flytter og kan ikke have hunden med ????? flytter og kan ikke have hunden med ?????
Der er SÅ mange annoncer hvori der står, vi skal flytte, jeg skal flytte, an ikke finde et sted hvor jeg må have hunden med ....
wow, det kan jeg bare slet ikke sætte mig ind i. Vi fandt ikke et andet sted at bo , før vi var 100% sikker på vi kunne have hund der hvor vi flyttede hen. Det var overhovedet ikke en mulighed at flytte uden .... Ville skamme mig hvis jeg bare smed en hund ud fordi jeg skulle flytte...
For mig svare det til at smide sit barn på gaden fordi man ikke kan finde en 3 værelses lejlighed....... HM !
Der er så mange lejligheder, så mange stedder at bo, og mulighederne er altså store for at finde noget hvor man kan have hund i .... det er en så dårig undskyldning for ikke at gide at have hund mere .. nå ja fint , nu hunden blevet gammel, nu gider vi ikke det mere... bøvs !
Der kan sikkert komme tvangsaktioner hvor man hurtigt skal ud og finde noget. men så kan man da få hunden passet imellem tiden.. Jeg synes virkelig ikke man har interesse i sin hund hvis man kan smide den væk på den måde.... øv hvor bliver jeg led og ked af det..
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.535
Parret går fra hinanden, kvinden vil ikke have hunden, så manden skal have den med. Når man står uden tag over hovedet - hvad gør man så? Bor på gaden?
Hvis lejligheden er for dyr at sidde i alene - hvad gør man så?
Hvis der bliver fundet mug/skimmel i hjemmet, og man ikke kan finde noget andet at bo i - hvad så?
Hvis man kan planlægge i god tid at man skal flytte - ja så er det ingen undskyldning. Ellers synes jeg absolut det kan være forståeligt!
jan 2007
Listehundene må du jo heller ikke få passet i længere tid.
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.099
jeg kan ikke udtale mig om hvordan jeg vil forholde mig hvis jeg kom i den situation, da jeg også vil gøre alt for at beholde mine hunde, kan ikke se ind i fremtiden, men man kan nu sagtens komme i en situation hvor det ikke er muligt.
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.342
Vi kunne da også sagtens bo billigere, men vil hellere give 1000 kr mere, for at have min hund med, end for at sælge ham
og igen, pasning hos familie venner, eller kennel, eller pension. Der kan ske meget. men der er altså også mange hjælpe muligheder for at kunne have den med
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.929
Og nej, det er ikke bare til at finde noget andet. jeg er afhængig af, at min mor kan komme og passe hunde de dage, hvor jeg arbejder længe. Hun skal transportere sig på cykel, så der er grænser for, hvor langt, jeg kan flytte væk. De steder, jeg kunne have råd til at købe, jamen de ligger for langt væk. Jo længere, jeg flytter væk, jo længere transport vil jeg også have og jo flere dage, vil jeg have brug for, at få hundene passet. En rigtig dum cirkel.
Jeg har råd til en huslejestigning på 2000, så det har jeg lagt til side i de 8 måneder, jeg har vidst, jeg kunne ende i den situation. Når dagen kommer, kan jeg altså fortsætte med at betale de 2000 og har så i øjeblikket 16.000 som jeg kan tage 1000 af om måneden. Altså kan jeg pt bo her 16 måneder efter huslejestigningen.
Jeg håber og krydser fingre for, at det vil være tid nok til, at der sker et mirakel og jeg finder det helt rigtige, men hvis ikke, ja så er der jo kun én vej :(. Jeg kunne selvfølgelig også flytte langt væk, beholde hundene og så lade dem være alene 10 timer om dagen, men så synes jeg faktisk, det vil være federe for dem, at komme et sted, hvor der er tid til dem
jun 2011
næste gang vi flytter bliver det igen, i et hus hvor vi må have hund. eller også så køber vi et hus vi er sikre på at have råd til. hvis nu en af os skulle blive ledige.
ja der kan hurtigt komme noget i vejen, men der er også mange muligheder. det synd og skam at sælge en hund, for så at flytte igen om 3 måneder, og få en ny hund det nye sted. hvor man gerne må have.
jun 2011
siger nu heller ikke at det aldrig er iorden, men siger at jeg synes det er så forkert at der er så mange der gør det. for så at få en ny hund. og gøre det samme igen.
jan 2007
En ting er at man gerne VIL give 1000 kr mer - en anden ting er om man KAN?
Jeg har det som Karin - vil gøre alt for at beholde mine hunde, men det er altså bare ikke altid at det er en mulighed at finde noget man kan have dyr i.
Ikke alle har familie/venner der kan/vil passe hund(e) i længere tid.
Ikke alle har økonomien til at have hund i pension/kennel i lang tid - og er det nu mon oss det bedste for hunden at bo x-antal måneder på den måde?
Ud over det - så 2x indskud/depositum i løbet af eks ½år - det er altså mange penge. At man gerne vil bruge 30.000-40.000 på det betyder ikke at man kan...
jun 2011
ny kæreste, ny lejlighed, ny hund , hele tiden .. har lagt mærke til 2-3 stykker der har solgt unghunde inden for meget kort tid ..
jan 2007
Har du råd til at blive boende alene?
dec 2008
Ville du også have råd til at bo der alene? Og evt, hvis du var ledig? Min ex-kæreste og jeg havde også fint råd til at bo her også hvis en af os skulle blive ledig, men da han pludselig valgte at tage sig selv ud af regnestykket og flytte, ja så så det hele pludselig lidt anderledes ud.
Hvis jeg flytter så langt væk, at jeg har råd og samtidig får længere transport, så er jeg jo nødt til at finde mig et arbejde tættere på og som tingene ser ud i øjeblikket, så er jeg egentlig ret glad for at have mit job, hvor jeg er 99% sikker på, jeg ikke bliver fyret i næste nedskæringsrunde.
At flytte, skifte arbejde og så blive fyret, vil jo sætte mig i samme situation som nu
jun 2011
jan 2007
Det eksempel du kommer med er jo oss helt grotesk.
Jeg så en annonce med en ældre hund der skulle videreformidles.
Ejeren havde haft flere hjerneblødninger, og stod derfor til at skulle flytte på plejehjem/beskyttet bolig. Datteren havde ikke mulighed for at have hunden. Hvad så?
Skal faderen nægte at flytte?
Jeg mener bare, at det er meget svært at stille det sort/hvidt op - vi kan alle komme i en umulig situation, der gør at vi ikke er i stand til at passe på/beholde de dyr vi har anskaffet os.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
Jeg kan til dels godt følge dig, for jeg tror også at det er begrænset hvor mange der virkeligt kæmper for at finde noget med hundetilladelse, men vi kommer ikke udenom at det ER svært at finde lejlighed med hund.
Jeg er også selv lige flyttet. Jeg havde 2 års varsel, men problemet er at når man søger noget til leje er det gerne "flyt her-og-nu" annoncer med meget kort frist, hvilket vil sige at man reelt først kunne søge 1 måned før flytning. Nu er jeg så flyttet ind i min mors lejlighed (hun bor hos sin kæreste nu) så det var ikke så frygteligt et problem for mig, men jeg har også været skrevet op til kollegier i halvandet år uden at høre noget fra dem, og jeg har umiddelbart ikke fundet noget andet som jeg kunne betale (i Kbh).
jan 2007
Man kan tage højde for at man kan bo der hvis en mister job/går ned i løn - men altså ikke for at man måske går fra hinanden om 5 år...
jun 2011
- nej jeg kunne ikke bo her alene, men har både familie og venner der kunne hjælpe med at tage hundene. har en opsparing hvis ulykken skulle ske at vi gik fra hinanden eller andet slemt skulle ske. det kan alle ikke , men det er jeg så heldig at have gjort. Det ikke sikkert jeg finder en lelighed hurtigt, så må jeg bide i det sure æble og bo her de 3 måneder hvor der er opsigelse. Og så lede i al den tid
- der er nogle der sælger og gør det "rigtige" ...
men igen, der er altså gså dem der bare gør de.t
dec 2008
Ja, det er ekstremt mange penge, når man er alene om udgifterne. Det kommer af, at tingene har stået stille her i 30 år, så nu er der en del, der mere end trænger til at blive renoveret.
Jeg kender ikke nogen, der kan passe hundene i længere tid og hvis vi taler kennel eller pension i måneds- eller årevis, vil jeg, for hundenes skyld, altså hellere finde dem et ordentligt hjem fra start, hvor de forhåbentlig ikke vil skulle videre fra.
Men jo, det vil være med både blødende og grædende hjerte, hvis det kommer dertil. Jeg kan tude bare ved tanken selvom det ligger mindst halvandet år ud i fremtiden
jun 2011
det eksempel du giver er jo okay. der er ikke nogen mulighed pga rigtig sygdom..
Der er også mange der sæger pga allergi for hunden, burde man ikke lige finde ud af om man kan tåle hund , inden man får en
jan 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 180
Skulle jeg blive alene, ville det være med 3 børn og en hund. Det ville betyde jeg kunne droppe hundetræning og skulle have ungerne med ud at gå hver gang (for små til at være alene) temmelig upraktisk og ikke mindst synd for hunden.
Skulle så også lige have anskaffet mig et hus af en hvis størrelse så der var værelser nok til alle mand...
Nu har vi anskaffet en hund der kræver en del andet en at gå små korte ture, eller tulle rundt i haven. Så for hendes skyld er jeg ikke sikker på jeg ville beholde hende, men omplacere istedet.
Fatter så til gengæld ikke dem der anskaffer sig en hund mens de bor hjemme ved deres forældre og så afskaffer syret når de skal flytte hjemmefra - DET kan ikke komme som nogen overraskelse !
jan 2007
Tjah, det er jo ikke sikkert at allergien viser sig før man har været sammen med hunden i 3-6 måneder.
Min lillebror er et fint eksempel.
Han var ikke allergisk over for Tuffe - før han havde boet ved mig i 2-3 måneder.
Jeg siger bare, at verden ikke er så sort/hvid som du stiller den op.
jun 2011
Din måde at gøre det på er også fldt ud iorden, der er ingen anden mulighed hvis det kommer der til.
Det rigtig træls at komme i sådanne situation
dec 2008
Jeg siger heller ikke, at der ikke findes folk, der er ligeglade, men jeg synes, det er for "nemt" at sidde og dømme den enkelte på afstand ud fra en annonce.
I teorien tror jeg egentlig godt, mine forældre ville tage mne hunde for en periode, men de ar en kat, der bestemt ikke bryder sig om dem og jeg ved, at de vil ikke gøre det, hvis det er til ulempe for den. Hvilket jeg synes er ok, det er jo deres kat og deres ansvar. Desuden har de aldrig ønsket hund og al det besvær og afhængighed, der følger med det, så det ville være noget af en veksel at trække på deres kærlighed
jan 2011
X-mand og jeg havde haft x-hund i 4½ år uden problemer, da han pludselig ikke længere kunne trække vejret hvis hun var indenfor en radius af 10 meter fra ham.
Hun blev omplaceret
jun 2011
Man skal også læse alle de andre jeg har skrevet her i
jun 2011
jan 2011
Hvad mener du ?
dec 2008
Jeg ville kunne få mellem 0 og 200 kr. i tilskud hvis huslejen steg, så det er begrænset, hvor meget det hjælper
jun 2011
jun 2011
marianne - nej det var ikke megen hjælp . ! øv
jan 2011
Vi tilgodeså vores begges helbred højere end at beholde hunden, på sigt var det dog den eneste løsning der var !
jun 2011
Jeg siger bestemt ikke at der ikke er "rigtige" grunde til at komme af med hunden. Det er der skam, der kan ske en masse.
Men der er også nogle der bare anskaffer sig en hund, og sælger den fordi den ikke liiige er spændende mere. og så bare køber en ny hund, og sælger igen nr den ikke er spændnede mere
der er også folk der gør det af de "rigtige" grunde. hvor der ikke er andre muligheder, og det er sidste udvej. det eller aflivning..
jun 2011
Der er desværre bare for mange der opgiver hurtigt og siger det var det.
jan 2011
Ok, så er vi jo enige....
Følte mig bare lidt beskyldt for at være en der tog den nemmeste løsning, hvilket jeg ved jeg ikke gjorde.
jun 2011
Allergi kan i nogle stadier tages delvist væk, og i andre stadier ikke gøres ret meget ved
ved jeg udmærket godt.
anja s- nej det var slet ikke det jeg mente
kan ikke smide et eksemple op igen har skevet en masse nu
min onkel havde en hund han aflivede fordi den ikke kunne gå pænt i snoor... det synes jeg ikke er iorden. han kunne have gået til træning med den . det spild af liv at gøre sådan.
jun 2011
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.042
Men nu har jeg heldigvis både familie og venner, så er der jo mulighed for husly, hvis det skulle gå helt galt
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.624
Du er kun 20 år - når du bliver ældre og har fundet ud af hvad den virkelige verden indeholder får du nok et andet syn på tingene.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 10.945
Du milde ..... du er 20 År..... du aner ikke en sk** om , hvad der sker i dit liv om f.eks 5 ÅR.
Du kan blive syg.... du kan stå uden job....du kan miste din lejlighed....tjaaa.... der kan ske meget.
Hvordan kan du sidde her på HG og dømme andre , som du gør.?
man kan sgu ikke " bare " få en lejlighed i dag..... og slet ikke hvis man har hund....
Du er ikke kommer særlig langt i dit liv endnu..... der kan nå at ske meget , som du ikke er herre over.
Bliv selv lige lidt ældre , før du dømmer andre " voksne ". der måske er kommet i en " grim " situation.
Så du høster bestemt ikke nogen "skulderklap " herfra, som du måske havde forventet , da du lavede denne " bedrevidende " tråd.
Men det må da være dejligt at være så " perfekt " som dig....nyd det så længe det varer ..... det kan hurtigt vende før du aner det .
jun 2011
du ville have godt af at læse lidt mere inden du dømmer mig
karin - prøv og læs de ting jeg har skrevet
Dem der kan gøre noget ved det . og dem der ikke kan..
vores allergi og vores flytte problemer kom ikke til at genere hundene
Så lad lige vær med at døm mig, i er da slet ikke venlige. prøv lige og kom ned på jorden igen og lad vær med at angribe før du er sikker på hvad det er jeg vil frem til.
har skrevet det mange gange nu.
jun 2011
jun 2011
hvis nu man læste hele debatten og alt det jeg har skrevet ville man nok vide hvad jeg mente
jeg har været heldig, og yep jeg går sygemeldt. så spar mig for alle de kloge bemærkninger.
aug 2004
Følger: 47 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 85 Svar: 2.044
man kan komme langt med vaccination,det prøvede min mand,han er allergisk over katte,han blev vaccineret og fortsatte med at bo sammen med vores kat i et par år efter slutvaccination.
jun 2011
Vi havde mild allergi hos min søster, men vi havde både hund og kaniner. hun er vokset fra det idag, og de er glade for de beholdte dyrene .
det kan ogs gå godt i nogle tilfælde . andre tilfælde var de nok nød tilat komme af med hunden. hvis det havde været svær allergi
men det kan også g den anden vej
jun 2011
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 104 Svar: 882
jeg stod i det sidste år med en tæve der lige havde fået 10 hvalpe. kæresten og jeg gik fra hinanden hva gjorde jeg?
jeg søge i 5 dage ALT og vupti en privat udlejer gav mig grønt lys flyttede ind med det samme med en tæve og 10 små hvalpe på kun 5 dage. 2 mdr efter flyttede ejg igen hjem til horsens. h er sagde udlejeren jamen du kan da bare tage ALLE hundene med. men ventede til 1 januar hvor jeg kun havde 3 tilbage. jeg har boet nok 10 steder og ALLE gange har ejg kun søgt bolig med tilladelse til hund.
så syndes ikke det er svært at finde.
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.624
Jo - jeg har læst alle indlæg og det bliver dine indlæg ikke klogere af.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
Jeg har altid været af den overbevisning, at jeg vil gøre hvad som helst, for at beholde min hund, men for nyligt blev jeg stillet i en situation, hvor det pludselig muligvis blev nødvendigt for mig, at flytte for mig selv - og det er altså så godt som umuligt, at finde noget hvor man må hund, hvis man også skal kunne betale det alene - uden en super høj indtægt.
Lige pt. er det ikke aktuelt alligevel - men jeg ved endnu ikke, om det bliver det igen snart - og jeg vil gøre hvad som helst for at få Lulu med, hvis det sker - men jeg er også nødt til at være realistisk, for mine ressourcer er ikke uendelige.
jun 2009
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 60 Svar: 272
Jeg synes det er slemt at jeg skal på ferie og være væk fra dem i 14 dage.
Jeg bor selv hjemme ved min mor og har købt Silas, men når jeg flytter skal han da helt klart med.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.082
Skilsmisse, fyrring osv osv hvor man ikke længere har råd til at bo hvor man bor kan jo tvinge én til at flytte
Og de fleste udlejere vil ikke hav hund ind (og slet ikke hvis det er en muskelhund, så dem der har det er endnu dårligere stillet)
Og så kan jeg SLET ikke forstå man kan sammenligne en hund med børn, men vil gætte på at du ikke selv har børn
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.082
Jeg kender personligt ingen der vil passe hund i månedsvis til jeg fandt et sted hvor der må være hund og det tror jeg der er mange der ikke gør
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 23 Svar: 88
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 9 Hunde: 3 Svar: 279
Når man nu engang har påtaget sig ansvaret for en hund så må man også leve op til det. Hvis man ved at der er den mindste mulighed for at tingene kan gå galt - så lad være! Og lad være med at købe hund baseret på at man er to og i et forhold.
Jeg ved godt at jeg er meget firkantet men det er min holdning mht denne sag.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Jeg er alene med hund og baby, og lige nu har vi fint med plads. Men på et tidspunkt er 50 kvm ikke længere nok.
Jeg har et rimelig lille netværk, og vil gerne bo tæt på den smule familie jeg har, så jeg kigger bolig i et meget begrænset område.. Og det kan man tænke hvad man vil om, men jeg har brug for at have et netværk omkring os.
Som alenemor er jeg jo ikke ligefrem millionær, så jeg har heller ikke råd til hvad som helst.
Ydermere er min hund en muskelhund..
Og selvom det ikke er spor sjovt, er jeg nok nødt til at forberede mig på at det bliver noget nær umuligt at finde en bolig hvor min hund må komme med, når vi skal flytte...
Så kan man have sine meninger om mine prioriteringer.. Rykkede jeg 50 km på landet og ville give nogle tusinde mere i husleje, kunne jeg sikkert godt finde et sted hvor jeg måtte have lov at have hende.. Men den hverdag ville ikke fungere for mig.
Jeg holder rigtig meget at min hund, og hun har længe været min øjesten. Men hun er ikke længere min førsteprioritering.. og det synes jeg egentlig ikke jeg skal retfærddiggøre..
Selvom der er længe til vi skal flytte, kigger jeg allerede, og finder steder at blive skrevet op, i håb om at finde et sted hun må komme med.. Men ja, mon det kan lykkes?
jun 2011
og til alfred .
nemlig , det det jeg vil frem til
Skrev ikke det her for at genere nogle, men for at komme med min mening om at der er alt for mange der bare giver op ig sælger hunden så snart det bliver lidt svært.
Brita - har aldrig dømt anja. Vi skrev da pænt frem og tilbage. hvad skal du blande dig for ? jeg kan ikke gøre ved hvordan du læser det. jeg ved hvad jeg mener, og tror bestemt ikke anja følte sig stødt, så vil jeg da hbe hun skrev til mig
Ja alle kan komme i sådan en situation
det smukt folk kæmper for hundene. men de der bare sælger for så t akøbe en ny hund . og sælge den og købe en ny hund har jeg virkelig intet tilovers for
jun 2011
Men du gør hvad du kan, og det er det bedste du kan gøre
flytter og kan ikke have hunden med ?????