{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.593 visninger | Oprettet:

Nu er det nok - kasteration {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg simpelthen fået nok af Kato!!

Hvorfor?

Ja han kan slet ikke FORDRAGE synet af andre hunde end dem han kender og det er ALLE hunde.. smiley
Hanner og tæver (med mindre tæverne er i løb), der er bare no mercy..
Selv hanhunde der ikke er kønsmodne endnu, jamen de skal bare ædes.. smiley

De eneste hunde han kan lege med er hans søster og min mormors 2 Lhasa'er..
Og ja kan SLET ikke se hvad jeg skulle have gjort galt..
Har altid ladet ham lege med så mange forskellige hunde som muligt, både hanner og tæver, i alle aldre og størrelser..
Er overbevist om at det er kommet efter han er blevet kønsmoden.. smiley

Så nu ryger, undskyld udtrykket, bollerne sgu i håb om at det hjælper..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu er det nok - kasteration
  • #1   15. aug 2011 Og ja, fremmede mennesker.. Dem kan han heller ikke med.. smiley

  • #5   15. aug 2011 Det hjælper ikke at kastrere en hund som har det sådan. Det bliver snarere værre. Så lad være. Du kunne få selvsyn ved at lade ham kemisk kastrere. Hvis det bliver værre, så skal du ikke kastrere ham.

  • #6   15. aug 2011 Kan forstå dit valg. Det er ikke sikkert problemet forsvinder, men det er et forsøg værd. Jeg har aldrig forstået, hvorfor nogen er så meget imod at hunden mister bollerne. Den er sikkert ligeglad om den har boller eller ej.

  • #7   15. aug 2011 Hvad med bare at lade ham blive fri for alle de fremmede hunde i stedet for at begynde at eksperimentere med kirurgi som adfærdsmodificerende behandling?

  • #8   15. aug 2011 Åhhh, det er bare træls.. smiley

    Ved ikke om man kan betegne ham som voksen endnu.. Han blev 1år d. 20 maj i år.. Så han er jo ikke andet end en teenager..

    Mht. fremmede mennesker.. Det er ikke sådan så at de også skal ædes, de får "bare" lige en omgang knurren..
    Dog er jeg meget opmærksom på det, så han får et meget højt og bestemt "NEJ!" når han gør det..


  • #9   15. aug 2011 Jeg kan kun forstille mig at det vil forværre problemet at kastrere ham. Det var en af de dummeste beslutninger jeg tog omkring min første hund. Han var nervøs, kunne ikke lide fremmede mænd og han havde havde problemer med nogle stress. Det blev meget værre efter jeg kappede bollerene på ham. I dag ved jeg meget bedre og Simba kommer ikke det igennem medmindre der er en sygdomshistorie der tvinger mig til det.

  • #10   15. aug 2011 *CH* - Ja det er så det jeg gør nu, men det er bare træls at han ter sig som en kamphund når han ser og møder fremmede hunde..

  • #11   15. aug 2011 Heidi - Det er træls at hører..
    Men Kato er ikke nervøs, tværtimod, han er så selvsikker så det er helt ekstremt.. Han er ikke bange for noget som helst og tager alt i stiv arm..


  • #12   15. aug 2011 Sandsynligvis har du en lidt usikker hund, der reagerer på det, han er usikker på. At kastrere sådan en hund kan gøre det hele meget meget værre.

    Hunden er ung og du har alle muligheder for at træne tolerance. Og så også at vænne dig til, at det ikke er alle hunde, der synes det er fantastisk at være sammen med tilfældige hunde, men bare gerne vil nøjes med få og kendte.


  • #13   15. aug 2011 *CH* - Der er ikke andet for end jeg må prøve mig frem..

    Men kan det være at det "bare" er en fase han skal igennem nu hvor han er teenager?


  • #14   15. aug 2011 Ja, snildt...

  • #15   15. aug 2011 Hvorfor ikke få en adfærdsterapeut ud og kigge på hunden og dig og hund. Måske er det noget som kan trænes væk, så du ikke behøver kaste dig ud i kastration af den ene eller anden slags.

  • #16   15. aug 2011 En kastreret hanhund opfattes af andre hunde som "intetkøn" da den ikke har hanhundens dufte og slet ikke tævens. Det vil altid være den der er mest spændende, hvis den færdes i en flok, og vil derfor ofte være "offer". Derfor ville jeg nødig udsætte en i forvejen nervøs og til tider agressiv hund for en kastration. Det er synd for hunden, og der skal andre metoder til at ændre hans adfærd.

  • #17   15. aug 2011 * Carina *
    Nej men som CH siger tror jeg næppe du kan ændre hans adfærdsproblemer ved at kappe hans boller. Jeg skrev det jeg gjorde for at vise dig at det ikke hjælper, men gør det værre min dyrlæge advare også i mod at kastere for adfærdsproblemer så det er ikke kun mig.

    Nej jeg ville anbefale dig en adfærdsbehandler, du får brug for en hvis du kastrere også.


  • #19   15. aug 2011 Ud fra hvad i siger, så ser jeg tiden an og håber på og krydser alt hvad der kan krydses for at det er en fase han er igennem i sin teenage tid..
    For er det det, jamen så er det jo bare at træne med det..


  • #20   15. aug 2011 Hvis du prøver dig frem, var det måske en ide at prøve kemisk for der kan du få det væk igen. Du kan ikke sætte hans boller fast igen og hvis han bliver værre efter kastration.

  • #21   15. aug 2011 linda - Når jeg f.eks har gæster herhjemme så er der 1 pige han bare ikke kan lide åbenbart.. Men alligevel går han selv hen til hende, logre med halen, er lalleglad og ligger op til at han skal kæles, men når hun så kæler med ham, jamen pludselig så knurre han, og der får han altså et meget bestemt nej..
    Og jeps vi har prøvet med mad, men der er bare ikke noget at gøre der..

    Så nu ignorerer hun ham fuldstændig..


  • #22   15. aug 2011 Min hund elsker sine " boller " smiley

  • #23   15. aug 2011 anne - HAHAHAHAHA!! Det tror jeg også min gør.. smiley

  • #24   15. aug 2011 * Carina *
    Jeg vil nu anbefale dig en adfærdsbehandler der kan hjælpe dig med at håndtere ham og læse hans adfærd.
    Hvis det har interesse kan jeg anbefale en der er dygtigt som også er fra vest/sydsjælland.


  • #26   15. aug 2011 Linda - Jamen han har jo "krølle" på halen som alle Lhasa'er har, så den sidder som den skal og han logre vildt og uhæmmet med den.
    Hovedet højt, kigger på hende.
    Hun sætter sig ned til ham med siden til som vi har lært man skal gøre da vi var frivillige sammen på internatet i Rødovre.. Og hun har altid godbidder med som jeg ved han kan lide..
    Men hende bryder han sig altså ikke om..

    Heidi - Har lige skrevet til min faster som har en veninde der er adfærdsbehandler og hun og veninden ville komme ud til mig imorgen eller onsdag..


  • #27   15. aug 2011 Synes bestemt, at du skulle prøve med en adfærdsterapeut og noget træning. Hvis du endelig vil kasterere, så prøv da med en medicinsk først, så har du en ide om, hvordan det påvirker hans temperement. Du kunne jo evt kombinere adfærdstræning med en medicinsk kasteration.

  • #28   15. aug 2011 Din hund lyder ikke som om den er dominerende, tværtimod. En dominerende hund behøver ikke knurre og gøre udfald mod andre hunde, den kan alene med sit kropssprog, fortælle andre hunde, at den ikke gider dem. Din hund lyder mere som om den er usikker Og her hjælper en kastration ikke. Der er lavet en stor undersøgelse i samarbejde med dyrenes beskyttelse, og den viser bland andet, at mange af de hanhunde der blev aflivet fordi de var aggressive, var kastreret

  • #29   16. aug 2011 maj-Britt - Øv det var da et træls resultat..
    En ting er sikkert Kato skal ikke kastereres hvis han kan ende ud i at blive aggressiv.. For vil da for intet i verden undværer ham..
    Men nu skal det så også lige siges at Kato faktisk er den der giver mig lysten til livet da jeg har en depression..


  • #30   16. aug 2011 Vores den ene blandingshund gør en del af folk på gaden og biler der køre forbi og folk der kommer ind i huset.... vi tænkte at han passede på og måske også blev agressiv....

    MEN ...så havde vi besøg af adfærdsbehandler... det viser sig at han er lydfølsom så han bare høre ALT og da han ikke altid kan se hvad det er bliver han nervøs, bange og gør derfor af det og rejser hår...

    Så det kan være en god ide at få besøg af adfærdsbehandler så man kan hjælpe hunden på den rigtige måde og måske forstå den istedet for at skælde den ud hvis nu den er bange...


  • #32   16. aug 2011 Jeg kan give dig et eksempel på at modindlære. Min hund havde en fantastisk ide om, at kondiløbere var jagtbart vildt. Det syntes kondiløbere ikke om, hvilket jeg selvfølgelig godt kan forstå. Jeg opsøgte steder, hvor jeg ved de løb, og hver gang jeg så en på afstand, hunden ned at sidde og få belønning for at blive . Det gik rimelig hurtigt at lære ham, med den konsekvens, at når han ser en kondiløber i dag, kigger han op og skal have guffer. Hvilket han også får

  • #33   16. aug 2011 det er måsked ikke din hund der er problemet men dig ,så tænk dig om inden du gør noget .som det du vil, han skal havde lov til at blive voksen inde man kastarer den du kan jo prøve med medecin ,men husk der går to måner inden nogle af de ting hjælper på ham.

  • #34   16. aug 2011 Nu har mange andre skrevet det samme, men jeg vil alligevel tilslutte mig smiley

    Din hund lyder bestemt ikke dominerende, men derimod usikker.

    Jeg har selv en med samme problemer, han kompenserer for al usikkerhed med agressivitet, -ikke altid skideheldigt.
    Det gælder først om at finde ud af hvilke situationer der bringer din hund ud af balance, dernæst må du lære ham at stole på, at du ALTID har styr på tingene, -så han ikke behøver bekymre sig.


  • #35   16. aug 2011 Tusind tak for alle de fine svar..

    Kan se nu at min dreng ikke er så selvsikker som han virker (desværre).. smiley
    Min faster kommer hjem til mig imorgen sammen med hendes veninde som er adfærdsbehandler, så glæder mig til at hører hvad hun siger og samtidig er jeg også lidt nervøs for hvad der bliver sagt.. smiley

    Har egentligt tænkt lidt over at Kato har set mig i en uheldig situation med en eks kæreste da han var omkring 8-9uger gammel hvor der også var min eks fyrs hund, med noget vold, trusler osv..
    Så tænkte på om det kan være han er sådan fordi han passer på mig fordi han netop har oplevet den episode?
    Bare en tanke..


Kommentér på:
Nu er det nok - kasteration

Annonce