{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.162 visninger | Oprettet:

Så hold sku da på ! (sælger) {{forumTopicSubject}}



Undskyld men nu har jeg været læst en masse annoncer hvor der står " min hund skal ikke have hvalpe.." nårh ja hvis du sælger dem kan du ligesom ikke bestemme en om den nye ejer vil ha hvalpe..`?!

Hallo så stil hunden. så i sku da sikkere på de ikke bruger brugt!

arrgh pokker da ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så hold sku da på ! (sælger)
  • #2   8. aug 2011 Ligemeget hvad så kan man ikke skrive i en annonce at man vil bestemme at man ikke bruger hunden til avl .. sælger kan ikke vide om køber har avl i tankerne selvom der måske kommer andet ud af munden..

    Argh .. hvor har du dog fået det af vide ..((steriliseret))


  • #3   8. aug 2011 maria M
    Det er jo derfor man kan lave en købskontrakt hvor der f.eks blir sat en bod på 30000 hvis køber avler på hunden smiley


  • #4   8. aug 2011 *Ryster på hovedet* ...

    Du kan da bare finde en tæve der er egnet til avl...


  • #5   8. aug 2011 Jeg syntes det helt fint man ikke vil have ens hund bliver brugt til avl.. men så må man sku da gøre noget ved det..

    ja købskontrakt.. det hjælper ikke særlig meget .. hvis man bare laver et køkkenklud..


  • #6   8. aug 2011 Selvfølgelig kan sælger bestemme om køber må bruge hunden til avl.... og kan køber ikke lide dette kan køber jo bare finde en anden sælger..

    Egentligt ganske nemt, ikk'?


  • #8   8. aug 2011 Lotte- Jeg ønsker ikke at købe hund til avl.


    **ryster på hoved tilbage igen**


  • #9   8. aug 2011 Åh jo... en kontrakt er skam bindende og det kan blive ganske dyrt ikke at rette sig efter sådan én *S*
    Også selvom det er et køkkenkuld (som jeg formoder der skal stå?)!


  • #11   8. aug 2011 Lise - hov min fejl smiley
    ja men hvordan vil du lige finde ud af hunden har fået hvalpene ..


  • #12   8. aug 2011 Jeg kan ikke se problemet i at man siger at den hund man sælger ikke skal bruges til avl, hvis man endelig skal have en hund til avl hvorfor køber man så ikke en man faktisk kan avle på.
    Synes det er fint man laver en kontrakt hvori køber skal betale en sum hvis de får et kuld.


  • #13   8. aug 2011 Selvfølgelig kan sælger bestemme det. Jeg ville dælme også lave den største klausul i købskontrakten med den største bod, hvis jeg nogensinde skulle sælge louie. Og han ville aldrig egne sig til at blive kastreret. Det tror jeg faktisk også, at jeg ville lave en klausul på

  • #14   8. aug 2011 Julie P:

    ....Og han ville aldrig egne sig til at blive kastreret. Det tror jeg faktisk også, at jeg ville lave en klausul på.....

    Hvad skulle man så gøre hvis hunden behøvede kasteration - ikke for at undgå avl eller forsøge at gøre sindet anderledes - men ene og alene for at forhindre blødning fra penis som resultat af for høj testosteronproduktion?

    Blot nysgerrig, for det var årsagen til ,at jeg blev nød til at lade Julius kasterere smiley


  • #15   8. aug 2011 Chardame: præcis. Der kommer frygteligt meget underuld- hvilket ikke altid er ønsket. Mødte en poms en dag som lignede en pekingezer fordi den var lige så bred som den var lang og pelsen hang bare fordi den havde så meget underuld efter kast.

  • #17   8. aug 2011 Grynet: Ville den slags ikke have vist sig, hvis det ville ske, når nu han er 5? Helt ærligt, så ville han nok være bedre tjent med at få fred, hvis det var. Han har dårlige knæ, som kun er symptomfrie, fordi han er så tynd, han bryder sig ikke om børstning og med ekstra underuld ville det blive et helvede og han er en utryg hund i forvejen- det ville være synd, hvis han skulle blive mere utyg.

  • #18   8. aug 2011 Kan ikke se noget problem i at folk kræver at hunden ikke må bruges til avl.

    Jeg stoler dog ikke en skid på folk, så jeg kastrere hunden inden salg.


  • #20   8. aug 2011 Jeg er nu enig i, at vil man ikke have sin hund brugt i avl, neutralisere man den inden salg.. Man har INGEN mulighed for at vide om hunden bliver brugt ellers.. Der er da INGEN der ved om jeg evt laver et kuld hvalpe i næste måned, jeg behøver jo ikke sætte dem til salg i mit eller tævens navn. Er man en seriøs opdrætter, som af en eller anden grund ikke vil have hunden i avl, er der KUN neutralisering..

  • #21   8. aug 2011 Et eksempel: Min veninde har overtaget en 4-årige bull terrier-tæve. Hun har fået de kuld hvalpe hun skal, men da bull terrierens helbred har skidt af at blive lagt i fuld narkose (hvilket jeg ville tro de fleste hunderacer har), er det da åndsvagt at sterilisere tæven. Naturligvis er min veninde forstående, og hun skal naturligvis ikke have flere kuld hvalpe..
    For de fleste dyrlæger her i DK gælder det at når de lægger dyr i narkose, giver de narkosen udregnet efter hundens vægt af én omgang, mens man i andre lande gør som med mennesker og dosere trinvist efter behov indtil indgrebet er færdigt. Derfor ses det desværre også al for ofte, at hunde ikke vågner op af narkosen.. En overdosis kan man kalde det.. Derfor synes jeg selv det er åndsvagt at neutralisere bare for at gøre det..


  • #22   8. aug 2011 ja, både en kastration eller en sterilisation er ikke noget man "bare lige gør".
    Det er helt sikkert et dilemma... men sådan er det jo med alting når det i sidste ende kommer til at stole på folk.
    Jeg tror nu ikke jeg ville hverken sterilisere eller kastrere hunden, men laver klausuler i kontrakten og så håbe jeg havde valgt de rette købere man kan stole på.
    Det samme gælder jo for DKK'er der sælger hvalpe... der må man også håbe at man har solgt til de rette der ikke bruger hunden til avl udenfor DKK.... og det eneste man har der er også en kontrakt med klausuler.

    Jeg fik kastreret Bergkamp i forbindelse med at han skulle have opereret anal-kirtlerne væk. Så der var narkose-risikoen der alligevel og så blev han samtidig kastreret.
    Efterfølgende har vi kæmpet med at holde hans vægt nede og pelsen er gået helt bananas med krøller og masser af underuld.


  • #23   8. aug 2011 Syntes det er godt når man laver avlsforbud. Der er rigeligt af hovedløst avl.
    Vedr kasteration, så har min hanhund fået meget mere underuld.


Kommentér på:
Så hold sku da på ! (sælger)

Annonce