1.062 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

At spise græs At spise græs

Samson vil forfærdelig gerne spise græs, hvis hans mave rumler og er skidt tilpas. Oftest står det på en hel nat hvor han piver og kradser på døren for at komme ud og spise græs.

Problemet er bare, at spiser han nok, filtrer det i tarmen og så får han svært ved at komme af med afføringen og skal have et lavement. Dette har jeg prøvet én gang og siden har han ikke fået lov at spise græs når der har været maveproblemer.

Nu lyder det som om det sker tit, og det gør det ikke. Men det er et stort problem fordi han holder mig vågen en hel nat og jeg har så forfærdelig ondt af ham. Zoolac lindrer ikke - kender andre til problemet og har nogle tricks, som ikke involverer græs?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At spise græs
  • #1   1. aug 2011 Fie spiser græs, når maven er i udu, hun spiser græs for at kaste op.

Jeg lader hende ikke spise meget af det, da jeg synes det bliver "selvforstærkende".

Hun gjorde det meget før i tiden, men efter foder skift er hun stort set stoppet med det, og gør det måske 1-2 gange om året.

Så hvis det er noget der står på ofte, ville jeg nok prøve at finde årsagen til hans mave går i uorden og så måske skifte foder

• #3   1. aug 2011 Jeg lader Ifur spise græs, når han selv har lyst. Og der ud over giver jeg har noget fiske olie så det hjælper lidt på afføringen.

• #4   1. aug 2011 Hm jeg tror altså min hanhund spiser græs for sjov? Hver gang vi er et sted med højere græs går han igang med at gumle, hvilket sjovt nok altid resulterer i at han kaster op..
    Jeg har aldrig oplevet maveproblemer eller tynd mave i forbindelse med at han har spist græs

• #5   1. aug 2011 Herhjemme bliver der lystigt græsset.

Dog stopper jeg nogle gange min store drenge, da jeg er bliver lidt træt af at hive græsstrå ud af måsen på ham på gåturene. *g*

• #6   1. aug 2011 Mine forældres akeela spiser græs fordi det smager godt, hun har ingen problemer med maven eller sådan noget ìg hun spiser hverdag

• #7   1. aug 2011 Altså min DSG tæve, hun spiser græs 1 gang eller 2 i ugen, men hun kaster det aldrig op, det kommer ud med afføringen næste dag...
    Så hvorfor hun gør det, fatter jeg ikke..

• #8   1. aug 2011 Cherie spiser også græs en gang i mellem og blade fra rosenbusk. Men jeg har aldrig lagt mærke til at hun gør det pga dårlig mave og hun kaster heller ikk op af det. Tænker at hun måske hygger med det.
    Tager jeg fejl?
    Skal hun have lov til det når det ikke påvirker hende eller burde man stoppe det?

• #9   1. aug 2011 Kender også til problemet,også med at så vil de ud midt om natten,hos os drejer det sig i reglen om overspisning,vi plejer at give 2 kapsler Symbioflor(mælkesyrebakterier),det plejer at hjælpe på vores.

• #11   1. aug 2011 Silje spiser også græs. Og mos!! *GG*

• #12   1. aug 2011 Samson nipper også af græsset, når vi går tur eller lignende og fred være med det.

Jeg snakker om decideret græsspisning - hvis jeg fylder hans skål med græs, spiser han det op. Flere håndfulde og i den mængde skaber det altså en prop i den anden ende. Det er ikke dårligt foder og det står på, når han har fået noget, han ikke har været vant til - fx fik han spist rådden tang på stranden inden jeg fik stoppet ham. Og det satte gang i det. Han kaster ikke op.

Vil prøve at tjekke Symbioflor smiley

• #13   1. aug 2011 Jeg stopper mine i at gøre det, af frygt for hjerte/lungeorms-snegle, da vi bor i et udsat område. smiley

• #14   2. aug 2011 Det er helt normalt blandt hunde og katte.
    De kan også finde på at spise grene, bær, sand og lign. de gør det af helt normal grund for at fremkalde en opkastning:)

Kommentér på:
At spise græs

Annonce