{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.594 visninger | Oprettet:

Engelsk Bulldog hvalp som knurre. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vi har en bulldog hvalp på ca. 4 1/2 måned. Vi har et lille problem med at hun knurre og har egentlig gjort det fra starten. Mest ved leg og der afbryder vi legen. Hun knurre også hvis ungerne vil løfte på hende og det skal de selvfølgelig respektere at de ikke skal. Igår oplevede jeg det så selv et par gange og bryder mig ikke så meget om det! 1. episode var da hun havde plantet numsen i en sækkestol på en af ungernes værelse, her forsøgte jeg at få hende op og ud af værelset (der er jo mange spændende gnave ting) det brød hun sig bestemt ikke om, hun ville ikke flytte sig og knurret og bed vel også lidt ud efter mig. 2. episode var senere hvor hun lå i sengen og ville tage hende ned.. Her skete det samme :O( Nogle der kender til dette problem og gerne nogle der har kendskab til engelske bulldogs? Modtager meget gerne råd :O)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Engelsk Bulldog hvalp som knurre.
  • #1   10. aug 2011 At hun knurrer er sandsynligvis et tegn på at hun ikke helt er tryg ved dig eller ved situationen.
    Prøv at lokke hende med i stedet for at tage fat og tvinge hende væk..
    Det virker ofte bedre og hunden vil ikke føle ubehag ved at du nærmer dig.
    Du kan lokke med mad eller leg alt afhængigt af hvad der virker bedst på hunden


  • #2   10. aug 2011 Knurren er et tegn på manglende tillid, ikke manglende respekt. Når i vil have at hvalpen skal flytte sig, så lok med godbidder/leg og lad være med at tvinge den eller bære rundt på den.

  • #3   10. aug 2011 HAr du lært hende kommandoer som kom, ned, nej eller væk? For hvis du bare går hen og tager hende ned, forstår hun jo ikke hvad du laver, og fortæller hun ikke bryder sig om at blive taget. Hun ved jo ikke du kommer og bære på hende, for at få hende ned. Lær hende kommandoen kom fx. så når hun er et sted, du ikke vil have, bed hende kom. Det vil betyde man skal komme over til dig. Efterfølgende ned. Hvad jeg læser, knurre hun ikke fordi du vil have hende ned eller væk, men fordi du vil tage hende.
    Mine bullere er også meget snakkende, især ved leg. Og der er stor forskel på at knurre og brumme.


  • #4   10. aug 2011 Ved i forøvrigt hvad der er i hende ud over EB? Det kunne være rart at vide, da det jo også kunne have betydning for hundens adfærd. *s*

  • #5   10. aug 2011 Tak for alle de gode råd
    Anne Julie: Hun er ren engelsk bulldog.


  • #6   10. aug 2011 Det vil jeg så stille mig rimelig tvivlede overfor, hun ligner desværre en amerikansk bulldog blanding.

  • #7   10. aug 2011 Anne-Julie

    Der vil jeg give dig ret, måske ikke Ambull, men ikke ren Engelsk.


  • #9   10. aug 2011 Ina T: Grunden til jeg tænkte ambull er at hovdet er for smalt og langt i forhold til
    EB, mere hen af standart ambull, eller måske OEB...?


  • #10   10. aug 2011 Anne Julie:

    Jeg tænkte faktisk også OEB/Ambull smiley

    EB har du ret i det ikke er, var lige inde og lure billederne.


  • #11   10. aug 2011 Det er bare et problem at den hund ikke ligner en EB, ejer kan jo ikke bevise at hunden ikke er en listehund.

  • #12   10. aug 2011 Som jeg også har skrevet på profilen tvivler jeg også på racen øikke kun snuden, men også ører og ben

  • #13   10. aug 2011 Hej Alle..

    Jeg har lige lagt nye billeder ind.... :O)

    Den er købt og reg. som Engelsk Bulldog. Vores dyrlæge som selv har en "bull terrie" af en slags var ikke i tvivl. Men man ved jo aldig om man kan være taget ved næsen? Nu hvor dette indlæg har taget en anden drejning, har I så en idé om hvor man kan få afklaret om hun er raceren?


  • #14   10. aug 2011 Dyrlæger er ikke uddannet til at se om en hund er renracet eller en blanding og selv om vekommende har en bull terrier betyder det ikke at h*n ved en disse om bulldogs (Der er dælme stor forskel på de to racer).

    Men hvis man vil være sikker på at ens hund er raceægte, så må man købe med tavle. Man kan få taget en DNA-prøve, men den kan kun bevise at forældrene er dem sælger påstår de er. Men den kan ikke afsløre om der gemmer sig en am.bull længere ude i familien.


Kommentér på:
Engelsk Bulldog hvalp som knurre.

Annonce