne, synes jeg smiley

    Men ja, jeg kan jo læse mig frem til, at det gerne skulle virke lidt hurtigere end det har gjort her. Det er det, der bekymrer mig lidt smiley


  • #4   11. feb 2018 Jeg tror hun fik et ordenligt skud, fordi hun var så hævet i hovedet.
    Men hun havde også buler i forskellige størrelser på hele kroppen og på benene. Hun lignede lidt Gizmo når den får vand på sig formere sig, hvis du har set den film smiley

    Men det er jo efterhånden en del år siden og jeg har ikke oplevet siden og ved stadig ikke hvad der udløste det.


  • #5   11. feb 2018 Den har jeg ikke set smiley Men ja, det spreder sig godt nok helt vildt!

  • #6   11. feb 2018 Hundene har ikke haft det, men det har jeg.
    Det begyndte en fredag eftermiddag, og jeg nåede lige i lægehuset, hvor jeg fik den første sprøjte binyrebarkhormon. I løbet af weekenden fik jag adskillige indsprøjtninger med binyrebarkhormon og antihistamin. Derudover spiste jeg både binyrebarkhormon og stærke antihistaminer i tablet form. Først i løbet af mandagen begyndte det at normalisere sig. Det var godt nok ikke særlig sjovt, så jeg siger bare stakkels hund.


  • #7   11. feb 2018 Jeg har virkelig også ondt af ham, må jeg sige. Han har det godt nok skidt.

    Og stakkels dig også!


  • #8   11. feb 2018 Ja, jeg havde det overalt, lige fra hovedbunden til under fødderne. Desuden var jeg mega slap og bare generelt dårlig, så jeg føler virkelig med din hund smiley

  • #9   11. feb 2018 Jeg har haft nældefeber en gang, jeg havde det over alt på kroppen, dog ikke i hovedet, det tog 3 dage før det forsvandt, det kløede af helvedes til, havde en brændende fornemmelse og var hævet!
    Kom om fredagen, afsted til lægen og forsvandt først rigtigt om mandagen.
    Stakkels vovse smiley


  • #10   11. feb 2018 Ja, jeg kan godt høre det er noget rigtig lort at få. Håber snart det går over!

Kommentér på:
Nældefeber

Annonce