{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
661 visninger | Oprettet:

Passer denne sele Milo??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige brug for nogle venlige selekyndige folk der kan give deres besyv med her, da det er første gang jeg nogensinde har købt sele til en hund, eller prøvet sele på Milo smiley

http://hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=64031

Jeg har købt denne Hunter Ranger Classic sele i str. L da jeg gik ud fra målene på remmen der skal under maven på ham, men vil I ikke give mig ret i at selve selen er for stor til ham, og at den sidder for langt tilbage på ryggen af ham?? Det synes jeg nemlig selv, men igen hvad ved jeg, har ikke så meget forstand på det med seler :$
Hvis jeg rykker selen længere op mod nakken af ham og placere maveremmen tættere på hans forben, så passer remmen foran brystet slet ikke, da jeg så kan få en hel knyttet hånd ind imellem uden overhovedet at komme til at trykke ham på halsen..
MIlo han er bare sådan en rigtig lille slankebæ foran, hans brystkasse er ikke noget at prale af, så det er nok derfor den sidder sådan på ham smiley hvad gør man for at opbygge lidt muskler foran? smiley

Nu har jeg bestilt en sele magen til hjem i str. Medium også, men min frygt er lidt at en str. medium sidder godt på brystet og over ryggen, men desværre ikke er lang nok remmen der skal under bugen :S der står inde på hjemmesiden at for at passe en medium så skal hunden være mellem:49-64cm målt rundt om hundens mave lige bag ved forbenene og op til nakken. Milo han måler bare ca. 66 der..

Hvis nu Medium er for lille til ham og han slet ikke kan få den på, synes i så at jeg skal sende begge seler retur og købe en helt ny sele, eller kan jeg godt beholde den han har på her på billedet ??

Kommentarer på:  Passer denne sele Milo???
  • #1   4. aug 2011 Altså jeg ville sige at jeg syntes den sad fint på ham. men nu kender jeg ikke hunters seler så ved ikke hvordan de 100% skal side. Men jeg syntes den ser ud til at side fint og uden at genere ham. :S

• #2   4. aug 2011 Jeg ville måske smutte en tur ned til en lokal dyrehandler med selen på ham og hører om de mener den sidder korrekt smiley så kan du da få en bedre pegling smiley

• #3   4. aug 2011 Jeg synes den sidder for højt på brystet, ligner den vil genere når hunden går med næsen i jorden..

• #4   4. aug 2011 Jeg synes også den sidder for langt tilbage på ryggen

• #5   4. aug 2011 Ejer af de 3 C´er, Cola, Cocio & Cognac !
    "Jeg ville måske smutte en tur ned til en lokal dyrehandler med selen på ham og hører om de mener den sidder korrekt smiley så kan du da få en bedre pegling :D"
    ^^ det lyder som en god idé, det kunne være jeg skulle gøre det smiley

Nina: Tror den sidder så højt oppe fordi selen sidder så langt tilbage på ryggen, for når jeg rykker maveremmen og rygstykket længere op til der hvor jeg mener den bør sidde så kommer halsremmen længere ned på brystkassen, men så sidder den jo bare alt for løst der.. Det virker som om at selve rygstykket og halsstykker er for stort, i forhold til hans skulder og brystparti, men maveremmens længde er fin..:S

• #6   4. aug 2011 Jeg tror du skal have en mindre i hvert fald... Eller en anden model, måske en Y-sele frem for fuld bringe..

Kaoz bruger en med fuld bringe, men han er også noget kraftigere end din lille pind af en hund ; )

• #7   4. aug 2011 Nina: ja nu får jeg den i Medium her i morgen eller overmorgen så må jeg se om den passer bedre.. smiley ellers har jeg også tænkt mig at købe en Hurrta Pro, men om det bliver y eller h modellen det ved jeg ikke endnu smiley
    Men jaa han er jo langt fra en muskuløs lille basse, men en slank lille sag.. Suk.. det jo typisk BC stofskifte og energiniveau smiley

• #8   4. aug 2011 Det er jo bare om at prøve til man finder noget der virker og sidder ordentligt!

Ingen er tjent med at bruge penge på noget hverken du eller hunden er tilfreds med jo !

Kommentér på:
Passer denne sele Milo???