Mellem Pincher {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg var i vejen til udstilling her for et par uger siden, her så jeg 3 mellem pincher tæver (de kom samme sted fra) ville hører om nogle vidste hvor de kommer fra, de var ikke danskere.
Mens jeg sad på jorden og fulgte med i dværg pincher bedømmelserne, havde jeg pludselig en mellem pincher siddende på skødet, så fik nusset lidt med dem, de var ret sociale og venlige, fik møsser og alt muligt
på et tidspunkt begyndte to af tæverne at lege på skødet af mig.
Jeg blev super forelsket men da de slet ikke var som jeg havde forstillet mig, har læst beskrivelsen af racen, kunne jeg godt tænke mig at hører om nogle har erfaringer med racen som kan fortælle hvordan de oplever racen.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.624
drømmer selv om en mellem pincher en dag
men har desværre kun denne ene gang mødt en mellem
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 174 Svar: 1.944
Rikke: jeg kender ikke ret meget til dværg pincherne (går ud fra det er dem du mente?) men tror at de er meget ens i sindet.
jun 2008
Men synes det er svært at finde ud af hvordan mellem pinscheren er, kan jo læse lidt om dem, men det er jo ikke en hund der er mange af herhjemme så det er svært at få oplevet dem live.
Dem jeg så i Vejen, var bare så skønne charmerende, kontakt søgende, kærlige og ellers forholdt de sig i ro, ingen gøen eller stress, men de har jo nok også været vant til at blive udstillet.
Jeg blev bare forelsket, selvom det faktisk slet ikke var en hund der interesserede mig ret meget før.
feb 2009
kunne godt lide racen før, men kalle bekræftede mig i at det godt kunne blive den engang
jun 2008
jun 2008
feb 2009
jun 2008
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.026
Vi er er lykkelige ejere af en Tysk Pinscher, og hun er bare så smuk. Du kan ikke få racen her hjemme, da der ingen avlere er. Vi har købt vores i Sverige til 13000 SEK.
Du må endelig skrive hvad du gerne vil vide, så skal jeg forsøge at svare
jun 2008
Jeg kunne godt tænke mig at høre noget om hvordan racen har det med at være med rundt, møde fremmede mennesker/børn og fremmede hunde.
Hvordan er det at træne racen, har et ønske om at løbe agility og alm. lydighed?
Kan i slippe jeres hund løs, har de tendens til at strejfe?
Hvordan er den hjemme i familien?
Har racen tendens til at stresse?
Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på hvis jeg gerne vil ha en Tysk pinscher?
jun 2008
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.026
Vi har dog kun haft Krøyer i 4 måneder
Der er virkelig stor forskel på de Tyske Pinschere jeg mødte, og hende jeg har nu. Vores hun er SÅ interesseret i at møde andre mennesker, hvor imod dem vi mødte var lidt mere reseveret og lige skulle se en an.
Med hensyn til træning, er de meget opmærksomme og lærevillige. Vi skal starte til agility, når Krøyer bliver gammel nok.
Vi har slet ingen problemer med at slippe Krøyer løs. Racen har belæg for at man ikke kan gå løs med den, for hvis den ser noget vil den jagte det. Det kræver lidt mere træning for at få den til at blive.
Racen er en helt igennem fantastisk, og når du er hjemme for at slappe af har du en sofahund, mens du er ude, har en hund der er meget opmærksom og som vil lave noget.
Så vidt jeg ved, har racen ikke en tildens til at kunne stresse, men du skal være opmærksom på racen skal stimuleres meget mentalt! Det er en hund der har brug for at være sammen med sin familie.
Jeg vil klart anbefale at købe en Tysk Pinscher fra Sverige, da de fleste er avlet med henblik på familiehunde og ikke jagt, som størstedelen er i Tyskland. Af kennler vil jeg anbefale Lilla Enebys eller Jumping All over.
13000 SEK er cirka 11000 DKK
Håber du kunne bruge ovenstående, ellers er du velkommen til at skrive igen
jun 2008
Skal da lige ha tjekket de svenske kenneler ud, du henviser til.
Dem jeg mødte til udstilling var også meget imødekommende, så der er måske forskellige linier nogle avler måske de lidt skarpere arbejdshunde og andre lidt mere åbne og knap så barske.
Jeg ville være lidt ked af hvis jeg ikke kunne slippe min hund, så det må jeg lige undersøge nærmere.
Mellem Pincher