Frustreret, ked, vred, skuffet.. (langt) Frustreret, ked, vred, skuffet.. (langt)
Jeg ved ikke om nogen af jer kan huske mine tråde om Marley, jeg brugte timer, dage, uger på at få ham bare lidt tryg ved at være alene hjemme, og da han langt om længe var tryg nok satte jeg en annonce op om ham, hvor i jeg forklarede hvor stort hans problem var, og at han havde brug for tid, træning og tryghed.
Og der var flere interesserede, men dem der fik ham var en ung familie på tre, og kvinden lød til at ville bruge tid på at træne videre med ham og var indforstået med at han var en problemhund.
Men jeg valgte forkert...
Jeg har lige fået en opringning fra hende at hvis vi ikke vil have ham tilbage afliver hun ham.
Ud over at jeg er enormt såret over at hun ikke har mere hjerte end det, når jeg nu netop for at undgå det, havde uddybet for hende at han var en "special needs" hund.
Jeg er også ked af det at, på trods af hans problemer var han en virkelig dejlig hund, der var ikke et gram aggresivitet i ham, han elskede børn, om natten lå han tæt op ad os i sengen, gerne med poterne omkring os som om han holdte om en..
Ikke noget med at trække på gåture, han var renlig (da vi afleverede ham, ved jeg ikke om han stadigt er)
Han var ved at skifte tænder og på trods af det bed han ikke i noget han ikke måtte..
Jeg er virkelig ked af sådan en dejlig hund skal gå til spilde.. Og alt mit arbejde og den kærlighed vi alligevel nåede at få for ham mens vi passede ham..
Men vi kan heller ikke have ham her, 3 store hunde på 64kvm inde i byen, jeg er alene om dem hver anden uge, og når jeg først kommer i arbejde igen bliver der ikke meget tid til hver enkelte så..
Men det er en frustrerende situation at stå i...
Han er cirka et halvt år, han har haft 3 familier ud over det sted han blev født..
Hvad syntes i.. Er det bedst bare at lade ham få fred, eller skal vi endnu en gang forsøge at finde et nyt hjem til ham?
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.198
Du fjerner al fremtidig lidelse for hunden, og måske får ejer en forståelse for hvad trusslen "den bliver aflivet ellers" virkelig betyder når hun skal køre den lange vej til dyrlægen og sidde med hunden i skødet mens livet rinder ud - for det er IKKE sjovt !
Er ked af at hunden skal være taberen i spillet der hedder "tænk dig om før du får hund", men i det mindste mærker hunden intet og har fred for evigt..
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.685
Jeg ville helt sikkert finde en ny familie, og jeg ville slet ikke tvivle.
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 125 Svar: 778
aug 2008
Det havde begge mine også i den alder.
aug 2008
mar 2008
Følger: 70 Følgere: 1046 Hunde: 2 Svar: 1.894
Joy er 11 måneder, og det først nu her hun kan være alene hjemme, ikke at hun ødeligget nogen ting, hun synes bare hun skulle pive lidt og kigge efter mor.
Men er ikke i tvivl om at han nok skal lærer det, når han først har fået et fast hjem hvor han kan få tid til at falde helt til ro, så skal det nok lykkes, jeg ville virkelig virkelig ikke aflive en hund som ham.
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 88 Svar: 493
Ej en medløber - Vi tog ham ind for at finde en ny familie til ham, han var 4 mdr gammel og kunne ikke være alene, de tidligere ejere ville allerede have aflivet ham dengang, men jeg syntes at man godt kunne træne så ung en hund, og jeg kom også op på 3 timer alene uden problemer overhovedet og jeg gav opgaven videre med de erfaringer jeg havde gjort omkring ham, med hvordan man fik ham til at føle sig tryg osv, og hun virkede til at tage opgaven seriøst..
jan 2009
Men som sagt på bare den måned fik jeg ham så afslappet at han ikke længere skreg, og destruerede ting i op til 3timer ad gangen..
mar 2008
Følger: 70 Følgere: 1046 Hunde: 2 Svar: 1.894
Håber i hvert fald helt ind i hjertet at han finde et sted hvor han kan være, og hvor nogen forstår ham, ligesom i gjorde.
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.050
Har selv overtaget en uønsket hund som ikke havde haft den bedste start. Han var godt nok ikke så gammel men havde mange lig i lasten og han er i dag en harmonisk glad hund der trives og starter stævner og elsker alle =)
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.863
Skriv til OASA, de tager netop sådan nogle hunde!
http://oasa-dk.dk tror jeg linket er
Jeg kan godt skrive til en af dem derinde, hvis du gerne vil have det :o) Har hendes mobilnummer
aug 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 473
Jeg syntes klart du skal bidrage til han får et nyt hjem. En aflivning ville i mine øjne være sidste udvej
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 80
Men ½ år er heller ikke meget i mine øjne.. Jeg brugte et halvt år på at lære min, at være alene hjemme, og hun er endnu ikke 100 procent stabil - og det var med daglig træning.
Når angsten er så udtalt, er det altså ikke nok kun at bruge et par måneder på at træne..
Men han fungerer jo fint udover separationsangsten - da du skriver, at du faktisk er nået helt op på tre timer alenehjemme med ham, er der vel en mulighed for, at han kan faktisk kan lære det hos en familie, der magter ham..?
Jeg har vist ikke nogen råd.. Vil bare udtrykke, hvor trist jeg er på Marleys og dine vegne. Netop fordi jeg selv har haft en hund med svære alenehjemme-problemer har jeg fulgt med i dine fortællinger om ham.
Du må gerne opdatere, når du ved, hvad beslutningen bliver med ham..
aug 2008
Vi skal da ikke bare aflive alt, bare fordi der er lidt problemer.
sep 2008
Skynd dig at skriv til Mirjam derinde!
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
Tag dog for pokker et ansvar og giv hvalpen fred....Sagt få den aflivet.
aug 2008
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.052
jeg ved hvor svært det er at rette en hund op... men det er langtfra umuligt.....
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
jan 2009
Vi tog Marley ind i Pleje, da hans første familie ville aflive ham, da hans eneste problem på daværende tidspunkt var at han ikke kunne være alene hjemme. (angiveligt på grund af et indbrud)Marley var 4 mdr på det tidspunkt, og vi mente at det med den rette træning kunne rettes op på.
Og Marley gjorde virkelig fremskridt i de få måneder han var hos os. Det tog timer, dage, uger.. Med intens træning, hver dag.. men da vi aflevede ham hos hans nye familie, var han gået fra at være en utryg lille hvalp, der tissede på gulvet hver 10 minut, og ikke kunne være alene i bare 5 minutter uden at rasere lejligheden, til at være helt renlig (Sagde selv til når han ville ud) til at kunne være alene i 3 timer uden at lave ballade.
Vi skrev i annoncen at han havde problemer, at han krævede det ekstra tid, træning og tålmodighed.
Vi fortalte den nye ejer ALT omkring ham. Hvad hans problemer var, og hvor vigtigt det var at hun holdt det ved lige, og brugte tiden.
Hun lød oprigtig seriøs omkring det. Hun gik hjemme, og havde tiden og lysten til at træne ham op. Havde haft hund før ect ect.
Efter 2 måneder knap, ringer hun så og lyder vildt ophidset over at han har fået et "tilbagefald". Og at han har raseret deres lejlighed og at hun ikke vil have ham mere. Så enten tager vi ham tilbage, eller også vil hun aflive ham.
Hun mener ikke hun har "midlerne" til at kontakte en adfærdsterapeut eller på nogen måde forsøge at få nogen redskaber til at hjælpe ham igennem det.
Da vi før har set at Marley kan rettes op, med den nødvendige træning, og den tid han har brug for, synes vi det er synd at aflive en 6 mdr gammel hvalp, når han med den rette familie kan blive en fantastisk hund. Problemet er at finde nogen der reelt ved hvad de går ind til, og ikke kaster håndklædet i ringen, så snart der opstår problemer.
jan 2009
Vi har vendt den så mange gange, men det kan bare ikke lade sig gøre.
Både rent økonomisk, men det ville også gå mest udover de 2 vi allerede har. Med alt den tid og omsorg Marley har brug for, ville det tage alt tiden fra Nova og Dixie..
nov 2009
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
jan 2009
Men jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro, for senere skrev hun at hun havde snakket med oasa..
nov 2009
jan 2009
Han fik ikke en chance mere..
I aftes fik jeg en sms fra Marleys nye ejer at hun havde aflivet ham samme dag..
Hun sluttede af med "jeg er ked af det men den dejligste hund blev vores mareridt"
FFS!!
Vi havde ellers en aftale om at hun skulle kontakte mig når vi kom hjem fra ferie, om hvorvidt vi skulle tage ham i pleje imens oasa skulle finde en ny familie til ham..
Jeg føler mig bare så r*vrendt
jan 2009
sep 2008
Hælder nok også mest til, at han burde have fået en chance til, når han var så ung. /:
Frustreret, ked, vred, skuffet.. (langt)