{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Labrador og Dværgpincher sammen ??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley Mig og min kæreste har en blanding af labrador og dobermann på syv måneder. Der er mest labrador i ham. Vi har så været ude at kigge på en han Dværgpincher på 3 år. Han har boet på en kennel, hvor damen så har beholdt ham fordi han ikke blev solgt.

Desværre har damen altid løftet ham op når der kom gæster, eller i en kort snor. Hvilket har gjort at han skal godkende folk, og som damen fortæller hvis han ikke kan lide folk kan han finde på at give blå mærker?

Vi fik så lov til at gå en tur, alene med ham. Allerede der var han en helt anden hund, han var gladere og mere åben. Skal også siges han aldrig har været, mere ude end et kvarter om dagen. Og puttet i kravle gården ved aftensmads tiden, og først kommet ud om morgenen. Og har kun været sammen med hunde på den kennel.

Tror i de kan sammen og kan man vænne ham af med hans indlukkethed?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Labrador og Dværgpincher sammen ???
  • #1   22. aug 2011 Jeg ville ikke turde det. Der er ret stor størrelsesforskel på de to, og hvis den bette er utryg ved fremmede hunde, så kan det nemt give ballade. Og jeres han skal bare sige fra én gang, så kan det gå grueligt galt.

Det samme, når jeres bliver rigtig kønsmoden, det kan give problemer med to hanhunde imellem...

Jeg ville ikke turde det, og samtidig lyder det som et kæmpe stykke arbejde, der venter forude, hvis DP'en skal blive en nogenlunde velfungerende hund ude i den virkelige verden

• #2   22. aug 2011 det er nok en god idé at tage jeres blanding med derud og så gå en lang tur med dem sammen, for at se hvordan det går, så I ikke bare lige pludselig kommer hjem med en hund mere, uden den i har i forvejen har set den først...
    men umiddelbart kan jeg ikke se, det skulle give de store problemer... I skal nok være opmærksomme på, at leg ikke kommer til at gå for vildt for sig, så den lille kommer til skade...

• #3   22. aug 2011 det skulle i min verden ikke være et problem..

men bed for en sikkerheds skyld om at få ham på prøve i en uges tid, sådan at i kan se om han er en anden hund i jeres hjem.. smiley

• #5   22. aug 2011 Vores Labrador/Dobermann skal lige siges er en utrolig rolig og kærlig hund.

• #7   22. aug 2011 Jeg har haft 2 labrador sammen med chihuahua'er og der var ingen problemer. Jeg har også haft labrador sammen med mine dansk/svensk gårdhunde, og de går fint i spænd med hinanden. Faktisk nyder de hinandens selskab og selv om de har forskellige sind så finder de ud af at de godt kan leve sammen.

Jeg forstår ikke hvorfor folk er så bange for at have 2 racer sammen. Hvis bare der er det fornødne "hierarki", så kan det sagtens gå. Der findes jo også racer der er køns- eller sågar raceagressive, de ville da slet ikke kunne leve sammen.

Der kan være hunde hvis kemi slet ikke fungerer, men at gå til at det "aldrig" vil kunne gå at have racer sammen der er "så forskellige", den køber jeg ikke.

• #8   22. aug 2011 Gitte: jeg tænker mere på, at det er en hund, som ikke har oplevet ret meget, og nærmest aldrig har set andet end det, som den er vokset op med hele livet. En lille hund, som er angst bider oftest fra sig. Det skal den bare gøre en gang for meget, den store siger fra, og man kan stå med en hund med brækket ryg. Det er ikke fordi det er to forskellige racer, men fordi den ene er skrøbelig af sind

• #10   22. aug 2011 Jeg er mest bekymret for den lille. Den lyder ikke til at være det mest harmoniske:-(

• #11   22. aug 2011 det kunne godt lyde som om der kræver en del træning med den bette . Eller måske det er enden af snoren der gør forskellen smiley ? Det lød som om da i gik tur med den , at den blev helt anderledes smiley
    Ang. størrelsen skal man ikke være så bange for. Har ikke oplevet nogle af de hunde vi har på besøg, ikke tager hensyn til hinanden. Vores 19kilos blandings hund, hendes bedste ven er en mini pincher på maks 2 kilo smiley de elsker hinanden og løber og tumler og leger. begge med respekt for hinanden. smiley
    vi har også haft to chihuahua'er på besøg i en weekends tid smiley det var ikke noget som helst.

Er jeres hund van til andre hunde ? Har den nogensinde leget med små hunde ? smiley

• #12   22. aug 2011 Den er mest vant til små hunde smiley

• #13   22. aug 2011 Hunden var ikke ubehagelig, Men manglede måske mere motion, og en mindre beskyttende opdragelse, Eftersom kennel mutter løftede den op.
    Det opfatter hunden vel som om vi er farlige.

• #15   22. aug 2011 Sælgeren har os gået med til, at hvis de ikke kan sammen vil hun tage den tilbage smiley

• #16   22. aug 2011 Hvis man har mod på at påtage sig opgaven med den lille, så synes jeg ikke der skulle være noget i din beskrivelse, der taler imod sammenføringen med jeres blanding.

Men jeg vil helt klart anbefale Jer at overveje Jeres egne motiver for lige at vælge DEN hund fremfor en hvalp, der er helt sund mentalt.

Størrelsen på hundene ville jeg ikke bekymre mig om, det skal de nok hitte ud af.

• #17   22. aug 2011 Må jeg få en pb med navnet på kennelen?

• #18   22. aug 2011 Jeg ville ikke turde - jeg synes det er dumt. Hvis du/I gerne vil have en pincher, så find den fra et andet sted, hvor den ikke har lært at andre mennesker og dyr skal godkendes først. Det er det værste man kan lære sin hund.

Kommentér på:
Labrador og Dværgpincher sammen ???

Annonce