2.707 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

konsekvens for manglende chip konsekvens for manglende chip

Jeg kom til at tænke på, hvad sker der hvis man køber en hvalp der ikke er chippet inden 8 uger?

Altså går man bare ned og får chippet sin hvalp hos dyrlægen som man gjorde før i tiden uden problemer?
Jeg ved ikke om der bare er mange der ikke kender de nye regler eller om folk bare er ligeglade men hvis det ikke har nogle konsekvenser så kan jeg da godt forstå at nogle "opdrættere" springer over hvor gærdet er lavest.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.
  • Shower sink water trap 1.000 kr.
  • Put a large tv up on a wall mount 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  konsekvens for manglende chip
  • #1   19. jul 2011 Ja det gør man smiley

• #2   19. jul 2011 Lotte: ok, det er jo nemt.

• #4   19. jul 2011 Pia H

Fuldstændig enig smiley Tænker om dyrlægen så overhovedet har set til hvalpene når de ikke har chip! smiley

• #5   19. jul 2011 Pia: helt enig, men nu skal jeg kun ha DKK hunde og så er jeg jo ud over det problem, kom bare til at tænke på om der overhoved er en konsekvens hvis man køber en hvalp der ikke er chippet inden 8 uger. Synes det er lidt til grin med alle de regler der findes rundt omkring men hvor der ingen konsekvens er hvis de ikke overholdes.

• #6   19. jul 2011 Jeg synes nu at have hørt der vanker en bøde, de kan jo se på datoen at det er gjort for sent..... og synes også det lyder fair nok, ellers var der vel ingen grund til at lave det ved lov de Skal være det inden 8 uger?

• #7   19. jul 2011 Aino K:

Kender en som desværre ikke havde hørt om reglen og købte sin hund hvor at de sagde at de selv kunne sørge for chip, og der var intet der, de gik bare ned til dyrlægen og fik den chippet, uden nogen anmeldelse eller lignende smiley synes bestemt også at der burde være en slags konsekvens.

• #8   19. jul 2011 aino: ja hvalpen skal være chippet inden 8 uger. Jeg håber da også der er en konsekvens, men så skal dyrlægen vel melde dem?

• #9   19. jul 2011 I det en hvalp får sin chip for sent, så bør DHR jo kunne se det på oplysningerne der kommer ind fra dyrlægen, synes også at have hørt opdrætter kan få bøde... Forstår ikke hvis dette ikke sker, for der er jo en "kasse" der bliver snydt for penge ellers ikk ;o)

• #11   19. jul 2011 Kathrine J, ja det gør det.

• #12   19. jul 2011 Aino: Jeg har bare aldrig hørt om nogle der har fået en bøde mm. for ikke at ha chippet inden 8 uger. Når man kigger i annoncer herinde så virker det da heller ikke som sælgerne tager det så højtideligt selvom der er nogle der skriver til dem at de skal huske at få hvalpene chippet.

• #13   19. jul 2011 Det bliver desværre ikke taget så højtideligt som det burde...

vi kan også se i de papirer vi fik med på Qela, at dem vi fik hende fra, selv var ude og få hende chippet, altså havde opdrætter ikke gjort det, og de nævnte intet om, at det havde nogen konsekvenser, så det tror jeg næppe...

Min mor købte hvalp i feb., og ville kun have med chip, men hun blev godt nok tilbudt mange uden, så der må jo være et hul i lovgivningen.

Jeg gad så godt vide, om opdrætter rent faktsik får en bøde, hvis det bliver meldt?
    Der er en i vores bekendtskabkreds der har fået hvalpe og ytret sig om, at han ikke vil ofre det på dem, og jeg syntes jo, han burde få et rap over nallerne hvis det holder stik...

• #14   19. jul 2011 Stavefejl er gratis smiley

• #15   19. jul 2011 Trine Nina: Jeg er helt enig, ellers er der jo ingen grund til at lave en sådan regel.

• #18   19. jul 2011 Kathrine: loven er blevet ændret nu skal hvalpen chippes inden den er 8 uger, det du citere er den gamle lov.

• #20   19. jul 2011 Taget fra Dansk Hunderegisters hjemmeside:

Vær opmærksom på, at efter 1. juli 2010 skal alle hunde være mærket og registreret, inden de bliver 8 uger gamle.

Eftersom hvalpene ikke må komme hjemmefra før de er 8 uger, er det opdrætters ansvar.

Jeg har ladet mig fortælle, at det giver endnu flere bøder pr hund, hvis det ikke er ordnet inden de er 4 mdr...

• #22   19. jul 2011 Jeg tror ikke at man straffes når man chipper, for det vil afskrække folk fra at få det ordnet. Jeg tror nærmere at man får bøde hvis det opdages i forbindelse med alt andet end chipning.

• #24   19. jul 2011 Pia: Jeg er helt enig.

• #25   19. jul 2011 Fuldstændig enig... Men hvad er konsekvensen, hvis man fx anmelder en, man ved sælger uden chip? Er der overhovedet nogen?

• #26   19. jul 2011 køber mener jeg bestemi ikke skal straffes ,da det vil afholde mange fra og bgøre det efterfølgende .
    men det ville da være rimeligt om opdrætter fik regningen gange 2

• #27   19. jul 2011 Dan: man kan da vælge at købe et andet sted, jeg ville i hvert fald ikke støtte en så useriøs opdrætter, hvad har de ellers ikke ville ofre på hvalpene?

• #28   19. jul 2011 maya:det er da helt korrekt kunne heller ikke finde på og købe en hvalp der ikke er chippet .
    men der kommer ikke flere registrede hunde ud af og straffe købere når de går til dyrlægen for og få den chippet .....kunne man nu ramme sælger virkede det sku nok bedre

• #29   20. jul 2011 Dan: ja det har du nok ret i, det er jo bare svært at bevise hvor hunden er fra, man får jo sjældent kvittering på blandings hvalpe.

• Inge H
    Inge H Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #30   29. sep 2018 Det kan da være lige meget hvem der får hunden chrippet bare den bliver det??

Kommentér på:
konsekvens for manglende chip

Annonce