706 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Hvalp til udlandet.. Hvalp til udlandet..
Hejsa alle sammen.
På fredag får jeg en hvalp men min kone og jeg vil gerne på ferie i frankrig. Avleren sagde at det slet ikke var noget problem, han ville få dyrlægen til at rabies vaccinere ham ved sidste tjek. Dyrlægen meddeler at det jan han ikke grundet hvalpen kun er 8 uger, men han siger vi sagtens kan tage ham med alligevel, hvalpe bliver ikke tjekket på samme måde og reglen er mere eller mindre uddød da rabies truslen ikke er der mere.
Men hvad nu hvis vi bliver stoppet? Hvad gør de??? Skal vi glemme turen? Hvad synes i????
Thomas
0 synes godt om
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.227
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.481
Det lyder helt sort
Ville bestemt ikke tage af sted med hvalpen. Tror heller ikke på, at reglen er "mere eller mindre uddød" - der falder brænde ned, hvis man transporterer en hund rundt uden lovpligtige vacciner.
Jeg skal selv op og have revaccineret min hund i morgen, vi ved ikke om vi tager ham med til Tyskland, men det er da rart at have muligheden, hvis "prøveturen" i Danmark går godt.
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 446
Så som de andre siger - så ville jeg vælge at holde ferien her hjemme, så bliver hvalpen heller ikke stresset og forvirret, for ved at "flytte" med den bliver den nemmere forvirret og kan ikke finde ud af hvor den hører til.. Så mit råd er at vente med Frankrig's turen..
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.580
Mange dyrlæger vil først give rabies vac. når hvalpen er 12 uger fordi det kan ske at hvalpen har noget antistof i sig fra moderen (hvis hun er vac) og i heldigste tilfælde virker vac. ikke, i uheldigste tilfælde kan hvalpen reagere imod vac. som den selv får..... desuden tæller vac. først når når den er givet efter hvalpen er 3 mdr. hvis man skal havde tager blodprøve til antistof test.
desuden vil I først kunne rejse 3 uger efter vac. er givet.... før gælder vac. ikke.
Måske er dette en gammel + afskaffet regel:
Hvis situationen var at I havde en tæve som var rabies vac. og jeres hvalp var hvalp af den tæve, så ville hvalpen indtil den var 12 uger kunne rejse på moderes vac..... men skulle så nok havde sit eget pas
dec 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Tak for de mange gode og fyldestgørende svar. Det er dejligt man får seriøse svar tilbage i forhold til de andre gallerier i denne serie. :O)
Vi tager ikke afsted og det var heller ikke planen, men ville lige lufte dyrelægens vurdering. Vi holder ferie i DK og tager et fly sidst i sommerferien med barnepige hjemme til vaps.
Thomas
Hvalp til udlandet..