26. jan 2008 Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.798
Det bedste jeg har gjort for min hund... Det bedste jeg har gjort for min hund...
Er uden tvivl at flytte på landet med hende!
Blev for nogle måneder siden tilbudt at leje en lejlighed. som er lavet som en tilbygning til den stald hvor jeg passer hest.
Min første reaktion var at sige nej tak til lejligheden da Sitta for nogle år siden var blevet bange for heste, efter at hun fik stød i snuden mens jeg lige skulle klappe en hest.
Var dog noget træt af at skulle sige nej til drømme boligen, så efter en lang samtale med min chef (arbejder i en hundepension) om det måske var muligt at gøre Sitta tryg ved heste igen, gjorde jeg mig mentalt klar til "projekt gør Sitta glad for heste igen"
Smed Sitta i bilen, kørte i stalden, og allerede første dag hun var med herude tullede hun rundt, og gik overraskende nok også forbi en hest der stod på staldgangen.
Efter denne oplevelse med hende takkede jeg hurtigt ja til lejligheden, og et par måneder efter flyttede vi ind.
Dog var jeg en smule nervøs over at Sitta nu skulle være en del af resten af hundeflokken på gården, mine udlejere havde på det tidspunkt selv 3 hunde, specielt den ene af deres tæver er noget speciel.
Men heller ikke der har der været nogle problemer. Der har lige været en enkelt konflikt, men det er også det.
Nu har vi så boet på gården i snart 1½ månede, og tror aldrig at jeg har set min hund være så glad før! Hun render rundt sammen med mig og hestene det meste af dagen, leger med mine udlejers hunde samt nogle af opstaldrenes hunde (når alle hunde er samlet på gården er der 8 hunde) og så er hun jo selvfølgelig sikker på at det kun er hende de forskellige opstaldere kommer for at besøge, det er bestemt ikke deres heste ;O)
Ved egentligt ikke hvad jeg vil med denne tråd, udover at dele min glæde over at vi er flyttet på landet, og så lige dele nogle billeder med jer :O))
Hunden der var bange for heste:
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
Sitta med hendes nye bedste ven Ozzy
(link fjernet)
Dejligt at få brændt noget energi af
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.050
Det er skønt at bo på landet..
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.332
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 3.609
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.863
Angst er ikke så svært at behandle igen :o)
Min Aifi har været skide angst for andre hunde pga. et bid (læs evt her: http://www.hundegalleri.dk/for_messagedetail.aspx?msg_id=470736 )
Men min Alva er bange for tordenvejr/skud/fyrværkeri og nogle gange fly, hvis de flyver lavt.
jan 2008
Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.798
Sunshine:
kan godt forstå din bekymring. Hvad man ikke kan se på billederne er at jeg står inde på midten af ridebanen og kalder og kalder på Sitta. Det var slet ikke meningen at hun skulle være på ridebanen, men hun kunne åbenbart ikke høre den dag :O)
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.139
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.863
Men igen, dejligt den er glad!:)
Det bedste jeg har gjort for min hund...