{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

Kan ikke lide fremmede (LANGT) {{forumTopicSubject}}

Oompa er ikke glad for fremmede mennesker (hun er en fila blanding) og igår havde vi en træls episode - vi stod på græsset foran vores lejlighed og snakkede med min nabos datter og deres dværg pincher - begge var i snor - der kommer så et midaldrene ægtepar gående ude på stien, de kigger og siger så "det er da en af de giftige hunde" - hvortil jeg svarer at det må de vel selv bestemme hva de vil kalde den, de spørger så om de må sige hej, og jeg siger, Nej, hun bryder sig ikke om fremmede mennesker, manden begynder at gå hen imod os - Oompa blir med det samme helt stiv, rejser børster og begynder at gø - jeg siger så endnu en gang at hun ikke vil snakke (hvilket ikke var til at tage fejl af) Han ignorerer mig fuldstændig og jeg siger det 3,4 gange mere, hvorefter han sætter sig lige foran os, jeg siger så IGEN hun vil ikke snakke, Så begynder konen fandme, at gå hen til os, siger så endnu en gang hun ikke vil snakke, hun blir selvfølgelig ved ! og sætter sig oss foran hende - blir til sidst nødt til at hæve stemmen og be dem om at gå væk ! Oompa slapper af igen og leger med naboens hund .. Er det mig der er helt galt på den, er er det dybt respektløst ? Oompa kan bare ikke li fremmede mennesker, engang imellem møder hun et menneske som hun synes er fantastisk fra første færd, men meget sjældent. Hun har aldrig bidt ud, og vi kan sagtens gå mellem en masse mennesker, hun vil bare ikke snakke (kun hvis det er børn) Blev rystet og ked af at Oompa skulle presses så langt ud, at det var nødvændigt for hende at komme med så stærke signaler, og at folk ikke respektere når hun ikke har lyst til at snakke !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskmaskinens hovedafbryder virker ikke og dermed kan den ikke tændes 810 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.590 kr.
  • Kun udevndig vinduespudsning på 1. sal 300 kr.
  • Opsætning af gips på lille område af skråvæg. 2.000 kr.
  • Vvs-installatører 2.000 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til at få hængt 2 lamper op 375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan ikke lide fremmede (LANGT)
  • #2   6. maj 2009 Med det du skriver i hendes profil synes jeg du har gjort et godt stykke arbejde.
    Det er rystende, at folk er så bedrevidende.

• #3   6. maj 2009 Rotterne : Oompa er, og har altid været sammen med rigtig mange mennesker - hun har været slæbt med i alt fra zoo til fårup sommerland. Vi er oss mange gange i ugen i hundeskov og der har aldrig været problemer, da hun så er fri og kan tage kontakt med folk hvis hun vil snakke - det med at få vennerne til at hjælpe, er lidt svært, for dem kender hun jo - og hun knytter sig enormt meget til folk hun kender .. det er heller ikke alle hun reagere så stærkt på, det er feks en mand med en mærkelig hat, eller med militær tøj på .. Præcis hvordan mener du jeg skal forholde mig idet hun begynder at gå, og blive stiv ?

Daisie : Hehe, jo det kunne man godt forestille sig =)

• #4   6. maj 2009 Marianne H : Mange tak =)

• #5   6. maj 2009 Rotterne : Oompa er præcis på samme måde, det lyder dom en god ide' det vil jeg helt sikkert prøve, så skal jeg jo så bare finde nogle "fremmede" der vil klæde sig ud =) hehe ..

• #6   6. maj 2009 Dejligt at se du har gjort så meget for Oompa!!! Held og lykke frem over.

• #7   6. maj 2009 Ninna B : Mange tak skal du ha =)

• #8   6. maj 2009 Tja -ingen tvivl om at folk skal respektere når man siger at hunden ikke vil snakke, og helt bestemt er det ægteparret der laver fejlen her.
    MEN når nu de ikke respekterer det, så havde jeg jo nok valgt at tage hunden og gå.

Dette er en af grundene til at jeg ikke mener den race hører til i byerne (her tænker jeg på filaen). Ikke at der er noget galt med hunden som sådan, men de er jo kendt for ikke just at byde fremmede velkommen, og i byerne er der jo (desværre) en del folk der ikke forstår når hunden ikke vil hilse, og ej heller kender nok til hunde, til at kunne læse dens ellers tydelige kropssprog.

• #9   6. maj 2009 jesus... et virkeligt tumpet ægtepar....

• #10   6. maj 2009 Michelle : Nej det snakkede jeg også med marianne (race repræsentanten) om, men nu bor vi i byen og kan på nuværende tidspunkt ikke flytte, og Oompa skal vi aldeles ikke af med, Hun hilser ikke på folk hun ikke kender, dog må hun hellere end gerne hilse på hunde, dem er hun utrolig god med, og mange gange vil hun gerne hilse på ejeren, hvis det sker i hendes tempo - mener oss selv jeg kan læse Oompa rent nemt, mht om hun er interesseret i at sige hej eller ej .. hvilken hun for det meste ikke er, og hun trækker sig, hvilket hun oss prøvede på igår, men de blev desværre ved med at presse hende - kunne self vælge at gå, men så langt tænkte jeg ikke lige i situationen !

• #11   7. maj 2009 A D : Jeg fik Oompa smidt en af døren midt om natten, da hun var 4 mdr gammel og fik af vide hun var helt andre racer - ville ALDRIG selv have valgt en fila blandind, og har oss snakket med racerepræsentanten, efter jeg helt tilfældigt fandt Oompas mor herinde. Oompa er super med alle hunde - og hun er nu engang kun 1/4 fila - og derfor vil jeg IKKE stoppe med at tage i hundeskoven - der er hun rigtig go, da det foregår uden snor, og i hendes tempo, hun kommer gerne hen efter en "smask", eller et kærligt klap - oss ved folk hun ikke kender, og dem hun har set nogle gange kan endda få en masse kys ! Hun har ALDRIG vist nogen tegn på "Fila'en" dernede, og mener bestemt også at det er en god måde for hende at møde mennesker ! Mht til mundkurv kan jeg ikke se pointen - vi kan gå mellem 100 mennesker og Oompa går ikke rundt og er på vagt - Men suspekte mennesker som kommer direkte imod os, blir hun nervøs og usikker overfor - ved ikke om du forstår !

• #12   7. maj 2009 Det skal lige siges vi ikke slæber hende med hverken i fårup sommerland og zoo længere - både fordi hun stresser, men oss at vi self ikke er uansvarlige !

• #13   8. maj 2009 Tror du misforstår mig - Oompa hilser ikke på fremmede - men du må sige hva du vil, mener ikke selv jeg er uansvarlig ved at tage i hundeskoven, eftersom Oompa altid har opført sig pænt, som hverken opfører sig agressivt overofr hverken mennesker eller hunde ! - mener derimod det er en go måde for hende at møde mennesker, hvor hun er fri, og det foregår på hendes præmisser - jeg kunne jo oss holde hende væk fra alt og alle, men det løser da absolut ingen problemer !

• #14   8. maj 2009 Og ja, marianne fortalte en masse !

• #15   8. maj 2009 Synes bare det virker fuldstændig åndsvagt at droppe hundeskoven, som er det eneste sted hun møder mennesker, og hvor det bare kører super fint - kan ikke se hvad det skulle gøre godt for - så lærer hun jo lige præcis ikke at omgåes mennesker ..

• #16   8. maj 2009 Det er da utroligt respektløst af disse 2 mennesker.... og vel egentligt også en mærkelig handling af dem, når nu de mener at din hund er en af "de giftige"...?!`?!
    Jeg havde nok valgt at gå væk med min hund, og samtidigt bedt dem, venligt men bestemt, om at gå deres vej.
    Har jo selv 2 molosser, med det, til tider særprægede "molosser-sind"...*GG*
    Ikke i samme stil som din Oompa. Den store, Monty, bryder sig ikke altid om at fremmede vil hilse på ham, før HAN er parat. Han hverken gøer eller rejser børster, men bakker gerne et par skridt og er tydeligt afvisende.
    Heldigvis synes jeg, at folk er flinke til at respektere ham og lade ham tage kontakt, når/hvis han ønsker det...*SS*

• #17   10. maj 2009 Valgte heller ikke en fila blanding - som jeg oss skrev tidligere da jeg fik a vide hun var andre racer - men derudover kan jeg ikke se logikken i at holde hende væk fra alt - det vil jo ikke hjælpe på situationen!

• #18   10. maj 2009 Tibetansk mastiff : Oompa prøver oss at trække sig i de fleste tilfælde - hun blev en gang presset utrolig langt ud af en fuld mand som virkede meget truende overfor både mig og hende, mens jeg stod med mit kort i hæveautomaten (kunne derfor ikke gå) som ikke ville forstå det - Oompa både gøede - bakkede og knurrede, og han ville ikke fatte det - endte med jeg var nødt til at skubbe ham helt vildt hårdt, og slå ham i brystet og skrige ham ind i hovedet, før han forstod det - var helt i chok bagefter, og tudede (skal ikke kunne sige om det var mine graviditets hormoner) men hun bed ikke - og hvis hun havde gjort ville det for mig også være ok - efter jeg havde talt med utrolig store bogstaver ! Oompa er oss rigtig go når hun er uden snor og selv kan bestemme hvornår hun har lyst til kontakt - hun er altif lukket væk når vi får gæster hun ikke kender, men nogen synes hun bare er fantastiske fra starten af, og vil bare ligge i deres skød, og kæles =)

Kommentér på:
Kan ikke lide fremmede (LANGT)

Annonce