683 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Enormt kræsen Enormt kræsen

Hej hg!
Jeg har virkelig brug for jeres hjælp...
Min hund er så sindsygt kræsen og jeg har prøvet alt. Acana (flere forskellige varianter), RC (flere forskellige varianter), ziwipeak (flere forskellige varianter), barf og senest hjemmelavet. Har så lige fået acana grassland hjem, hvor han bare tager en enkelt pille eller to, og det er så det eneste mad han har fået i dag.
Han har ikke maden stående fremme hele dagen, og jeg frabeder mig indlæg hvor i skriver at hunden nok skak spise når den bliver sulten nok- det holder bare ikke en meter, da han så bare ikke spiser i flere dag + han er for tynd i forvejen (dyrlæge bekræftet)

Undskyld sproget, men hvad fanden skal jeg snart gøre?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Enormt kræsen
  • #1   7. aug 2011 Der er intet i vejen med hans tænder eller lignende, så det er ikke dem som er problemet

• #2   7. aug 2011 Ja jeg har nøjagtigt samme problem. Har bare ikke prøvet ziwipeak, hjemmelavet og barf, men derimod acana, taste of the wild og wolfsblut flere forskellige varianter. Vil din hund heller ikke spise barf? Hvad så med rå ben? Min vil gerne have rå ben, men det kan han jo ikke leve af...

• #3   7. aug 2011 Bettina: nej det vil han ikke. Han blev rigtig dårlig af at få barf og gad ikke at spise det efter et par dage- hverken rent kød, kallun, kød med ben eller bare ben...

• #4   7. aug 2011 jeg har det samme problem min vuf. vil heller ik spise... jeg har prøvet med alt muligt mad... min dyrelæger siger også at min er for tynd.. eller han ligger lige på kanten og han skal spise 2 gange om dagen.... nu mangler jeg kun barf

• #5   7. aug 2011 åh nej.. Ikke flere hunde med det problem..

Vi har problemet med Sara smiley
    Hun bliver barf fodret, og de fleste af ugen syv dage, snuser hun bare til maden, kigger på os, og går igen smiley

• #6   7. aug 2011 Jeanette: ja det har jeg. Både olie, leverpostej og makrel i to tomat. Det hjælper ikke en dyt. Selv hvis haan bare får ren leverpostej eller makrel kan han godt bare lade det stå.
    På nuværende tidspunkt får han jo også hjemmelavet hvor der ca er 50% kød, 25% grønt og 25% brune ris

• #7   7. aug 2011 Jeg ved du skrev du har prøvet en masse, men du får lige mit forslag alligevel... Har du prøvet RC til pudler? Jeg har kæmpet det meste af Emmas 1,5 års levetid med at få hende til at spise, nøjagtigt ligesom dig. Og mange af RC's produkter, men lige den til pudler spiser hun altså. Det var dyrlægen der gav mig råd om at prøve den. Jeg sender dig gerne en prøve på det, hvis du vil?

• #8   7. aug 2011 Kæmpe problem med de små kræ, min hvalp gider heller ikke rigtig spise, jo den mors cavalie mad, men den skal jo helst ha hvalpemad, nu koger jeg kylling og ris, og det glider fint ned, men tror bare ikke det er nok til sådan en hvalp, hun er også ca 1 kg under sine søskende.

• #9   7. aug 2011 Hvordan laver du hjemmelavet hundemad? Er det efter en bestemt opskrift?

• #10   7. aug 2011 Betinna:
    http://hundevenner.forumup.dk/viewtopic.php?t=6&mforum=hundevenner
    Winnie: det er helt ok. Du har ret, han vil sikkert spise på et tidspunkt, men så tager han bare en hel uge om at spise en dagsration, og han er undervægtig i forvejen - han spiser kun for at overleve.
    Han har fx ikke fået noget at spise hele dagen overhovedet, også her til aften severer jeg 68 gram hjemmelavet, hvor han bare snuser til det og går - lidt kongelig har man jo lov at være smiley

• #11   7. aug 2011 Anne: Tak for linket, det ser spændende ud og må da prøves :o)

• #13   7. aug 2011 Ja jeg er enig i at hundene ikke dør af sult, men selvfølgelig vil man gerne se sin hund nyde sin mad, og ikke kun spise ganske lidt for lige at overleve. Det er heller ikke rart, når man kan se på hunden at den virkelig er sulten.... Så tænker jeg: Det tørfoder må virkelig smage forfærteligt...

• #14   8. aug 2011 Sara kan sagtens gå i en uge uden at røre det smiley

• #15   8. aug 2011 Har samme problem med Benny, har prøvet flere forskellige slags, incl. BARF, og han er bestemt heller ikke for fed.

Jeg fik det råd i en anden tråd at prøve RC 4800, indtil videre virker det, dog ikke alene, jeg kommer først noget hjemmekogt suppe over, og så blander jeg en smule LUZ kattemad fra Aldi i, overhældt med lidt varmet vand.
    Så kan jeg få ham til at spise ca. halvdelen af hvad rationen på posen siger, men da det er med så meget fedt / kalorier i bliver han ved med at være pæn og holde vægten.

Og så har jeg fundet nogle ting fra BARF som han gider spise.

Noget træls når man altid har haft hunde der åd ALT

• #16   8. aug 2011 Silje er også ret kræsen, dog ikke så kræsen at hun slet ikke spiser noget. Det er ikke meget, men det kommer ned.

Har du prøvet med frikadeller til din hund? Hamburgerryg (hjemmekog)? Pølser? I det hele taget "menneskekød", ved godt det ikke er godt for hundes tænder, men hvis det er det der skal til for at hunden skal spise og ikke går og sulter.

• #17   9. aug 2011 jeg har idag prøvet at lune en lille klat leverpostej og kommet det i hans mad, hold da op det er godt længe siden jeg har set at ham spiste så meget mad smiley jeg fik det fif af min dyrelæge

• #18   9. aug 2011 Ja, jeg har endnu ikke mødt en hund, der ikke kunne lide leverpostej og pølser. Min lille Silje er vild med det! Jeg er sikker på, at hunde ville dræbe for en klatleverpostej og en pølse. *G*

• #19   9. aug 2011 Hunde = hun.

Kommentér på:
Enormt kræsen

Annonce