{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Klub snak? øøøh??? {{forumTopicSubject}}

inspireret af den anden tråd ang. DRU lukker....

Har lige læst der inde, og mange andre tråde efterhånden, at folk fra de forskellige klubber har noget imod de "andre"? både fra DRU og DKK, og hvad de andre nu ellers skulle hedde FIC/FCI bla bla bla....

Jeg har nemlig en lille tanke jeg går rundt og lege med, at min næste hund skal være en dobber med tavle så jeg kunne komme til udstilling med den.. men heldigvis går der mange år endnu, da min hund kun er halvanden år nu smiley

Men spørgsmålet er så, hvad bruger man egentlig de såkaldte klubber til? altså troede bare det gav credits og have en hund med stamtavle, ikke at de nødvendigvis var bedre end blandingshunde, men at man kunne f.eks stille op til udstilling...
Hvad bruger i jeres klub til? ud over at blære jer med den smiley hehe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klub snak? øøøh???
  • #1   5. aug 2011 Jeg har Taiko som har stamtavle i Dansk kennel klub.
    Jeg bruger kennelklubben til træning, udstilling samt jeg får deres blad smiley
    Derudover er der altid hjælp at hente hos DKK, hvis man er i tvivl om noget eller har brug for hjælp.

• #2   5. aug 2011 Hvis du tænker på at købe en doberman, skal du klart vælge en fra DKK. En doberman er en brugshund, og skulle du en dag få lyst til at gå til træning med den og tage IPO prøver, kan du kun det, hvis den har DKK=rigtig stamtavle..

• #3   5. aug 2011 Klubben arrangerer udstillinger, kurser og træning. Og de kan give juridisk bistand- i hvert fald DKK kan. Jo større klub, jo mere "gang i den", kan man sige. DKK er den eneste klub i DK, som er godkendt af den verdensomspændende "klub" FCI- derved kan du også udstille i udlandet.

• #5   5. aug 2011 Der er mange, der har misforstået hvad en tavle går ud op, og tænker som du, at det handler om prestige.

Det gør det på ingen måde.

En stamtavle er et arbejdsredskab man bruger til at finde den rette hund med. Man bruger den til at lokalisere de linjer, man ønsker hund fra, at tjekke sundhedstatus og til at søge oplysninger hos forfædrene som kan have betydning for den kommende hunds egenskaber.
    Når vi er mange, der sværger til DKK og dermed FCI, så er det fordi det er dem, der har det mest udbyggede system, de skrappeste avlskrav (dermed en bedre chance for at udvælge kvalitet, hvis man gider at arbejde for det), det er der, man kan nå længst, hvis man er til konkurrencer inden for forskellige hundesportsgrene - og meget mere.

Dertil kommer de rettigheder man tilkøber sig ved at handle med en DKK-opdrætter og med DKK-kontrakt. Dette uden man behøver at være medlem af DKK.

• #6   5. aug 2011 Du skal tænke på flere ting, når det gælder klubberne.. Det er ikke altid helt ligegyldigt hvorfra din hund har stamtavle..
    Det har bl.a. noget af gøre med avlsarbejdet i den pågældende klub
    Jeg synes selv, at DKK-opdrættere (selvom der kan være brodne kar i alle klubber) generet er nået noget længere i deres opdræt end hos de andre klubber.. Desværre ser man også tit, at folk der er blevet smidt ud af DKK vandrer til de andre klubber..
    Du kan udstille i begge omend jeg tør vove at påstå at DKK´s udstillinger (snakker af erfaring) er noget mere professionelle og større end de andres...

Behøver jeg at sige at jeg fortrækker DKK, og vil anbefale en DKK.opdrætter smiley Uden dermed at sige at der ikke kan findes gode hunde i nogle af de andre klubber smiley

• #7   5. aug 2011 CH: Lige præcis.. godt skrevet smiley

• #8   5. aug 2011 CH har afdækket dit spørgsmål ret godt så sammentygger med hende smiley

• #9   5. aug 2011 spændene læsning og tak for jeres lærerige oplysninger.

Men hvordan kan det være at både vores blandings hund og vores pom træner i en DKK forening, uden de har tavle på? Det har måske ingen betydning når det kun er hvalpe og unghunde hold vi har gået til? smiley

• #10   5. aug 2011 Ramin, heldigvis er DKK ikke racister ;o)

Alle hunde er velkomne på lydighedshold under DKK. Der, hvor der går grænser er i forhold til konkurrencer på FCI-niveau.

• #11   5. aug 2011 haha okay på den facon smiley

• #12   5. aug 2011 Man må godt træne i DKK uden tavle.

Da jeg skulle have Kaido havde jeg valgt at det skulle være efter stærke udstillingslinier. Den "gammeldags" labrador. Så jeg brugte måneder på "Hundeweb" for at finde de rigtige linier og en perfekt sundhed for at sikre både hunden og mig selv bedst muligt.

Det fandt jeg. Men det holdt hårdt. Fordi jeg er så kræsen med hensyn til sundheden, måtte jeg "kassere" mange af de hunde, som jeg ellers havde i tankerne om at kunne bruge en hvalp efter.

Og ja, der er brådne kar alle steder. OGSÅ i DKK. Det skal der ikke herske tvivl om.

Men alt andet lige, så kan du selv gå ind og undersøge sundhedsstatus og indavlskoefficient på en hund i DKK.

Så JEG har brugt stamtavlen som et redskab til at få det, som jeg søgte. Både opdrættermæssigt, sundhedsmæssigt og mentalt.

• #13   5. aug 2011 Jeg er ikke medlem af DKK,men af racens specialklub,som hører unde DKK..

Mine hunde er med DKK tavle,men selve det man laver af træning/kurser osv i DKK kredse bruger jeg ikke..

Har DKK med henblik på FCI prøver som CH nævner

• #14   5. aug 2011 Jamen skal da helt sikkert også bruge stamtavlen som et redskab til at finde den helt perfekte hund.

For den gang jeg skulle vælge (prince) var jeg jo bare henne og kigge på et kuld hvalpe, og haps ham tager jeg, så nemt og enkelt, men har jo lært noget af det, idet jeg blev snydt med hvilken race han var og blanding...

Men er der et sted man kan ringe og få hjælp den dag man vil kigge efter en ny hund? for ærligtalt så synes jeg der ser alt alt for uoverskueligt ud, det der hunde web og alle de forkortelser for diverse ting. smiley

• #15   5. aug 2011 Ramin, specialklubberne har avlsvejledere, så skal du have en dober, så kontakt dober-klubben. De kan guide dig i den retning, du har brug for.

• #16   5. aug 2011 aha fedt, men den snak til den tid.... der går vidst mange år endnu inden jeg skal have en ny, heldigvis... smiley men tak for alle jeres gode input, nu ved jeg ihvertfald hvad man bruge en stabtavle til smiley alt andet end blær og bling bling smiley

• #17   5. aug 2011 Ramin, det er så pudsigt det der med blær og bling bling - for det bruges det faktisk SLET ikke til. Men mange, der ikke har berøring med det her, tror det.

Skulle der være noget blær i det, så var det alene, hvis en opdrætter fik lavet en superkombination, som giver rigtig gode resultater af sig - og så er det ikke tavlen, man blærer sig med, men resultaterne ;o)

Tavlen er bare et stykke papir, når først hunden er valgt. Den bruges når man skal tilmelde sig udstillinger og konkurrencer, ellers ligger den bare i skuffen - eller for mange, i handskerummet *GG*

• #18   5. aug 2011 Ramin R
    Du kan se i den anden tråd, at hvis du har en DKK hund, så giver det automatisk dig lov til at svine de andre klubber til og være overlegen.
    Bare læs dig til det i den anden tråd... *SS*

Og sig til hvis du gerne vil have en anbefaling til en Dobermann, så sender jeg dig gerne til en god DKK opdrætter, der ved hvad h*n laver

• #19   5. aug 2011 Heino, hvorfor blande andre tåbelige tråde ind i denne, der ikke er det mindste tåbelig?

• #20   5. aug 2011 hvorfor ikke, DKK folkene skal da nok reagere på det... Og jo, den holder helt og aldeles vand - i min verden... Og det er min mening - ligesom mange andre mener at alt andet end DKK er skod.
    Fandme godt man forholder sig klubløs

• #21   5. aug 2011 Jamen klubløshed giver da også carte blanche til at afspore enhver god tråd, der handler om DKK..

Naturligvis...

Og hermed er JEG ihvertfald tilbage til det eneste relevante, nemlig trådens emne, som Ramin har beskrevet det.

• #22   5. aug 2011 hvis andre klubber sætter BEDRE standarder end de andre klubber, hvad er der så galt i det??? ( ikke at de gør det, for hvor skulle jeg vide det fra??)
    Er klubløs og forbeholder mig retten til at være kritisk overfor alle, der ikke kan acceptere at der er andre muligheder end lige deres egne favoritter...
    That´s it...

• #23   5. aug 2011 og gode tråde, der handler om rygklapperi, lav dog en lukket gruppe og fortsat rygklapningen der, så vi andre ikke påtvinges det....

• #24   5. aug 2011 Kan jo kun sige det samme om DKK folk, der ikke bryder sig om andre klubbers tråde. Lad dem dog være, men nej, der skal liiiiiiiige prikkes lidt hele tiden....
    Rygklappernes små skostørrelser...

Nå out

• #26   5. aug 2011 Heino:

*Kan jo kun sige det samme om DKK folk, der ikke bryder sig om andre klubbers tråde. Lad dem dog være, men nej, der skal liiiiiiiige prikkes lidt hele tiden*

Denne tråd er et spørgsmål om hvorfor man har valgt den klub man har. Det svares og argumenteres der RIGTIG pænt på.......... Liiiiiige indtil du kommer på banen og begynder at smide med mudder.

Hold DRU/DKK diskussionen i den anden tråd og lad denne tråd være et spørgsmål om hvorfor man har valgt som man har!!

Kommentér på:
Klub snak? øøøh???

Annonce