990 visninger
|
Oprettet:
Træls {{forumTopicSubject}}
hvor er jeg bare træt af at få afvide at Samson er tyk, når man møder andre hundejere når man er ude at gå tur, Samson vejer det han skal og er bestemt ikke tyk, men ser stor ud fordi han er en blanding af en lab. og en slædehund, og har meget pels.
Nu har vi de sidste 3 dage mødt nogen folk som har sagt han var for tyk og om vi ikke gjorder noget ved det, og om han aldrig kom ud at gå. hvor er det bare træls.
Har i prøvet det at nogen har sagt noget om jeres hund når i har været udet at gå?
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 405
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.854
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.816
Rigtig, rigtig mange har for tykke hunde.
Jeg har SÅ mange gange hørt den der "Det er bare pels", og nej - det har det bestemt ikke været.
Når du nu tilsyneladende får at vide af mange uafhængigt af hinanden, at din hund er for tyk, så kunne der måske være noget om det?
En hund skal være bredest mellem skuldrene, - en smule smallere midt på maven, ( en hund af din type skal...) have tydelig talje, og så skal underlinien på din hund ikke være lige, men gå tydeligt op efter brystkassen.
Når du samler fingrene på hver hånd og strækker fingrene og på den måde kører dine hænder frem og tilbage over brystkassen, skal du tydeligt kunne mærke de enkelte ribben. Det skal ikke være sådan, at du skalkrumme fingrene og presse dem let ind mod brystkassen før du kan mærke ribbenene. Og husk så, at der er forskel mellem at mærke en brystkasse og de enkelte ribben.
Endelig.......vi kan give hundene al det fine foder, alle de fine tilskud til foder,.....det eneste, som med 100 % garanti er befordrende for helbredet er et slankt liv.
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 644
Hun kan ikke tage på og når der er mynde i hende og hun har bygningen efter mynden er hun i fin stand. Selv dyrlægen har mange gange sagt hun er helt fin
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
Han har været lidt undervægtig på et tidspunkt, fordi han nægtede at spise, men det skjulte hans tykke pels, så ingen lagde mærke til det.
Men det må da være forfærdeligt ):
- Der var faktisk på et tidspunkt, hvor jeg tabte hans snor, og han løb efter en løbende kvinde. Hendes mand prøvede at køre ham ned med sin cykel og kalde ham møghund.
Og på et andet tidspunkt, løb han væk, og gøede af endnu en løber, fordi han jo er bange for dem efter manden med cyklen >_> Han prøvede at sparke ham, men fik ham stoppet.
Nogen folk er bare lidt ignorante. Det sker da for alle, at ens hund slipper fri.
sep 2008
Ubehagelig oplevelse med det med løberne!
Min Alva løb på et tidspunkt hen til nogle børn på omkring 10 år (hun elsker børn i den alder, så længe de ikke hiver i hende), og så samlede en af de voksne en sten op og stod og truede af hende, og Alva blev selvfølgelig bange og begyndte at gø! Og så reagerer Aifi også, og løber hen og hjælper med at beskytte sin mor... KÆFT hvor blev jeg sur, hun ville jo bare sige hej! Så kan han spørge om jeg er sød at tage min hund, han skal fandme ikke stå og true min hund med sten! Stortudede bare på vejen hjem, efter jeg havde råbt af den idiot!
jun 2009
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 60 Svar: 269
nu er det ikke mig der siger det men min dyrlæge men ja Samson har været tyk men er det ikke mere efter min meningen
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.889
Men jeg bor også et sted hvor det fleste holder deres mund vis de ikke har nået pænt at sige.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1330 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.596
maj 2008
Jeg vil ikke sige noget om din hund, da jeg ikke kan se den, men at en dyrlæge har sagt god for den, er ikke altid noget værd.
Jeg havde for et par uger siden en hund til enetræning. Den var for at sige det på godt dansk smæld-fed, og det var en stor hund med meget pels og kun 10 mdr. gammel.
Den var FULDSTÆNDIG flad på ryggen ( også et ret sikkert tegn på fedme). Fra halspartiet ned til rumpen var den trekantet. Intet indhak lige efter skuldrene, - ingen talje.
Den var lige blevet opereret for mus og gik til water walking og genoptræning hos en dyrlæge og en massør. Hun havde fået at vide, at hunden var fin i vægt.
Jeg var CHOKERET! Og jeg har sjældent været SÅ sikker på, at hunden var mega-fed.
maj 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 1.475
Hannibal vores tidligere hund, var ikke vildt madglad, derfor var synes jeg det var nemt at tilpasse hans mad. Han var efter dyrlægens mening i perfekt foderstand. Han var blanding af lab og samojede. Han så temmelig stor ud med alt hans pels, men med 28 kilo var han slank.
Simba vi har nu er virkelig madglad og han har enormt meget hud. Derfor har jeg virkelig haft svært ved at vurdere om han var for tyk. Heldigvis kiggede Lise på ham og viste mig hvordan man mærkede om han var for tyk.
1000 Tak for hjælpen Lise, der er både styr på vægt og afføring nu ;O)
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
hellere lidt for tynd end lidt for tyk....
maj 2008
Alle tiders *s*
maj 2008
<b> hellere lidt for tynd end lidt for tyk....</b>
Så sandt som det er sagt.
maj 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 1.475
Ja det gør så ondt at se.
Vores nabo har en lab på 40 kilo, han er næsten rund som en pølse.
Han er kun lige 3 år og han slet ikke følge med simba. Det er taget i betragtning af at simba selv vejer 30 kilo og er lettere hvalpe klumped..
jun 2009
jun 2009
maj 2008
Jeg kan i hvert fald sige, at jeg ikke finder ham udpræget slank, men billeder kan være svære. PÅ det billede ser han i hvert fald chubby ud.
Et billede direkte ned over hans ryg i stående position ville give et bedre omend stadig ikke et sikkert billede.
Skal man være sikker, skal man kunne mærke efter.
Jeg er et par enkelte gange blevet overrasket, når jeg har taget og mærket efter.
jun 2009
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
Men hvis folk konstant siger han er for tyk så kunne der være noget om det...
sep 2008
Dyrlægens ord skal ikke altid tages alvorligt mht vægt - min kærestes hund var til dyrlægen i februar, hvor han vejede 10 kg. De fik at vide at han skulle tabe sig et kg, så kom de tilbage her for en måneds tid siden, til et tjek - han vejede nu 11kg, men var ifølge dyrlægen perfekt??? :L
Nadja nu uden sin smukke Gizmo :-((( .
Det problem har jeg også :o) Min Jarna er også ALTID federe, når min far har haft hende med i sommerhus, og det er SÅ irriterende, for jeg kæmper ALTID med hendes vægt pga. lavt stofskifte :s
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.889
Træls