tænder på en engelsk bulldog tænder på en engelsk bulldog
hej
Min veninde har købt en dejlig engelsk bull dog tæve med dkk tavle hun vil gerne starte lidt udstilling i ddh men her kommer mit spørgsmål
Hendes tænder i undermunden ligger på en række med de er total skæve, hun har stort underbid i over munden har hun også 6 tænder mellem hjørnetænderne men de står ikke på række kan hun udstilles med det ??
hun har været udstillet i dkk og fået 2 1 pl og 1 2 pl og er avls godkendt og der må hun jo ha haft det samme bid som nu
derudover har hun fået fjernet en vorte hvor hun har ar efter og nogen kræs mærker efter slås kamp
min veninde vil rigtig gerne med på udstilling men ikke hvis hun på forhånd ved at hun bliver bedømt mega dårligt
Sidste udstilling havde jeg logget min niece med med hendes lab men jeg har ikke forstand på lab og han var fejlfarvet dette vidste jeg ikke og der var min veninde ude at kigge og det vil hun ikke udsættes for
jeg har kun udstillet siden okt 2009 og har ikke så meget forstand på specefikke ting på andre racer end mine egne kh sanne
ps håber nogen kan hjælpe mig kan ikke finde noget om det på nettet om lige præsis det med skæve tænder kun at de underste skal stå på en lige række og det frustere mig at hun er avlsgodkendt og fået 1 pl hvis det har betydning
jan 2008
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 119 Svar: 756
det jeg har fået at vide af hende er at hun har ca 5 cm underbid de nederste side på en linie men de er skæve og alle tænderne er der 6 styk mellem hjørnetænderne de øverste sider så ikke på en linie de er smidt ind med en skovl og to af dem sider noget længere inde
jeg vil også mene at hun ikke kunne ha skiftet tænder siden hun var 1 år gammel sådan er det ihvertilfel med chihuahua og lhasa apso de har skiftet til blivende tænder inden de er 1 år gammel
det er har intet med at ddh skulle bedømme dårligere end dkk for det tror jeg ikke de gør men bare vores tvivl
Min veninde har aldrig udstillet før og jeg har ingen viden om engelsk bulldog desværre
derfor søgte jeg efter det her inden om der var nogen der havde i racebeskrivelsen står der at det ses helst at tænderne er i en lige linie mellem hjørnetænderne og at alle tænderne er der men intet om de må være skæve
vi har aftalt med en af dommeren at de vil tjekke hende inde de melder hende til i morgen jeg vil mener at det er 99 procent sikkert at hun kan udstille hende men jeg har stadig ikke tjek på engelsk bulldog
kærlig hilsen sanne
jan 2008
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 119 Svar: 756
men jeg forstår godt at de vil være sikker på om hun er udstillings egnet det ville jo også være dumt at komme med en chihuahua med underbid og en kugle i pungen når man ved at de skal ha saksebid og 2 kugler i pungen
sidste gang loggede jeg min niece med og der tog hun sin lab med og jeg anede ikke de ikke måtte være tan farvet i hovedet da hun jo havde købt ham ved en dkk opdrætter men hunden blev bedømt men fik en dårlig placering og alle spurgte hele tiden til min niece er det dig med den fejlfarvede lab og ja det var det jo det er heller ikke så fedt at stå i sådan en situation derfor spørgsmålet da jeg følte at jeg burde ha tjekket det men det havde ikke slået mig han havde jo flot bid tænder tjekket for alt og et godt sind men det var rigtig surt og der sluttede deres udstillingsdrøm da dommeren kan nægte at dømme ham
kh sanne
tænder på en engelsk bulldog
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside