5.016 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

Hvad giver/tager I for at få pasning af hunde? Hvad giver/tager I for at få pasning af hunde?

Jeg er nogle gange nødt til at bede min mor/datter/søn om hjælp til pasning af min hund. Ligesom jeg ofte passer min datters hund. Jeg giver altid min mor en gave for det, hvorimod mine unger og jeg bare hjælper hinanden.

Men jeg kom til at tænke på, hvad hvis man har andre til at passe sin hund - hvad giver/tager I så? Og jeg tænker her på mennesker, som man egentlig ikke er personligt involveret med, men som er så søde at gøre én den tjeneste. Giver man en gave - og hvor stor? Eller giver man penge? Og hvor meget?

Personligt ville jeg aldrig lade en udenforstående passe min hund uden at påskønne denne fantastiske tjeneste. Hvad mener I?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad giver/tager I for at få pasning af hunde?
  • #1   9. aug 2011 jeg fik mine passet hos en veninde hun ville ikke have noget ,,men jeg købte så fodbold tøj til hendes dreng med hjem fra bacelona og så fik hun 200 af mig

• #2   9. aug 2011 Vi har nogle veninder, der er flinke til at flytte ud og bo hos hundene, når vi er væk en nat eller to. Der giver vi altid en middag i byen, eller en tur til stand-up eller lignende som tak, fordi de begge helst vil have oplevelser frem for penge.

Hvis min nevø flytter derud, får han istedet penge til pizza og fri adgang til at invitere et par venner og gå i barskabet - for det er det, han helst vil have smiley

• #3   9. aug 2011 Hvis det er en jeg kender uden at vedkommende kan kaldes en ven ville jeg nok give en købmandskurv med vin, chokolade og lidt forskellige italienske eller franske specialiteter til omkring 400-500 kr for en uges pasning.
    + at hunden naturligvis har eget foder med og at jeg betaler for de aktiviteter passeren laver med hunden hvis det koster noget.
    Hundesvømning feks

Dette er hvis der ikke er aftalt noget om betaling

• #4   9. aug 2011 I nær familie passer vi bare hinandens hunde uden at det "koster" noget

• #5   9. aug 2011 Jeg er så heldig at jeg har haft "folk til det grove".......*G* Altså jeg har 2 gange haft en til at bo her og passe tøserne. Gå med dem, fodre dem og sove hos dem her i huset.

Jeg har betalt et beløb som vi begge var tilfredse med (den sidste ville så IKKE have pengene.... grrrrrr!!!), men hun NØD bare at kunne tage sin hund med her "ud på landet" og bo i en uge. Men pengene lå der til hende!!

Jeg synes at det må koste noget. En pension er jo ikke billig og her har man muligheden for at hundene er en del af dagligdagen i forhold til en pension.

Mine forældre passer også ofte tøserne (vi er naboer, så det er bare at lukke dem ud i haven, for mine forældre er for gamle til at gå med dem), når vi er væk en hel dag. Så gør vi dem tjenester i hverdagen og køber ind imellem en flot buket eller en stor æske chokolade som tak.

Tingene skal jo ikke være gratis:-)

• #6   9. aug 2011 Nu er det kun min morfar der passer Thomsen, vi har ikke andre til at gøre det. Ham byder vi på middag, så han ikke skal sidde for sig selv i hans hus.

• #7   9. aug 2011 He he min familie er det altid min mor og hendes kæreste, som passer Louie- det giver de så penge for smiley Ej min mor og hendes kæreste elsker at passe ham, og de har en fjollet idé med at putte lidt penge 20-30 kr i hans sele, hvor der er små lommer. Det er til is og pølser. De får en lille ting fra ham til jul og fødselsdage

Vi har gensidig pasning med flere af naboerne, så det går lige op

• #8   9. aug 2011 Når jeg engang imellem passer dyr, spøger de om der er noget jeg ønsker mig og det ender altid med at det er en bog som jeg vil have smiley Så giver de mig den som tak.

• #9   9. aug 2011 Vi har et hold venner, hvor vi har passet deres hund og hjulpet, men har dog aldrig taget noget for det. Synes det er bedre, at vi kan få gengældt tjenesten når vi får brug for det. Det samme gælder familie :o)

• #10   9. aug 2011 Jeg har kun en gang passet en hund i 3 uger, og de havde købt gaver med hjem til mig for samme pris som det ville have kostet dem for en pension.
    Det var jo vanvittigt! smiley
    En lille ting havde været rigeligt, det var så hyggeligt at have hund i de uger - før jeg fik min egen smiley

Hvis jeg skulle have min passet ved ikke-familie/venner... tja jeg ville betale enorme summer til den rette person. Men indtil videre har jeg ikke fundet den rette person hehe, så kan mine forældre ikke, så bliver jeg hjemme.

Men var det en tæt på mig, så ville jeg købe en lækker ting. Ikke give penge.

• #12   9. aug 2011 Jeg kan foreløbig se, at I er meget på linie med mig - at I giver udenforstående noget for pasning, når der ikke er tale om en "bytter". Mette, lige præcis det med pensionsbetalingen havde jeg også i hovedet - det er jo trods alt ikke gratis og kommer hunden i et privat hjem får den jo som oftest en hel anden aktivering og indgår sammen med familiens egen hund(e) - eller som i dit tilfælde bliver passet i eget hjem. Det ville jo være utrolig meget værd i min verden med min forkælede hund smiley

Jeg er nødt til at forlade tråden lidt, men vender tilbage. Keep them coming ;o)

• #14   9. aug 2011 Ja, mine tøser vil gerne i pleje hos Maj-Britt har de sagt........*GGGGGG*

• #16   9. aug 2011 Maj-Britt:

DET ville de nyde. Så ville Kaido sidde på skødet af Kasper hele dagen...........*GGGGG*

• #18   9. aug 2011 Maj-Britt:

Ja, det ER sq vigtigt at passe på sin hundepasser!!!

• #19   9. aug 2011 Jag gav 100kr. om dagen hos en jeg mødte på nettet.

Min nabo har så lige passet her i ferien, og han fik 3 flasker gode rødvin samt noget lækkert chokolade smiley

• #20   9. aug 2011 Vi har kun fået Buddy passet én gang - og det handlede kun om en eftermiddag og nat, hvor vi ikke kunne have ham hjemme pga. familiefest. Næste morgen kom han hjem igen. Det var min venindes mor, der passede ham, og vi gav et par flasker vin og en æske chokolade.

Ellers har vi ALDRIG fået ham passet, da vi ikke er typerne, der render rundt. Det vil sige, det gør min lillebror og jeg, men mine forældre er aldrig væk i længere tid end at han kan være alene smiley

• #21   9. aug 2011 Min lillebror agerer som fodermester og hundelufter når jeg er på arbejde, det får han 50,- pr gåtur for.. Det var meningen jeg skulle på ferie i en uge her til oktober, der skulle han have passet hus og hunde samt mine to katte og kamelæon for 1000,- og så selvfølgelig en lille gave fra Spanien..

• #22   9. aug 2011 Vi passer svigermors hund ganske gratis når de er på ferie og vores bliver passet gratis af min mor og stedfar eller svigermor ;o)

• #23   9. aug 2011 Det tidligere sted, hvor jeg red, har jeg også passet gård for dem. Så flyttede jeg derud og passede to store schæfere, de mange katte, 4 heste og self ordnet stald, lukket heste ud/ind og fodret osv.

Det jeg fik for det:
    Al den ridning jeg ville (red normalt kun to gange ugentligt)
    1500 kr.
    Køleskabet fyldt fuldstændigt op - det var umuligt for mig at nå i gennem det hele xD
    ... og så en gave derfra, hvor de havde været. Parfumer, cremer osv. smiley

• #24   9. aug 2011 Maj-Britt: Dit hjem lyder som et fantastisk hundepasserhjem - ærgerligt, du bor så langt væk - he he....

Hvor er det dejligt at se, hvor meget folk skønner på en god hundepasning smiley

• #25   9. aug 2011 Når jeg skal have Charlie passet inden så længe skal jeg give 250,- i døgnet for det. Det er et sted hvor hunden kommer i hele haven og huset som hendes egne hunde også gør. Han kommer med på ture og alt hvad de nu ellers foretager sig.

• #26   9. aug 2011 Vi har fået Enzo passet en hel weekend hos min mor og stedfar, vi gav dem en flaske champagne og noget chokolade som tak (de forventede ingenting) men det er eneste gang vi har haft ham passet så længe. Næste år når vi skal på ferie kommer han i en pension.

Vi har 2 gange haft besøg af min brors samojede fra fredag til søndag og forventede ingenting af dem. Enzo og silver hygger sig så fantastisk sammen og det er en fornøjelse at kunne hjælpe. Specielt når man er hunde-TOSSE

smiley

• #28   9. aug 2011 Jeg fik engang min kattekilling passet af en veninde.
    Jeg skulle på påskeferie.

Denne søde lille killing valgte så at bruge hendes nye lædersofa som kradsetræ !!!!!!!!!!!!

Møgkat altså :o)

Jeg var i lære og havde ikke mange penge ( ca 13 år siden tror jeg ) men jeg købte de ødelagte sofaer for 13.000 kr

De sofaer har jeg stadig stående i stuen....
    Det var ikke voldsomme mærker men sofaen var helt ny og jeg synes ikke jeg kunne være andet bekendt

• #30   9. aug 2011 Jeg giver 2000 kr for 14 dages pasning, uanset om det er familie eller venner der passer dem, eller om de vil have pengene eller ej. De skal have dem! Mine hunde skal ikke i hundepension, så jeg betaler gladeligt for at få dem passet privat.

• #32   9. aug 2011 Ikke så tit vi har fået passet hundene i længere tid, og som regel er det min mor der passer, og hun nyder det og vil ikke have noget for det. Så det bliver til en flaske Baileys og lidt slik som regel...
    En enkelt gang har en veninde passet, og hun fik et par flasker sprut og en bunke slik for pasningen.

• #33   9. aug 2011 Og så har hundene naturligvis en "stak" penge med, til hvis det skulle ske at de blev syge og måtte til dyrlægen!

• #34   9. aug 2011 Jeg ville betale min. 100 kr. i døgnet for en lille hund og 150 kr. for en stor. Også selvom den havde madpakke med.
    Jeg ville ikke vente på, at den der havde været sød nok, at passe min hund skulle forlange et bestemt beløb. Vi ved jo alle i realiteten, hvad det koster at sætte sin hund i en pension, hvor den tilbringer tiden i en boks og løbegård.
    Og så kan jo yderligere vise sin påskønnelse med en æske chokolade oven i hatten!

• #35   9. aug 2011 Sidst vi passede hund tog vi ikke noget for det, da det var fra familien.

Min mor passer somme tider Lulu, og det plejer hun at gøre af egen fri vilje. Jeg køber dog somme tider en stor æske chokolade som tak.

• #36   9. aug 2011 Hvis jeg skulle passe fremmede hunde derimod, tror jeg ikke jeg ville tage meget mere end 100,- kr i døgnet. Det synes jeg er meget fair, når man som privat passer.

Da Lulu for nyligt var i pension kostede det 200,- pr heldøgn og 100 pr. halvdøgn.

• #37   9. aug 2011 Marietta: Jeg kunne ikke være mere enig smiley

• #39   9. aug 2011 Jeg fik i juni passet Fluffy af en god ven i 10 dage imens jeg var i Spanien, jeg gav hende en pose med lidt lækkert til hundene med og så fik hun 1000 kr for det, hun ville ikke tage imod dem men det kom hun til for jeg ville ikke høre andet.

For nogen år siden sparng min daværende hundepasser fra 1 uge før jeg skulle rejse så jeg endte med at hundene var hos min mormor og så havde jeg 3 venner der skiftes til at lufte dem, den ene fik min bil med fuld tank til rådighed samt 1000 kr hvilket jeg så faktisk synes var frækt at bede om men jeg havde jo ikke noget valg, den anden fik en katon smøger og den sidste havde jeg købt et guldarmbånd med hjem til smiley

• #40   9. aug 2011 Hov den var delt op så hende der fik smøger kun var her 3 gange og de andre 2 havde de andre ture, hende der fik armbåndet ville ikke have noget fordi jeg tit køre hende til dyrlæge osv fordi hun ikke har bil, men hun fik altså det armbånd alligevel smiley

• #41   9. aug 2011 Vi har aldrig haft vores passet ude, men vi har tilgengæld af og til haft venners hunde på ferie. Hvalpekøber er også altid velkommen til at få "vores" hvalpe passet her i ferier eller hvis de skal noget. Har aldrig taget penge for det - ligemeget, hvor mange hunde/dage det drejede sig om.

• #42   9. aug 2011 Da jeg kontaktede Fru Nielsen omkring pasning af Bertil i dagtimerne , tilbød jeg hende 100 kr. pr. dag ....

Det ville hun under ingen omstændigheder høre tale om , da hun har lige så stor glæde af arrangementet som Bertil har .
    Jeg gav hende en blomst og jeg fik en skideballe og trusler om at hvis det nogensinde gentog sig , ville hun trække sig fra vores aftale ( det tror jeg så ikke hun længere kan pga. hendes følelser for Bertil hehe )

Og det må jeg så respektere.....:-(

Men når Fru Nielsen engang , om tusind år ; ikke længere er her , må jeg have en ny hundepasser til Bertil og der vil jeg så atter tilbyde 100 kr. pr. dag.

Det vil så blive et sted imellem 2000 og 2200 om måneden fast , da han ligesom er i dagpleje.

Jeg ville ønske jeg kunne sætte prisen op , men 2200 kr. plus al vores træning , foder , dyrlæge , forsikringer osv , så løber det op og smertegrænsen nået.

Men mon ikke også der er en pensionist der gerne vil tjene disse penge til den tid , det tror jeg ( håber jeg )

• #44   9. aug 2011 Det nemlig rigtig MaiBritt , venner hjælper man OG påskønner deres hjælp smiley

Men når vi snakker om fremmede der frekventere min annonce om hundepasning , så vil jeg bare gøre jobbet så GODT og attraktivt som muligt , netop for at personen vil gøre ALT for at beholde denne tjans smiley

Men kun gamle damer kommer i betragtning hos mig...........

( har du nogle ledige hundepladser pt ?? ) LOL

• #46   9. aug 2011 uuuuhhhhhh , hvor bliver jeg baaaangeee smiley

Men til gengæld har vi fritime UDEN vikar på søndag , det opvejer meget smiley

• #47   9. aug 2011 Åh åh, Charlotte.......... Big trouble!!!.........*GGGGGGG*

• #49   9. aug 2011 LooooL

Glæder mig SÅ meget til søndag ...... og også til torsdag smiley

• #50   9. aug 2011 Det bliver SÅ fedt søndag.........*GGGGGGG*

Jeg kommer nok lige og kigger og afleverer foder til Maj-Britt torsdag:-)

• #52   10. aug 2011 Det lyder fornuftigt, Maj-Britt:-)

• #53   10. aug 2011 Vi passer gerne vennernes hunde gratis... Så længe de fungere ind i gruppen her, så er venner altid velkommen! Tjenesten går så også den anden vej.
    En gang i mellem udvæksler vi så lige en gave, ala en pose guffer, lidt slik eller i den dur...
    Men oftest er det nu "at kigge efter kattene" vi har brug for...

• #55   31. aug 2019 Man kan jo også bare sige nej hvis det er så stor en byrde,
    Jeg vil ihvertfald ikke have noget for at gøre mine venner en tjeneste, og hvis man har et behov for at sidde og gøre op i kroner og øre hvad ens venner har sparet kontra hvad man selv har fået ud af det forstår jeg ikke at man gør det. Det er ihvertfald et underligt grundlag at hjælpe venner på.

• #59   31. aug 2019 Jeg har aldrig fået noget for at passe andres hunde. Også selom jeg har passet dem i alt fra 14 dage til 2½ mdr.
    Men fremadrettet, der vil jeg tage penge for det. For det ER dyrt, og der ER meget arbejde ved det, selvom det selvf. også er megaskønt.
    Jeg giver selv 150 kr. for at få min hund passet i 5 timer sammenlagt.

Førhen gav jeg fast 25 kr. i timen, 225-250 kr. ved overnatning. Men den passer er desværre død.
    Det er den pris jeg selv regner med at tage fremadrettet, dog selvf. noget andet, for længere ophold.

Jeg har ikke bedt om at få noget, så jeg har heller ikke forventet det. Men jeg ville aldrig selv lade andre passe min hund, uden at de også fik noget for det. Det er almindelig opdragelse, efter min mening (vennetjenester undtaget selvf.)

• #60   31. aug 2019 Jeg forstår egentlig ikke hvorfor man ikke selv nævner "prisen" hvis man ærgrer sig over ikke at få noget/det man får ikke er godt nok.
    Når man intet siger, hvordan skal ejer så vide at passer er utilfreds?

• #63   31. aug 2019 De har mange penge, FORDI de altid presser prisen smiley

Jeg passer gerne venners hunde ganske gratis. Nogle siger jeg nej til fremover, fordi der er bøvl med mine egne hunde, eller fordi passehunden er typen der larmer hele natten.

Når jeg passer de hunde, får jeg noget folk ved jeg elsker og sætter pris på - en kasse cola zero, en hjemmebagt kage, et par poser mel (jeg bruger særligt mel, som er tossedyrt herhjemme). Jeg har aldrig én eneste gang syntes at jeg blev “snydt”.

En anden hund passer jeg (eller det gjorde jeg) fast i perioder, og dér fik jeg 1000 kr om ugen. Det var så også med foder og medicin for min regning. Og hente akut, uden at vide hvor længe den skulle være der.

Jeg ville dog betakke mig som fast passer for en hund, som ikke passer perfekt ind i min flok. Og havde jeg bekendte som forventede at jeg ville passe hunden konstant, ville jeg pænt sige at de må finde et andet sted fremover. Helt som jeg gør med dem, hvor hunden bare ikke passer ind hos mig...

• #66   1. sep 2019 Jeg er en dyr satan at ha til at passe hunde. Det sted hvor jeg var fast huspasser i 3 år, der fik jeg 500,- pr weekend, samt 2-300 kr til mad + fyldt køleskab/fryser/skabe.
    Jeg flyttede jo så også ind fra fredag-søndag, sørgede for at huset var rent, at alle dyrene (3 hunde, 15 katte og 3 marsvin) blev passet og aktiveret.

En anden passede jeg 1 hund, 2 katte og 4 høns for, og fik 150 kr pr dag.

For mig vil det være en anden pris hvis jeg kunne få dyret der skulle passes med hjem. Jeg tror ikke at jeg længere vil tilbyde huspasning på den måde.

Jeg elsker at passe dyr. Skulle jeg passe mine svigerforældres hund, eller min søsters, så ville det også være uden betaling. Der er forskel på om fremmede søger en hundepasser eller om det er min familie.

Kommentér på:
Hvad giver/tager I for at få pasning af hunde?

Annonce