{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.308 visninger | Oprettet:

Mellem Pincher {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg var i vejen til udstilling her for et par uger siden, her så jeg 3 mellem pincher tæver (de kom samme sted fra) ville hører om nogle vidste hvor de kommer fra, de var ikke danskere.
Mens jeg sad på jorden og fulgte med i dværg pincher bedømmelserne, havde jeg pludselig en mellem pincher siddende på skødet, så fik nusset lidt med dem, de var ret sociale og venlige, fik møsser og alt muligt smiley på et tidspunkt begyndte to af tæverne at lege på skødet af mig.

Jeg blev super forelsket men da de slet ikke var som jeg havde forstillet mig, har læst beskrivelsen af racen, kunne jeg godt tænke mig at hører om nogle har erfaringer med racen som kan fortælle hvordan de oplever racen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskmaskinens hovedafbryder virker ikke og dermed kan den ikke tændes 810 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.590 kr.
  • Kun udevndig vinduespudsning på 1. sal 300 kr.
  • Opsætning af gips på lille område af skråvæg. 2.000 kr.
  • Vvs-installatører 2.000 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til at få hængt 2 lamper op 375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mellem Pincher
  • #1   13. aug 2011 har mødt en der hedder kalle på gåtur, meget høflig hund over for andre hunde, og også han var meget kærlig og ville rigtig gerne snakkes med - og så utrolig køn.

drømmer selv om en mellem pincher en dag smiley
    men har desværre kun denne ene gang mødt en mellem

• #2   13. aug 2011 Louise: dejligt at høre at det ikke var en undtagelse at de var så imødekommende, noget af det der har holdt mig tilbage har været at de skulle være skarpe, men det oplevede jeg i hvert fald ikke:-)

Rikke: jeg kender ikke ret meget til dværg pincherne (går ud fra det er dem du mente?) men tror at de er meget ens i sindet.

• #3   13. aug 2011 Rikke: Jeg synes mellem pinscheren har en perfekt størrelse, den er ikke for lille men heller ikke meget stor, nu tænker jeg på at dyrke agility med en kommende hund.
    Men synes det er svært at finde ud af hvordan mellem pinscheren er, kan jo læse lidt om dem, men det er jo ikke en hund der er mange af herhjemme så det er svært at få oplevet dem live.
    Dem jeg så i Vejen, var bare så skønne charmerende, kontakt søgende, kærlige og ellers forholdt de sig i ro, ingen gøen eller stress, men de har jo nok også været vant til at blive udstillet.
    Jeg blev bare forelsket, selvom det faktisk slet ikke var en hund der interesserede mig ret meget før.

• #4   13. aug 2011 maya hunden jeg lufter er ret nervøs men han var meget blid, og med rigtig godt hundesprog også så frodo blev helt selvsikker.

kunne godt lide racen før, men kalle bekræftede mig i at det godt kunne blive den engang smiley

• #5   13. aug 2011 Louise: jeg havde ikke lige forstillet mig at de var nervøs anlagt.

• #6   13. aug 2011 hov glemte lige noget:-) Jeg er altså også meget sikker på at jeg skal ha sådan en engang.

• #7   14. aug 2011 det er hunden jeg lufter der er nervød (ikke så godt formuleret) men da vi mødte pincheren havde pincheren en meget godt og roligt hundesprog så hunden jeg lufter (frodo) blev helt selvsikker

• #8   14. aug 2011 Louise: nå okey, det lyder da dejligt at den kunne hjælpe den hund du luftede, det lyder altså bar som en helt fantastisk race.

• #9   14. aug 2011 Maya R: Mellempinscher bliver nu omtalt som Tysk Pinscher. Der er desværre ikke meget at finde om racen på danske hjemmesider. Vi har fundet al info under German Pinscher.
    Vi er er lykkelige ejere af en Tysk Pinscher, og hun er bare så smuk. Du kan ikke få racen her hjemme, da der ingen avlere er. Vi har købt vores i Sverige til 13000 SEK.
    Du må endelig skrive hvad du gerne vil vide, så skal jeg forsøge at svare smiley

• #10   14. aug 2011 Rikke P: Jeg vidste egentlig godt den hed Tysk pinscher, men fik lige rodet rundt i det:-) Jeg har kig på en kennel i Sverige, men det er da super ærgerligt at racen ikke er mere populær herhjemme.

Jeg kunne godt tænke mig at høre noget om hvordan racen har det med at være med rundt, møde fremmede mennesker/børn og fremmede hunde.

Hvordan er det at træne racen, har et ønske om at løbe agility og alm. lydighed?

Kan i slippe jeres hund løs, har de tendens til at strejfe?

Hvordan er den hjemme i familien?

Har racen tendens til at stresse?

Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på hvis jeg gerne vil ha en Tysk pinscher?

• #11   14. aug 2011 Hov forresten hvor meget er 13000 sek i danske, ikke fordi det har nogle større betydning men har faktisk ingen ide om forskellen.

• #12   15. aug 2011 Hej Maya.
    Vi har dog kun haft Krøyer i 4 måneder smiley Vi har mødes med formanden for dansk pinscher klub her hjemme, der er ejer af 3 Tyske Pinschere, for at se racen inden vi købte en.

Der er virkelig stor forskel på de Tyske Pinschere jeg mødte, og hende jeg har nu. Vores hun er SÅ interesseret i at møde andre mennesker, hvor imod dem vi mødte var lidt mere reseveret og lige skulle se en an.
    Med hensyn til træning, er de meget opmærksomme og lærevillige. Vi skal starte til agility, når Krøyer bliver gammel nok.

Vi har slet ingen problemer med at slippe Krøyer løs. Racen har belæg for at man ikke kan gå løs med den, for hvis den ser noget vil den jagte det. Det kræver lidt mere træning for at få den til at blive.

Racen er en helt igennem fantastisk, og når du er hjemme for at slappe af har du en sofahund, mens du er ude, har en hund der er meget opmærksom og som vil lave noget.

Så vidt jeg ved, har racen ikke en tildens til at kunne stresse, men du skal være opmærksom på racen skal stimuleres meget mentalt! Det er en hund der har brug for at være sammen med sin familie.

Jeg vil klart anbefale at købe en Tysk Pinscher fra Sverige, da de fleste er avlet med henblik på familiehunde og ikke jagt, som størstedelen er i Tyskland. Af kennler vil jeg anbefale Lilla Enebys eller Jumping All over.

13000 SEK er cirka 11000 DKK

Håber du kunne bruge ovenstående, ellers er du velkommen til at skrive igen smiley

• #13   15. aug 2011 Rikke P: Tak for svar, vidste ikke de blev brugt som jagthund.
    Skal da lige ha tjekket de svenske kenneler ud, du henviser til.
    Dem jeg mødte til udstilling var også meget imødekommende, så der er måske forskellige linier nogle avler måske de lidt skarpere arbejdshunde og andre lidt mere åbne og knap så barske.

Jeg ville være lidt ked af hvis jeg ikke kunne slippe min hund, så det må jeg lige undersøge nærmere.

Kommentér på:
Mellem Pincher

Annonce