{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

"glemte" oplysninger {{forumTopicSubject}}

sad her forleden og tænkte på at folk når de skal sælge deres hunde (voksne hunde/unghunde) i mange tilfælde "glemmer" at hunden har nogle skavanker..

f.eks. at den er syg, ikke helt lever op til den beskrivelse der er givet om hunden..

også kom jeg sådan til at tænke på.. Hvad får folk til at lyve om deres hund? er man virkelig så desperat?
Jeg ville aldrig kunne lyve hvis jeg skulle sælge mine hunde! hverken om sygdom eller om dens adfærd..

ville i kunne lyve om jeres hund?
hvad tror i får folk til at lyve?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "glemte" oplysninger
  • #1   8. jul 2011 De lyver vel for at få hunden "afsat" ?

Hvis jeg skal overtage en voksen hund, så skal jeg enten kende/stole på personen der skal af med den, ellers vil jeg have lov til at kontakte deres dyrlæge og høre om der er kendte skavanker ved hunden, kan jeg ikke få sådanne oplysninger, så vil jeg højst sandsynligt ikke overtage en dansk "genbrugs hund"

• #2   8. jul 2011 jeg ville aldrig lyve for folk.. jeg har den med at man ska behandle andre som man selv vil behandles og jeg gider sku ikk ha at folk lyver for mig.
    og hunden får jo ikk et godt liv hvis de ikk ved alt om den. både de gode og de dårlige ting. folk ska jo ha en ærlig chance for at vide hva det er de tager med hjem. det sku jo gerne være noget de ska følges med i mange år endnu.

at folk lyver tror jeg er fordi de bare vil af med hunden og er sikker på der ikk er nogen der vil ha den hvis den har den og den sygdom eller skavank..
    eller fordi de har fundet ud af at hunden er syg og så vil de ikk "stå med lorten selv" og så er det nemmere "bare" at sælge hunden videre som en sund og rask hund.
    de der gør det burde få et kraftigt los i r*ven

• #3   8. jul 2011 Okay.. Jeg fik alt af vide om vimse da jeg overtog ham fra en anden familie.. både at han ikk var god til at være alene hjemme, at han ikk kunne gå pænt i snor og at han stak af hvis han var løs.. og jeg tog ham alligevel fordi jeg knuselskede hunden fra første øjeblik smiley
    desværre vidste ingen af os at han havde dårlige hofter smiley

• #4   8. jul 2011 det kan jo også være der er noget ved hunden sælger ikke ser som et problem, men bare en del af at have lige den hund og derfor ikke tænker på at oplyse om det

Lige med kendt sygdom er det virkelig dårlig stil at holde det hemmeligt

• #5   8. jul 2011 Hvis jeg nogensinde skulle sælge min hund (SKAL JEG IKKE), ville jeg aldrig kunne finde på at lyve om det. De nye ejere kunne jo føle sig snydt, som de også er, og derfor få aflivet hunden, mishandle den eller andet.

Jeg ville heller aldrig købe en "brugt" hund, medmindre jeg kendte ejeren af den meget godt. I det hele taget bryder jeg mig ikke om at købe en "brugt" hund, da man aldrig kan være 100% sikker på dens baggrund.

Så vil jeg hellere give 8000kr mere for en hund, som jeg har haft fra hvalp af, og kender opdrætter, hundeforældre og andre hvalpe. Ved en ny hvalp kan man følge den hele livet, det kan man ikke med en "brugt" hund.

Kommentér på:
"glemte" oplysninger

Annonce