3.303 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Underbid ved engelsk bulldog Underbid ved engelsk bulldog

En EB skal have underbid.. Ik ?

men hvor meget ?
Så man ikke kan se det når hunden har munden lukket ?
Så man ikke kan se det selv om hunden har let åben mund ?
Så man skal holde hundens mund lukket og løfte op i læberne for at se det?
Så tænderne i undermunden fra hjørnetand til hjørnetand tydeligt stikker frem selv om hunden har lukket munden ?

Hvad kan det give af følgeproblemer hvis hunden har for lidt eller for meget underbid ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Underbid ved engelsk bulldog
  • #1   13. aug 2011 "Kæberne er brede, massive og firskårne. Underkæben rager frem foran overkæben og bøjer opefter. Kæberne er brede og firskårne med seks små fortænder placeret i en lige linie mellem hjørnetænderne, som sidder langt fra hinanden. De store og kraftige tænder ses ikke, når munden er lukket. Set forfra ligger underkæben lige under og parallelt med overkæben"

Så tænderne må ikke kunne ses når munden er lukket :o)

• #2   13. aug 2011 En EB skal ha en opsvungen underkæbe, og underbid, men man må ikke kunne se tænder når munden er lukket..
    dvs. læberne skal dække tænderne i undermunden..

• #3   13. aug 2011 Super..
    Tak for det.

Og øhhh.. "seks små fortænder placeret i en lige linie mellem hjørnetænderne, "

Synes ofte EB tænder ser ud som om de er smidt ind med en skovl..

Hvor stor betydning har det at tænderne sidder lige ?

• #4   13. aug 2011
    Hov! Følgeproblemer! Jeg tror ikke der er nogen, medmindre det er et ekstremt underbid.
    Se billedet hvor jeg sidder med Whiskey på skødet, det er efter min mening, sådan det skal se ud (biddet, ikke ørerne - hun har de værste ører men havde i sine unge dage virkelig fine tænder!)

http://www.hundegalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=67288

• #5   13. aug 2011 Tænker du hvor stor vægt en dommer lægger på tænderne?

• #6   13. aug 2011 Ja jeg tænker både hvad betyder det for hunden.. forekomst af tandsten / tandkødsproblemer og
    Hvad betyder det i en udstillingsring ?

• #7   13. aug 2011 Min gamle Basse havde et voldsomt skævt bid (plus yderste tredjedel af tungen var lammet) hans kindtænder i den ene side var over 1cm fra hinanden men han havde ikke mere tandsten i den side end i den anden. Nu var det så også kindtænderne, ikke fortænderne.
    Jeg tror dommere vægter det forskelligt, men personligt vil jeg sige at det er meget lidt pænt når man kan se fortænderne, jeg har endda mødt en EB engang hvor du kunne se bag fortænderne og tungen når den stod med munden lukket (hundehandlerhund fra Litauen, den grimmeste bulldog jeg nogensinde har set!).

• #8   13. aug 2011 I forhold til en indgroet hale er for stort underbid jo heller ikke til gene for hunden.

Lis, hver gang jeg ser dig herinde tænker jeg på din smukke Winston, lever han endnu?

• #9   13. aug 2011 Åh det var en skam! Han var virkelig skøn!

Kommentér på:
Underbid ved engelsk bulldog

Annonce