960 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hvad gør man? (Overfaldet af hund) Hvad gør man? (Overfaldet af hund)

Ja, jeg kom til at tænke på hvad man egentlig gør når ens lille hund lige er blevet angrebet..

Det er IKKE sket, det er ren nysgerrighed:)

Jeg har en chi, og hvis han blev overfaldet ville jeg selvfølgelig tage til dyrlægen med ham... MEN jeg har hverken bil eller mulighed for at finde en hvis det skal gå rigtig stærkt... Og hvad med ejeren af den hund der har overfaldet ham, jeg skal vel have nogen personoplysninger, men det har man jo heller ik tid til hvis ens hund ska hastes afsted til Dyrlæge...

Som sagt, så er det heldigvis aldrig sket for mig.. Men kom til at tænke HVIS nu det skete, hvad man så ligesom "skal gøre", kan os være man bare reagerer instinktivt jo:)

Håber der er nogen der forstår hvad jeg mener og kan hjælpe lidt her:)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Batteriplæneklipper stopper heletiden 500 kr.
  • Ordnet have klippet høj hæk 2.200 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i øjenhøjde. Nemt at komme til. 942 kr.
  • Klippo græsslåmaskine med blokeret startsnor 1.000 kr.
  • Opsætning af opvaskemaskine der ikke allerede er etableret. Plus eventuel nedtagning af radiator. 4.000 kr.
  • Forhave + have 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad gør man? (Overfaldet af hund)
  • #1   26. jul 2011 først og fremmest så skal du se at få de tanker ud af hovedet smiley sansynligheden for at din hund bliver overfaldet er små og hvis du går allerede nu og tænker på hvad der kan ske, tja så er det næsten sikkert at din adfærd måske vil udløse et overfald der kunne være undgået:)
    mange med små hunde ser jeg blive ret så angste når de møder andre hunde der er større end deres egen og jeg kan se at i de fleste tilfælde så får de små hunde lov til at udsende forkerte signaler og det pga at de aldrig har lært at signalere rigtigt og at ejeren ikke har lært at læse sin egen og fremmede hunde.
    Tro mig det bedste du kan gøre for dig og din hund er at begynde at gå til en eller anden form for træning hvor der er hunde af alle størrelser, helst under kyndig vejledning af en uddannet træner (læs DKK deres trænere har både håndteringskurser m.m. før de bliver sluppet fri med egne hold)
    Netop at lære signal genkendelse og lære din lille chi at omgås andre hunde i alle størrelser er ikke noget man kan gøre på egen hånd i den nærmeste park og man kan heller ikke lære af at aftale hundeleg med andre her på HG. Det hele drejer sig om at lære at aflæse sin egen og andres hunde og når man har styr på det, JA så er der intet der kan ryste dig og du bil kunne komme uheld i forkøbet.
    SÅ UD OG LÆR

• #2   26. jul 2011 Jeg ville ringe efter en taxa og mens man venter på den, er der vel lige tid til at udveksle oplysninger

• #3   26. jul 2011 Ghita: Det var helt tilfældigt at jerg kom til at tænke på det i går, jeg går ik rundt og er angst:) Jeg kender min hund, og er hurtig til at aflæse andre hunde, så derfor føler jeg mig helt rolig når vi går tur eller leger med andre hunde... Som skrevet, så er det ren nysgerrighed:) Desuden er der forskel på at være angst, og så være realistisk:) Jeg VED at det KAN ske for min hund, men jeg ved os at det ik nødvendigvis sker:)

• #4   26. jul 2011 Marianne: Taxa var os min tanke, men det føles bare så "langsomt" hvis nu det handlede om minutters forskel på liv og død for hunden.. Ja undskyld det lyder så dramatisk, men det er det jo ofte i sådan en situation:)

• #5   26. jul 2011 Søs
    Tjah, men det er vel det hurtigste trods alt hvis ikke man selv har bil eller tilfældigvis kan få nogen til at stoppe. Jeg tvivler på, man kan ringe 112 og få en ambulance til at komme

• #6   26. jul 2011 ok SØS tja hvad kan jeg sige 112 tager ikke opkald vedr. dyr. Hvis en Taxa ikke er hurtigt nok fremme så er det osse langtfra sikkert at dyrlægen overhovedet kan nå at hjælpe. Altså jeg håber du aldrig kommer i situationen og hvis det aligevel skulle ske, så tror jeg at det vil løse sig uden planlægning. Er situationen helt håbløs ja så sker det fortvivlende at hunden går til smiley men er der tid til at få gang i en redningsaktion med tilkald af kørelejlighed så er der håb for at hunden overlever. Sådan er det desværre også med uheld for mennesker.

• #8   26. jul 2011 Og HVIS det sker kan man nok bedre overskue hvad man skal gøre hvis man har gennemtænkt det på forhånd og ikke skal til at tage stilling til det midt i den stressede situation

• #9   26. jul 2011 Tja .. Jeg har ikke tænkt igennem, hvad jeg ville gøre hvis det skulle ske.

Taiko er desværre blevet overfaldet af en brun lab., jeg havde heldigvis min kæreste med, som tog fat i dens nakkeskind og kunne holde den til ejeren lettede røven.
    Ejerens kommentar var: "Lad dem klare det selv..."
    Min kommentar var: "Ja klart, se på størrelsesforskellen og min ligger sig ikke bare ned og overgiver sig, kan jeg se på ham.. Så jeg ved godt hvem der ender med en halvdød hund.."
    Siden da har jeg bare besluttet mig for, at det ikke må ske igen. Jeg tør ikke tænke på det andet smiley

Men som de andre siger, det er nok bare en taxa, afsted til dyrlægen og så håbe det bedste.

• #10   26. jul 2011 Så sørger man for at tegne et Falck abonnement til sine hunde. Jeg har gudskelov aldrig haft brug for det, men betaler til det hvert år.

Kommentér på:
Hvad gør man? (Overfaldet af hund)

Annonce