8.718 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
40 Svar
Glad hund når i kommer hjem , - hvad gør i?? Glad hund når i kommer hjem , - hvad gør i??
Ja jeg er interesseret i at hører, når i kommer hjem til jeres søde hunde.. - hvordan er velkomsten? Er hunden fuldstændig oppe at køre af glæde og hvordan håndtere i det? Frida er SÅ glad når jeg kommer hjem og hopper og danser og er svær at få til at falde ned igen, men så har jeg fået at vide af en nabo at man skal ignorerer hunden og ikke tage imod dens glæde, for at lære den at slappe af. Det kan jeg til et vist punkt godt se meningen i, men jeg vil også gerne have at min hund ved jeg også er glad for at se den!! Hvordan er det hjemme hos jer, lad mig høre
0 synes godt om
jan 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Emner: 95 Svar: 1.145
Jeg plejer lige at vente 5 min, mens jeg lige stiller mine ting, lægger nøgler på plads osv, og så sætter jeg mig ned til dem og giver dem krammer
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.342
vores gæster sætter pris på det ikke er en hoppende hund der kommer og hilser
sep 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 33
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.099
Vi elsker vores hund, så vi sørger for at det er en dejlig ting at "mor og far" kommer hjem
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.269
Er jeg væk en times tid kommer de begge til døren og henter mig med logrende haler....
Er jeg væk noget længere tid så er især Caspar MEGET oppe og kører og danser rundt, Micki er mere behærsket, men meget mere glad kan jeg mærke...
Jeg hilser på dem hver gang, ikke noget stort og voldsomt "show" jeg nysser dem eller de nysser mig i hovedet, og så får de lige en lille gang nussen, og så gør jeg ikke mere ud af det:o)
Man skal hilse på sin hund når man kommer hjem, men aldrig gå helt amok og køre den/dem op, det er ikke nødvendigt:o)... Men at hilse på hinanden når nogle kommer hjem til flokken er i naturen en meget naturlig adfærd, så det gør jeg:o)
sep 2010
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
Lulu er meget mere ''laid back'', så hun bliver hilst normalt på, og så bliver der gået tur med det samme efter.
sep 2010
det synes jeg også! Om jeg begriber hvorfor man skulle fjerne den dejlige velkomst
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.414
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.054
Ahos snakker og brummer... ikke noget voldsomt... mens han vimser rundt og logrer med hele kroppen...
Nala derimod...
men vi klapper og nusser ganske kort, og så bliver de lukket ud i haven til der er lidt mere ro på
sep 2010
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Men derefter så får hun en nussetur
Så snart hun har fået lov at sige velkommen hjem, så falder hun ned.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
Gizmo kom hoppede ud af glæde og så løb han ind i stuen og satte sig klar på skamlen foran lænestolen så vi kunne mule når jeg kom ind :-)))
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.054
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
hunden er med god grund glad og det er forskelligt hvordan de viser denne glæde men at ignorer sin hund synes jeg er underligt.
Selvfølgelig skal man ikke selv hoppe rundt og kører hunden endnu mere op men det var nok en ide at benytte situationen som træningsmulighed i at øve ordet slut, eller hvad med vælger at bruge, eller benytte energien til en gåtur eller aflede med lidt guf den skal søge i stedet for at ignorer den glade hund.
Jeg mener at det med ikke at hilse på hunden når man kommer hjem stammer lidt fra ideerne om "leder opførsel" og det er endnu mere fis
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.414
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.276
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
Jeg siger "hej ko" (han spæner i kurven og sitter og dirrer af glæde) og går ind og tager sko og jakke af, pakker varer ud og SÅ hilser jeg =)
I mit hjem gider jeg ikke hoppes op af, jeg vil kunne gå ind uden at vælte over hunden, så han har lært at gå i kurven og vente, så hilser moar når hun har tid =)
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.510
Da de var helt oppe at ringe, valgte jeg at ignorere dem, så snart de var faldet lidt ned, hilste jeg på dem.
De skal selvfølgelig have lov til at være glade og jeg vil også snakke og hilse, men de har bare enormt nemt til stress og ønsker ikke at det går over gevind.
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.510
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.827
Sikken et cirkus jeg ellers kunne have med 8 hunde der hver især skulle gennemføre sin særlige "hilseceremoni".
jun 2005
Jeg hilser når jeg har hænderne fri og har tiden uden at spekulere på at mælken bliver sur..
Hvad andre accepterer er deres valg, men jeg sætter lydighed højt, og min hund er dælme STADIG glad for at se mig og følger mig troligt selvom jeg sætter høje krav =)
Vi har hver vores standart, min er højere end de flestes - men det betyder så bare jeg har lagt de flere timer i træningen (kvalitetstid) med min hund end andre måske har =)
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 123 Svar: 1.135
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 123 Svar: 1.135
jun 2005
Nogen af os har formået at TRÆNE hunden frem for at skælde og tvinge.. Jeg hæver ikke stemmen, jeg lægger ikke hånd på ham - jeg kommunikerer, han forstår, lystrer og bliver belønnet =)
Jeg kan klappe i hænderne foran næsen på ham og han ryger io playbow og vil lege, han har aldrig oplevet at jeg har gjort grimme ting og har ingen grund til at være undertrygt - men lydig er han, velafrettet og opdraget efter mine høje høje standarter.. og alligevel trives han storartet =)
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
Hvad der fungerer for én hund er ikke nødvendigvis det rigtige for en anden. Det har mine to bullere været et levende bevis på.
Og så kan jeg ikke forstå den evindelige sammenligning mellem hunde og børn. Det er bare ikke det samme, lige meget hvordan man vender og drejer det.
jun 2005
Det eneste jeg skriver er at JEG sætter lydigheden højt, og at I MIT hjem går den slags ting ikke.. Hvad andre gør og ikke gør skal jeg ikke blande mig i så længe de selv er tilfredse =)
Men at skrive at min hund er undertrygt, og at jeg beordrer den i kurven er helt hen i vejret - han går SELV i kurven når jeg siger hej ko, og venter spændt og lykkelig til jeg kommer og klør ham på maven =)
jun 2005
Jeg har også hørt at lydige hunde er robotter, men her ser jeg bare en hund og fører i perfekt samarbejde og en hund der pleaser sin fører fordi føreren kan kommunikere =)
Min hund er superlydig og samtidig glad, veltilpas og åh så førerfikseret - fordi jeg har kiks i lonmmen om altid er klar med spændende aktiviteter =)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.948
-en undertrykt hund er måske osse lydig, men altså ikke af andet end frygt for repressalier
Men for at svare på spørgsmålet. Min hunde er bestemt glade når jeg kommer hjem, men jeg hilser først når jeg har tid (læs: har hænderne fri osv).
Når jeg kommer ind af døren, vimser hundene lidt rundt om mig. SÅ siger jeg hej (altså bare ordet hej -ikke hilse endnu), og så tøffer de i kurven til jeg lige har fået sko og jakke af. Og SÅ bliver de hilst.
Da jeg kun havde Reiki satte jeg oftest en snor i og gik med det samme, men det kan Gaia ikke helt kapere. Hun stresser lidt for meget så, så turen bliver ikke rar for hverken Reiki (der så bliver løbet ind i, gøet af og hoppet på) eller mig (som får armen rykket af, bliver nappet i armen og gøet direkte ind i øret af en hund der kan hoppe forbavsende højt).
Så Gaia har lige behov for 15-20 min til at falde ned, og så tøffer vi på tur.
Herhjemme er hilseriet ikke noget vi gør det store ud af
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.909
jun 2005
Der er ingen der skal forsvare for mig hvordan de hilser eller ikke hilser på deres hund, jeg svarede blot på TS spørgsmål såmen =)
sep 2010
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.407
Er det mig hopper de og danser, skal ned på knæ så Nate lige kan få sine poter op på mine skuldrer for at kramme og kysse.
Er min mor med er de meget stille men stadig glade og livlige.
Er det fremmede eller kendte gæster venter de pænt på at de kommer og hilser på dem mens halerne kører med lysets hastighed
jun 2005
Min hund hilser så ikke på gæster eller endda min kæreste når de kommer på besøg / hjem, han er min hund og regner ingen andre for værd at hilse på, så det er såmen ikke fordi han bliver vild over andre mennesker..
Det er bare sådan jeg har hund.. Den må ikke en hel masse ting som andre hunde må, men jeg træner bare lydigheden og så er det intet problem =)
Jeg vil ikke have hunde hopper op, og er jeg gæst holder jeg bare hunden i halsbåndet eller på brystet når jeg hilser, jeg vil stadig ikke have de hopper op - men skælder ikke ud eller slår =)
Der er intet sært, undertrygt eller robot over min hund.. han er bare min og er trænet og formet efter min standart af lydighed - hvad i andre vælger og ikke vælger, hvad der fungerer hos jer er da helt jeres sag, og jeg er ret udenforstående for hvorfor i tager det som kritik at jeg ikke gør som jer =)
jun 2005
Jeg er fuldt ud forstålig for at vi ikke har hund på samme måde, ikke har de samme forventninger og krav - jeg skrev bare mine såmen =)
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.863
Men mine hunde reagerer meget forskelligt; min gravhund ligger sig ned på ryggen for at få kontakt, min ene Glen (Aifi) piver, hopper op og bliver overstadig, mens Alva hun tager en sko og står og kigger glad på mig, indtil jeg kommer efter hende
Men jeg plejer at ignorere dem, til jeg har ordnet hvad jeg skal (smide taske, jakke, sko osv.), og så tage mig tid til dem når de er faldet lidt ned. Det skal foregå på mine premisser, elles begynder de alle tre at gø og sådan
Men ignorerer dem aldrig:) Siger altid lige hej til dem når jeg kommer ind af døren, men opmærksomhed får de ikke, før de er rolige, og jeg har tid
jun 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 343
Glad hund når i kommer hjem , - hvad gør i??