Hvad gør man? (Overfaldet af hund) Hvad gør man? (Overfaldet af hund)
Ja, jeg kom til at tænke på hvad man egentlig gør når ens lille hund lige er blevet angrebet..
Det er IKKE sket, det er ren nysgerrighed:)
Jeg har en chi, og hvis han blev overfaldet ville jeg selvfølgelig tage til dyrlægen med ham... MEN jeg har hverken bil eller mulighed for at finde en hvis det skal gå rigtig stærkt... Og hvad med ejeren af den hund der har overfaldet ham, jeg skal vel have nogen personoplysninger, men det har man jo heller ik tid til hvis ens hund ska hastes afsted til Dyrlæge...
Som sagt, så er det heldigvis aldrig sket for mig.. Men kom til at tænke HVIS nu det skete, hvad man så ligesom "skal gøre", kan os være man bare reagerer instinktivt jo:)
Håber der er nogen der forstår hvad jeg mener og kan hjælpe lidt her:)
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.244
mange med små hunde ser jeg blive ret så angste når de møder andre hunde der er større end deres egen og jeg kan se at i de fleste tilfælde så får de små hunde lov til at udsende forkerte signaler og det pga at de aldrig har lært at signalere rigtigt og at ejeren ikke har lært at læse sin egen og fremmede hunde.
Tro mig det bedste du kan gøre for dig og din hund er at begynde at gå til en eller anden form for træning hvor der er hunde af alle størrelser, helst under kyndig vejledning af en uddannet træner (læs DKK deres trænere har både håndteringskurser m.m. før de bliver sluppet fri med egne hold)
Netop at lære signal genkendelse og lære din lille chi at omgås andre hunde i alle størrelser er ikke noget man kan gøre på egen hånd i den nærmeste park og man kan heller ikke lære af at aftale hundeleg med andre her på HG. Det hele drejer sig om at lære at aflæse sin egen og andres hunde og når man har styr på det, JA så er der intet der kan ryste dig og du bil kunne komme uheld i forkøbet.
SÅ UD OG LÆR
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.929
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1230 Hunde: 7 Emner: 91 Svar: 2.808
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1230 Hunde: 7 Emner: 91 Svar: 2.808
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.929
Tjah, men det er vel det hurtigste trods alt hvis ikke man selv har bil eller tilfældigvis kan få nogen til at stoppe. Jeg tvivler på, man kan ringe 112 og få en ambulance til at komme
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.244
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.421
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.545
Taiko er desværre blevet overfaldet af en brun lab., jeg havde heldigvis min kæreste med, som tog fat i dens nakkeskind og kunne holde den til ejeren lettede røven.
Ejerens kommentar var: "Lad dem klare det selv..."
Min kommentar var: "Ja klart, se på størrelsesforskellen og min ligger sig ikke bare ned og overgiver sig, kan jeg se på ham.. Så jeg ved godt hvem der ender med en halvdød hund.."
Siden da har jeg bare besluttet mig for, at det ikke må ske igen. Jeg tør ikke tænke på det andet
Men som de andre siger, det er nok bare en taxa, afsted til dyrlægen og så håbe det bedste.
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.215
Hvad gør man? (Overfaldet af hund)