{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  listehund ??
  • #1   1. aug 2011 At din hund er på listen over forbudte racer i danmark.

  • #2   1. aug 2011 Hun er på listen over de forbudte hunde... De må desværre ikke oprettes herinde mere

  • robert b
    robert b Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #3   1. aug 2011 når for søren men han er jo 4 år og var fuldt lovlig da jeg købte ham ? og kan da også se der er en masse andre af dem her inde !

  • #4   1. aug 2011 Hvis du havde læst betingelserne igennem inden du accepterede dem, ville du også vide at du ikke må oprette en sådan hund herinde længere.

  • #5   1. aug 2011 http://www.nordkysten.nu/?Id=14737

    her kan du se at din hund er forbudt, hvilket ikke er ønsket herinde


  • #6   1. aug 2011 Samme lov som gør at din hund skal føres i snor med mundkurv gør den til en listehund. Du må oprette et fotoalbum

  • robert b
    robert b Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #7   1. aug 2011 ved godt at de er ulovlige nu men var han jo ikke da jeg fik den og rede ham fra aflivning og tak overholder alle regler omkring at færdes med min hund. så i behøves ikke at være sådan. Min er vel også stadigvæk lovlig når han er fra 2007 så længe jeg bare overholder reglerne om at færdes med ham i det offenligerum


  • #8   1. aug 2011 Dem der var oprettet herinde i forvejen har fået lov til at blive, men efter loven er kommet er det ikke længere tilladt at oprette listehunde, os selvom de ifølge alderen er "lovlige"...

  • #9   1. aug 2011 Amstaffen er bare ikke ønsket herinde mere, det er ingen af de forbudte hunderacer

  • robert b
    robert b Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #10   1. aug 2011 okay det vidste jeg ikke man ikke måtte har haft min profil her inde længe har bare aldrig fået oprettet ham. men det må jeg jo så lade være med :o) tak for hjælpen

  • #11   1. aug 2011 Lige et spørgsmål.. Hvis ikke du var klar over at din hund er en listehund, er du så heller ik klar over at den skal have mundkurv og føres i maks en 2 meter snor?

  • #12   1. aug 2011 Har du ikke en anden hund du kam oprette? Så kan du efterfølgende oprette et album

  • robert b
    robert b Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #13   1. aug 2011 jo jo jeg var klar over at den skal have mundkurv på og føres i kort snor og det bliver han også altid.. kendte bare ikke udtrykket listhund.

  • robert b
    robert b Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #14   1. aug 2011 nej desværre har kun 1 hund og beholder ham til han bliver gammel og slutter livet på en naturlig måde. så må bare vendte til en anden gang med at blive medlem. tak for alle svarene også dem der var knap så søde

  • #15   1. aug 2011 Rolig nu folkens... Manden kendte ikke udtrykket "listehund" det betyder ikke at han ikke ved hvad han har mellem hænderne.... slap nu lige af

  • #16   1. aug 2011 Det var da dejligt at høreå om endnu en der tager hundeloven seriøst - sender altid et smil eller en positiv kommentar når jeg møder en listehund med mundkurv og akort line.

  • robert b
    robert b Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #17   1. aug 2011 det ved jeg godt. men det er der heller ingen chance for at den skal passer ham som jeg har gjort med min andre dyr til den naturlige afslutning på livet indtræffer

  • #18   1. aug 2011 Enig med *Ballarina *

  • robert b
    robert b Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #20   1. aug 2011 Har fuldt med omkring alt det lovgivning der har været om min hunds race og vidste godt at den race var på listen over ulovlige hund i dk. Men var han jo ikke da jeg fik ham som lille bitte der var han jo fuldt lovlig og kunne aldrig finde på at anskaffe mig en ny af samme race igen når den ikke er lovlig i danmark men man kan jo ikke bare aflive sin god kammerat fordi der er nogen der ikke kan finde ud af at håndtere denne type hund og bruger den til forkerte formål. Min er opdraget som en 100% famillie hund og jeg opfylder alle lov om at håndtere ham i det offenlige rum og har aldrig gået tur med nogen af mine hunde uden snor selvom jeg har styr på dem.

  • #21   1. aug 2011 Ja nemlig.

    Man kan jo godt gå og vide, at ens hund ikke er lovlig mere, men stadig ikke vide hvad en listehund er. Det er også første her de sidste 2 uger jeg har vidst hvad en listehund var, så ro på. Det lyder som om TS har fint styr på hans hund og loven, så der er jeg slet ikke bekymret. smiley


  • robert b
    robert b Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #22   1. aug 2011 vil faktisk sige at det er sket to gang nu at jeg har måtte løfte min hund op fra jorden og holde en anden hund væk fra ham fordi folk ikke har styr på deres hunde og min både har en kort snor på og mundkurv så han intet kan gøre når andre hunde kommer og vil lege med ham...

    og ønsker da på ingen tænkelige måde at han skulle lege og måske komme til at skade en anden hund. så han leger kun med andre hunde af samme størrelse og styrke på private område hvor der ingen andre mennesker kommer og som er hegnet af.



  • #23   1. aug 2011 Enig med *Ballarina *

    Håber at du kommer til at bruge forummet alligevel og evt. oprettet et fotoalbum så vi kan se din dejlige hund


  • #24   1. aug 2011 Hold da op der var da lige nogle der fik ondt i numsen der var...

    Dejligt at hører du overholder loven Robert, de eneste hunde jeg har mødt som overholder loven er dem der træner i min klub. Og det er kun få af dem som vælger at komme ud på den plads hvor vi træner (os uden listehunde regler)

    Håber ligesom nogle af de andre, at du ikke er blevet skræmt helt væk og bruger forummet alligevel ;O)


  • #25   1. aug 2011 Arh havde man ikke noget i klemme kunne man vel skrive i en pæn tone til andre også selv om man er træt af alle de botnakker der ikke har styr på deres hunde.
    Lige meget hvad synes jeg det er mærkeligt tone at bugse ud med i hvert fald.

    Nu har jeg ikke en eneste gang hørt udtrykket listehund uden for HG, så hvis jeg ikke var forbi her nogle gange ville jeg da heller ikke kende udtrykket. Dem jeg kender med listehunde omtaler altså heller ikke deres hunde som listehunde...


  • #26   1. aug 2011 Syns virkelig i er en flok høns, mener i selv i kan være bekendt at angribe ham sådan?!

    Uha det store HG politi slår til igen, godt jeg ikke er en af dem.

    Robert velkommen til, lav et fotoalbum med din smukke hund =D Jeg vil gerne se ham =)


  • #27   1. aug 2011 robert B

    Hvis der er nogen du kender.. f.eks dine forældre...eller andre der har en hund , som du har nær tilknytning til... . ( f.eks passer den..... eller er opvokset med den ).... så må du gerne oprette den herinde.
    Og så kan du godt lave et Album , med din egen hund..... :o)


  • #28   1. aug 2011 enig med at visse mennesker herinde burde skamme sig, det grænser meget til mobning, behandel dog folk respektfuldt og hold da op med at tolke på folks indlæg, men hvis i er i tvivl om noget om hvad Robert har kendskab til eller ej, så spørg ham dog.... håber ikke du er blevet skræmt væk Robert, det er ikke alle herinde der lægger en sådan tone for dagen.

  • #29   1. aug 2011 Jeg kendte heller ikke udtrykket "listehund" før jeg kom herind. Men kendte udemærket godt regler osv for at have en amstaff som jeg havde.

    Såå venges.dk ikke alle er så "kloge" som dig...


  • #30   1. aug 2011 Øhhhh.... er en " listehund ".... ikke en hund , der lister lige så stille rundt?
    :=P

    Nej..... ikke ALLE ved , hvad en " listehund " er.......så rolig nu....:o)


  • #31   1. aug 2011 *GG*

  • #32   1. aug 2011 Ja det gjorde den altså geden.

    Og kan i så stoppe med at behandle folk på den måde, og vise dem lidt respekt. Vi er jo ikke dårlige mennesker os der har, eller har haft "listehunde".

    Vi elsker vores hunde som i andre gør, så lad være med at behandle os og vores hunde som noget fra en gyserfilm. Tak...


  • #33   1. aug 2011 **Stounstrup´s* * og * Staffy * godt sagt smiley

  • #34   1. aug 2011 Jamen jeg er helt enig med dig søtte, syns seriøst det er en dårlig og respektløs behandling de giver ham.

  • #35   1. aug 2011 Her regnede jeg med at næste gang jeg på så var jeg hovedløs lige som den anden dag, da jeg ikke fulgte med hvad de andre sagde. Men dejligt at se det ikke kun er mig der oplever at det eneste sted der er noget der hedder listehund er her på hønsegalleriet smiley

  • #36   1. aug 2011 Jeg anede da heller ikke hvad en listehund var, før jeg klikkede ind på denne tråd.
    Jeg troede jeg skulle læse en morsom beretning om en sniger hund, som sniger sig ind på folk, og så kommer man ind i en tråd med listehunde og forbudt og hvad ved jeg....

    Og jeg vidste altså godt at visse hunde er forbudte nu, men kendte ikke udtrykket listehund.
    Nu er det jo heller ikke alle der betragter hundegalleri.dk, som deres daglige fix, som de skal have.


  • #37   1. aug 2011 Hold ferie hvor kunne det være rart for én gang skyld at i med listehunde ikke "overfaldt" chancen for at brokke jer over hvor forfærdelige andre behandler jer især herinde.

    -Hold da op der var da lige nogle der fik ondt i numsen der var...
    -Syns virkelig i er en flok høns

    -mener i selv i kan være bekendt at angribe ham sådan?!

    Uha det store HG politi slår til igen, godt jeg ikke er en af dem.

    -Og kan i så stoppe med at behandle folk på den måde, og vise dem lidt respekt.

    -så lad være med at behandle os og vores hunde som noget fra en gyserfilm. Tak...

    -Stakkels Robert, sådan at blive overfaldet af en flok vilde tøser

    -syns seriøst det er en dårlig og respektløs behandling de giver ham.

    -det grænser meget til mobning

    -behandel dog folk respektfuldt

    -visse mennesker herinde burde skamme sig

    Helt ærlig alt det over at 1, ja 1 siger "Hvordan kan man undgå at vide det?"
    Intet i en overfaldene eller grim tone, men i kan da virkelig få en 10 høns ud af 1 fjer, så i burde vist kigge på jer selv når i siger HG politi og hønsegård for i ligger da ikke på den lade side.
    Prøv at la vær med at se alt som et angreb og lad vær med at se alle andre som hæslige mennesker der ikke kan fordrage listehunde, man kan sagtens finde negativitet i alle indlæg og det virker det efterhånden til at mange af jer gør.
    Prøv lige at læse de første indlæg igennem en gang til og se om det virkelig var sååå slemt som først antaget i stedet for at råbe ildebrand med det samme.


  • #38   1. aug 2011 Os med disse hunde siger sgu aldrig noget, det her er første gang jeg ser at nogle af os siger fra.
    Ligegyldig hvor ordet "muskelhund, kamphund, listehund" bliver nævnt, går folk amok. Vil have dem ud af landet, vil have dem aflivet, de skal meldes og det ene med det andet!

    Hvor fedt tror i det er at se og høre på? Tror i vi syns det er sjovt? Og nu siger vi fra og så er vi ligesom jer der dømmer os, og vores hunde?!

    Vi bliver aldrig ALDRIG som jer, vi dømmer ikke jeres chiér, schæfere, rottweilere, mopser osv osv. Fordi vi ikke er sådan, vi dømmer ikke.


  • #39   1. aug 2011 Jeg ved godt bølgerne går højt herinde når det handler om visse emner, men jeg synes stadig godt man kunne have valgt sine ord anderledes da man startede ud. Jeg som igen listehund har...
    Og nu er det altså ikke kun 1 indlæg, jeg synes flere er nedladne. Andre tolker det helt sikkert anderledes end jeg, men det ændre nu ikke noget for mig.


  • #40   1. aug 2011 Eller også følger man bare ikke med på EB/BT...

  • #41   1. aug 2011 Ha ha ha.... jeg kan da godt forstå, at du kan undres over navnet "listehund".
    Det er lige præcis et udtryk, som bliver flittigt brugt her på HG. Tror skisme aldrig , at jeg har hørt andet end kamphund eller muskelhund brugt i nyhederne, EB/BT...
    Min dejlige hund og jeg vil liste videre smiley



  • #42   1. aug 2011 Heidi K, Ina O, og Staffy godt der stadig findes mennesker som ser på alle hunde, som hunde! Og ikke nogle af dem som dræbere...

  • #43   1. aug 2011 Tror du mener: "de 13 ulovlige hunderacer" og ja det bruges meget i nyhederne...

  • #44   1. aug 2011 Ina. Det var ikke længe du kunne holde dig væk fra Hg....på trods af at vi er såååå fordømmende.
    Spørge pænt???? Hvor bliver der svaret i en grim tone, vis mig det...
    Jeg tror ikke at i er trætte af det for i pisker det selv op, jeg ror i mange gange nyder offer rollen og er kommet til at sidde fast i den, siden i ser spøgelser overalt. Som sagt, hvis du går hele tiden og ser det negative og tænker at folk angriber dig og din hund, jamen så er det det der sker for dig fordi det er det du VIL se...desværre. Folk hader ikke listehunde eller deres ejer, vel og mærke dem som ikke er naive og som er ansvarlige, men det bliver man nødt til at åbne øjnene for at se ellers kommer man ikke videre.


  • #45   1. aug 2011 "jeg ser ikke tv eller læser avis og så var den skid ligesom slået... "

    Venges;: du er helt forkert på den, her bruges ikke listehund, men 13 ulovlige hunderacer...


  • #46   1. aug 2011 LOL.. prøv at google listehund, hundegalleri, facebook, tv2-blog....


  • #47   2. aug 2011 Venges.dk jeg er heldigvis ikke den eneste der er helt tabt smiley

  • #48   3. aug 2011 Neej det er det så ikke lille venges, jeg siger bare sandheden og den kan du åbenbart ikke tåle smiley

  • #49   5. aug 2011 Jaa vi hygger rigtigt =D

Kommentér på:
listehund ??

Annonce