5.169 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

LOPPER!!! Hilfe! LOPPER!!! Hilfe!

Jeg har en kat og en hund, og nu er de begge behandlet med frontline- det gør jeg altid når jeg ser en på et af dyrene!- Men denne gang kribler de sku STADIG efter 2! kure! Årh min hund er ved at gå ud af sit gode skind og om 14 dage kommer en ny hundehvalp og den skal jo ikke gerne smittes.. Vi har før kunne få bugt med dem med frontline, men denne gang kribler de bare videre.
Jeg kan ikke se dem på min hund- hun er sort, men hun KLØR sig rigtig meget. Men katten kan jeg se de lever i bedste velgående, hvor lang tid skal jeg give frontline til at virke? De har begge fået 2! kure inden for 14 dage da jeg går helt i hårknude af at have kryb inden for dørene..
Suk
Hvad skal jeg indkøbe for at få dræbt de kryb!??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LOPPER!!! Hilfe!
  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
    #1   10. aug 2011 Frontline virker ikke rigtig mere.
    Jeg kan varmt anbefale et mix af Capstar piller, som slår levende lopper ihjel og advantage, som er pipetter ligesom frontline. Det virker super godt, både til hunde og katte.

• #2   10. aug 2011 er det kombo vet du bruger? Den "alm" er ikke ret effektiv

Jeg vil anbefale dig et andet mærke, og så en god lappe shampoo, samt spraye trinol 810 på alle gulvtæpper og vask alle hundetæpper.

• #3   10. aug 2011 Alt hvad der er blød og sok kan vaskes skal vaskes og derefter fryses ned i to døgn. Samtidig skal hele hytten støvsuges i alle kroge og hjørner, har du ægte trægulve med riller imellem brædderne må du ned på knæ og støvsuge alle rillerne. Alt hvad hunden og katten har berørt skal vaskes, fryses og sprøjtes med trinol eller andet sprøjte middel til hjemmet. Loppekurene dræber kun levende lopper men pupper og æg vil blive ved med at klække og blive voksne lopper som så kan nå at formere sig inden de dør af giften. Desværre er det et kæmpe arbejde at få hjemmet loppefrit og man skal virklig gå radikalt til værks hvis man skal blive kryb fri. Sengetøj, puder, gardiner, tøj i skabe, sengetøj, dyner, sengetæppe, hundekurve osv skal vaskes og fryses og derefter sprøjtes. Alle kanter og paneler skal støvsuges og husk at smide støvsugerposen ud efter hver gang der er blevet støvusget for sådan en er bare guf at bygge rede i for lopper.

• #4   10. aug 2011 taak, jeg går på indkøb imorgen! Hvad med det der hedder Bayvantic? det så jeg i den lokale dyrehandel idag.. Virker det?

• #5   10. aug 2011 Det er ikke muligt at få frosset ALT, det kan vi simpelthen ikke.. Kan man ikke få noget at sprøjte på områderne over en periode?

• #6   10. aug 2011 man skal give frontline regelmæssigt og ikke kun efter de allerede er blevet angrebet af lopper.
    Lopperne kan sagtens krible på hundene, men så snart de bider dem dør de, da de er blevet nehandlet med frontline.

Lopper hopper af hunden og ligger æg i hjemmet... som oftest på tæpper, i sofa, i små sprækker rundt omkring... mange steder. Og én loppe ligger mange æg.
    Disse æg kan ligge i dvale i op til 2 år!!!!
    Æggene bliver "aktiveret" når et legeme går forbi (her er det din hund og kat) og derved får dyrene atter lopper.

Derfor er det slet ikke nok at give dine hunde frontline. Sådan kommer du aldrig til bunds med lopperne.

Da jeg opdagede et par lopper på mine hunde for nogle år tilbage, da måtte jeg igang med at vaske ALT der kunne vaskes på min. 60 grader. Puder fra sofaen, dynebetræk, alle plaider, tæpper, små stof-kurve, transporttaske, plysdyr osv osv osv.
    Herefter tog jeg rum for rum og sprayede med et loppemiddel til hjemmet, købt hos en dyrehandler.
    Til sidst blev alle rum støvsuget enormt grundigt, ned mellem alle de små sprækker, møbler ud fra væggene og støvsuge der, så eventuelle overlevende øg kom med op.
    Støvsugeposen smed jeg naturligvis ud lige bagefter, ellers kan det hele have vret forgæves.

Jeg måtte give en ekstra pipette, da der havde været voldsom regn på vores gå-ture, og effekten af frontline derfor kan blive formindskes.

Sådan kom jeg til bunds da jeg fik lopper indendørs.

Så hvis du ikke behandler hjemmet også, så får den nye hund garanteret også lopper.

• #7   10. aug 2011 dr. dyr sagde til mig at loppeæg dør ved min. 60 grader. det der så ikke kan vaskes kan man fryse i to uger, så dør æggene også. Men jeg valgte så at spray og støvsuge de ting der ikke lige kunne vaskes.

Det tog mig lige omkring 14 dage at komme igennem det hele.

Topmadras på sengen, selve dynerne og hovedpuderne og ikke kune betrækket. Guuud det var et kæmpe arbejde.
    Men: ingen lopper siden. smiley

Og vi giver så stadig pipetter, men ikke mærket frontline.

• #8   10. aug 2011 shit.. Nårh, må da igang imorgen så. Det værste er at det er katten der slæber dem hjem... Øv altså..

• #10   10. aug 2011 ja, man kan godt komme til bunds med lopper ved at behandle dyret hver 4. uge. For så vil oppen i sit sidste livs-stadie i pubben, som ligger i hjemmet, springe på dyret, og dø når den bider, på den måde vil man til sidst have udryddet alle lopper, da de dør når de bider. Men da en loppe-puppe kan ligge i op til to år, kan det tage laaaang tid før alle lopper er klækket og er døde ved bid på dyret.

Og skulle man få besøg af hunde eller andre dyr indenfor, som ikke er behandlet, så giver man problemet videre.

Jeg ville helt klart foretrække at komme til bunds i det.
    Og så behandle hver 4 uge for ikke at få det problem igen. smiley

• #11   10. aug 2011 kira: er der et effektivt alternativ tror du?

• #12   10. aug 2011 jeg tænker bare, bliver lopperne ikke bare mere recistente<-- staves? af at man behandler "uden grund"? Ikke at jeg ikke vil gøre det men altså?

• #13   10. aug 2011 Rikke: jeg har ikke læst nogen steder at de bliver resistente ved at man behandler med dette forebyggende produkt (eksempelvis pipetter).
    Og dyrlægen anbefalede også stærkt forebyggelse frem for redning når "skaden" er sket.

Jeg har givet mine hunde Bayvantic i 2 år nu, tager til træfs, går i hundeskove, til træning og udsætter dem for hyppig smittefare smiley men de har ikke haft lopper siden den gang for nogle år siden de havde det.
    Inden jeg forebyggede.

• #14   10. aug 2011 jamen, jeg går igang med at få hyr på de kryb! bvadr! tak for hjælpen, har siddet og kigget nu og imorgen blir der handlet ind..

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
    #16   10. aug 2011 Er Bayvantic ikke farligt for katte?

• #17   11. aug 2011 vi bruger adventage da dette slår de levende der er på hunden ihjel og der hvor hunden ligger efter den er behandlet slår det laver og æg ihjel

• #18   11. aug 2011 du skal ikke spraye med trinol 810, da det er giftigt for katte. Det er super effektivit, men ikke godt hvis du også har kat.

• #19   11. aug 2011 lige et enkelt ? til, hvor kan man købe de der Capstar piller ud over nettet?
    og kan man også købe advantage pipetter i håndkøb andet end nettet?

• #20   11. aug 2011 det hele?

• #21   11. aug 2011 tak:)

• #22   11. aug 2011 Eddike virker af en eller anden grund også helt fortræffeligt smiley

• #23   11. aug 2011 Er det kun forbygge??? Og hva så med de lopper de har nu dør de a det...???

• #24   11. aug 2011 Ja de dør rimelig kraftigt af det, helt godt bliver det hvis man smider hvidløg ned i eddiken og lader det stå og trække og så derefter sprayer smiley

• #25   11. aug 2011 Vores hunde bliver sprayet med den blanding ca en gang i ugen. Og ja kattene ligeså, det sammen med hestene og gederne, og vi har aldrig utøj.

• #26   11. aug 2011 Nu endnu et ? Jeg har idag fået næsten alt hvad jeg skal bruge MEN de havde ikke flere capstar tabl til hund:(:( kun kat, vil man evt kunne give hunden " dobbelt" dosis af dem til katten? Der er 6 tabl i pakken og så vidt jeg kan se skal katten kun have en tabl. De går fra 1-11 kg til katten og den pk hunden skulle have hedder fra 11-57 kg.. Det skal siges at de hedder 57 Mg til hunden og 11,4 Mg til katten/ små hunde..

Kommentér på:
LOPPER!!! Hilfe!

Annonce