1.798 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Frustreret, ked, vred, skuffet.. (langt) Frustreret, ked, vred, skuffet.. (langt)

Jeg ved ikke om nogen af jer kan huske mine tråde om Marley, jeg brugte timer, dage, uger på at få ham bare lidt tryg ved at være alene hjemme, og da han langt om længe var tryg nok satte jeg en annonce op om ham, hvor i jeg forklarede hvor stort hans problem var, og at han havde brug for tid, træning og tryghed.
Og der var flere interesserede, men dem der fik ham var en ung familie på tre, og kvinden lød til at ville bruge tid på at træne videre med ham og var indforstået med at han var en problemhund.

Men jeg valgte forkert...

Jeg har lige fået en opringning fra hende at hvis vi ikke vil have ham tilbage afliver hun ham.

Ud over at jeg er enormt såret over at hun ikke har mere hjerte end det, når jeg nu netop for at undgå det, havde uddybet for hende at han var en "special needs" hund.

Jeg er også ked af det at, på trods af hans problemer var han en virkelig dejlig hund, der var ikke et gram aggresivitet i ham, han elskede børn, om natten lå han tæt op ad os i sengen, gerne med poterne omkring os som om han holdte om en..

Ikke noget med at trække på gåture, han var renlig (da vi afleverede ham, ved jeg ikke om han stadigt er)
Han var ved at skifte tænder og på trods af det bed han ikke i noget han ikke måtte..

Jeg er virkelig ked af sådan en dejlig hund skal gå til spilde.. Og alt mit arbejde og den kærlighed vi alligevel nåede at få for ham mens vi passede ham..

Men vi kan heller ikke have ham her, 3 store hunde på 64kvm inde i byen, jeg er alene om dem hver anden uge, og når jeg først kommer i arbejde igen bliver der ikke meget tid til hver enkelte så..
Men det er en frustrerende situation at stå i...

Han er cirka et halvt år, han har haft 3 familier ud over det sted han blev født..

Hvad syntes i.. Er det bedst bare at lade ham få fred, eller skal vi endnu en gang forsøge at finde et nyt hjem til ham?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frustreret, ked, vred, skuffet.. (langt)
  • #1   30. jun 2011 Det sikre valg er at lade den ny familie aflive - hvor ondt det end gør =/

Du fjerner al fremtidig lidelse for hunden, og måske får ejer en forståelse for hvad trusslen "den bliver aflivet ellers" virkelig betyder når hun skal køre den lange vej til dyrlægen og sidde med hunden i skødet mens livet rinder ud - for det er IKKE sjovt !

Er ked af at hunden skal være taberen i spillet der hedder "tænk dig om før du får hund", men i det mindste mærker hunden intet og har fred for evigt..

• #2   30. jun 2011 Hvis han kun er ½ år, så forstår jeg slet ikke at han er opgivet hos nogle????

Jeg ville helt sikkert finde en ny familie, og jeg ville slet ikke tvivle.

• #3   30. jun 2011 Find en ny familie til ham smiley - han fortjener ikke at dø.

• #4   30. jun 2011 Jeg ser nu ikke nogen problemhund, andet end en hvalp på 6 mdr der har problemer med at være alene hjemme.

Det havde begge mine også i den alder.

• #5   30. jun 2011 - og enig med ej en medløbers sidste indlæg smiley

• #7   30. jun 2011 Jeg ville også prøve endnu engang at finde et godt hjem til ham, det skal nok lykkes han lyder og ligner en virkelig dejlig hund : )
    Joy er 11 måneder, og det først nu her hun kan være alene hjemme, ikke at hun ødeligget nogen ting, hun synes bare hun skulle pive lidt og kigge efter mor.
    Men er ikke i tvivl om at han nok skal lærer det, når han først har fået et fast hjem hvor han kan få tid til at falde helt til ro, så skal det nok lykkes, jeg ville virkelig virkelig ikke aflive en hund som ham.

• #8   30. jun 2011 Jeg har beskrevet hele forløbet med ham i den her tråd: http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?msg_ID=460732

Ej en medløber - Vi tog ham ind for at finde en ny familie til ham, han var 4 mdr gammel og kunne ikke være alene, de tidligere ejere ville allerede have aflivet ham dengang, men jeg syntes at man godt kunne træne så ung en hund, og jeg kom også op på 3 timer alene uden problemer overhovedet og jeg gav opgaven videre med de erfaringer jeg havde gjort omkring ham, med hvordan man fik ham til at føle sig tryg osv, og hun virkede til at tage opgaven seriøst..

• #9   30. jun 2011 Jeg vil så lige sige at hans alenehjemme problem var(er?) massivt, 5 minutter hvor han var alene kunne beskæftige os en halv dag efter, med oprydning reperation og rengørig/vask.. hvis man glemte at låse døren åbnede han den og stak af.. For ikke at tale om hans skrig.. man kunne høre ham omkring 100m væk udenfor, hvilket er langt i et tæt bygget område.. Og når jeg beskriver det som "skrig" mener jeg det helt bogstaveligt, han skreg lige så højt og smertefulgt som nogle af de hunde der bliver mishandlet på youtube..
    Men som sagt på bare den måned fik jeg ham så afslappet at han ikke længere skreg, og destruerede ting i op til 3timer ad gangen..

• #10   30. jun 2011 lige læst historien, om ham kunne ikke holde tårene tilbage, det lyder til du fandt vejen til hvordan du kunne hjælpe ham, er du sikke det ikke er meningen han skal være hos jer ?
    Håber i hvert fald helt ind i hjertet at han finde et sted hvor han kan være, og hvor nogen forstår ham, ligesom i gjorde.

• #11   30. jun 2011 Jeg ville også give ham en chance når han ikke er ældre.
    Har selv overtaget en uønsket hund som ikke havde haft den bedste start. Han var godt nok ikke så gammel men havde mange lig i lasten og han er i dag en harmonisk glad hund der trives og starter stævner og elsker alle =)

• #12   30. jun 2011 Hey!

Skriv til OASA, de tager netop sådan nogle hunde! smiley
    http://oasa-dk.dk tror jeg linket er smiley

Jeg kan godt skrive til en af dem derinde, hvis du gerne vil have det :o) Har hendes mobilnummer smiley

• #13   30. jun 2011 Emma havde haft 3 hjem da jeg fik hende som 9 mrd hvalp. Hun havde mange psykiske mén af det. Men du kan tro at hun kommer efter det.
    Jeg syntes klart du skal bidrage til han får et nyt hjem. En aflivning ville i mine øjne være sidste udvej smiley

• #16   1. jul 2011 Stakkels stakkels Marley smiley

Men ½ år er heller ikke meget i mine øjne.. Jeg brugte et halvt år på at lære min, at være alene hjemme, og hun er endnu ikke 100 procent stabil - og det var med daglig træning.
    Når angsten er så udtalt, er det altså ikke nok kun at bruge et par måneder på at træne..

Men han fungerer jo fint udover separationsangsten - da du skriver, at du faktisk er nået helt op på tre timer alenehjemme med ham, er der vel en mulighed for, at han kan faktisk kan lære det hos en familie, der magter ham..?

Jeg har vist ikke nogen råd.. Vil bare udtrykke, hvor trist jeg er på Marleys og dine vegne. Netop fordi jeg selv har haft en hund med svære alenehjemme-problemer har jeg fulgt med i dine fortællinger om ham.
    Du må gerne opdatere, når du ved, hvad beslutningen bliver med ham..

• #17   1. jul 2011 Hvem siger dog hunden bliver et nervevrag??? - det kommer da helt an på hunden!

Vi skal da ikke bare aflive alt, bare fordi der er lidt problemer.

• #18   1. jul 2011 Når hunden er så ung, vil jeg mene den fortjener en chance til, og det er http://oasa-dk.dk giver! De vil også blive arbejdet på hos en plejefamilie, til de finder et godt <i>blivende hjem</i>.
    Skynd dig at skriv til Mirjam derinde! smiley

• #19   1. jul 2011 Jeg kan ikke forstå, at nogen over hovedet kan finde på igen at omplace en så ødelagt hvalp.......
    Tag dog for pokker et ansvar og giv hvalpen fred....Sagt få den aflivet.

• #21   1. jul 2011 Har hunden ikke bare alene hjemme problemer???? Det kan der da rettes op på.

• #22   1. jul 2011 Ej come on.... HVIS der kan findes en ordentlig familie, kunne denne hund godt få EEN chance mere..... det er stadig en hvalp.... men det skal helt sikkert være en familie der gider at gøre en seriøs indsats.....
    jeg ved hvor svært det er at rette en hund op... men det er langtfra umuligt.....

• #23   1. jul 2011 Stakkels vuf. At nogle kan få sig selv til og kaste sådan rundt med en hvalp. Når den er to år har den haft 12 hjem, hvis dette vanvid forsætter.Jeg kan til nøds gå med til 1 og kun 1 forsøg mere. Find voksne mennesker , med kenskab til hunde. Den ene part hjemmegående, og hvor der er tid og kræfter til og træne hunde meget langsomt op. Mislykkedes dette forsøg, så lider en død hund ikke. Sommetider bør man overveje om det er for hundens skyld eller ens egen man vil have nyt hjem til dyret.

• #25   1. jul 2011 Og Netop derfor er jeg så vred og skuffet.

Vi tog Marley ind i Pleje, da hans første familie ville aflive ham, da hans eneste problem på daværende tidspunkt var at han ikke kunne være alene hjemme. (angiveligt på grund af et indbrud)Marley var 4 mdr på det tidspunkt, og vi mente at det med den rette træning kunne rettes op på.

Og Marley gjorde virkelig fremskridt i de få måneder han var hos os. Det tog timer, dage, uger.. Med intens træning, hver dag.. men da vi aflevede ham hos hans nye familie, var han gået fra at være en utryg lille hvalp, der tissede på gulvet hver 10 minut, og ikke kunne være alene i bare 5 minutter uden at rasere lejligheden, til at være helt renlig (Sagde selv til når han ville ud) til at kunne være alene i 3 timer uden at lave ballade.

Vi skrev i annoncen at han havde problemer, at han krævede det ekstra tid, træning og tålmodighed.
    Vi fortalte den nye ejer ALT omkring ham. Hvad hans problemer var, og hvor vigtigt det var at hun holdt det ved lige, og brugte tiden.
    Hun lød oprigtig seriøs omkring det. Hun gik hjemme, og havde tiden og lysten til at træne ham op. Havde haft hund før ect ect.
    Efter 2 måneder knap, ringer hun så og lyder vildt ophidset over at han har fået et "tilbagefald". Og at han har raseret deres lejlighed og at hun ikke vil have ham mere. Så enten tager vi ham tilbage, eller også vil hun aflive ham.
    Hun mener ikke hun har "midlerne" til at kontakte en adfærdsterapeut eller på nogen måde forsøge at få nogen redskaber til at hjælpe ham igennem det.

Da vi før har set at Marley kan rettes op, med den nødvendige træning, og den tid han har brug for, synes vi det er synd at aflive en 6 mdr gammel hvalp, når han med den rette familie kan blive en fantastisk hund. Problemet er at finde nogen der reelt ved hvad de går ind til, og ikke kaster håndklædet i ringen, så snart der opstår problemer.

• #27   1. jul 2011 Pia H. Ja.. hvor ville vi dog ønske vi kunne. Bare på de få måneder han var hos os, blev vi rigtig glade for ham. Han er en skøn, kærlig og lærenem lille gut..

Vi har vendt den så mange gange, men det kan bare ikke lade sig gøre.
    Både rent økonomisk, men det ville også gå mest udover de 2 vi allerede har. Med alt den tid og omsorg Marley har brug for, ville det tage alt tiden fra Nova og Dixie..

• #29   2. jul 2011 Har du fundet ud af hvad der skal ske med ham?

• #30   2. jul 2011 Jeg håber da, at denne stakkels hvalp bliver aflivet....

• #31   2. jul 2011 Ind til videre lader det til hun vil "give ham en måned" hun siger hun har haft en hunde psykolog ude i går og nu vil prøve at se om hun kan hjælpe ham..
    Men jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro, for senere skrev hun at hun havde snakket med oasa..

• #32   2. jul 2011 Stakkels hund. Håber virkelig det bedste for ham, han ser virkelig dejlig ud

• #33   9. aug 2011 Nå så kom afgørelsen..
    Han fik ikke en chance mere..
    I aftes fik jeg en sms fra Marleys nye ejer at hun havde aflivet ham samme dag..
    Hun sluttede af med "jeg er ked af det men den dejligste hund blev vores mareridt"

FFS!!

Vi havde ellers en aftale om at hun skulle kontakte mig når vi kom hjem fra ferie, om hvorvidt vi skulle tage ham i pleje imens oasa skulle finde en ny familie til ham..

Jeg føler mig bare så r*vrendt smiley

• #35   9. aug 2011 Pia han kunne have fået et langt og godt liv med en ordentlig familie..

• #39   10. aug 2011 Kan godt forstå du er ked af det.
    Hælder nok også mest til, at han burde have fået en chance til, når han var så ung. /:

Kommentér på:
Frustreret, ked, vred, skuffet.. (langt)

Annonce