{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

Hvad er det rette foder? {{forumTopicSubject}}

jeg har en (hvalp) på et år, og jeg er dybt i tvivl om han får det rette af spise. jeg har kun haft kat før i tiden og da de ikke er så kræsne med hvad de spiser håbede jeg det samme galt for hunden. men ak..
jeg ved ikke hvor jeg skal starte og begynde. dels er jeg på studie løn så svømmer ikke i penge.

- skal jeg gå efter barf mad?
- kan billig aldi mad være lige så godt som det dyre mad?
- hvad skal sådan en størrelse have for at han bliver sun og rask. for får gode råd alle vegne alle sammen siger noget forskelligt.?

det skal lige siges at hunden det drejer sig om er en skøn blanding mellem en dansk svensk gårdhund og en jack russel terrier

håber en eller anden kan give mig lidt hjælp her


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er det rette foder?
  • #1   23. jun 2011 Uha det er jo en smagssag.

    Jeg ville barfe.


  • #2   23. jun 2011 Det er jo smag og behag, hvad man vil fodre hunden med smiley
    Jeg selv går efter foder uden for meget tilsætning (korn, ris osv.)
    Og jeg er selv studerende, og fodre vel for 300 kr. om måneden, det synes jeg ikke er galt smiley

    Mht. hvad han skal have, hvad mener du så? Fodermængden? - For det skulle meget gerne stå bag på posen, altså vejledende.


  • #3   23. jun 2011 Hvad det rette foder er, er meget individuelt...
    Hvis jeg skal råde til noget foder vil det være barf eller Olivers tørfoder.
    Det er det, mine har fungeret bedst på.

    Jeg ville aldrig købe et billigt mærke, da det ofte er fyldt med kornprodukter.
    Hvor meget han skal have at spise er også individuelt. Min dsg. får 120 g råt kød om dagen, og han vejer ca. 6,5 kg.

    Så ja, herinde vil du også få en masse forskellige svar smiley


  • #4   23. jun 2011 Og ja er ikke studerende, men fodre begge mine med råt for ca. 200,- om måneden.

  • #5   23. jun 2011 jeg har overvejet at barfe men da jeg er helt ny inden for det ander jeg ikke hvad han skal have og hvor meget han skal have.

    derudover har det mærke jeg pt kører med in højst uforklarlig fodervejledning bagpå som ingen forstår medmindre man kan polsk hvilket jeg tror det er.?? :-S

    er der nogle mærker i kan foreslå til små hunde sådan rent tørkost foder mæssigt? evt hvor det købes?


  • #6   23. jun 2011 Mht. barf, så tag kontakt til en forhandler, de kan fortælle alt om det, så ikke du fejlernære hunden.

    Olivers er mit bedste bud. Det købes på deres hjemmeside olivers.dk. Det er et kvalitets foder til rimelige penge, og det findes i 3 eller 4 smags varianter.


  • #7   23. jun 2011 Som ved alt andet, der handler om hund, skal man gøre det, der virker ;o)

    Og det er jo et vidt begreb, når man står med en hund og skal vælge - man ved jo ikke, hvordan den reagerer på hvad.

    Der er en bunke modefænomener, som også rammer foderdebatten. Kornprodukter er lige nu den store synder, så den anbefaling vil du nok se en masse. Og rådgivning om foder handler nok i bund og grund om egne kæpheste.

    Jeg vil anbefale dig at købe et foder af en god kvalitet, afprøve det, se hvordan hunden fungerer. Personligt har jeg været glad for Olivers - det er et godt produkt til færre penge end så meget andet i samme kvalitet. De har lidt variationer, man kan vælge i mellem afhængig af kæphest ;o)

    Som helt ny hundeejer og uden den store fornemmelse for hundemad og hundes ernæringstilstand ville jeg starte på et fuldfoder og ikke et foder, jeg selv skulle sammensætte.


  • #8   23. jun 2011 der er flere barf grupper herinde: http://hundegalleri.dk/grp_vis.aspx?GroupID=2123

    jeg har hørt at kingsmoore pure skulle være god


  • #9   23. jun 2011 Hanne R. Jeg ved ikke hvad du har for hunde så det er svært at svare på.

    Jeg fodrer råt, og de får mad et par gange om ugen.
    Jeg har en Engelsk springer spaniel (20 kg) og en cocker spaniel (15 kg).
    Beuger ca 7-800 kr om måneden på mad til dem.

    De får nogle store portioner af gangen på forskelige tidspunkter.



  • #10   23. jun 2011 Sunshine. Aldi´s hundefoder er af rimeligt god kvalitet.
    Det var der en test om i gratisavisen og lang tid siden.
    Man tog højde for forskelige ting og det fik stemplet bedst til prisen


  • #11   23. jun 2011 Alice - bedst til prisen siger udelukkende det - at det er bedst til PRISEN.

    Ikke at det er godt.


  • #12   23. jun 2011 CH det har du ret i, er nok lidt træt i hovedet

Kommentér på:
Hvad er det rette foder?

Annonce