520 visninger
|
Oprettet:
overvejelser i forbindelse med anskaffelse af hund {{forumTopicSubject}}
jeg bliver så ked af det når der gang på gang på gang bliver slået nye annonce op om hunde som der pludselig ikke er tid til mere..
Jeg har virkelig gjort mig mange overvejelser da jeg skulle ha hund, og jeg ved at det er en investering jeg har gjort i, som varer riiiigtig lang tid og som jeg vil give det bedste liv muligt lige til livet ikke rækker længere for mine små hunde..
hvilke overvejelser gør i jer når i anskaffer jer en hund?
og hvad syntes i om dem som "pludselig" ikke har tid til hunden?
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
Det jeg ikke havde overvejet var, at jeg måske en dag skulle stå alene med dem = både mindre tid og penge. Hade jeg ikke haft en mor, der trådte til og hjalp med pasning, er jeg faktisk ikke sikker på, jeg havde kunnet beholde dem. Eller dvs, jeg kunne godt beholde dem, men på nogle vilkår, som jeg måske havde været nødt til at indse, ikke var de bedste for dem.
Problemet for mig er, at skal jeg have mere tid, betyder det også færre penge. Det betyder igen, at jeg må flytte længere væk fra mit arbejde og så går tiden jo bare med transport i stedet = en cirkel, der alligevel aldrig ender med at komme mere tid ud af.
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.043
Men jeg tænker også overvejelser omkring tid i forbindelse med racen..
Men den tid jeg har kunne jeg ALDRIG finde på f.eks. at anskaffe mig en husky, når jeg ikke har mere tid end jeg har
maj 2011
dec 2008
Jeg havde faktisk ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at min ex (som var ham, der i første omgang ønskede hund) pludselig ville flytte fra den ene dag til den anden og lige meddele, at han ikke havde mulighed for at have hundene med og i øvrigt heller ikke var i stand til at hjælpe med at få det til at hænge sammen for mig at beholde dem, hverken praktisk eller økonomisk.
Det kan man så måske sige, var naivt af mig og min fejl, men nu er jeg så den erfaring rigere til en evt. anden gang
dec 2008
maj 2011
Jeg læser bare gang på gang på gang på gang, "sælges pga. tidsmangel" eller "jeg havde ikke lige så meget tid som jeg regnede med"
også bliver jeg bare vred indeni!!!
dec 2008
Ja udgangspunktet har været ændrede familieforhold, men hvis jeg bliver nødt til at flytte, når huslejen stiger her, må jeg så langt væk, at min mor måske ikke vil kunne hjælpe og min transport vil være længere. Til den tid, ville et evt. salg jo også være pga manglende tid.
Kira
Ja, hun er der, men det er rent held i uheld. Da jeg fik den første hund, arbejde hun fuld tid og ville ikke have haft den mulighed. I mellemtiden blev hun så fyret og valgte at gå på efterløn, så nu KAN hun hjælpe.
Fra start var hun aldrig med i min overvejelse, bl.a. også fordi, jeg slet ikke troede, hun var et hundemenneske. Mine hunde har så vist sig at være så dejlige, at hun faktisk nyder at hygge med dem og så er hun jo MOR, så jeg tror også, hun gør det fordi hun ved, hvor ulykkelig, jeg ville blive, hvis jeg måtte af med dem. Men det er jo ikke alle, der er så heldige som mig, lige at have en arbejdsløs, hjælpsom mor boende i cykelafstand
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
kunne min økonomi klare en hund også ved arbejdsløshed.
Var jeg parat til og evt bo dårligere for og kunne have min hund med ved flytning.
Hvad hvis jeg fandt en mand. Jeg var alene på det tidspunkt. Da han kom fik han besked på hunden var en del af mig. Så enten os begge eller ingen af os. Han valgte os begge.
Skulle jeg stå en dag og skulle af med hundene,(Dødsfald,) har jeg aftalt med familien hvor de skal hen og ved at de får det godt hvor de kommer hen.Skal de herfra mens jeg er i live kommer de også hen til de mennesker jeg har en gensidig aftale med.( Deres hund skal herud, hvis der sker noget for dem.)
maj 2011
overvejelser i forbindelse med anskaffelse af hund