{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

Træls oplevelse {{forumTopicSubject}}

Øv, jeg havde en træls oplevelse her til aften.
Jeg er netop kommet hjem efter en laang dag og skal lufte Umi. Ude på stien møder vi så en ejer med en golden der går imod os. Hun spørger om de må hilse. Og jeg tænker.. dejligt at blive spurgt, Umi er meget interesseret og det er vist flere dage siden hun har haft hunde-kontakt, så why not? Så jeg siger ja og giver Umi et okay.
Idet de mødes flyver den golden ind over Umi med et kæmpe snerrende brøl..... Umi SKRIGER og får hurtigt snoet sig/hoppet væk.
Ejer reagerer ved at lægge en hånd på hunden og vagt sige "ej sådan opfører vi os ikke" og så retter hun sig gudhjælpemig op og gør antræk til at lade hunden gå hen til os.

Jeg er ved at fylde nogle godbidder på Umi som har fuldt fokus på mig nu, og jeg får totalt chokeret og forbløffet fremstammet "ej de skal ikke hilse igen, det tror jeg sgu ikke", mens jeg går videre. Jeg hører ejer sige et uforstående "nå..?" og så er vi væk.

Men hvad h.......? Jeg prøver på ikke at være den der sure mokke som hele tiden trækker sin hund til sig og ignorerer alle andre. Det kunne jo faktisk være dejligt for Umi at få nogle kammerater i området. Men jeg ér åbenbart nødt til at dobbelttjekke konstant, og stadig da - så fatter nogen åbenbart ikke at det IKKE er en smart idé lige at prøve igen, når en stor golden har overrumplet en lille hund. Hun kunne sgu da med al tydelighed høre det ikke var fedt for min hund..... smiley

Nå, men så har jeg kastet den oplevelse af mig. Og jeg er blevet klogere på min rejse mod at "slippe tøjlerne lidt", og så alligevel ikke smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træls oplevelse
  • #1   27. nov 2022 Stakkels Umi smiley

  • #2   27. nov 2022 Åh, hvor er det træls smiley

    Når Ellie er blevet stor og farlig, vil hun gerne agere bodyguard for Umi, ligesom Bella gjorde dengang smiley

    Men folk er bare retardoer med deres hunde. Den dér “sådan gør vi ikke” kender jeg mange der synes er vejen frem. Og så skal deres pusling selvfølgelig have lov at prøve (at myrde den lille hund) igen smiley

    Vi har sådan en temmelig grumpy hanhund her i området. Han havde det fint med Bella, og han har det fint med Dorit (Dorit hader ham, med mindre hun kan hyrde ham). Men han HADER Ellie. Han har tromlet hende én gang, og jeg kunne kalde Ellie til mig og pille sur hanhund af. Der skete ikke noget, fordi han havde skærm på, men Ellie syntes det var en træls oplevelse.

    Vi møder den af og til, og ejer spørger hver gang om de skal prøve at slippe ham. Øh NEJ!!! Jeg har mødt ham løs et par gange, og de kan ikke kalde ham til sig, så jeg sætter ham i snor og afleverer ham retur til ejer. Jeg har sagt at han kan få lov at snuse til hende (i snor) når hun kommer i løbetid, for at se om det kan formilde ham lidt. Men altså, jeg behøver ikke lægge hund til lortede hunde smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.325
    #3   27. nov 2022 Men det er jo en risiko man tager. Hvorfor kommer jeg aldrig til at forstå. For selv om de forstår det efter første gang. Så er skaden jo sket.

    Der er så mange muligheder for at det kan gå galt. Selv hvis det går godt 100 gange. Hvad så hvis det går rigtig galt nr 101gang.


  • #5   27. nov 2022 Tak for jeres kommentarer til Umi, der i øvrigt var helt ok bagefter smiley - med en lidt chokeret ejer, der JA føler sig skyldig og tænkte "hvorfor tog jeg dog chancen".. men jeg er gået lidt på kompromis med mine hårdfaste principper over for hilse-tosserne på det seneste smiley smiley

    Ej, det er kun fordi at hvis jeg hverken lader hende hilse på fremmede eller i snor (og jeg ikke lige har aftaler med veninder eller vi slipper hundene fri efter træning), så kan der snildt gå over en uge, måske to, uden Umi får nogen som helst form for hundekontakt overhovedet. Og ikke at jeg synes det er livsnødvendigt for en hund, men det er trods alt noget der er meningsfuldt for hende smiley

    Men indtil videre nøjes vi vist bare med de hunde vi lige kender her i området engang imellem. Jeg ved sgu heller ikke hvordan den kvinde havde bildt sig selv ind at det bare var "dårlig opførsel" og hendes hund lige skulle teste gode manérer af på den lille igen smiley
    Men jeg ser det jo ofte - så ofte! - når hundene hænger og galper løs ude i linen, og snerrer helt hysterisk, og den eneste grund til at de ikke hilser er fordi jeg går med MIN hund klinet ind til mit ben med fuld opmærksomhed. Folk synes åbenbart det er helt risikofrit at deres hysteriske lort skal hilse på alt og alle... men man bliver vel forblændet når nogen rent faktisk spørger pænt og er ganske "tilnærmelige" smiley


  • #6   27. nov 2022 Åh Anne, Umi siger helt sikkert pænt ja tak til en bodyguard, når den lille hugtand har vokset sig stor og stærk smiley Det er simpelthen så underligt, at folk ikke tager deres egen hund alvorligt. Altså er det fordi de har succes med andre der også tumper rundt sådan??? Det kan jeg virkelig ikke forestille mig

  • #7   27. nov 2022 Indtil hugtand bliver stor og farlig, vil Dorit gerne med på tur (hvor hun er den der løber hurtigst, og Umi snyder, hvis hun er hurtigere smiley ).

    Jeg tror vitterligt, at folk har svært ved tanken om, at deres søde lille vovse ikke elsker alle. Og at de bare lige skal finde ud af det. Den hanhund herude, vejer godt og vel det samme som Ellie. Men Ellie er jo en baby inde i hovedet, og kan slet ikke kapere hunde, som er sure på dén måde. Og jeg gider ikke at hun får dårlige oplevelser, som hun gengælder når hun bliver stor og ikke-baby i hovedet smiley

    Der bor også et ældre ægtepar herude med et kæmpe skur af en sort lab. De har sådan en kastearm med bold, for det “elsker han bare virkelig meget”. Og han vil “bare lege”, selvom han står med hele tandsættet blottet og knurrer helt nede fra røvhullet smiley Jeg lusker bare stille og roligt en anden vej, når jeg ser dem. Orker ikke de typer smiley


  • #8   29. nov 2022 Haha det er en deal smiley Umi er pludselig blevet helt voksen og foretrækker "ok vi snuser lige kort og så render vi altså og laver vores egen ting" smiley

    Jeg kan så godt forstå, at du ikke vil give Ellie dårlige oplevelser med i bagagen. Men åbenbart er der rigtig mange ejere, der slet ikke ser sådan noget som dårlige oplevelser. Altså tag jo den typiske "nå men så skal hun bare have lov at sige fra". Sige fra?? Fordi det er fedt for hunden at "få lov" til det?? Folk synes da ikke selv det er herrefedt at sige fra, igen og igen, over for træls opførsel. Men hvad der egentlig føles godt og skidt for hundene... nej nej da... det er sgu overvurderet smiley


  • #10   29. nov 2022 øv hvor en træls oplevelse.
    De to gange Lucky er blevet bidt (begge gange da vi boede i århus omegn) var det også to ejere der kom hen til os, fordi de da skulle hilse. Jeg havde det som dig, at mine måtte hilse, hvis de selv træk hen mod dem og viste at de gerne ville. Det er bare ikke så nemt, når ejer først oplyser når de har bidt, om at de måske ikke helt kan med alle smiley


  • #11   2. dec 2022 Ja det var da heldigvis ikke slemmere end som så. Jeg undrer mig bare virkelig over oplevelsen...
    Og der er jo heller intet galt i at have "den trælse hund", så længe man er klar over det eller reagerer på det hvis en situation opstår - som du fx gør, Fru Christensen. Det viser jo ansvar og forståelse smiley

    Solvej: det er også bare så dårlig stil. Jeg kommer aldrig til at forstå, at man vil skjule sådan noget. Det kan da ikke være i nogens interesse, hverken modpartens hund eller ens egen.


  • #12   3. dec 2022 Der er også virkelig mange af den type hunde og ejere i det område, hvor jeg bor. Derfor lader jeg kun min hund hilse på de hunde, vi kender rigtig godt, og som jeg ved er venlige (og det er også rigtig mange, da der generelt bor vildt mange hunde i området).

    Jeg tøver ikke med at løfte min lille hund op på armen, hvis en anden hund er meget nærgående og ejeren ikke gør noget. Jeg tager ingen chancer og er helt ligeglad med at blive anset som hysterisk eller lignende.

    Jeg har én gang prøvet, at jeg kom gående med min hund i snor og på lang afstand kan jeg se en mand komme gående med en stor, sort langhåret hund - uden snor. Da det er et byområde fyldt med liv (børn, butikker, cafeer, cykler, turister, biler osv.), tænker jeg (naiv og godtroende), at han må have umådeligt godt styr på sin hund, siden han tør gå med den uden snor i det område … Men pludselig sætter hunden i løb over mod min hund for at hilse på den. Min hund er lidt overrumplet, da den virkelig kommer SPURTERENDE og den er kæmpestor. Pludselig “angriber” den store hund min hund (for at være ærlig gik det hele så stærkt, og jeg blev så forskrækket, at jeg ikke rigtig nåede at se, hvad der skete), men min hund blev i hvert fald meget bange. Og det værste af det hele: manden gik bare forbi mig, som om intet var hændt. Han værdigede mig ikke et blik. Ååååhhh det er sådan en situation, hvor jeg ikke fatter, at jeg ikke sagde noget, men jeg var så chokeret! Min underbo så det hele, og han spurgte, om vi var ok, så det må have set rimeligt voldsomt ud. Efter det tager jeg ingen chancer - jeg løfter altid min hund op, hvis der kommer løse hunde, som ikke er nogen, vi kender godt. Heldigvis skete der ikke min hund noget, men han er faktisk ikke så glad for hunde med det udseende mere smiley


Kommentér på:
Træls oplevelse

Annonce