{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

Varme vs hunde :s {{forumTopicSubject}}

hej HG. Jeg må lige høre jer der har haft hunde i sådan en varme her før. Er der noget såsom salt eller lign. Som er vigtig i denne varme. Som i kan se er hun godt pakket ind i pels, og derfor sveder mere (hun bliver klippet idag) nu tænker jeg ligesom mennesker som har brug for sukker og salt for ikke at gå kold. Hun har naturligvis vand og mad tilgængeligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Varme vs hunde :s
  • #1   6. jul 2011 Bare hun har vand nok og ikke slæbes med på for meget fysisk aktivitet midt på dagen, så klarer hun sig nok

  • #2   6. jul 2011 Okay. Vi har ligget i byggerod siden sidste fredag, så det har været stressende nok for hende. Så hun sover også meget, kølige stedet

  • #3   6. jul 2011 hvis hun døjer meget i varmen, så spray hendes pels med vand....og er en en rigtig vandhund, så sæt et lille badekar op

  • #4   6. jul 2011 jeg ville nok være forsigtig med at klippe hende, kan se hun ikke er en hund man ellers klipper og pelsen kan godt blive rigtig dum bagefter

  • #5   6. jul 2011 Uh jeg ville ikke klippe hende. Både pomeranian og sheltie er ikke klipperacer, og det kan ende med, at pelsen ikke vokser ud igen. Begge racer har underuld som isolerer både for kulde og varme.
    Min pomeranian går bare i skygge, får motion, når der er køligere og har adgang til vand hele tiden. Så klarer han sig fint uden klipning


  • #6   6. jul 2011 Min hund har vand og skyggefulde kølige steder, også er jeg aldrig ude midt på dagen hvor det er aller varmest med mine hunde. smiley

  • #7   6. jul 2011 Min klare det også fint med vand . Han har gravet et køligt jordhul et skyggefuldt sted . D(link fjernet) elsker han at ligge...

  • #8   6. jul 2011 Når vi går tur midt på dagen går jeg vi ned til vandet..
    Havde vandet ikke været en mulighed, har vi et bassin i haven de ligger smiley
    Ellers får de en af deres t-shirts på som jeg skyller i koldt vand inden smiley



  • #9   6. jul 2011 Er det ikke nok at gøre hunden våd. Skal den have tøj på ??? Har aldrig fattet det med tøj og hunde . Det er synd. Dyr i naturen går da ikke med tøj !!!!!


  • #10   6. jul 2011 Nej, købte 2 sidste år da våde håndkæder falde af hele tiden smiley
    Og de elsker at få dem på her i varmen smiley


  • #11   6. jul 2011 Anne p: det er jo ikke tøj. Det er en våd t-shirt= afkøling. T-shirten holder på vandet og kulden

  • #12   6. jul 2011 Julie P

    Jep, tumle hader normalt sit dækken om vinteren..
    Me nu er det altså en tand for varmt, så den er jeg meget velkommen til at give hende på *G*


  • #13   6. jul 2011 Generelt så er den der "dyr i naturen..." bare ubrugelig! Min hund ville dø i naturen. Enten så ville han blive spist, dø af sult eller få så mange grene og ting hængende fast i pelsen, at han ikke ville kunne gå til sidst. Eller alle tre ting

  • #14   6. jul 2011 Sørg for at hunden er gennembørstet for underuld, at den har fri adgang til skygge og vand, og evt supplere med vand i pelsen eller et køletæppe (evt en våd t-shirt). Man kommer også langt med frosne/kolde godbidder (evt ben).

    Det er i øvrigt også meget godt ikke at være alt for aktiv midt på dagen når solen er varmest. Ligesom hos dig selv er det rarest at være ude om formiddagen og aftenen - hunden har det også fint med at dase i skyggen resten af dagen. Ellers skal hun nok selv brage rundt. smiley

    Du kan jo godt klippe pelsen ned hvis du gerne vil, men du risikerer at hunden i stedet bliver solskoldet. Jeg skal ikke lægge skjul på at jeg på ingen måde er fan af at klippe hunde med spidspels, men det er op til den enkelte hundeejer at vurdere hvad de selv synes.

    Når nu du har en blanding skal du alligevel ikke bekymre dig om udstilling eller noget i den dur, så udseendet er mindre vigtigt, men du skal huske at pelsen tjener en funktion - at beskytte hundens hud fra fugt, vind, sol og alt muligt andet.


  • #15   6. jul 2011 Sofus er ikke rigtig klog, han soler sig når han kan komme til det, både ude og inde smiley
    Vi har sådan en blomsterforstøver vi bruger til vores fugle, den er han helt pjattet med at blive sprøjtet med, og ellers bor vi ved vandet, han hopper ud så snart det er lidt lunt, og køler sig af smiley
    Min gamle hund havde lang pels og den reagerede helt anderledes, han blev sløv og doven og lå aldrig i skyggen!
    Så tror også det er noget med racen at gøre smiley


  • #16   6. jul 2011 vand vand og atter vand

  • #17   6. jul 2011 mine har lige fået en håndfuld frosne ærter i græsplænen, den er ved at være i fuld skygge nu. og ellers har de gravet sig huller under buskene og trukket indenfor når de har synes det

  • #18   6. jul 2011 Jep som Søster siger så af med underulden.

    Aktivitet morgen og aften ikke mellem 12 og 16 hvor det er varmest

    Masser af vand og evt, kolde snacks (frosne grisehaler eller lign. er billige og nemme :o))

    Ellers så kan det meste gives frossent :o)

    Og ja våde håndklæder etc. eller et badebassin er ikke en dum idé i varmen :o)


  • #19   6. jul 2011 Og så har Kia en ventilator hun kan ligge foran hvis hun vil i soveværelset :o)

  • #20   6. jul 2011 Desværre er "den med naturen" ubrugelig . Mange menneskeliggør deres hunde. Min graver et jordhul ,han render ikke rundt med vådt tøj. Det er alt for unaturlig for en hund.Det er ganske naturligt at dyr graver huller for at holde varmen ud. Hvis vi behandlede vores hunde som det de er , ville man undgå sådanne bekymringer.Og vores dyr ville have det dejligt med at være naturlige.

  • #21   6. jul 2011 jamen så er mine hunde ganske unaturlige da de elsker at blive kølet ned på den måde :o)

  • #22   6. jul 2011 Det er sikkert fint for dem . Min ville blive frygtelig flov og ked af at få tøj på. Det er jeg helt sikker på ....Vi gør det som er bedst for vores dyr.

  • #23   7. jul 2011 Min er hellere ikke fan af t-shirts, så det er godt nok også mange år siden han har haft sådan én på (fordi vi skulle ud og gå i stegende solskin).

    Det gik også op for mig at med en langhårshund burde det være nok at kaste den i en balje vand (eller havet) - pelsen skal nok klare resten.


Kommentér på:
Varme vs hunde :s

Annonce