{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Tage på.. {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne have at Caro tager lidt på, men hvordan gør man det?

Ja altså jeg ved godt at det handler om "indtægt" og "udgifter"

Men der er jo visse ting jeg skal tage forbehold for da han er en gigantrace unghund, og derfor ikke må vokse for hurtigt i leddene, men hvordan får han så mere sul på kroppen?

Skal jeg vælge tøtfoder med mere fedt men ikke så meget kalk eller hvordan ville I gribe det an?

Han spiser ikke ret meget! Jeg har prøvet at give ham tørfoder om morgenen og kød om aftenen. Prøvet kun at give kød, kun at give tørfoder, og intet af det hjælper. Jeg har prøvet at tilsætte lækkerier i form af leverpostej, frikadeller osv... Men det har ikke fanget hans interesse.

Jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg kan få mere sul på hans krop smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tage på..
  • #1   30. jul 2011 Hvis han ellers virker frisk, ville jeg ikke være så bekymret for om han er lidt tynd at se på. Antallet af kroppens fedtceller dannes mens dyr er i vækst, og for den sags skyld gælder det samme mennesker:) Så hvis man kan undgå at hvalpen bliver tyk, så forebygger man at den for problemer med vægten som voksen.

  • #2   30. jul 2011 Tror også bare så længe den har det godt, ville jeg heller ikke tænke så meget over det, min hvalp på 6 mnd spiser næsten heller ingen ting, men hun er kvik og glad, hun er ca 1 kg fra sine søskende, men det bekymrer mig ikke, jeg gir hende engang imellem a38 med lidt piskefløde i, det vil hun gerne ha, så der får hun jo det fede.

  • #3   30. jul 2011 Det komme helt af sig selv, det er jo en ung hund du har og det er meget normalt at de først begynder at få fastere krop (sul på kroppen) når de er færdig med at vokse, ved store racer er det ca. fra 1½ år til 2 år måske 2½ år. Hvis hunden efterfølgende stadig er "tynd" kan man fodere hunden med et high proformens foder. Men som sagt mange unghunde ser "forkert" ud ligesom teenage drenge, alt for tynde og ranglede.

  • #4   30. jul 2011 Jeg ville ikke bekymre mig, din hund er igang med at vokse så det skal nok komme med tiden. Da Emil var unghund, ville jeg også gerne have at han tog lidt på. Med tiden kom der mere fedt på kroppen af ham som der skulle, så det gik fint. smiley

  • #5   30. jul 2011 Unghunde har tendens til at se tynde/ranglede ud, fordi de bruger alt det gode til at vokse i, og opbygge muskler (præcis ligesom teenage-drenge, hehe). :o)
    Så jeg ville ikke bekymre mig så meget om det :o)


Kommentér på:
Tage på..

Annonce