{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

hvalp, gl.hund virkelighedens verden :((( {{forumTopicSubject}}

Har i dag hentet 9 uger gl. hvalp... den er så sød og skøn og glad, og den vil bare så gerne vores kanp 2 år gl hund, men den giiider hende ikke.... hvalpen startede med at være lidt for ivrig og kåd, og blev grundigt sat på plads med knurren og tænder visen....
Det er gået bedre i løbet af dagen og de kan gå ved siden af hinanden og snuse osv, men fx når den gl ligger og hvalpen kommer i nærheden så viser hun tænder og gør ud efter den.... ved godt de lige har mødtes og det nok tager tid, men fortæl mig at det nok skal gå, jeg ved godt man håber og har en urealistisk forestilling, sikkert, men ville jo da gerne at den gl lagde attituden og i det mindste bare ignorede hvalpen så, ..... er endda i tvivl om jeg overhovedet skal lave dette indlæg, kan godt fornemme det virker dumt, men vi elsker jo den gl og jeg er bare lidt skuffet over hende tror jeg.... hvalpen gør alt for at gøre sig til og underkaster sig totalt når bare den gl vil give noget opmærksomhed...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalp, gl.hund virkelighedens verden :(((
  • #2   6. aug 2011 Det skal nok gå det hele...
    Har du tænkt på om den gl måske er lidt jaolux over at der nu er kommet en hvalp ?
    Men igen de skal lige vende sig til hinanden, det kommer stille og rogligt smiley
    Og tillykke med den lille ny smiley


  • #3   6. aug 2011 Jeg er også sikker på at det nok skal gå. Husk, at det ikke er alle voksne hunde der kan lide hvalpe. Mange tror, at hunde af natur er overbærende, men nogle gider simpelt hen ikke al balladen. Jeg er så sikker på, at din voksne hund nok skal acceptere den lille ny. Har du overvejet at ringe til én med forstand på hundeadfærd, og få lidt gode råd om hvordan I bedst muligt griber det an? Der er flere steder man kan ringe gratis. Held og lykke med det hele. Kan godt forstå at du er skuffet - man går jo også og glæder sig så længe til hvalpen, som du sikkert også har fået for at den voksne kan få selskab. Sådan er det jo også tit, når man får barn nr. 2 - som regel er det ikke den idyl man forestiller sig med en stolt og forsigtig storebror/storesøster :o)

  • #4   6. aug 2011 Det skal nok gå. mange hunde er ikke elleville over og få en hvalp i huset. Det at de kan gå sammen og snuse er et ret godt tegn på man bare skal have tålmodighed så kommer det.

  • #5   6. aug 2011 ok, tak for de gode ord og råd....
    ja ser da også tiden an og håber..... og ja giver dem begge mulighed for at gå væk... det er bare så hjerteskærende og se den lille kaste sig på ryggen under Nova og når Nova (gl) snuser så slikker hvalpen Nova osv , men ja er også glad for de positive ting at de kan gå ved siden af hinanden osv...

    Skulle der efter et npar dage ikke være ´nogen bedring så vil jeg kontake en adfærdsterapeut og få råd...

    Nova er 20 måneder men vi har kun haft hende i 3 måneder, indtil da havde hun været kennelhund, og hun havde endda haft hvalpe alt alt for tidligt, men hun er faldet så godt til, hun er en god god hund for os, og er bare rar og glad, så vi er nok ret overraskede over at der er den reaktion, men ja jeg tror hun er jaloux, men vi har rådfodret hende med godbidder i dag når hun har været rundt om hvalpen og når der har været gode situationer, vi har ikke skældt ud før Nova sådan virkeligt har snerret, men rost rost rost....
    Så ja....


  • #6   6. aug 2011 Se tiden an, men efterlad dem ikke alene sammen, for en sikkerheds skyld :o)

  • #7   6. aug 2011 nej de bliver ikke ladt alene, og de spiser heller ikke i samme rum før de kan være omkring hinanden uden problemer....

  • #9   6. aug 2011 For det første har vi haft 2 hunde før, for det andet har vi haft hunde i 30 år....
    Men ja, vi søgte hvalp, og der var længe ikke til at få en sort tævehvalp i Danmark, og i den søgen får vi så tilbudt Nova, samtidig var vi jo skrevet op flere steder og får så tilbudt hvalp i juli.... Da det hele tiden har været meningen vi skulle have 2 hunde igen takkede vi ja til hvalpen da vi jo føler at Nova er en super hund og hun bare er faldet til her uden problemer osv.
    Vores oprindelige plan var hvalp i foråret og så hvalp igen når den første var ca 2 år, men her blev der så mulighed for 2 hunde hurtigere, og begge opdrættere mener sagtens det kan gå... Tror også bare det er tilvænning, Nova er ikke agressiv overfor andre hunde ellers, hun gider ikke hanhunde der render og snuser konstant men hun kan sagtens gå med andre hunde, er jævnligt i hundeskov osv, så håber da det går...


  • #10   6. aug 2011 @ ej en medløber, åh det håber jeg da virkelig også på sker her.... Lige nu ligger de med en halv meters mellemrum og sover, hvalpen ville jo såe gerne sove ved Nova, den prøvede tidligere, og endte helt inde ved Nova´s mave da Nova lå på siden og sov, men Nova viste tænder og gik og det skal hun jo have lov til, vi andre tænker jo bare, åh hvorfor forstår hun ikke hvor hyggeligt det kunne være : )

    Men igen der er hun meget kennelhund, jeg tror de sov i hver deres transport kasse om natten, så hun er heller ikke det store putte dyr overfor os.... men som sagt synes vi hun er faldet så godt til her, og hvalpen er så glad og virker tryg og nysgerrig, så vivil jo heller ikke at nogen af hundene skal blive ødelagte af at de her bliver en dårlig ting for dem.... Men ja tålmodighed...

    I 80 fik vi første hund, og i 83 fik vi nr 2, det gik bare så godt, når den lille blev for meget gik den store bare men den knurrede ikke og den viste ikke tænder, og de endte tit med at sove op ad hinanden...

    Der er også hænder nok til megen opmærksomhed til begge vi er 2 voksne, og 2 meget store børn i husstanden, så det er ikke sådan at der ikke er overskud nok til begge hunde...


  • #11   6. aug 2011 ja, det har jeg også tænkt, at Nova skubber jo hvalpen lidt i vores retning, og vi har heller ikke købt hvalp til Nova, men fordi vi gerne ville have hvalp og hund nr. 2 så det er ikke at naivt valg vi har truffet, men håbet er da at de kommer til at føle en form for fællesskab og "hygge" ved at være 2.... Det er også fint nok at de ikke bliver bedste venner, bare de kan leve sammen i fred, og det er jo også bare nu hvor den lille gør sig sådan til at man synes det er synd, samtidig med den er rejst fra 5 søskende og en mor der jo alle gerne ville den.

    Altså nu har de ligget med en halv meters mlm rum og sovet, hvalpen er på klassisk hvalpe manér helt væk, og ligger næsten på ryggen, Nova har lige gået lidt rundt, gik så hen til hvalpen og snuste til den fra maven helt op til snuden, hvalpen belev bare liggende og Nova har nu lagt sig med den halve meters afstand igen.... så det er ikke sådan at hun angriber den, hun er heller ikke heeeelt uinteresseret, men det går bedst når det er hende der går til hvalpen, og ikke omvendt.... såe som dagen er gået er jeg skiftevis lettere bekymret og fuld af forhåbning...... er spæbdt på hvad natten bringer, Nova sover i vores seng, hvalpen skal så ligge i en kurv ved siden af hvor jeg kan få hånden ned : ) megen søvn bliver det nok ikke.....
    Vi har heldigvis mulighed for på skift at være hjemme de næste 2½ uge, så der kan jo ske meget godt på den tid....


  • #12   6. aug 2011 ja og hunde er jo også forskellige, ved det godt... sidst vi førte 2 tæver sammen var det bare så problem frit.... ved også at Nova siger fra på den måde hun selv er blevet sagt fra på i kennelen, hun var nederst i hierakiet der og hun har helt sikkert lært det på den hårde måde, så hun ved ikke anderledes... men nu må jeg hellere ud med dem, og så i seng og se hvorledes natten spænder an... håber på det bedst var oppe 5.30 i morges da hvalpen skulle hentes i Nordsjælland, og vi gerne ville nå hjem med den så den havde lidt dag her....
    Håber morgendagen bringer lidt fremgang for alle.... den er virkelig nuttet, og Nova er bare dejlig, så det skal komme til at fungere....


Kommentér på:
hvalp, gl.hund virkelighedens verden :(((

Annonce