{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om udstilling {{forumTopicSubject}}

Jeg skal på udstilling med Zeus, i Vejen, og jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber at der er nogle der vil svarer på:

1) Må man bruge godbidder, eller andre lokkemidler når man løber i ringen?

2) Har været til nogle udstillinger, og har der set at de hos boxer, bruger én person der står udenfor ringen, og får hundens opmærksomhed når de skal stilles op, så den trækker fremad, og står rigtigt. Men som jeg kan forstå DKK reglement for udstillinger, må man ikke dette, er det rigtigt?

3) skal hunde være rabies vaccineret?

Håber at jeg får nogle svar smiley

Tusinde tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om udstilling
  • #2   19. jul 2011 Når du udstiller i Boxer klubben bliver det accepteret at man står og får hundens opmærksomhed uden for ringen (dobbelt handling)

    Men til en DKK udstillingen, som den i Vejen må man ikke dette


  • #3   20. jul 2011 Maj-Britt *DKK snob,* - tusinde tak for svar, gik nemlig bare til ringtræning, og der sagde træneren at man ikke måtte bruge godbidder i ringen, men det gør det da lidt nemmere at man godt må smiley

    Anja - Det er nemlig også der jeg har set det, men tak for det, så kommer han bare til at stå som han gider den dag smiley


  • #5   20. jul 2011 Jeg troede faktisk dobbelt handling var tilladt til DKK udstillinger, det har jeg da meget tit set ?

    Er det alle hvor det er forbudt ?


  • #6   20. jul 2011 Det står direkte i udstillingsregmelentet, at dobbelthandling ikke er tilladt, så det burde det heller ikke være på specialudstillinger.

  • #7   20. jul 2011 Peter F: det bliver bare accepteret der, da det er den måde boxeren viser sig frem fra sin bedste side

  • #8   20. jul 2011 Hos boxeren og schæferen har jeg tit set det på DKK og troede faktisk at det var tilladt, da der ikke bliver lagt skjul på det.



  • #9   20. jul 2011 René: nogle dommere slår ned på det med det samme

  • #11   20. jul 2011 Krumme - Det lyder lækkert, for det er min første udstilling, så jeg er måske én smule nervøs smiley Vi tager afsted torsdag, så Zeus kan falde lidt til ro, inden han skal i ringen lørdag. Og vi skal bo på én campingplads i Oksbøl (vi var lidt sent ude hva angår campingplads smiley ).


    Jamen så havde jeg jo forstået reglementet rigtigt, hvad angår dobbelt handing smiley



  • #13   20. jul 2011 Krumme: Skal i først udstille fra fredag af?

  • #15   20. jul 2011 Okay smiley
    Vi kommer kun torsdag, fredag og lørdag.
    Hehe sådan er den voksealder jo smiley
    Vi glæder os til nogle dejlige dage


  • #17   21. jul 2011 Der skal vi også bo smiley Det altid hyggeligt at være samlet hehe

  • #19   23. jul 2011 peter: Det er korrekt at der står at man ikke må dobbelthandle, men på specialudstillingerne, kommer der jo oftest specialdommer og de er vant til at det er den måde man udstiller på, så de siger ikke noget.... det er bare accepteret at det gør man... vel at mærke så længe man gør det behersket smiley ... i udlandet, er det med behersket, en by i Rusland smiley så skulle du få dig forvildet over til en boxerring i udlandet, så sørg endelig for ikke at stille dig ved siden af en hollænder eller en spanioler... de går totalt grastat og man risikere at bleve slået ned, af en kæmpe pivdyrsbamse, som vil være enhver tivoli værdig smiley

  • #20   23. jul 2011 Heidi. kan anbefale dig at komme på en udstilling hvor din opdrætter også kommer, så denne kan hjælpe dig og give gode råd.
    Normal anbefaler vi altid vores køber at starte på en specialklubudstilling, for der er der mere frie tøjler til at lave de klassiske begynderfejl og der er bedre tid... både i ringen, men også imellem udstiller, så folk har tid til at hjælpe jer, hvis jeres opdrætter ikke er til stede.


  • #21   23. jul 2011 Platugler - Har ikke så megen kontakt med opdrætter (de svarer ikke rigtig når man skriver), og de havde vidst heller ikk selv så meget forstand på udstillinger. Men har også selv haft tænkt at det måske var bedre at starte på én af boxerklubbens udstillinger, men nu prøver vi Vejen, og så må vi tage det som det kommer smiley

  • #22   24. jul 2011 Det skal også nok gå fint... bare det at vores race sikkert er udenfor, gør det lidt mere afslappet smiley så er det bare at møde op i rigtig god til og så se om nogen har tid og overskud til at give et par fif.... men ellers se om de har tid bagefter, når deres egen hund selv har været i ringen - så kan man jo bruge det til næste gang.
    Desværre skal jeg selv arbejde, så kommer kun søndag... kæresten er så selv afsted de andre dage.



  • #23   25. jul 2011 Lige et godt råd med hensyn til godbidder. Lad nu være med at lave den klassiske fejl at give en godbid LIGE inden dommeren skal kigge tænder - de bliver nogle gange ret trætte af alle de madrester som suser rundt i "billedet".

  • #24   25. jul 2011 med boxer skal man også passe på, at det ikke en der så begynder at glæde sig i god tid, fordi den ved at du har en godbid og den derfor begynder at savle... ikke så lækker - så skal du i det mindste have en klud med i ringen, så du kan tørre den om mulen smiley

    ps. synes det er trist at din opdrætter ikke lader høre fra sig... håber du får hul igennem, så du kan bruge dem, til det de er der for...


  • #26   26. jul 2011 Har også overvejet at bruge hans bideskind, for så plejer han at vide at nu skal man opfører sig pænt, og gøre som der bliver sagt, ellers får man jo ikke skindet smiley Men ret god idé det der med at have én klud med, så kan jeg da tører mulen, hvis han savler smiley

    Krumme - om ikk andet skulle vi jo mødes på campingpladsen ? smiley


Kommentér på:
Spørgsmål om udstilling

Annonce