{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

HJÆLP!!! Schæferproblemer {{forumTopicSubject}}

Er der nogen herinde der vil hjælpe mig...
Jeg har en schæferhan på 6 mdr. der æder/bider i alt.. ;( Strømper stjæler han og graver ned, 7 par sko har han ødelagt på 4 uger, puder på sofaen slæber han med ud i haven.. tager sager ned fra køkkenbordet og ødelægger det.. !
Det meste af dette er når vi ikke er hjemme, han har fri adgang til haven, masser af legetøj, mad og drikkelse, så det kan ikke være fordi han er sulten.
Jeg kan forstille mig at han sikkert keder sig, men jeg kan ikke have ham med alle vejne..!
Vores hjem ligner en katastrofe hver gang vi komme hjem, om det er 5 min eller om det er 4-5 timer.
Dette er noget han lige er startet på, og jeg ved ikke hvorfor :((((

Er der nogen der har haft lignende problemer eller ved hvad jeg skal gøre for at han holder op med det, for jeg vil nødig af med ham.

Please hjælp mig !!

Vh Tysons ejer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP!!! Schæferproblemer
  • #1   5. aug 2011 Hvad har I gjort, for at lære ham at være alene hjemme?

  • #2   5. aug 2011 Jamen jeg har prøver at trampe tiden op, jeg startede med 5 min 10, 15, 30, 40, 50 osv, og det virkede fint og han gjorde intet herhjemme, før nu smiley ved ikke lige hvad der er gået galt..

  • #3   5. aug 2011 Ja 7 par, det er ikke altid nemt at holde øje med hvor tøsen smider sine sko, eller at jeg kommer hjem og Tyson selv har lukket døren op til et værelse hvor vores sko står smiley (han åbner den imod sig)

    Han har adgang til stue, køkken og haven.. (kæresten synes han skal have adgang til haven når vi er ude) måske det er for meget?


  • #4   5. aug 2011 Jamen tillykke med din schæferunghund.

    Det er sådan, sådan en er...

    Flyt alt, du har kært, så går det ikke til.

    Det er ret almindeligt, at de går et par skridt tilbage i deres udvikling, når de begynder deres kønsmodning. Det vil sige, at de unoder, der ellers er fravænt vender tilbage og nye opstår.

    Det kræver tålmodighed og tydelighed at have en schæferunghund, og det kræver, at man har overblik og kan være cool - og så at man kan finde ud af at rydde op, så hunden ikke tager ting, man ikke ønsker den skal tage...


  • #5   5. aug 2011 flyt de ting du har kært i et andet rum han ikke kommer i .... lukker han døre op i ikke er hjemme .. så lås dem

  • #6   5. aug 2011 Undskyld jeg spammer din tråd.

    Men hvis hunden så bider i dørkarme + reoler af træ, hvad ville i så gøre?
    Han bliver aktiveret hver dag, både fysisk, men mest mentalt, han får halvdelen af sin mad inden jeg går, han får en rolig og forholdsvis kort luftetur og noget at tygge i inden jeg går. Han går også sammen med en beagle, så helt alene er han ikke.



  • #7   5. aug 2011 Du har købt en brugshund, så du havde vel ikke forventet, at den bare ville ligge og sove hele dagen? Den lyder til at kede sig gevaldigt..

  • #8   5. aug 2011 Cocio: til mig eller ts?

  • #9   5. aug 2011 Et stort tillykke med din schæferunghund ;o)

    Som *CH* skriver er det helt almindeligt ;o) her hjemme gik Victor igang med en lænestol af lædder ;o) ikke så køn mere.......nu hans stol ;o)

    Ha´ tålmodighed, det gik over her hjemme, Victor går ikke mere i vores ting ;o)


  • #10   5. aug 2011 Nathalie J, jeg har lige været inde og kigge på din dejlige Anton, han er da super skøn ;o) Han ser da ud til at have et dejligt hundeliv, med meget aktivitet. Tror altså det går over med det at gå i ting. Han er ikke så gammel endnu ;o)

  • #11   5. aug 2011 Nathalie, det handler om opdragelse, opdragelse, opdragelse - så snart I er der. Når I ikke kan stoppe ham i hans forehavende, så må i forhindre ham i det ved at skærme af, indtil opdragelsen slår igennem.


    Generelt:
    Jeg synes i øvrigt man skal passe på med at problematisere disse ting for meget. Det her er almindelig schæferadfærd, de fleste schæferehvalpe - specielt hannerne - har sådan en periode, også uden de hverken er syge, har smerter, eller er understimuleret (man kan SLET ikke stimulere sig ud af de her ting, man bliver aldrig færdig).



  • #12   5. aug 2011 Anne: tak for de søde ord smiley han har en aktiv hverdag og det sjældent, at der går en dag hvor han ikke laver noget, hvor han bruger hovedet.
    Jeg er heller ikke super frustreret over det, det er mere min far (jeg bor hjemme i tiden) som ikke synes det er særlig fedt.
    Har hørt, der er nogle der smører tabasco eller peber på ting hunden ikke må bide i, men jeg ved ikke om jeg synes det er nogen smar idé.


  • #13   5. aug 2011 CH: ja, masser af opdragelse, det får ham også smiley
    Men han bider kun i ting, når vi ikke er hjemme. Jeg vil også gerne afskærme det, men det er ikke så ligetil at skærme for dørkarme og skuffe/reoler.


  • #14   5. aug 2011 *CH* - mangler alså den der synes godt om tast............ ;o)

  • #15   5. aug 2011 Nathalie, det er schæfereejerens udfordringer ;o)

    Forleden kiggede jeg mig rundt i huset og så hvad vores tre schæfere har valgt at efterlade som minder. Mange, faktisk, men blandt andet:

    Meck - nogle fine kradsemærker på nogle håndmalede døre i stuen...
    Cassius - bidemærker i stolene i stuen
    Coffey - bidemærker på hjørnet af stuebordet...

    Det er vist bare et spørgsmål om accept - indtil de er faldt til ro i hovedet og er tilpasset, så sker den slags....
    Coffey er nu 1 år, og det begynder at hjælpe... Men ganske langsomt *GGG*

    (Og så glæder mig i øvrigt til at få lejlighed til at sige hej til Anton igen, nu hvor han skal ud i verden ;o)
    Han var min favorit i kuldet, så det bliver sjovt at se, hvordan han er blevet nu ;o) )



  • #16   5. aug 2011 Ja sikke nogle minder at få med sig smiley
    Dem får jeg også med fra Anton må jeg nok erkende. Og bortset fra dørkarme og reoler ødelægger han ikke noget, ALT andet er stillet langt væk og dørene er lås inden jeg forlader huset ;o)

    Jeg glæder også rigtig meget til at vise ham frem, han er skøn :)! Og det er så dejligt at få ros til træning, det går bare fremad lige i tiden, jeg nyder det smiley Og han er ved at blive stor nu.


  • #17   5. aug 2011 Nathalie - tabasco hjælper ikke ;o) det ER prøvet her..... til sidst lærer man at leve med det :oP

    her har vi en gang, hvor vægge og især dørkarme er TOTALT gennemgnasket i 1,5 meters højde ;o)

    sådan er det bare at have schæferhvalp.... i mange tilfælde ;o)


  • #18   5. aug 2011 Sådan var zeus også. ku ikk gå ud 5min uden han havde fat i noget .. det var helt sindsyg.. lig meget hvor jeg lagde sko så fandt han dem. han sku nok finde noget at bide i .. så prøved vi at kun lukke ham inde i gangen og toilettet.. så var der ikk noget .. så lagde han sig bare i kurven og sov. nu vi så taget det et skridt videre og prøvede gangen soveværelset og toilettet. og nu er der ikk noget, kan vær væk flere timer uden han gør noget.. så det handler vel os bar om de skal blive lidt ældre.

  • #19   5. aug 2011 Næste hvalp skal være alene i bryggerset.....
    synes det trænger til en modernisering LOL smiley


  • #20   5. aug 2011 Så vil jeg lade tabascoen være og overveje om min eneste mulighed er at acceptere ødelagte dørkarme smiley

  • #21   5. aug 2011 Tusind tak for alle jeres input, "dejligt" at læse at det ikke "kun" er min hund der gnasker løs smiley
    Jeg har fået rigtig meget ud at det i skriver, og min kæreste også smiley
    Det er en dejlig hund og absolut en dejlig race smiley og nej jeg regner ikke med at den sover hele dagen, men min sidste schæfer havde jeg slet ikke de problemer med, og denne er først begymdt nu, så derfor skriver jeg her for at få hjælp til at takle situationen.

    Så igen, mange 1000 tak smiley



  • #22   5. aug 2011 Nathalie: Jeg har prøvet ALT og Kia var ligeglad indtil jeg i forbindelse med såropheling prøvede Cortivet. Hun HADER den lugt og holder sig fra alt der har været i nærheden af den.

    Lugten er tea trees olie .. Det ville jeg prøve med.

    Men er enig med de andre.

    Kia har smadret for over 45.000 kr. i mit hjem ... Jeg kunne have lukket af tidligere og jeg kunne have gjort så meget andet. Men sket er sket og der er som CH så fint beskriver "minder" overalt :o)


  • #23   5. aug 2011 Åh hvor jeg, som kommende schæferejer, gruer for den tid :o)
    Som CH siger, så går de tilbage i deres indlæring og "glemmer" en masse ting :o)
    Sæt jer ned på knæ og kig rundt. Er der noget der falder jer i øjnene? Så flyt det op, hvor han ikke kan nå det. smiley


  • #24   5. aug 2011 Sanne: hvad er cortivet for noget :)? Er det til at få fat i? Så ville det da være et forsøg værd at se hvad han siger til lugten. Jeg er endnu ikke stødt på noget, hvor han giver udtryk for at han ikke kan lide lugten.
    Sikke en omgang du må have været igennem med hende smiley


  • #25   5. aug 2011 Man kan købe noget til hest der smager grimt , og det stinker virkelig smiley

  • #26   5. aug 2011 Nathalie: Har prøvet alt på Kia, Gå væk hund, antilick, tabasco, peber og you name it. men CothiVet er det eneste der har virket på hende :o)

    Hun sprinter hen i sin kurv og smider sig helt faldt på maven med hovedet ned hvis jeg så meget som tager låget af den spray. Hun vil gøre næsten hvad som helst for at undgå at få det på sig ..

    Det er egentlig sårspray og kan fåes hos dyrlægen og på sår er det genialt fordi det hurtigt renser og tørrer så bakterier ikke har de bedste muligheder for at formere sig :o)

    Det er selvf. ugiftigt :o)

    Lidt om det: http://www.equidan.dk/DK/Produkter/Health%20Care/S%C3%A5rspray%20(x30x)%20CothiVet.aspx

    "Cothivet er et 100% naturprodukt udviklet på basis af 8 forskellige planter.
    Centella asiatica, også kaldet Gotu Kola, udgør størstedelen af Cothivet.

    Egenskaber og anvendelse:
    Til sårbehandling af alle typer sår og andre hudskader hos dyr. Smager bittert og nedsætter risiko for at dyret slikker i såret.

    Behandling:
    Sprayes direkte på det berørte hudområde 3-4 gange dagligt. Gentages indtil fuldstændig heling.

    Cothivet kan også anvendes ved fugtning af forbinding eller kompres, som er anbragt direkte på huden.

    Cothivet er ugiftigt, og det er derfor ikke farligt, hvis dyret slikker det i sig.
    Virkningen af Cothivet aftager, hvis dyret slikker det behandlede område.

    Advarsel:
    Undgå at spraye direkte i øjne og på slimhinder.

    Indhold:
    Hydrocotyletinktur 89,5%
    (Centella asiatica)
    Lavendelolie 5,8%
    Rosmarinolie 1,5%
    Hestekastanietinktur 1,2%
    Timianolie 0,9%
    Cypresolie 0,8%
    Lucernetinktur 0,16%
    (Medicago sativa)
    Tidseltinktur 0,14%
    (Carlina aucalis) "


  • #27   5. aug 2011 Sanne: tak, det kan være jeg må se lidt nærmere på det, jeg kunne være heldig at det havde samme virkning her, som hos dig smiley

  • #28   6. aug 2011 Sanne M, Kradsebørsten og hundehvalpens moar smiley )

    Det brugte vi på vores Gravhunds ører, da Yorkien suttede så meget på dem, at pelsen faldt af smiley Hun har nu hår på ørerne igen, og han har ikke rørt dem siden smiley


Kommentér på:
HJÆLP!!! Schæferproblemer

Annonce