{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

Spis dog ordenligt hund!! {{forumTopicSubject}}

Sidder lige nu i min sofa og kigger på en hund som kommer ind i stuen med munden fuld af fodder, spytter dem allesammen ud på gulvet, sætter sig og spiser dem så en af gangen..... ud i køkkenet igen og proppe munden fuld med fodder og så starter vi forfra.......

..... tænkt sig, at hunde kan arve "mad-kuller" - hendes mor gjorde nemlig næsten det samme, hun tog dog kun 1 fodderpille af gangen, kom heeeeelt hen til en og stod og smaskede en ind i hovedet, hvorefter hun gik tilbage til madskålen efter 1 pille mere osv. osv. (det tager hende RIGTIG lang tid at spise sin mad)...

Andre der har hundebørn som ikke har lært alm. bordskik? *gg*

- og nogle råd til hvordan jeg lærer hende at spise pænt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spis dog ordenligt hund!!
  • #1   2. aug 2011 Hahaha smiley

Min cavalier kom ind med hele madskålen, satte den med et klonk foran mig og begyndte at tygge en foderpille en af gangen med høje smaskelyde og et surt blik *GG*

Han ville hellere leve af rester fra madlavningen - jeg mente ikke det var sundt for ham smiley Derfor dette display af mishag næsten hver aften - han gjorde det altid. Kunne ikke fordrage tørfoder uanset mærke *GG*.

• #2   2. aug 2011 Rikke : Det er da også smaddersødt nu mens hun er hvalp, men tvivler på jeg vil synes det er skide sjovt med disse savl pletter om et par år når hun kan have en halv foderskål i munden af gangen *ss*

Sarah: Griner højlydt - hehehehehehe, hvor genialt smiley

• #3   2. aug 2011 Evt blive ude ved hende, mens hun spiser?

• #4   2. aug 2011 Min Felix gjorde det næsten det samme.
    Mit forslag vil også være som Jeanette og Luna, bliv hos din hund mens den spiser. Den vil måske gerne spise i samme rum eller tæt på dig - selskab smiley

• #6   2. aug 2011 min hund spiser bare ikke specielt meget hvis ikke madskålen står i det rum vi opholder os i, heldigvis har vi stue og køkken ud i et, så det er fint nok smiley

• #7   2. aug 2011 Jeanette: Ja, det var da selvfølgelig en mulighed (og egentlig også ret logisk).... Må jeg prøve imorgen smiley

• #8   2. aug 2011 jepper - både min pølse og fisen tager lige en pille også over i kurven og æde den også tilbage...

• #9   2. aug 2011 Min tæve gjorde det indtil jeg satte mig og gloede på hende spise, så stoppe det, blev mega træt af krummer i hele huset smiley

• #10   2. aug 2011 Faith kan så absolut heller ikke spise af madskål, eller noget andet for den sags skyld, for det første skal hun kunne vælge, men er der for mange kan hun ikke bestemme sig, der næst skal den slås ihjel, og så kan man spise den.
    Men nu hvor hun er blevet gammel, og er syg med maven, og hun bare skal have sin mad, er vi altså gået over til at håndfodre. Dog spiser hun kun hvis Joy sidder ved siden af og kigger på, og også får lidt.

• #11   2. aug 2011 Sarah hi hi jeg er bare færdig af grin, det gad jeg godt have set : )
    Jeg mener det ligger til Cavalien de tit spiser lidt specielt, men er ikke sikker, har bare hørt mange sige det : )

• #12   2. aug 2011 hold da op!!! hvor er jeg glad for at have 2 hunde der spiser når maden bliver serveret og ikke forlader skålpladsen før den er væk!!

Camilla H håndfodre du helt seriøst din hund??? den kan simpelthen ikke være sulten nok hvis den har brug for det.
    På et tidspunkt v ille min den ene ikke spise, vi skiftede foder og fjernede så maden så snart kun gik væk fra den.
    Og hun fik ikke mad igen før næste dag.

der gik en lillle uge hovr hun ikke spiste så meget (men det gjorde hun jo ikke i forvejen) og så blev hun ved maden.

• #13   2. aug 2011 Jep jeg håndfodre hende, ved godt mange vil ryste på hoved af det.
    Men historien er den er hun som sagt er syg i mave tarmsystemmet, før i tiden gjorde jeg som det du skriver, jamen vil du ikke spise så bare ærgeligt
    Men problemer er spiser hun ikke lidt får hun sindsyg ondt i maven, og så kan du nok se så spiser hun slet ikke og jeg har en meget dårlig hund.
    Og det er bestemt ikke fordi hun ikke har prøvet at være meget meget sulten, men hun bliver virkelig dårlig så synes ikke vi har andet valg sådan som tingene er. Men det tog hende 10 år, at opdrage mig til at håndfodre hende, det først det sidste år jeg har givet mig.

Joy spiser dog pænt selv skal det lige siges : )

• #14   2. aug 2011 Får han noget godt som feks hestemakreller (4 stk) eller kyllingeunderlår (6 stk) bliver det første spist ved skålen, resten bæres ind og indtages derefter i kurven =)

Tørkosten kommer i kurven når han ikke gider æde det... Han får "dessert" for at såpise sin mad (han gider ikke rigtig spise), men kun hvis mindst halvdelen er spist.. Så han vandrer frem opg tilbage indtil skålen er næsten tom, og står så og stepper foran mig "moaaaaar kom og seeeee, jeg har spist en MASSE og må få tørret kylling nu =D "

• #15   2. aug 2011 Nina hi hi den var ellers også rigtig god Griner : )

• #16   2. aug 2011 Sådan var det også da vi havde hundemaden i gangen, der gik de frem og tilbage med maden.. Da vi så rykkede maden ind til stuen (den hvor vi spiser) har de aldrig gjort det, selvom de nogen gange ikke kan se os..
    Tror klart det har noget at gøre med selvskabet - hvis det pletter må du, som de andre siger, være ude ved hende når hun spiser smiley

• #17   2. aug 2011 Buddy har heller ikke lært om bordskik. Han kan spise hele sin portion på næsten 10 sek - og så ser han stadig sulten ud bagefter smiley

• #18   2. aug 2011 Maria hi hi hvor sødt : )

Joy kan godt bordskik, tilgengæld kommer hun altid og siger tak for mad, sådan rigtig glad, men det sker ofte hun så slår en mega bøvs i hoved på en, utroligt så højt hun kan bøvse, kommer dog altid bare til at grine : ) De er nu dejlige de vovser : )

• #19   3. aug 2011 Ja min Jarna sluger sin mad... fuldstændig vanvittigt, så hun får det i forhindringsskål, aktiveringslegetøj osv... men det går stadig for hurtigt. -.-

• #20   3. aug 2011 Zeus er os begyndt på det der med at slæbe et par stykker med ind i stuen. så ligger han sig ved siden af en og begynder og tygge sin mad. og bliver bar ved. han har aldirg gjort det, men her de sidste par dage er han begyndt på det.. og så kommer han os bagefter lig og hopper op på en hvis man sidder i stolen og lige giver et kys, som tak for mad mor smiley

• #21   3. aug 2011 Camilla H jeg havde læst det som DU havde maveproblemer hihihihi sorry. så kan jeg godt se det vigtigt han får noget smiley

• #23   3. aug 2011 Lulu hun er vores egen lille gris, på alle måder...
    Men når hun spiser er det værst.
    Når hun spiser smasker hun noget så frygteligt, og pga hovedet,ryger meget af maden ud af madskålen og ud på gulvet..
    Lulu er jo så sød, så hun roder pænt op igen, så både gulvet og madskålen skinner og er blevet slikket ren smiley

Sara derimod.. Hun gider overhovedet ikke at spise..

Kommentér på:
Spis dog ordenligt hund!!

Annonce