Klub snak? øøøh??? {{forumTopicSubject}}
inspireret af den anden tråd ang. DRU lukker....
Har lige læst der inde, og mange andre tråde efterhånden, at folk fra de forskellige klubber har noget imod de "andre"? både fra DRU og DKK, og hvad de andre nu ellers skulle hedde FIC/FCI bla bla bla....
Jeg har nemlig en lille tanke jeg går rundt og lege med, at min næste hund skal være en dobber med tavle så jeg kunne komme til udstilling med den.. men heldigvis går der mange år endnu, da min hund kun er halvanden år nu
Men spørgsmålet er så, hvad bruger man egentlig de såkaldte klubber til? altså troede bare det gav credits og have en hund med stamtavle, ikke at de nødvendigvis var bedre end blandingshunde, men at man kunne f.eks stille op til udstilling...
Hvad bruger i jeres klub til? ud over at blære jer med den
hehe
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.540
Jeg bruger kennelklubben til træning, udstilling samt jeg får deres blad
Derudover er der altid hjælp at hente hos DKK, hvis man er i tvivl om noget eller har brug for hjælp.
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.235
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Det gør det på ingen måde.
En stamtavle er et arbejdsredskab man bruger til at finde den rette hund med. Man bruger den til at lokalisere de linjer, man ønsker hund fra, at tjekke sundhedstatus og til at søge oplysninger hos forfædrene som kan have betydning for den kommende hunds egenskaber.
Når vi er mange, der sværger til DKK og dermed FCI, så er det fordi det er dem, der har det mest udbyggede system, de skrappeste avlskrav (dermed en bedre chance for at udvælge kvalitet, hvis man gider at arbejde for det), det er der, man kan nå længst, hvis man er til konkurrencer inden for forskellige hundesportsgrene - og meget mere.
Dertil kommer de rettigheder man tilkøber sig ved at handle med en DKK-opdrætter og med DKK-kontrakt. Dette uden man behøver at være medlem af DKK.
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 977
Det har bl.a. noget af gøre med avlsarbejdet i den pågældende klub
Jeg synes selv, at DKK-opdrættere (selvom der kan være brodne kar i alle klubber) generet er nået noget længere i deres opdræt end hos de andre klubber.. Desværre ser man også tit, at folk der er blevet smidt ud af DKK vandrer til de andre klubber..
Du kan udstille i begge omend jeg tør vove at påstå at DKK´s udstillinger (snakker af erfaring) er noget mere professionelle og større end de andres...
Behøver jeg at sige at jeg fortrækker DKK, og vil anbefale en DKK.opdrætter
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 977
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.586
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 502
Men hvordan kan det være at både vores blandings hund og vores pom træner i en DKK forening, uden de har tavle på? Det har måske ingen betydning når det kun er hvalpe og unghunde hold vi har gået til?
aug 2006
Alle hunde er velkomne på lydighedshold under DKK. Der, hvor der går grænser er i forhold til konkurrencer på FCI-niveau.
mar 2008
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.402
Da jeg skulle have Kaido havde jeg valgt at det skulle være efter stærke udstillingslinier. Den "gammeldags" labrador. Så jeg brugte måneder på "Hundeweb" for at finde de rigtige linier og en perfekt sundhed for at sikre både hunden og mig selv bedst muligt.
Det fandt jeg. Men det holdt hårdt. Fordi jeg er så kræsen med hensyn til sundheden, måtte jeg "kassere" mange af de hunde, som jeg ellers havde i tankerne om at kunne bruge en hvalp efter.
Og ja, der er brådne kar alle steder. OGSÅ i DKK. Det skal der ikke herske tvivl om.
Men alt andet lige, så kan du selv gå ind og undersøge sundhedsstatus og indavlskoefficient på en hund i DKK.
Så JEG har brugt stamtavlen som et redskab til at få det, som jeg søgte. Både opdrættermæssigt, sundhedsmæssigt og mentalt.
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
Mine hunde er med DKK tavle,men selve det man laver af træning/kurser osv i DKK kredse bruger jeg ikke..
Har DKK med henblik på FCI prøver som CH nævner
mar 2008
For den gang jeg skulle vælge (prince) var jeg jo bare henne og kigge på et kuld hvalpe, og haps ham tager jeg, så nemt og enkelt, men har jo lært noget af det, idet jeg blev snydt med hvilken race han var og blanding...
Men er der et sted man kan ringe og få hjælp den dag man vil kigge efter en ny hund? for ærligtalt så synes jeg der ser alt alt for uoverskueligt ud, det der hunde web og alle de forkortelser for diverse ting.
aug 2006
mar 2008
aug 2006
Skulle der være noget blær i det, så var det alene, hvis en opdrætter fik lavet en superkombination, som giver rigtig gode resultater af sig - og så er det ikke tavlen, man blærer sig med, men resultaterne ;o)
Tavlen er bare et stykke papir, når først hunden er valgt. Den bruges når man skal tilmelde sig udstillinger og konkurrencer, ellers ligger den bare i skuffen - eller for mange, i handskerummet *GG*
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.077
Du kan se i den anden tråd, at hvis du har en DKK hund, så giver det automatisk dig lov til at svine de andre klubber til og være overlegen.
Bare læs dig til det i den anden tråd... *SS*
Og sig til hvis du gerne vil have en anbefaling til en Dobermann, så sender jeg dig gerne til en god DKK opdrætter, der ved hvad h*n laver
aug 2006
okt 2010
Fandme godt man forholder sig klubløs
aug 2006
Naturligvis...
Og hermed er JEG ihvertfald tilbage til det eneste relevante, nemlig trådens emne, som Ramin har beskrevet det.
okt 2010
Er klubløs og forbeholder mig retten til at være kritisk overfor alle, der ikke kan acceptere at der er andre muligheder end lige deres egne favoritter...
That´s it...
okt 2010
okt 2010
Rygklappernes små skostørrelser...
Nå out
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.402
*Kan jo kun sige det samme om DKK folk, der ikke bryder sig om andre klubbers tråde. Lad dem dog være, men nej, der skal liiiiiiiige prikkes lidt hele tiden*
Denne tråd er et spørgsmål om hvorfor man har valgt den klub man har. Det svares og argumenteres der RIGTIG pænt på.......... Liiiiiige indtil du kommer på banen og begynder at smide med mudder.
Hold DRU/DKK diskussionen i den anden tråd og lad denne tråd være et spørgsmål om hvorfor man har valgt som man har!!
Klub snak? øøøh???