1.846 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Pedigree og opkastninger... Pedigree og opkastninger...

Valentin har hele tiden fået Pedigree foder.. Det var det han fik der hvor han kom fra så vi fortsatte bare.
Dette ligger i en plastik beholder. Sådan én alla det man kan have legetøj i med låg.
Han har ofte problemer med sin mave. En gang har vi været til dyrlægen med ham hvor han fik en indsprøjtning, nogle piller og så det der "tanpasta" lign man kan give efter behov.
Men jeg synes han bliver ved med at gå og kaste lidt op. Nogen gange mere end andre. Han er glad og tilfreds, men jeg bryder mig ikke om at han kaster op.
Hans afføring er normal.
Her i dag har en ikke spist ret meget. Så gav jeg ham lidt i hånden som han spiste. 20 min senere kastede han det hele op.
Så prøvede jeg at give ham noget andet hvalpefoder vi har liggende.. og det er blevet i ham.
Kan det være pedigree han ikke kan tåle.. eller plastik boksen som gør noget ved maden?
Nogen der har erfaringer med dette?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle bord 300 kr.
  • Hækklipning i parcelhushave og bortkørsel i 8270 Højbjerg 1.200 kr.
  • Hækkeklip 1.300 kr.
  • Throw trash 750 kr.
  • Handymand 790 kr.
  • Nedtagning af markise på altanen 1.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pedigree og opkastninger...
  • #1   26. jun 2011 Men hvorfor er det dårligt.. det er jo ikke det billigste. Og hvis det er dårligt hvad skal jeg så købe. Og mener du bare det er dårligt eller har du hørt om mange hunde der ikke kan holde det i sig?

• #2   26. jun 2011 Ditte... det er billigt... og du kan sammenligne det med Mac Donalds... som også ville være dårligt at spise hver dag.

Der er mange gode mærker, men du skal finde det, som din hund fungerer bedst på.

Taste of the wild, Acana, Wolfsblut er nogle muligheder..

• #3   26. jun 2011 Jeg ville så aldrig købe Royal Canin, Hills eller Eukanuba... men igen hvis hunden fungerer på det, så er det jo fint.

• #4   26. jun 2011 Nej ville aldrig give øglerne Mc. Donalds hver dag, så kan godt se at det sikkert er pga foderet det går galt med hans mave.
    Jeg må ud og købe noget andet fodder.
    Tak for hjælpen.. Og ja hvis nogen så mangler 12 kilo pedigree så afhentes det i Næstved. hehe

• #5   26. jun 2011 Og det er ikke fordi han spiser alt for hurtigt ?

• #6   26. jun 2011 Forbyd... hvis dine hunde fungerer på Royal Canin er det jo perfekt. Jeg synes det er alt for dyrt, og at dyrlæger anbefaler det er en ting. Dyrlæger tjener på salget af de mærker de har, og dyrlæger har ikke en decideret uddannelse i hundefoder, så det er ikke grund nok for mig.

• #7   26. jun 2011 Rene: Nej synes ikke han som sådan kaster det ned. Han tykker fint hver en lille pille.
    Men kan godt se at det er lidt af en jungle og vælge mad. Alle har hver især det de synes der er bedst.

• #8   26. jun 2011 Jeg fodrer ikke selv med Pedegree, men svigerforældrenes nu afdøde hund fik det hele livet.. Blanding på 30 kg, hun blev 16 år og fejlede ikke andet end alderdom til sidst =)

Naturligvis er der hunde der fungerer på det, det handler om hvor bevidst forbrugeren er..

Om der er korn i rører ikke mig personligt, men sukker og farve har intet at gøre i hundefoder efter min mening.

At hundens afføring er fin, men den kaster op tænker jeg måske ikke har så meget med foderet at gøre, men nærmere måden det indtages..

Foder på græsset så han er længere tid om en portion. Han skal ligge roligt efter indtaget måltid - ingen leg og løben.

Jeg ville give toastbrød med A38 efter et måltid (ikke store mængder, bare 1 stk brød og ½ dl A38 for at hjælpe maven til at stabillisere sig..

• #9   26. jun 2011 * Forbyd alle de dumme poltiker! *
    Pedigree er altså det foder min har fungeret bedst på og tro mig, jeg har snart prøvet alverdens produkter siden hen....
    Jeg skiftede kun, fordi der blev skrevet så meget L**** om Pedigree herinde på HG.
    Grunden til jeg ikke skifter nu, er pga min hund er overvægtig (efter kasteration) og det er ikke let at få fat på Pedigree Light...

Nu fodre jeg med Eukanuba efter min dyrlæges ordre. Hun siger det er det eneste light produkt med weight Loss dokumenteret virkning.

• #10   26. jun 2011 * Eukanuba Weigth Loss

• #11   26. jun 2011 Århhh ja man bliver da noget forvirret. hehe.

Jeg kan ikke give ham et stykke toastbrød med A38.. for tvivler på han har lyst til at spise andet end det så. Han vejer lige knap 5 kilo.

Men jeg tror nu alligevel jeg prøver med en pose af noget andet mad. Ser om det er det der gør forskellen.

• #12   26. jun 2011 Husk at skifte foder gradvist ellers kan dét smadre hundens system. Har du overvejet Taste of the wild?

• #14   26. jun 2011 Arion er også rimligt billigt... mine gider bare ikke spise det...

hvor længe har han kastet op?

• #15   26. jun 2011 Han har kastet op nogle gange i løbet af denne uge.. og i dag virker det til at alt hvad der kommer ind komme op igen.

• #16   26. jun 2011 jeg ville tage ham til dyrlægen og få ham tjekket...det kan jo være andet end foderet.

• #17   26. jun 2011 Ja så ville jeg måske tage et smut til dyrlægen det kan være han har spist et eller andet lille stykke legetøj eller plastik som sidder forkert så han kaster op af det..

Så vente med og skifte foder til du har snakket med dyrlægen

• #18   26. jun 2011 Hvis du har fået hunden undersøgt ved dyrlægen og der ikke er noget at finde, så ville jeg da prøve at skifte og se om det er foderet. Men ellers kan opkastning ofte skyldes orm. Så har han ikke fået dette, så ville jeg give en kur.

• #19   26. jun 2011 Jeg tror vi tager en tur forbi dyrlægen... igen.
    Orm... Ville der så ikke være orm i hans afføring?

• #22   27. jun 2011 Min hund bliver oppustet og prutter helt vildt på Pedigree + aff. lugter virkelig slemt ... Så hun ville ikke trives på det.

Din hund lyder heller ikke til at trives på det ... Så jeg ville give skånekost indtil hunden kan holde dette i sig og så skifte til noget andet evt. Taste of the Wild.

Jeg er som sådan ligeglad med hvad folk fodrer med når bare hunden trives på det.
    Men da din tydeligvis ikke fungerer på Pedigree som jeg personligt mener er at skodprodukt for de fleste hunde :o) så ville jeg skifte pronto.

Min mormors hunde har levet af Frolics hele deres liv og dette er heller ikke noget jeg nogensinde ville lade min hund leve af ...

• #27   29. jun 2011 Jeg er enig med Palle. For mig handler det også om hvad jeg vil betale for, og jeg vil ikke betale for korn, affald og kemi.

Kommentér på:
Pedigree og opkastninger...

Annonce