8.718 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

sofie n
sofie n
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 33

Glad hund når i kommer hjem , - hvad gør i?? Glad hund når i kommer hjem , - hvad gør i??

Ja jeg er interesseret i at hører, når i kommer hjem til jeres søde hunde.. - hvordan er velkomsten? Er hunden fuldstændig oppe at køre af glæde og hvordan håndtere i det? Frida er SÅ glad når jeg kommer hjem og hopper og danser og er svær at få til at falde ned igen, men så har jeg fået at vide af en nabo at man skal ignorerer hunden og ikke tage imod dens glæde, for at lære den at slappe af. Det kan jeg til et vist punkt godt se meningen i, men jeg vil også gerne have at min hund ved jeg også er glad for at se den!! Hvordan er det hjemme hos jer, lad mig høre smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Glad hund når i kommer hjem , - hvad gør i??
  • #1   11. jul 2011 Vi får også en overvældende velkomst, med hyl og skrål, mens de hopper op og halerne kører i et stort virvar.

Jeg plejer lige at vente 5 min, mens jeg lige stiller mine ting, lægger nøgler på plads osv, og så sætter jeg mig ned til dem og giver dem krammer smiley

• #2   11. jul 2011 vores blev helt vilde, og hoppede rundt, og næsten væltede folk omkuld. Så v begyndte at træne, de skulle sætte sig når vi kom hjem. og vente på et værsågod før de kom og hilste smiley det klare de fint, og i et lidt mere roligt tempo nu smiley de når lige at komme ned på jorden i al den tid det tager for os at tage jakke og sko af. Så sidder de pænt og venter smiley

vores gæster sætter pris på det ikke er en hoppende hund der kommer og hilser smiley hehe..

• sofie n
    sofie n Tilmeldt:
    sep 2010

#3   11. jul 2011 Ja det er jo som her så smiley Det er så dejligt at komme hjem til en glad hund og er da næsten sikker på det er betydningsfuldt at vi mennesker også viser glæde *s*

• #4   11. jul 2011 Jeg hilser glad på hundene, og siger så slut. Så falder de til ro igen.

• #5   11. jul 2011 Uhh man skulle tro vi havde været væk en hel uge, men sådan er det herhjemme hver morgen og når vi kommer hjem fra arbejde. Om morgenen hilser jeg bare stille og roligt (jeg er på ingen måde frisk om morgenen), men når vi kommer hjem efter at have været væk, bliver der hilst, leget og nusset. Jeg tager imod ham som han tager imod mig, med glæde efter at have savnet hinanden smiley

Vi elsker vores hund, så vi sørger for at det er en dejlig ting at "mor og far" kommer hjem smiley

• #6   11. jul 2011 Jeg hilser og så går vi ned på tur smiley

• #8   11. jul 2011 Er jeg nede og vaske lige hurtig i kiosken, skraldespanden eller hurtig handle. Så ligger de somregl på samme plads som jeg gik og er ikke oppe at køre..

Er jeg væk en times tid kommer de begge til døren og henter mig med logrende haler....

Er jeg væk noget længere tid så er især Caspar MEGET oppe og kører og danser rundt, Micki er mere behærsket, men meget mere glad kan jeg mærke...

Jeg hilser på dem hver gang, ikke noget stort og voldsomt "show" jeg nysser dem eller de nysser mig i hovedet, og så får de lige en lille gang nussen, og så gør jeg ikke mere ud af det:o)

Man skal hilse på sin hund når man kommer hjem, men aldrig gå helt amok og køre den/dem op, det er ikke nødvendigt:o)... Men at hilse på hinanden når nogle kommer hjem til flokken er i naturen en meget naturlig adfærd, så det gør jeg:o)

• sofie n
    sofie n Tilmeldt:
    sep 2010

#9   11. jul 2011 Det lyder som om jeg er enig med de fleste herinde om at man lige hilser på sin hund når man kommer hjem! Dejligt at høre :o) Det er ikke fordi det er et problem herhjemme, men mere fordi at vi lige kom til at snakke om det, min nabo og jeg, og så tænkte jeg hvad andre mon gjorde. Vil for intet i verden udnvære den dejlige velkomst når jeg kommer hjem smiley

• #10   11. jul 2011 Jeg synes det kommer an på hunden. F.eks. Hemingway var så ekstrem i sin glæde, og så let til stress, at ham var man simpelthen nødt til at ignorere, for ikke at køre ham op i en spids, hvor han til sidst skreg og tissede over alt i ren og skær overgearing.

Lulu er meget mere ''laid back'', så hun bliver hilst normalt på, og så bliver der gået tur med det samme efter.

• sofie n
    sofie n Tilmeldt:
    sep 2010

#11   11. jul 2011 den du ikke må lege med ...
    det synes jeg også! Om jeg begriber hvorfor man skulle fjerne den dejlige velkomst smiley

• #12   11. jul 2011 Jeg prøver på at opdrage folk til IKKE at snakke og være overgearet når de kommer ind. For gør de det, ja så hopper de op og folk skælder ud. Hvis man ikke gør det, ja så hopper de heller ikke. Og det synes jeg er mere hensigtsmæssigt smiley

• #13   11. jul 2011 Herhjemme kan man slet ikke høre hvad man selv tænker, når man kommer hjem smiley
    Ahos snakker og brummer... ikke noget voldsomt... mens han vimser rundt og logrer med hele kroppen...

Nala derimod... smiley hun er SÅÅÅ glad! Hun skriger som om hun får tæsk, mens hun står og hopper op og ned... ser meget morsomt ud, alle 4 ben letter på een gang smiley

men vi klapper og nusser ganske kort, og så bliver de lukket ud i haven til der er lidt mere ro på smiley så kan vi nusse mere bagefter smiley

• sofie n
    sofie n Tilmeldt:
    sep 2010

#14   11. jul 2011 Irene J.. Ja når man får gæster kan jeg godt se problemet. De som kommer ofte i huset her ved godt man selv vælger hvor glad frida skal være.. - nogen af dem kører hende lidt op, - men så har man altså også selv bedt om det :o)

• #15   11. jul 2011 Jeg skynder mig væk fra trappen, for mynte er så glad hun glemmer at se hvor hun hopper smiley
    Men derefter så får hun en nussetur smiley
    Så snart hun har fået lov at sige velkommen hjem, så falder hun ned.

• #16   11. jul 2011 Fluffy kommer logrende ud med sin elskede elefant i munden og så hilser vi når jeg har stilt evt vare osv fra mig smiley

Gizmo kom hoppede ud af glæde og så løb han ind i stuen og satte sig klar på skamlen foran lænestolen så vi kunne mule når jeg kom ind :-)))

• #17   11. jul 2011 Jesse stod og trippede utålmodigt med forbenene (højre/venstre/højre/venstre osv ) indtil jeg var klar og satte hænderne ned. så klaskede han poterne i mine hænder og gav en god mysser, og så blev der nusset smiley uden lyd hele vejen igennem smiley

• #19   11. jul 2011 Jeg synes det er noget fis med at man ikke må hilse på hunden når man kommer hjem. Medmindre hunden direkte stresser så kan jeg ikke se grunden til ikke at give hunden opmærksomhed når man kommer hjem.
    hunden er med god grund glad og det er forskelligt hvordan de viser denne glæde men at ignorer sin hund synes jeg er underligt.
    Selvfølgelig skal man ikke selv hoppe rundt og kører hunden endnu mere op men det var nok en ide at benytte situationen som træningsmulighed i at øve ordet slut, eller hvad med vælger at bruge, eller benytte energien til en gåtur eller aflede med lidt guf den skal søge i stedet for at ignorer den glade hund.
    Jeg mener at det med ikke at hilse på hunden når man kommer hjem stammer lidt fra ideerne om "leder opførsel" og det er endnu mere fis smiley

• #20   11. jul 2011 Sofie - Tja, nu er det så min mor der kører dem op og skælder ud. Det synes jeg bare ike er helt i orden.. smiley

• #21   11. jul 2011 Hvis ikke Sakki når at hente en ´ting´ til mig, så nyser han af glæde for derefter at bakke rumpen ind...klart jeg nusser og klapper alt det han lyster, for det har han knapt behov for før dagen efter ;D

• #22   11. jul 2011 Jeg åbner døren og bliver mødt af en logrende hund, meget meget glad.

Jeg siger "hej ko" (han spæner i kurven og sitter og dirrer af glæde) og går ind og tager sko og jakke af, pakker varer ud og SÅ hilser jeg =)

I mit hjem gider jeg ikke hoppes op af, jeg vil kunne gå ind uden at vælte over hunden, så han har lært at gå i kurven og vente, så hilser moar når hun har tid =)

• #23   11. jul 2011 Mine hunde har nemt til stress, så de er vænnet til at det foregår stille og roligt når jeg kommer hjem. De er glade og kommer ud og hen til døren, og så hilser jeg på dem og lige nusser og snakker lidt.
    Da de var helt oppe at ringe, valgte jeg at ignorere dem, så snart de var faldet lidt ned, hilste jeg på dem.
    De skal selvfølgelig have lov til at være glade og jeg vil også snakke og hilse, men de har bare enormt nemt til stress og ønsker ikke at det går over gevind.

• #24   11. jul 2011 Tror at det med lidt mere ro har jeg fra min gamle hanhund, som var et "arvestykke", han stressede så meget fordi han bare skulle have noget i munden, han hev simpelthen stikkontakter ud af væggene. Det tog lang tid at få vænnet ham af med.

• #25   11. jul 2011 Der er jeg så en af de rigtigt lede:-O Jeg kommer og går uden at tage den fjerneste notits af en eneste hund, men åbner bare døren og beordrer alle ud.
    Sikken et cirkus jeg ellers kunne have med 8 hunde der hver især skulle gennemføre sin særlige "hilseceremoni".

• #26   11. jul 2011 DKK Tavleløs - Nej havde jeg børn ville jeg også sige "hej" når jeg kom ind... Men min hund er en hund og ikke et barn.

Jeg hilser når jeg har hænderne fri og har tiden uden at spekulere på at mælken bliver sur..

Hvad andre accepterer er deres valg, men jeg sætter lydighed højt, og min hund er dælme STADIG glad for at se mig og følger mig troligt selvom jeg sætter høje krav =)

Vi har hver vores standart, min er højere end de flestes - men det betyder så bare jeg har lagt de flere timer i træningen (kvalitetstid) med min hund end andre måske har =)

• #27   11. jul 2011 Når vi kommer hjem, så siger jeg hej sam, og så hopper og danser han, men bliver nød til at være lidt kold og ignorer ham, for 1 jeg gider simpelthen ikke alt det hoppen, synes det gør ondt og er trælst, 2 hvis man med det samme siger Heeeeej Saaaam ! og kæler for ham, så tisser han altså. Så vi venter til at han er faldet ned og så kan vi hilse.

• #28   11. jul 2011 ignorerer ham fuldstændig indtil jeg har fået sko osv af, stil indkøbsposer ud i køkkenet.. Og så kan vi hilse..

• #29   11. jul 2011 Kan godt nok ikke lige se , hvad der er galt med Nina´s måde at gøre det på.

• #30   11. jul 2011 *smiler* .. og så kommer skrønen med den undertrygte hund der er lydig =)

Nogen af os har formået at TRÆNE hunden frem for at skælde og tvinge.. Jeg hæver ikke stemmen, jeg lægger ikke hånd på ham - jeg kommunikerer, han forstår, lystrer og bliver belønnet =)

Jeg kan klappe i hænderne foran næsen på ham og han ryger io playbow og vil lege, han har aldrig oplevet at jeg har gjort grimme ting og har ingen grund til at være undertrygt - men lydig er han, velafrettet og opdraget efter mine høje høje standarter.. og alligevel trives han storartet =)

• #32   11. jul 2011 Synes man skal passe på med at udtale sig om andres hundehold, uden at have set det.
    Hvad der fungerer for én hund er ikke nødvendigvis det rigtige for en anden. Det har mine to bullere været et levende bevis på.

Og så kan jeg ikke forstå den evindelige sammenligning mellem hunde og børn. Det er bare ikke det samme, lige meget hvordan man vender og drejer det.

• #33   11. jul 2011 DKK - Hvis du synes det er ok at dine hunde hopper op, vimser rundt, tigger ved bordet og hopper våde i møblerne så fint med mig =)

Det eneste jeg skriver er at JEG sætter lydigheden højt, og at I MIT hjem går den slags ting ikke.. Hvad andre gør og ikke gør skal jeg ikke blande mig i så længe de selv er tilfredse =)

Men at skrive at min hund er undertrygt, og at jeg beordrer den i kurven er helt hen i vejret - han går SELV i kurven når jeg siger hej ko, og venter spændt og lykkelig til jeg kommer og klør ham på maven =)

• #35   11. jul 2011 Jeg har aldrig set en lydig hund der er undertrygt - lydighed er ikke "jeg brøler af dig og du lystrer", det er frygt..

Jeg har også hørt at lydige hunde er robotter, men her ser jeg bare en hund og fører i perfekt samarbejde og en hund der pleaser sin fører fordi føreren kan kommunikere =)

Min hund er superlydig og samtidig glad, veltilpas og åh så førerfikseret - fordi jeg har kiks i lonmmen om altid er klar med spændende aktiviteter =)

• #36   11. jul 2011 Jeg er vældigt enig med Nina når det kommer til lydighed vs undertrykt. Jeg opfatter ikke en super lydig hund som undertrykt, så længe den arbejder/adlyder med glæde, velvilligt og i forventning om alt det gode der måtte tilkomme den fordi den er sååå dygtig.
    -en undertrykt hund er måske osse lydig, men altså ikke af andet end frygt for repressalier

Men for at svare på spørgsmålet. Min hunde er bestemt glade når jeg kommer hjem, men jeg hilser først når jeg har tid (læs: har hænderne fri osv).
    Når jeg kommer ind af døren, vimser hundene lidt rundt om mig. SÅ siger jeg hej (altså bare ordet hej -ikke hilse endnu), og så tøffer de i kurven til jeg lige har fået sko og jakke af. Og SÅ bliver de hilst.

Da jeg kun havde Reiki satte jeg oftest en snor i og gik med det samme, men det kan Gaia ikke helt kapere. Hun stresser lidt for meget så, så turen bliver ikke rar for hverken Reiki (der så bliver løbet ind i, gøet af og hoppet på) eller mig (som får armen rykket af, bliver nappet i armen og gøet direkte ind i øret af en hund der kan hoppe forbavsende højt).

Så Gaia har lige behov for 15-20 min til at falde ned, og så tøffer vi på tur.

Herhjemme er hilseriet ikke noget vi gør det store ud af

• #37   11. jul 2011 Når jeg kommer hjem, så sover Thomsen normalt så han skal lige ned fra sofaen. Så skal han strække sig den ene vej og derefter den anden vej. Så kommer han hen og fnyser ,nyser, knurre, gaber og siger en masse lyde samtidig med at han bliver kløet.

• #38   11. jul 2011 Trine - Fint =)

Der er ingen der skal forsvare for mig hvordan de hilser eller ikke hilser på deres hund, jeg svarede blot på TS spørgsmål såmen =)

• sofie n
    sofie n Tilmeldt:
    sep 2010

#39   11. jul 2011 Hold da op, det er blevet en hel god debat det her smiley spændene at læse!!

• #40   11. jul 2011 De sidder pænt og ser hvem der kommer ind af døren.
    Er det mig hopper de og danser, skal ned på knæ så Nate lige kan få sine poter op på mine skuldrer for at kramme og kysse.

Er min mor med er de meget stille men stadig glade og livlige.

Er det fremmede eller kendte gæster venter de pænt på at de kommer og hilser på dem mens halerne kører med lysets hastighed smiley

• #41   11. jul 2011 Jamen ingen skal tro de skal forsvare deres træning eller mangel på samme af deres hund for mig, jeg svarede bare på Sofies spørgsmål - sådan gør jeg hjemme hos mig.

Min hund hilser så ikke på gæster eller endda min kæreste når de kommer på besøg / hjem, han er min hund og regner ingen andre for værd at hilse på, så det er såmen ikke fordi han bliver vild over andre mennesker..

Det er bare sådan jeg har hund.. Den må ikke en hel masse ting som andre hunde må, men jeg træner bare lydigheden og så er det intet problem =)

Jeg vil ikke have hunde hopper op, og er jeg gæst holder jeg bare hunden i halsbåndet eller på brystet når jeg hilser, jeg vil stadig ikke have de hopper op - men skælder ikke ud eller slår =)

Der er intet sært, undertrygt eller robot over min hund.. han er bare min og er trænet og formet efter min standart af lydighed - hvad i andre vælger og ikke vælger, hvad der fungerer hos jer er da helt jeres sag, og jeg er ret udenforstående for hvorfor i tager det som kritik at jeg ikke gør som jer =)

• #42   11. jul 2011 Trine - Det er helt ok, jeg er så blevet misforstået... Men jeg svarede bare på TS´ spørgsmål og derefter på DKK tavle-halløj´s kommentarer =)

Jeg er fuldt ud forstålig for at vi ikke har hund på samme måde, ikke har de samme forventninger og krav - jeg skrev bare mine såmen =)

• #43   11. jul 2011 Når jeg kommer hjem, er mine HELT oppe og kører. smiley
    Men mine hunde reagerer meget forskelligt; min gravhund ligger sig ned på ryggen for at få kontakt, min ene Glen (Aifi) piver, hopper op og bliver overstadig, mens Alva hun tager en sko og står og kigger glad på mig, indtil jeg kommer efter hende smiley haha. smiley

Men jeg plejer at ignorere dem, til jeg har ordnet hvad jeg skal (smide taske, jakke, sko osv.), og så tage mig tid til dem når de er faldet lidt ned. Det skal foregå på mine premisser, elles begynder de alle tre at gø og sådan smiley
    Men ignorerer dem aldrig:) Siger altid lige hej til dem når jeg kommer ind af døren, men opmærksomhed får de ikke, før de er rolige, og jeg har tid smiley

• #48   12. jul 2011 For mig er en af de største glæder ved at have hund, den modtagelse man får når man kommer hjem, dagen kan være nok så dårlig, men det forsvinder når man møder sin glade hund der har savnet en smiley

Kommentér på:
Glad hund når i kommer hjem , - hvad gør i??

Annonce