{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun holder sig..
  • #1   19. jul 2011 Okay , jamen det skal min tæve nok , når jeg skal begynde på uddannelse ..
    Mere bare li et indblik i hvad folk de syntes

• #2   19. jul 2011 Jeg kunne aldrig finde på at lade mine hunde være alene så længe, det er synd.

• #3   19. jul 2011 Har du ikke mulighed for at hunden kan være ude når du ikke er hjemme? Selvfølgelig indhegnet og med et sted at gå ind.

• #4   19. jul 2011 Det kommer helt an på hvor ofte det sker.

Her sker det en meget sjælden gang i mellem. En enkelt gang har de holdt sig på til 13 timer. (Der var kø på motorvejen så vi kunne ikke komme hurtigere hjem)Så jo, en hund KAN godt holde sig 10 timer, men det er absout ikke optimalt.

• #5   19. jul 2011 Jeg kan forstå, at man er nødt til at lade sin hund være alene længe, i enkelte tilfælde

Men det var ikke en hverdag jeg ville byde min hund.

• #8   19. jul 2011 Kira: giver dig ret, undre mig også tit over om alle folk på HG arbejder deltid eller har forskudte arbejdstider i forhold til dem de nu bor sammen med. Fordi når jeg engang skal til at arbejde så vil han da komme til at være alene i 9 timer hvis jeg får forholdsvis kort på arbejde og lader manden handle ind.

Men pt har han ikke været alene i mere end max 6 timer, og er da sikker på jeg får vildt dårlig samvittighed til at starte med når har skal være alene 9 timer 5 dage i ugen. Men så længe man bare tilbringer kvalitets tid med hunden når man er hjemme, så kan jeg ikke se noget forkert i det.

• #9   19. jul 2011 Okay, man kan godt høre der er flere forskellige meninger om det, og nu ikke begynd en diskution på dette område, så må i selv oprette en tråd..

Men min er næsten aldrig hjemme så den skal holde sig 10 timer ..
    Kun når jeg sover self..

Og nej jeg har ingen have , da jeg bor i lejlighed , så ude kan hun ikke bare komme når hun vil ..

Jeg lader jo ikke hunden være i ti timer , fordi at : Neeeej se min hund den kan holde sig så lang tid ..

• #10   19. jul 2011 tror bestemt heller ikke det er et problem om den kan holde sig, fordi hvis den bare er gammel nok kan den sagtens holde sig i 10 timer.

Men om det er "synd" for hunden at være alene i 10 timer er jo et vurderings spørgsmål som man nok aldrig enige om smiley

• #12   19. jul 2011 Ja , det vil jeg også sige det er ..
    Men jeg gider da ikke og gå af med min hund pga den skal holde sig den tid , så længe den overhovedet kommer ud ..

• #13   19. jul 2011 Med mennesker er det sådan, at man danner et hormon om natten når det er mørkt, og dette hormon nedsætter produktionen af urin, det er derfor vi ikke skal op og tisse om natten.
    Dem der arbejder i nattevagt sover ofte dårligt om dagen, fordi de ikek der danner det antidiuretiske hormon og skal op på toilet flere gange....om hunde har det på samme måde skal jeg ikke gøre mig klog på, men det kan da godt være.

Jeg tænker det er synd for hunden, hvos den hver dag skal være alene så længe - hvad er det lige for et hundeliv at tilbyde den.... sove hele natten, sove ti timer i løbet af dagen... så er der ikke tid til meget sjov og motion.

Jeg ved godt det kan lade sig gøre at give hunden indhold i tilværelsen, hvis man bestræber sig på det, de få timer man så er samme nmed hunden.... men så er der godt nok heller ikek tid til så meget andet.

• #14   19. jul 2011 Kira , ja det er sørme rigtig ..
    Men det har jeg også tænkt mig og gøre , bor 15-25 min fra skolen , så det er derfor den sagtens kan snige sig op på 10 timer ..
    Men der kan jo også ske andet forudsigelig , så man ikke lige får hunden ud

• #15   19. jul 2011 Hvis jeg har timer til kl. 4, som jeg har en sjælden gang imellem, så tager jeg hjem i spisepausen og lukker hundene ud, så de ikke behøver holde sig smiley Så må jeg spise min frokost på et andet tidspunkt smiley
    Det er synd med 10 timer, hvis du spørger mig. Otte timer MAX. smiley
    Hvis det bliver sådan, at det ikke er muligt, får vi lavet en hundegård til dem. smiley

• #16   19. jul 2011 Kennelmor , så du vil simpelthen forslå jeg får min hund aflivet pga at jeg skal starte i skole ?

• #19   19. jul 2011 Jeg tror nu heller ikke at det behøver at være et problem. Hvis hunden bliver luftet godt inden du tager afsted og du så skynder dig hjem til den så burde det at være okay. Så længe den har lært at være alene og du bruger noget kvali-tid sammen med den når du kommer hjem så behøver du heller ikke at have dårlig samvittighed.

• #20   19. jul 2011 Jeg tænker det er et trist liv at tilbyde hunden med mindre man virkelig er aktiv med den de få timer man har sammen med den i løbet af en dag.

• #21   19. jul 2011 Min den ene hund holder sig 14-15 timer hvis det er regnvejr og ja, det gør de fleste hunde jo. Fra aftenturen til morgen turen går dder ofte 10 timer

• #22   19. jul 2011 Det handler om 5 dage i ugen , hverdag ..

• #23   19. jul 2011 Jeg synes personligt at 5 dage om ugen med 10 timers alenetid er for meget.

Jeg arbejdede selv fuldtid (nu barsel) og ligeså min kæreste. Men vi fik det altid mingeleret sådan at de max var alene hjemme 7 timer af gangen.

• #24   19. jul 2011 Jens A en hund mere smiley Jeg bor i en meget lille to vær, og det er der bestemt ikke plads til..

Jamen jeg kan intet gøre, hun kan jo ikke engang få nyt hjem eller noget

• #25   19. jul 2011 Jamen jeg afliver hende skam ikke pga det da , det er helt sikkert ..

Nej, det fordi hun ikke må oprettes mere.

• #26   19. jul 2011 Ja , det er jeg den eneste som siger ..
    Men sådan lyder det ihvertfald , fordi ens skole er sq os vigtig..

Det er da ikke mig der har bragt min hund i den situation, jeg vidste skam ikke jeg skulle i skole så længe som jeg skal ..

• #27   19. jul 2011 Vente med at få hund ?
    Jeg har haft hende i 2½ år nu ?
    så nej jeg har ikke sq vente med at få hende ..

Min fremtid er skam ikke usikker, jeg har skam styr på det jeg kan have ..

Self er det mine valg, det er bestemt ikke dine da !
    Men uddannelse er sq vigtig når man har børn , så de har noget og se op til !

Er Såmen ligeglad med om du havde været 55, og så først du havde fået hund , det er skam ikke det , det her går ud på

• #28   19. jul 2011 Vil bare lige komme med et lille input -

det giver for mig absolut INGEN mening at anskaffe sig FLERE dyr der s¨å OGSÅ skal være alene i de 10 timer..

Man køber aldrig en hund for at underholde den man har, man køber en hund fordi man SELV har plads, tid, råd, lyst og lov til at have en mere =)

10 timer alene er meget ja.. Få evt en nabo eller ældre dame/ skolepige til at komme og lukke hunden i haven og kaste en bold til du kommer hjem =)

Her hvor jeg bor er jeg så heldig at have udlejere der åbner døren til min lejlighed så Kaoz har mulighed for at komme i gårdhaven og være sammen med dem... Men han ligger nu stadig i sofaen når jeg kommer hjem, han går ikke ud fordi andre åbner døren - men han har da muligheden, og det må være nok =)

• #29   19. jul 2011 Nina - Jeg har ingen have , som også står længere oppe .. Jeg lader skam ikke bare folk komme ind til min hund , især folk der ikke kender hende ..
    Da hun er meget reserveret især overfor mænd .. Og jeg snakker ikke med nogle af dem her , så godt endnu , og de kender ikke min hund endnu , så der er muligheden heller ikke rigtig

• #30   19. jul 2011 Kan du ikke få en søskende/forældre/ven til passe lukke hunde ud, eller gå en lille tur på 5-10 min omkring midt på dagen?

Jeg synes at 10 timer 5 dage om ugen er for meget. Det er iorden at hunden er meget alene hjemme, men ikke så mange gange om ugen. Jeg har den sådan; hunde kan godt holde sig 10 timer - og endda over, men! Mine hunde må max være alene 8 timer om dagen, og heldigvis er de ikke engang så meget alene om dagen.

Måske du kunne hyre nogen "ukendte" mennesker til at lufte din hund? Sæt en seddel op i Brugsen (evt.) og spørg om en hundelufter. Lær personen godt at kende, så du er tryg. Ved godt, at man ikke altid har mange penge, men det kunne være en mulighed. Måske 50-100kr. pr. gåtur? (en i din skoletid). Har ikke lige andre idéer til hvad du kan gøre..

• #32   19. jul 2011 Bettina - Nej, men du havde måske en mormor, kusine, svigerinde, genbo eller niece der lige kunne komme =)

Jeg kender jo ikke din omgangskreds eller nære venner, så jeg spitballér bare lidt =)

Men så er der kun muligheden at hunden skal være alene de 10 timer, så ville jeg bare sætte 1 time til 1½ af til fodring og luftetur (hvis hunden får mad om morgenen), have tid nok så hunden får brugt sin næse og løbet lidt.. tisset de 75 gange jeg ser Kaoz gør (han strinter jo), får tømt tarmen og er rolig og afslappet inden du går ud af føren =)

Så en times aktivering og motion når du kommer hjem og igen efter hunden har hvilet til aften efter maden =)

Så fra 6-7 om morgenen, fra 16.30 - 17.30 og igen 21-22, givet at hunden spiser kl 19..

Sådan ville jeg gøre =)

• #33   19. jul 2011 Ja, det lyder også meget overskueligt ..

Nej , hun får ikke morgenmad , hun spiser når det lyster hende (:
    Jamen hun får en rimelig gå tur om morgenen, når det er..

Men alle jeg kender bor noget af et stykke væk fra mig af, og de fleste veninder, som kender hunden godt, skal også igang med uddannelse ..

• #34   19. jul 2011 Jens - Jeg mener stadig ikke man skal købe en hund til en hund.. Man køber hun til sig selv.

Er hunden vokset op med en anden hund kan det give adfærdsændring når den bliver alene, men har man ikke overskuddet til en ny hund må man jo træne den tilbageladte hund =)

Hvad andre gør skal jeg jo ikke blande mig i, men det giver som sagt ingen mening for mig at købe en hund til sin hund..

• #35   19. jul 2011 Jens - Nej ikke det at have flere hunde der ikke giver mening, men at købe en hund til sin hund.. Der er forskel ; )

• #37   19. jul 2011 Jens , to andre ?
    Hvor ser du dem henne?
    Det vil jeg gerne se ..

Øhm , ja der fik jeg min første hund, som jeg har haft meget glæde af, og stadig har ..

• #38   19. jul 2011 Den ene er himmelhund , som var min fætters, som min bedstefar fik.. Boede hos ham i snart et år..

Sally var en kammerats, som nu er herinde , ved en jeg kender , hvis bror har ham ..

Så nej de er ikke mine ..

• #39   19. jul 2011 Altså, min hund kan sagtens være hjemme i virkelig lang tid. Nu kommer jeg så til at gå i 10. og får rimelig tidligt fri, så han er kun hjemme alene i ca. 5-6 timer, men når han er alene hjemme, lægger han sig til at sove, så han har masser af energi, når vi kommer hjem igen.
    Din hund dør ikke af det, den lægger sig højst sandsynligt til at sove.

Jeg lukker heller ikke min hund ud i haven, af den simple grund, at jeg ikke tør. Hvis han gør for meget, så bliver vi anmeldt af en hidsig gammel dame på den anden side af vejen. Han må åbenbart ikke være hund. Hellere lade ham sove end at miste ham, synes jeg så i det tilfælde.

• #40   19. jul 2011 Og ja , den først hun jeg havde var en amr bulldog , som har det bedste hjem den kan få idag ..

• #41   20. jul 2011 Ja forvirret bliver du nok , men kan det da ikke være lige meget ?
    Det er jo ikke det sagen handler om

• #42   20. jul 2011 Hold da op der er mange hunde i DK der lever et elendigt liv så, hvis i mener det er synd for dem at være alene i 10 timer. smiley

Enig i at det måske ikke er det optimale for hunden, men ligefrem synd syntes jeg nu ikke.

Man kan jo nærmest umuligt have hund + fuldtidsarbejde, med mindre man arbejder med forskudte arbejdstider i forhold til den man nu bor med.

• #43   20. jul 2011 Det er spøjst at de fleste på HG mener at det er næsten dyrplageri, at hunde er alene i mere end 5-6 timer...
    nogle gange, er det altså bare en nødvendighed...
    i nogle uger, er vores alene i tæt på de 10.... men det er kun en enkelt uge hver 2. mdr ca.... ellers arbejder vi forskudt, eller jeg har kort arbejdsuge, og kommer tidligt hjem...
    man bliver jo nød til at have hverdagen til at hænge sammen økonomisk også...

MEN vi har så også 2-3 hunde ad gangen... det tror jeg også har lidt at sige....

men nej du skal ikke købe en hund, som selskab til din hund... smiley

• #44   20. jul 2011 Man kunne godt få en tanke om at størstedelen af HGs brugere er hjemmegående, af den ene eller anden slags.. Sådan fungere virkligheden bare ikke, har man et job og forsørger sig selv, kan man ikke være hjemme hos hunden hele dagen. En hund kan sagtens være hjemme 8-10 timer, hvis man sørger for at aktivere og stimulere den når man har fri.

• #45   20. jul 2011 Cocio: ja den fornemmelse har jeg efterhånden også fået smiley

• #48   20. jul 2011 Jeg er nu heller ikke hjemmegådende, men herhjemme har vi fået os indrettet sådan, at jeg har skiftende arbejdstider og min mand kan arbejde hjemmefra når han lyster....så vores er ALDRIG alene hjemme, højest et par timer af gangen enkelte gange.

Jeg prioriterede også dengang mine børn var små, at de ikek skulle gå i vuggestuee, da jeg mener det er noget fanden har skabt i vrede (hvis børnene skal være der i 9-10 timer om dagen)... så dengang arbejde jeg aftenvagt, så kunne jeg passe dem om dagen og deres far om aftenen. det var skide hårdt, men ungerne fik en rolig hverdag uden at være syge hele tiden.

• #49   20. jul 2011 Jeg er også en af de "slemme" som går på arbejde og efterlader mine hunde i ni timer.

Den eneste af mine hunde der har haft problemer med at holde sig når jeg er væk er Holger (luftvejsallergier, han drikker lidt mere end normalt) og ham lufter min søde nabo en enkelt gang mens jeg er væk :o) Whiskey får tilbuddet om at komme med, men det gider hun sjældent.

Jeg går kun hjemmefra én gang om dagen, dvs. at indkøb og så videre er på fridage, og tiden inden og efter arbejde er jeg sammen med hundene.
    Kan det virkelig passe at man skal være så priviligeret at man ikke behøver at arbejde/har en ægtefælle der ikke arbejder eller er to der arbejder på skift for at have hund? Er det ikke hvordan man bruger tiden sammen med sin hund/hunde der tæller?

Kommentér på:
Hun holder sig..

Annonce