770 visninger
|
Oprettet:
Hvilket foder til den lille ny? {{forumTopicSubject}}
Vi skal hente vores nye skønne hvalp om 11 dage og han er fra opdrætteren blevet fodret med uniq hundefoder. Men jeg kunne godt tænke mig at skifte da uniq hovedsagligt består af brødhvede hvilket jeg ikke er fan af (ikke så længe han er hvalp i hvert fald)
men vil gerne ligge i ca det prisleje (ca 400 for 12 kg).
Hvad skal man vælge?
Har kigget lidt på kingsmoor, syns det lyder rigtig godt og fair pris, men er der andet som er bedre til prisen?
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 405
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 3.784
Kender ikke Kingsmoors hvalpefoder (det er ikke kornfrit), men havde selv tænkt mig at bruge det, når jeg skal have hvalpe næste gang.
Husk dog lige, at få lidt af hvalpens normale foder med fra opdrætter, så du kan blande det nye foder i lidt efter lidt - brug gerne en uge til at vænne hvalpen til det nye foder.
Hvis du kigger efter kornfrit foder, så er der blandt andet Tholo, Orijen, nogle Acana og nogle Wolfsblut. Der er sikkert mange flere, men det var lige dem, jeg kunne komme på.
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 156
Lise-Lotte: Det behøver nu ikke være 100% kornfrit, dog vil jeg gerne at korn ikke er hovedbestanddelen i foderet.
Vi får et kilo hvalpefoder med fra opdrætteren, så der er rigeligt til at 'trappe ud af'...:o)
Nogle som har erfaringer med tholo? orijen har jeg kigget på, men mener at huske at prisen er lidt højere?
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.511
vi bruger foder uden korn og ligegyldige fyldprodukter.... det synes jeg klart fungerer bedst..
ellers synes jeg acana, fish4dogs og ziwi peak fungre ok men som sagt vi har væet langt mest tilfredste med orijen
Hvilket foder til den lille ny?