{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.025 visninger | Oprettet:

Pludselig uren hund? Hjælp og råd søges {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen..

Jeg har denne dejlige hund Mollie som lige er rundet de 3 år. Hun er en blanding af en papillon og en islandsk fårehund og har alle dage været en meget kvik og klog hund.

Hun var hurtig renlig som bette og der har ALDRIG været nogle problemer med renligheden, hun fortæller altid når hun skal ud og hun kan sagtens holde sig igennem natten, også selvom mor sover til klokken 12-13 stykker

MEN! Hun har altid lagt i sengen ved siden af mig og det var jeg lidt træt af, så jeg prøvede at lære hende at sove i stuen i stedet. Det gik fint, hun brokkede sig ikke eller noget som helst.

Så flyttede min kæreste ind. Og han sover jo så permanent inde hos mig i sengen.

Og siden da, kan Mollie åbenbart ikke holde sig om natten mere.

Hver aften bliver hun gået med, hun tisset og laver bummelum, hvor morgen jeg kommer ind i stuen er der en eller to tissepøle og nogle gange en bummelum.

Hun fejler intet, jeg prøvede at tage hende ind i sengen til os og lukkede døren til stuen - BUM ingen problemer.

Hvad skal jeg dog gøre?

Har overvejet at lukke hende i bryggers om natten, men jeg synes bare ikke der er super meget plads og hun kan så godt lide at være i stuen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig uren hund? Hjælp og råd søges
  • #1   23. jul 2011 hun er vel utryg ved at sove alene. Hvorfor skulle hun os pludselig forvises fra soveværelset+ havde det ikke været nok at lære hende ikk at sove i sengen?

  • #2   23. jul 2011 For mig lyder det som om hun er usikker/utryg, og det forstår man jo godt =)

    Er vant til at være hos dig, og pluselig må hun ikke mere. Kan i ikke lade hende sove i hendes kurv, inde hos jer?


  • #3   23. jul 2011 Tjek aller først om hun har urinvejsinfektion ved dyrlægen før du begynder med adfærdsbehandling

  • #4   23. jul 2011 reiki master: hun skriver.... Hun fejler intet, jeg prøvede at tage hende ind i sengen til os og lukkede døren til stuen - BUM ingen problemer.

    Så hunden er nok bare utryg ved at skulle sove alene


  • #5   23. jul 2011 Vil også sige utryg, Kan hun ikke sove på gulvet inde hos jer?

  • #6   23. jul 2011 Det har jeg læst men ikke at det er dyrlægens diagnose?

    Derfor tag urin prøver med til dyrlægen for at udelukke en UVI


  • #7   23. jul 2011 næ men hvis hunden ikke tisser og laver bæ lige så snart den er i sove værelset så er problemet jo nok at den ikk vil være alene hele natten.
    tænker at den jo nok os er alene det meste af dagen medmindre hun går hjemme, og så er det lige pludselig mange timer den hund skal være alene.


  • #8   23. jul 2011 især hvis det er som hun skriver at de godt kan sove til en 12-13 tiden.

  • #9   23. jul 2011 Jeg tror din hund er utryg, og derfor tisser og laver lort inde i stuen, pga. nervøsitet, ja, også fordi den er utryg. Så længe hunden ikke er oppe i sengen ved jer, kan den så ikke bare være i en kruv eller på gulvet nede ved siden af sengen? Så er hunden jo stadig sammen med dig/jer. smiley

  • #10   23. jul 2011 Ærligt kan jeg godt forstå din lille hund. Sådan at blive forvist fra sin faste soveplads, og blive lukket helt væk fra flokken

    Hvad er grunden til at hunden ikke længere må være i soveværelset overhovedet???


  • #11   23. jul 2011 Pernille C

    Ja det tænkte jeg også. Der kan vel ikke ske noget ved at hunden er på gulvet, bare den ikke er sengen?


  • #12   23. jul 2011 ikke er i sengen*

  • #13   23. jul 2011 Få hende tjekket for eventuelle sygdomme som blærebetændelse.
    Har du mulighed for at have hende i soveværelset om natten, eller SKAL hun være i stuen? Hvis der ikke er et alternativ, så prøv at tage vandet fra hende, en times tid inden det er sovetid, det kan hjælpe på i hvert fald tisseriet... Men hun er tydeligvis utryg.. s:


  • #14   24. jul 2011 Tak for alle jeres svar, det er rigtig rart at man kan få noget hjælp smiley

    Hun er tjekket for både blærebetændelse og sukkersyge via urinprøve, og der er jeg sikker på hun også testede for urinvejsinfektion, da hun generelt drikker og tisser meget. Som skrevet før fejler hun intet, dyrlægen har haft hende gennem kontrollen og har anbefalet mig en adfærdsterapeut, men da det koster kassen ville jeg lige se om der var andre som havde nogle råd først. Har jo allerede betalt meget i dyrlægeregninger for at få hende tjekket godt igennem.

    Jeg tror ikke at det er usikkerhed, for når jeg sover i sengen alene og Mollie sover i stuen er der intet. Så snart min kæreste sover hos mig i sengen så bliver der ballade. Selvom det foregår på samme måde som når det kun er mig. Altså = Mollie kan sagtens ligge i stuen uden at være utryg når det blot er mig der ligger i sengen.

    Jeg har intet imod at hun sover i soveværelset, jeg gider bare ikke hun ligger i min seng mere. Døren er ikke lukket til soveværelset og hun har en ekstra kurv ved siden af sengen som hun aldrig har brugt. Hun går selv ind og ligger sig i stuen når det er sengetid.

    Hun er ikke alene i mange timer om dagen, jeg går hjemme pt. og arbejder så vi er meget sammen i løbet af dagen. Er hun alene er det måske 4-5 timer, men hun har aldrig haft problemer med at være alene hjemme. Før sommeren havde jeg fuldtidsjob og det gik ganske fint.

    Har helst ikke lyst til at tage vandet fra hende da hun som sagt drikker meget. Og det er ikke et problem med at holde sig. Nærmere fordi hun vil fortælle mig at hun er utilfreds med at min kæreste er flyttet ind.

    Men jeg giver hende utrolig meget opmærksomhed også når han er der, og han er også rigtig god til at overøse hende med opmærksomhed.

    Vi prøvede faktisk at kalde hende ind i sengen til os i nat, men hun kom ikke. Men der lå en fin lille pøl og en lort til morgen.

    Har overvejet simpelthen at lukke døren til soveværelset når vi alle 3 er derinde og så tvinge hende til at sove i kurven ved siden af sengen. Hun bryder sig bare ikke om at ligge i den..

    Åh problemer smiley


  • #15   24. jul 2011 altså min loui skal være lukket inde sammen med mig om natten så han ikke kan vandre rundt i lejligheden, ellers kan der os godt ske et lille uheld.

  • #16   24. jul 2011 Amalie S

    Gør vi også - men det er godt det samme, for de smutter ingen steder, selv hvis døren er åben :o)


  • #17   24. jul 2011 Jeg tror hun er utryg ved din kæreste, eller også er hun jaloux på ham, da han fik hendes tidligere soveplads. Hun kan vel føle sig udstødt pga. af det. Hun regnede vel med at han skulle sove nede i kurven ved siden af dig. smiley Kunne lige forestille mig det.

    Dig der ligger i sengen med en tilfreds hund ved siden af, og en mast kæreste nede i hundekurven. *GG*


  • #18   25. jul 2011 Jeg har prøvet at bytte om på kurvene i nat og der sov hund inde hos os og der var ingen uheld.. Må se om det holder, for det ville bare være super smiley

    Vi havde også døren lukket.. Så vi tvang hende jo faktisk til det, men hun virkede egentlig meget tilfreds.. Selvom hun prøvede at lokke sig op i sengen adskillige gange..

    Hahahaha Mette, det kan jeg også lige forestille mig *G* Tror min kæreste ville skynde sig at flytte igen hvis han skulle mases ned i hendes kurv *G* Men Mollie ville da elske det, det er da helt sikkert, haha!
    Tak for dagens griner!


  • #19   25. jul 2011 Haha, skulle det være en anden gang. smiley
    Jeg tror at din hund ville blive såååå glad for den nye ændring! Kæresten måske mindre glad. Du må give ham en større kurv med en masse tæpper i. Det skal nok hjælpe! smiley *GG*


Kommentér på:
Pludselig uren hund? Hjælp og råd søges

Annonce