{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

Oprette ferie-hund???? {{forumTopicSubject}}

Er jeg blevet helt dement, når jeg mener at kunne huske at jeg har set hunde herinde, som egentlig ikke er personens egen...altså en man går tur med eller lignende????

Vi har ikke hund endnu, men skal passe en her om nogle uger...vi har passet ham før og skal igen nu og så i januar næste år....hunden er min svigermors.

Må jeg oprette ham?????????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oprette ferie-hund????
  • #1   17. aug 2011 Men hvorfor? Han er jo ikke din hund.. Hvorfor ikke bare oprette et album med ham?

  • #2   17. aug 2011 Kan faktisk ikke huske om det skal være ens egen, eller man bare skal have tilknytning til den - men prøv at læs brugerbetingelserne igennem...

  • #3   17. aug 2011 Det tror jeg godt du må smiley Der står i brugerbetingelser at "man skal have tilknytning til hunden" Det har du jo smiley

  • #4   17. aug 2011 Jeanette: Man kan vist ikke oprette albums med mindre man har en hund oprettet, eller husker jeg forkert?

  • #5   17. aug 2011 Nej det må du ikke.
    Punkt 1 når du vil oprette en hund er:

    1. Hunden SKAL være din egen!


  • #6   17. aug 2011 Jeanette:
    Jamen fordi at der er nogle funktioner herinde man ikke kan bruge, når nu man ikke har hund...kan f.eks. ikke kommenterer på hundes profiler, hvis nu jeg synes det er en smuk hund eller hvis nu jeg gerne vil spørge ind til noget...ja så kan jeg selvfølgelig sende dem en besked, det er jeg klar over *S*

    Fotoalbum kan jeg igen ikke oprette, fordi jeg ikke selv har en hund oprettet.

    Når man vil oprette en hund står der at det SKAL være ens egen, men syntes bare at jeg kan huske noget om at ha set oprettede hunde herinde, hvor man blot var tilknyttet til den.

    Jeg må lige læse betingelserne.....


  • #7   17. aug 2011 (link fjernet)

    5.4 Oprettelse af hunde

    HundeGalleri.dk gør opmærksom på at du skal have tilknytning til hunden, og derudover skal du opfylde de andre krav som stilles af HundeGalleri.dk’s administration ved oprettelse af en hund her på siden.

    Du skal have tilknytning til hunden.
    Alle billeder skal være tydelige og af selve hunden!
    Hunden må ikke oprettes som salgsannonce!
    Hunden må ikke være solgt ved oprettelsen!
    Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. ”Billeder kommer snart”
    Der må ikke være skjulte reklamer for f.eks. hjemmesider på billederne
    Hvis du er i tvivl om du overholder tilknytningskravet, så skriv til en hjælpe-administrator og spørg.


  • #8   17. aug 2011 Man må oprette alle de hunde man vil, bare man har tilknytning til den. Så det burde være helt lovligt ville jeg mene.

  • #9   17. aug 2011 Har lige spurgt Søster McFluff (HA-er) og jeg må gerne *S*

  • #10   17. aug 2011 Det mente jeg nok. smiley

  • #11   17. aug 2011 Det syntes jeg godt nok er latterligt, jamen så skal ejg da også lige have oprettet alle mine veninders hunde, som jeg også passer af og til når de skal til større fester eller lign.

    Ej altså ..


  • #12   17. aug 2011 En kælling: Hvad skal hun så gøre hvis ikke hun må oprette den men gerne vil være en del af det herinde?

  • #13   17. aug 2011 Jeg synes det er okay - hun har jo ikke sin egen hund endnu. Kan godt forstår hun gerne vil være med i selvskabet. Være "inde i varmen". smiley

  • #14   17. aug 2011 Der er da flere der deltager i debatter osv. uden at have deres hunde oprettet her inde?
    Man behøver da ikke oprette en hund for at være "med" ..
    Og kan slet ikke se meningen i at oprette en hund der ikke er ens egen.


  • #15   17. aug 2011 Jeg har da også oprettet en hest på hestegalleri som ikke er min egen, men når man jævnligt ser hunden/hesten og føler man har en tilknytning til den og godt kan lide den, så kan jeg da godt forstå man gerne vil vise den frem..

  • #16   17. aug 2011 Torben: Det er vist at fordreje tingene en lille smule smiley

  • #17   17. aug 2011 Nu har jeg altså spurgt og fået lov....nu er det jo så bare op til jer om han kommer ind *S*

  • #18   17. aug 2011 Jeg mener også reglerne er misvisende, i det punkt 5.4 ved bestemmerlserne står der tilknytning til hunden, men hvis man vil oprette den, SKAL det være ens egen?
    Og det er næppe ens egen hund, hvis man passer den 14 dage pga. ferie.



  • #19   17. aug 2011 Passede ham altså 4 uger sidst og nu her er det 3 uger...og så 4 uger igen til januar *S* ej forstår godt hvad du mener og jeg blev da også forvirret, derfor denne tråd....og så endte jeg så med at spørge en HA-er, som der ikke kunne se noget galt i det.

    Torben:
    Fair nok....dit valg.


  • #20   17. aug 2011 Torben: Det er meget fint at du har din mening om det, men nu er det trods alt godkendt af en HA'er, så der er vist ikke så meget at komme efter smiley

  • #21   17. aug 2011 hvis det er okay med ejerne af hunden kan jeg ikke få ondt i røven over det. Det er vel et galleri og har du gode billeder og info om hunden kan jeg ikke se hva det skulle skade. Dem der evt. Har ondt i røven over det mangler rimelig meget en hobby eller bare noget mindre småligt at brokke sig over hvis du spørger mig.

  • #22   17. aug 2011 Og mange af dine billeder er grumsede og taget fra en underlig vinkel, men vi kan vel ikke alle være lige gode til det med billeder og computer, cheer up smiley

  • #23   17. aug 2011 Jeg troede faktisk godt at man kunne oprette et fotoalbum her på HG, uden at have oprettet en hund på profilen.
    På babygalleri har jeg da oprettet et fotoalbum med babytegninger, uden at have en baby oprettet på min profil.
    Men det er måske anderledes på HG


  • #24   17. aug 2011 Det er et galleri ja, men hvis vi alle begynder at oprette naboens hund, eller venidnes hund, fordi de dagligt leger i ens have, er det så ikke "over kill" ..
    Jeg mener ikke dyr der ikke er ens egne skal oprettes, uanset om det er på kattegalleri, eller hundegalleri, eller hvad ved jeg.

    Men jeg har sgu en hobby, faktisk flere. Men har også MIN mening!


  • #25   17. aug 2011 Jeg synes det er i orden at hun gerne vil oprette hunden. I hendes tilfælde...

    Hvis det havde været en enkelt gang hun havde passet hunden var det ikke okay...

    Men i dette tilfælde er det mindst tre gange pasning, og der kommer nok flere pasninger i løbet af årene.. smiley + det er en hund af familien, ikke bare venner eller bekendte (hendes svigermors hund)...

    Man skal sgu ikke være så snæversynet :-)... det er jo "bare" et hundegalleri, og så længe ejeren har givet lov, hvorfor så ikke oprette hunden smiley


  • #26   17. aug 2011 I har helt og aldeles ret til at have jeres meninger *S* men det er jo ikke os der laver reglerne (som der iøvrigt er misvisende), men når nu jeg har fået lov, kan vi så ikke lade den ligge????

    Torben:
    Jeg har skrevet at jeg selvfølgelig nok skal vende billederne om....hvilket jeg netop er igang med.....(dyb indånding).


  • #27   17. aug 2011 Fordi det ikke er ens egen hund?

  • #28   17. aug 2011 Hvad er betegnelsen af en seriøs bruger... i brugerbetingelserne står der ikke at man skal deltage i udfordringer, oprette hunde, have 100 billeder og en lang roman om hunden for at må bruge denne side... Jeg er her for debatterne og gode råd, om folk så vil se mine hunde eller ej er jo op til dem.... Jeg sidder ikke og kigger på de andres hunde med mindre det er relevant for en debat.... tror ikke man skal tage ordet "galleri" for bogstaveligt smiley og hvis man ikke opfylder betingelser, kan man så ikke lade det være op til HA at slette bruger/ eller afvise ??... istedet for at vi brugere skal være dommere i noget vi ikke er sikre på, men bare bruger vores egne meninger.....


  • #29   17. aug 2011 hvis nu ejeren ikke selv gider dette cirkus som det til tider er, og syntes det er fint at en ven gør det og har glæde af det så kan jeg ikke se hvor skaden i det skulle ligge. Hvis jeg gerne vil vide noget om hunden kan jeg godt bruge den info der kommer fra opretter selv om personen ikke er ejer. Og hvis folk mener billederne er mindre værd af den grund, må det være indbildning og derfor et tyndt grundlag at brokke sig på

  • #31   17. aug 2011 Maj-britt..
    Enig.. Tror jeg vil oprette jordens bedste hund, den der boede ved min mormor, jeg altid kom og luftede hver dag, som desværre døde i 2001.

    Nej syntes ikke hunde man passer, uanset hvor tit, skal oprettes.
    mener hun det er ens egen, og ikke naboens, eller søsterens hund der bor 100 km fra en, ...


  • #32   17. aug 2011 jamen så opret du da den maibritt. Er det gode billeder og fin info giver jeg gerne en indstemme. Måske man kunne glæde nogen med lidt glade billeder og oplyse nogen med info. Det ville da bare være skønt

  • #33   17. aug 2011 Nu er der jo tale om en hund indenfor familien, ikke naboens eller vennens hund. Hvis vi skulle gå så meget op i hvis navn der står på papiret ville det hellere ikke være OK at oprette kærestens eller forældrenes hunde selvom de i princippet "tilhører" hele husstanden.

    Så begynder det at blive langhåret for vores brugere under 16, som jo ikke MÅ eje hunde på papiret.


  • #34   17. aug 2011 ¤ Søster McFluff ¤

    Nej men det her er jo svigermorens hund, TS bor vel ikke sammen med svigermor?


  • #36   17. aug 2011 Må jeg så heller ikke have oprettet min hund? Bor ikke under samme tag som den, den bor hos mine forældre???

  • #37   17. aug 2011 Du har fået svar :o)

    Min mening til den øvrige debat er at der ikke går noget af mig ved at du opretter din svigermors hund eller lign. hvis du holder så meget af den at du gerne vil dele den med os andre :o)


  • #38   17. aug 2011 Maj-Britt: Det står i loven. Er du ikke myndig kan du ikke eje en hund

  • #41   17. aug 2011 Maj-Britt

    "§ 19. Dyr må kun overdrages til børn under 16 år, hvis forældremyndighedsindehaveren samtykker."
    https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=2714

    Så, OK, de kan godt eje hunde... men er vi virkeligt derude at hvert barn skal have sin hund på papiret for at kunne være her?


  • #42   17. aug 2011 Jeg vil mene, for at kunne oprette en hund her inde, skal den bo under samme tag som en selv, og så ser det lige meget om der på papirene står det er mors og fars, men man er 14 år, og opretter den, for så er det jo nært familie der ejer den hund.

  • #43   17. aug 2011 hvad så med dem der udstationerer. De ejer jo hunden, og har opdrættet den, men de deler ikke samme tag?

  • #45   17. aug 2011 Jamen så kan jeg jo godt slette min hund. Skidt med at det er mig som hver uge går til træning med den, jævnligt kører i skoven med hende, besøger hende osv. Hun bor ikke under samme tag som mig, så hun kan ikke oprettes af mig. Er det korrekt forstået???

  • #46   17. aug 2011
    ¤ Søster McFluff ¤

    Den er så noget andet. Faktisk lidt svær ..
    Men det er vel den der ejer hunden (når man er over 18 år) der må/kan oprette hunden..


  • #49   17. aug 2011 Kan slet ikke forstå at der er nogen debat her, søster mcfluff har jo givet samtykke til at den må oprettes... Og synes dog at hjælpe admin har ordet her og "bestemmer" på vegne af Hundegalleriet... ingen grund til at diskuterer med HA....

  • #50   17. aug 2011 hvad med dem der sætter hvalp på som de først henter 4 uger efter, de bor heller ikke under samme tag i en måneds tid... det er et vidt begreb og sådan er det med mange ting i brugerpolitiken.... kom videre smiley

  • #51   17. aug 2011 Men så går det ud over udstationeringsværten, som i princippet ejer hunden på alle andre måder end på papiret.

    Lige her synes jeg måske godt at folk kunne være lidt mere ligeglade. Det er ikke en ulovlig hund, hun har tilknytning til den, og den er ikke fake. Jeg er ikke helt sikker på hvad det er problemet er. Det er ikke sådan at HG på den måde kommer til at støtte lyssky avl eller lignende.

    Anja må hellere ikke sætte den til salg - der hedder reglen at man skal decideret eje hunden.


  • #52   17. aug 2011 Den bor ved mine forældre fordi der har den altid boet. Jeg er flyttet hjemmefra efterfølgende og har selvfølgelig ikke taget hunden med mig, da hun er hele familiens hund. Og ja, det er faktisk super fedt at have en hund som ikke kun er ens egen, elsker stadig min hund selvom vi ikke bor under samme tag!

  • #54   17. aug 2011 gitte B

    Ahhh Gitte, så er det jo ens hvalp når man har købt den ike? smiley
    Selvom den stadig bor hos opdrætter nogle uger endnu ..


  • #55   17. aug 2011 Maj-Britt

    jeg gik på kostskole fra jeg var 13/14 år, og efterskole er ikke noget specielt fænomen - så det kan man hellere ikke tage for givet.

    Det rager altså hellere ikke HA'erne eller HG's brugere hvor folk bor eller hvem de bor sammen med. Ejeren af hunden og den der vil oprette den må i fællesskab aftale rettighederne omkring hunden - det skal vi ikke bruge vores tid på at indhente dokumentation omkring.

    Overvej lige en gang hvad det bliver for et sted hvis vi skal have kopier af folks sygesikringsbeviser (eller lignende) for at verificere at de bor samme sted som hunden...


  • #57   17. aug 2011 Yes, men det er en feriehund indenfor familien - og der er en væsentlig forskel.

Kommentér på:
Oprette ferie-hund????

Annonce